[Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Jo, to s tím, že poslední fáze rekonstrukce už proběhla spíš kvůli pohodlí než kvůli obraně je dobré.
A zrovna tady do té topologie řezat nemůžeme, Grizzland nesmí být (herně) přístupný přímo.
Tzn. zadání debaty je vymyslet, proč ten hrad vypadá, jak vypadá, ne ho přestavět.
Polosklepy jsou fajn, ale...
Shrnu genezi, jak ji zatím máme:
V době donjonu ten prostor byl pod úrovní vstupu (který vedl do prvního patra). Sklepy tam nebyly (ty máme ještě o patro níž), tak co to bylo za prostor?
A pak přišlo to rozšíření a rekonstrukce. Pán hradu přístavěl dvě křídla - že severu palác, z východu????? a proboural tam průchody. Původní zvýšený vstup se stal průchodem do pánských komnat v patře severního křídla. V přízemí je hlavní síň/sál.
Nový pohodlný vchod z nádvoří pro "veřejnost" byl zřízen ve východním křídle, zatímco pro soukromý průchod do kostela (po kryté lávce) a na nádvoří byla přestavěna begriftová věž na severu. Ta navíc zároveň maskuje únikovou cestu do jeskyň.
Otázka je, co je tedy ve východním křídle?
Momentálně mi přijde nejlepší říct, že tam byla v přízemí kuchyň (od vchodu oddělená příčkou), vchod s průchodem do přízemí donjonu a v patře noclehárna pro personál? A přízemí donjonu byla nějaká předsíň před sálem se schodištěm vzhůru? A původní obytné prostory v nejvyšším patře donjonu se proměnily v hostinské pokoje?
No, právě že nemají.Vallun píše: Mne to přijde OK - obě křídla mají vlasntí vstup,
A zrovna tady do té topologie řezat nemůžeme, Grizzland nesmí být (herně) přístupný přímo.
Tzn. zadání debaty je vymyslet, proč ten hrad vypadá, jak vypadá, ne ho přestavět.
Polosklepy jsou fajn, ale...
To je hezký, tak z toho vyjděte, já fakt hradům nerozumím.Donjon byla původní samostatná obytná věž a později poslední útočiště...z toho lze vycházet.
Shrnu genezi, jak ji zatím máme:
V době donjonu ten prostor byl pod úrovní vstupu (který vedl do prvního patra). Sklepy tam nebyly (ty máme ještě o patro níž), tak co to bylo za prostor?
A pak přišlo to rozšíření a rekonstrukce. Pán hradu přístavěl dvě křídla - že severu palác, z východu????? a proboural tam průchody. Původní zvýšený vstup se stal průchodem do pánských komnat v patře severního křídla. V přízemí je hlavní síň/sál.
Nový pohodlný vchod z nádvoří pro "veřejnost" byl zřízen ve východním křídle, zatímco pro soukromý průchod do kostela (po kryté lávce) a na nádvoří byla přestavěna begriftová věž na severu. Ta navíc zároveň maskuje únikovou cestu do jeskyň.
Otázka je, co je tedy ve východním křídle?
Momentálně mi přijde nejlepší říct, že tam byla v přízemí kuchyň (od vchodu oddělená příčkou), vchod s průchodem do přízemí donjonu a v patře noclehárna pro personál? A přízemí donjonu byla nějaká předsíň před sálem se schodištěm vzhůru? A původní obytné prostory v nejvyšším patře donjonu se proměnily v hostinské pokoje?
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Ta místnost v přízemí donjonu by mohla klidně být zbrojnice a mohla jí zůstat i nadále (protože proč ne ?).
Přízemí ve východním paláci coby hradní (černá) kuchyně by taky dávalo smysl.
Jinak teď jsem se ztratil, takže se omlouvám, ale Grizzland je v tom severním paláci (křídle), je to tak ? To by klidně nemuselo mít vchdo v přízemí, ale pavlačí do patra a do přízemí by se dalo projít přes ten vstup, co je navržený (jak jsem to pochopil) mezi kuchyní a bývalým donjonem - provést hosty do sálu přes zbrojnici (klidně už vlastně jen takovou "parádní") má taky svůj efekt .
