Markusovo WFRP

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Markusovo WFRP

Příspěvek od Markus »

Markusovo WFRP.jpg
:arrow? Markusovo WFRP
:arrow? Katalog kariér – PDF kariér podle základní příručky, nic nezměněno
:arrow? Seznam kouzel – PDF kouzel podle základní příručky, nic nezměněno
:arrow? Deník postavy

(Spousta kolonek deníků zůstane při hraní tohohle hacku nevyužitá)

Co to je?
Viz druhý příspěvek téhle diskuze.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Markusovo WFRP

Příspěvek od Markus »

Co to je?
Můj osobní hack WFRP čtvrté edice. Je to primárně referenční dokument – nebyl jsem spokojený s tím, jak jsou originální pravidla zmatečně napsaná (prase aby se v nich vyznalo). Mám problém je pochopit, natož podle nich vést hru, tak jsem je prostě přepsal vlastními slovy. Spoustu složitějších mechanik a vazbu na jiné části systému jsem pochopil až ve chvíli, kdy jsem to přepisoval do nějakého přehlednějšího „workflow“. WFRP 4e je navíc dost chybová hra – a ve chvíli, kdy se začnou implementovat errata nebo přepracované mechaniky z pozdějších příruček, je v zásadě nutné to přepsat do jednotného dokumentu (odkazovat se u stolu na X knížek, z nichž každá obsahuje část pravidel, je nemyslitelné)

Dokument jsou skutečně kompletní pravidla WFRP (jen neobsahuje kariéry a kouzla – nutno stáhnout separátně nebo použít příručku). Snad přehlednější a hratelnější než originál. Jelikož hraju kampaň Enemy Within, hlavním principem pro mě bylo zachovat bezvýhradní kompatibilitu s publikovanými dobrodružstvími a rozšiřujícími pravidly. Je to určené k hraní simulačních kampaní, ve kterých se řeší cestování, zranění a nemoci, čas mezi dobrodružstvími atd.

Neobsahuje ale žádné materiály pro GMa. Žádný lore Warhammeru, žádné magické předměty, žádný bestiář. (Byť pravidla pro nestvůry a jejich tagy tam jsou – takže prostě stačí převzít statblocky odjinud). Je to skutečně referenční příručka pravidel, bez settingových informací.

Ve skutečnosti to obsahuje jen minimum vlastních úprav, takže jde z velké části o „oficiální“ WFRP. Byť oproti základní hře se leccos změnilo implementováním změn z rozšíření Un in Arms (soubojový systém) a Winds of Magic (magický systém). Taky jsem implementoval různá dílčí pravidla z Companionů, Archives of the Empire atd. Podrobný changelog je v diskuzi, tady je přehled:

:arrow? Hlavní cíl: Má to být kompletní seznam všech „stále aktivních“ pravidel, tj. povinné pravidlové jádro hry. Vynechávám volitelné detailní subsystémy typu sbírání bylinek (DotR Companion) nebo mořeplavba (Sea of Claws), které nemají být „stále aktivní“. Byť ty se dají prostě 1:1 převzít a nevylučuju, že je časem přidám jako volitelné moduly.

:arrow? Designová filozofie: Simulátor světa a fungování společnosti. Záleží mi na ekonomice, cestování, survivalu, aktivitách mezi dobrodružstvími, výkonu kariér, nemocích a jejich léčení atd. Ta pravidla by prostě měla popisovat, jak funguje svět WFRP, a v těchto oblastech si zaslouží detailní simulační subsystémy. Naopak se vyhýbám subsystémům „příběhovým“ nebo „filmovým“.

:arrow? Vypuštěny cíle a ambice postav. To je hodně osobní, ale nemám rád, když je roleplaying ošetřen mechanikami. A nemám rád, když si hráči určují svoje cíle předem a GM kolem nich pak má „na objednávku“ vymýšlet dobrodružství. Preferuju opak: GM nabízí zápletky a děje, hráči mají za úkol něco z nich vybrat a zmotivovat si postavu.

:arrow? Vyhozena většina „záchranných sítí“. WFRP 4e je až překvapivě benevolentní hra. Tváří se hrozně temně a gritty, ale v RAW je hodně těžké, až nemožné, aby se postavě stalo něco ošklivého – hra je plná možností, jak zrušit kritická zranění, vyhnout se korupci atd. Většina z toho šla pryč, protože postavám se mají dít špatné věci. Jediná záchranná síť jsou body osudu.

:arrow? Částečné zjednodušení hry vyhozením zbytečného mechanického crunche, především v souboji. Vyhozeno bylo spíš málo ale, hybí například volitelné přednosti a vady zbraní (flaws, qualities), vyhozen In-Fighting. Boj ve WFRP potřebuje zjednodušit, ne zesložitit.

:arrow? Zapracovaná všechna errata a FAQ odpovědi, které jsem našel, například upřesnění znění některých talentů. Někde jsem hotfixoval zjevně chybná/nefunkční pravidla (např. doporučené náklady na živobytí byly nesmyslně nízké, rychlosti cestování zase nesmyslně vysoké).

:arrow? Zapracované změny soubojáku z rozšíření Up in Arms (jízdní zvířata, štíty, kritická zranění :!: ), zapracovány změny kouzelnické magie z Winds of Magic. Sem tam i zapracována nějaká další pravidla z jiných rozšíření, kde to dávalo smysl pro cíl „simulace světa“.

:arrow? Víceméně od základu předělané cestování, protože v základní příručce v zásadě nic není, zatímco systém cestování z Enemy in Shadows: Companion je kombinace bizáru (kůň ujde volnou chůzí 84 mil denně před tím, než ho začnu hecovat? ORLY?) s jakousi abstraktní podivností, která se tluče se simulačním zbytkem hry (včetně náhodných tabulek nepoužitelných setkání).

:arrow? Doplněno pár fandovských materiálů, hlavně kvůli pestrosti tam, kde originál byl moc repetitivní nebo bylo potřeba víc informací. Např. rozšířené tabulky při tvorbě postavy, jiné tabulky fumblů nebo přehled délky slunečního svitu v jednotlivých dnech.

Co dál?

Časem možná přidám