Tím pádem by ten severní palác stále měl částečně obrannou funkci (útočník se do něj musí probít přes ten východní, když obránci strhnou pavlač) a naopak obránci si tím kryjí ústup přes (bývalý) bergfrit do jeskynního systému. Ale možná to už matlám moc .
Přízemí ve východním paláci coby hradní (černá) kuchyně by taky dávalo smysl.
Jinak teď jsem se ztratil, takže se omlouvám, ale Grizzland je v tom severním paláci (křídle), je to tak ? To by klidně nemuselo mít vchdo v přízemí, ale pavlačí do patra a do přízemí by se dalo projít přes ten vstup, co je navržený (jak jsem to pochopil) mezi kuchyní a bývalým donjonem - provést hosty do sálu přes zbrojnici (klidně už vlastně jen takovou "parádní") má taky svůj efekt .
Tím pádem by ten severní palác stále měl částečně obrannou funkci (útočník se do něj musí probít přes ten východní, když obránci strhnou pavlač) a naopak obránci si tím kryjí ústup přes (bývalý) bergfrit do jeskynního systému. Ale možná to už matlám moc .
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Vallun píše:Mne to přijde OK - obě křídla mají vlasntí vstup,
Pardon, myslím, že hlavní rozdíl mezi námi je v časové poloze - já jsem momentálně před výbuchem...MarkyParky píše: ↑25. 4. 2021, 13:07No, právě že nemají.
A zrovna tady do té topologie řezat nemůžeme, Grizzland nesmí být (herně) přístupný přímo.
Klidně tam mohla být ozdobná atika/porta, která se při výbuchu zřítila...a vchod je viditelně zcela zatarasenTzn. zadání debaty je vymyslet, proč ten hrad vypadá, jak vypadá, ne ho přestavět.
Polosklepy jsou fajn, ale...
skladiště, v zásadě druhé patro sklepa, prostro bez oken, přísutpný po žebříku...V době donjonu ten prostor byl pod úrovní vstupu (který vedl do prvního patra). Sklepy tam nebyly (ty máme ještě o patro níž), tak co to bylo za prostor?
stavebně totéž, klidfně i stejné velikosti, jen méně zdobné - prostě hospodářské křídlo...A pak přišlo to rozšíření a rekonstrukce. Pán hradu přístavěl dvě křídla - že severu palác, z východu?????
OK.a proboural tam průchody.
By musel vést zvýšený přístup na sever, což mi nedává úplně smysl, ale lze to asi překousnout...Původní zvýšený vstup se stal průchodem do pánských komnat v patře severního křídla.
Sorry, to nedává smysl - neumím si to úplně představit. Přístup by byl do palácového křídla přímo...V přízemí je hlavní síň/sál. Nový pohodlný vchod z nádvoří pro "veřejnost" byl zřízen ve východním křídle,
Podle men ta věž je od počátku stavěná spolu s palácem jako shodiště, v minulosti tam nedává vůbec smysl - přinejmenším by byla begfrídka na druhé straně domu...Nový pohodlný vchod z nádvoří pro "veřejnost" byl zřízen ve východním křídle, zatímco pro soukromý průchod do kostela (po kryté lávce) a na nádvoří byla přestavěna begriftová věž na severu. Ta navíc zároveň maskuje únikovou cestu do jeskyň.
Ano, patra obou křídel navíc mohla být z úsporných a izolačních důvodů dřevěná...Otázka je, co je tedy ve východním křídle? Momentálně mi přijde nejlepší říct, že tam byla v přízemí kuchyň (od vchodu oddělená příčkou), vchod s průchodem do přízemí donjonu a v patře noclehárna pro personál?
budižA původní obytné prostory v nejvyšším patře donjonu se proměnily v hostinské pokoje?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Ty věci, o kterých píšeš, že ti nedávají smysl, vysvětlil Vitus úplně perfektně tady:
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 55#p618714
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 55#p618714
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Psal jsme už tehdy, že mi to nesedí k terénu, a platí to pořád...jsou to detaily, nic co by bránilo pokračování tvorby...MarkyParky píše: ↑25. 4. 2021, 16:09Ty věci, o kterých píšeš, že ti nedávají smysl, vysvětlil Vitus úplně perfektně tady:
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 55#p618714
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Nerad bych aby to tu usnulo, na to jsem příliš zvědavý na výsledek:)
Nicméně momentálně jsem i moc vytížený an to, abych to hrnul nějak dál sám...
Takže se ještě stručně vrátím k otázce té věžičky u paláce na straně ke kostelu.
S její existencí nemám problém, mám problém s tím, že by to měla být dřívější begfrídka.
Begfrídka a donjon jsou dva podobné typy hlavní/nejvyšší věže hradu. Mohou se vyskytovat i společně, obě v případě nouze sloužily jako poslední útočiště obránců. Rozdíly:
- donjon je celkově starší, ale na naše území přišel později, má původ v podalpských krajinách (Itálie, jižní Francie).
- begfrídka je "tenčí", na rozdíl od donjonu běžně neslouží k obývání - ale zase to není jen rozhledna obsahující schodiště a nic víc...
- begfrídka je součástí hlavního opevnění, v jeho rámci zpravidla kryje nejzranitelnější partie (bránu), naopak donjon je v nejchráněnější části, uvnitř prostoru - hrad vzikal pozdjěi zpravidla kolem něj.
Takže když to vezmu zjednodušeně - na severu je skála (pokud chceme být důslední, mělo by být uvedeno, proč není rizikem pro obránce).
- na západě je nejprudší sráz vedoucí do hvozdu.
- naopak na východě je svah nejmírnější, proto tudy vede přístupová cesta.
- jih je přechodný svahosráz..
Z tohoto hlediska by begfrídka byla imho součástí brány nebo poblíž ní.
Pokud chceš, aby k paláci byla přilepená starší věz z vnitřní strany, tak klidně, ale begfrídka to nebude. Nejspíš by to byl přístup na nějaký ochoz či malou pevnůsku na vrcholku skal, která brání tomu, aby se tam usadil ostřelovač/vrhači kamenů a pochodní...(tomu by odpovídaly i její rozměry)
Nicméně momentálně jsem i moc vytížený an to, abych to hrnul nějak dál sám...
Takže se ještě stručně vrátím k otázce té věžičky u paláce na straně ke kostelu.
S její existencí nemám problém, mám problém s tím, že by to měla být dřívější begfrídka.
Begfrídka a donjon jsou dva podobné typy hlavní/nejvyšší věže hradu. Mohou se vyskytovat i společně, obě v případě nouze sloužily jako poslední útočiště obránců. Rozdíly:
- donjon je celkově starší, ale na naše území přišel později, má původ v podalpských krajinách (Itálie, jižní Francie).
- begfrídka je "tenčí", na rozdíl od donjonu běžně neslouží k obývání - ale zase to není jen rozhledna obsahující schodiště a nic víc...
- begfrídka je součástí hlavního opevnění, v jeho rámci zpravidla kryje nejzranitelnější partie (bránu), naopak donjon je v nejchráněnější části, uvnitř prostoru - hrad vzikal pozdjěi zpravidla kolem něj.
Takže když to vezmu zjednodušeně - na severu je skála (pokud chceme být důslední, mělo by být uvedeno, proč není rizikem pro obránce).
- na západě je nejprudší sráz vedoucí do hvozdu.
- naopak na východě je svah nejmírnější, proto tudy vede přístupová cesta.
- jih je přechodný svahosráz..
Z tohoto hlediska by begfrídka byla imho součástí brány nebo poblíž ní.
Pokud chceš, aby k paláci byla přilepená starší věz z vnitřní strany, tak klidně, ale begfrídka to nebude. Nejspíš by to byl přístup na nějaký ochoz či malou pevnůsku na vrcholku skal, která brání tomu, aby se tam usadil ostřelovač/vrhači kamenů a pochodní...(tomu by odpovídaly i její rozměry)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Dávám vědět, že to neumřelo, jen jsem měl rýmičku.
Ad pavoučí věž:
Pointa není v tom, jestli to je nebo není bergfritdka nebo ne.
Pointa je, že ta věž dávala smysl jako obranný prvek i v době, kdy palác nestál. A když se palác postavil, tak se její tělo využilo na ten panský průchod.
Ad pavoučí věž:
Pointa není v tom, jestli to je nebo není bergfritdka nebo ne.
Pointa je, že ta věž dávala smysl jako obranný prvek i v době, kdy palác nestál. A když se palác postavil, tak se její tělo využilo na ten panský průchod.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Huž je lépe?
a na schodiště. Vyřešeno.MarkyParky píše: ↑3. 5. 2021, 23:13Pointa je, že ta věž dávala smysl jako obranný prvek i v době, kdy palác nestál. A když se palác postavil, tak se její tělo využilo na ten panský průchod.
Dále?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Lépe je zdravotně, nikoliv časově.
Já osobně potřebuji jeden člověkoden, abych nějak pokládal texty kolem prvního patra a naskicoval základy finální mapy pro první patro.
Zatím ho nemám, ale on se objeví. Jinak samozřejmě feel free pokračovat v tvorbě obsahu i beze mne, zejména by bylo fajn:
- nagenerovaný nějaké hratelné a při tom uvěřitelné prostředí do jednotlivých místností, ať to nejsou jen holé zdi (ale zase ať je to funkční a není to jen uhlí)
- vysvětlit nějak skřítky
Já osobně potřebuji jeden člověkoden, abych nějak pokládal texty kolem prvního patra a naskicoval základy finální mapy pro první patro.
Zatím ho nemám, ale on se objeví. Jinak samozřejmě feel free pokračovat v tvorbě obsahu i beze mne, zejména by bylo fajn:
- nagenerovaný nějaké hratelné a při tom uvěřitelné prostředí do jednotlivých místností, ať to nejsou jen holé zdi (ale zase ať je to funkční a není to jen uhlí)
- vysvětlit nějak skřítky
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Je nožné, že by se tam prostě nějak nasáčkovali sami ? Tedy pokud jsme již zavedli, že v té skále je jeskynní komplex, co z velké části není přístupným velkým osobám, ale teče jím voda, co kdyby se přes něj nějak do hradu dostali i ti skřítci ? Navíc by jim to dávalo i možnost stáhnout se někam, kam na ně Angri nedosáhne a tím pádem je ani nemá jak vyštvat (tedy pokud by chtěl).
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
V červenci se mi rýsují asi 4 člověkodny, kdy na tom budu moc dělat.MarkyParky píše: Já osobně potřebuji jeden člověkoden, abych nějak pokládal texty kolem prvního patra a naskicoval základy finální mapy pro první patro.
Vím, že je to daleko, ale holt teď musím plánovat trochu s předstihem. Připomínám se, že bych uvítal pomoc s popisy a obsahem - s důrazem na to, aby vybavení bylo interaktivní a vytvářelo zajímavé prostředí pro případný boj.
Zejména mi v tuhle chvíli jde o tyto místnosti:
- velký sál = doupě medvědodlaka
- přízemí bývalého donjonu = dnes předsálí/průchozí prostor, dříve skladiště
- kuchyně (a spižírna? a jídelna pro služebnictvo?) = místo, kde jsou kostlivci. Může to být víc místností, které jen už dneska mají provalené příčky a jsou spojené do jednoho prostoru
Potom potřebujeme fungování anomálie. Připomínám, že:
- v původním dobrodružství dávala skryté bufy/debufy podle přesvědčení (což je teda dost lame)
- musí to být efekt bezsystémový popis, systémová aplikace bude pospaná samostatně
- mělo by to nějak provázané s efektem Orlandova oka - je to přeci pozůstatek jeho použití.
Nějaký boost proti nemrtvým? Jak to postavy poznají?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Rád bych podotkl, že "doupě [inteligentního tvora]" by se nemělo brát tak, že v něm dotyčný tráví celé dny. Co by tam asi tak dělal?
hraju: Ω Projekt Omega
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Jerson:
Tak nám stačí, aby tam trávil zrovna ten víkend, kdy přijdou postavy ne?
Ale jinak, to se právě dá vyjádřit popisy. Třeba když tam bude mít rozvěšené trofeje, tak asi chodí lovit.
Tak nám stačí, aby tam trávil zrovna ten víkend, kdy přijdou postavy ne?
Ale jinak, to se právě dá vyjádřit popisy. Třeba když tam bude mít rozvěšené trofeje, tak asi chodí lovit.
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Tak já zkusím něco s těmi popisy nahodit:
Velký sál:
Podlouhlá místnost s několika okny, jež snad podle vybledlých erbů vysoko pod stropem, kdysi mohla být součástí rytířského sálu pána hradu, a kterou si nynější obyvatel doplnil o zbytky vybledlých tapisérií a gobelínů, zakrývajících rozpadající se omítku a popraskané zdi, a sloužících snad i jako izolace v době chladných zimních dnů. To vše bylo doplněno o širokou, kdysi snad honosnou a bohatě vyřezávanou postel se nebesy, jejíž dřevěná čela, boky i sloupy po celé výšce byly poškozeny hlubokými šrámy či zářezy, vedle které byl postaven stejně poničený široký dubový stůl pro osm osob a tři židle s vysokými opěrkami. Polámané zbytky ostatních židlí byly rozestaveny podél stěn mezi několika truhlicemi s vybledlou malbou.
Přízemí donjonu:
Tmavá a stísněným dojmem působící místnost, jež snad mohla být skladištěm či něčím horším, podél jejichž stěn, jež nepoznaly omítku, ležely rozházené trouchnivějící zbytky sudů a beden. Na kolem plesnivé hromady, jež snad mohla být pozůstatkem pytlů, jež se svým obsahem dávno splynuly v jednu velkou nevábnou hmotu, bylo zřetelně vidět hemžící se hmyz i drobné hlodavce.
Kuchyně / Spižírna / Jídelna:
Stále mohutné zbytky pevného komínu, jemuž chyběla horní část, ale dolní část se stále začínala nad rozlehlým ohništěm, a zrezivělé zbytky jedné z vidlic roštu prozrazovaly, k čemu část prostoru sloužila, i když z ostatního vybavení se již nic nedochovalo či snad bylo odneseno. Drobné výčnělky po stranách prostoru a pod nimi nevyklizené, pouze na stranu odhrnuté hromady sutin mohly být pokládány za zbytky příček, jež jej rozdělovaly na tři menší místnosti a ze zdí trčící ohořelé konce trámů, stále zasazené hluboko do svých kapes, vypovídaly o dávno ztraceném patře, jež se zde rovněž kdysi nacházelo.
Velký sál:
Podlouhlá místnost s několika okny, jež snad podle vybledlých erbů vysoko pod stropem, kdysi mohla být součástí rytířského sálu pána hradu, a kterou si nynější obyvatel doplnil o zbytky vybledlých tapisérií a gobelínů, zakrývajících rozpadající se omítku a popraskané zdi, a sloužících snad i jako izolace v době chladných zimních dnů. To vše bylo doplněno o širokou, kdysi snad honosnou a bohatě vyřezávanou postel se nebesy, jejíž dřevěná čela, boky i sloupy po celé výšce byly poškozeny hlubokými šrámy či zářezy, vedle které byl postaven stejně poničený široký dubový stůl pro osm osob a tři židle s vysokými opěrkami. Polámané zbytky ostatních židlí byly rozestaveny podél stěn mezi několika truhlicemi s vybledlou malbou.
Přízemí donjonu:
Tmavá a stísněným dojmem působící místnost, jež snad mohla být skladištěm či něčím horším, podél jejichž stěn, jež nepoznaly omítku, ležely rozházené trouchnivějící zbytky sudů a beden. Na kolem plesnivé hromady, jež snad mohla být pozůstatkem pytlů, jež se svým obsahem dávno splynuly v jednu velkou nevábnou hmotu, bylo zřetelně vidět hemžící se hmyz i drobné hlodavce.
Kuchyně / Spižírna / Jídelna:
Stále mohutné zbytky pevného komínu, jemuž chyběla horní část, ale dolní část se stále začínala nad rozlehlým ohništěm, a zrezivělé zbytky jedné z vidlic roštu prozrazovaly, k čemu část prostoru sloužila, i když z ostatního vybavení se již nic nedochovalo či snad bylo odneseno. Drobné výčnělky po stranách prostoru a pod nimi nevyklizené, pouze na stranu odhrnuté hromady sutin mohly být pokládány za zbytky příček, jež jej rozdělovaly na tři menší místnosti a ze zdí trčící ohořelé konce trámů, stále zasazené hluboko do svých kapes, vypovídaly o dávno ztraceném patře, jež se zde rovněž kdysi nacházelo.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů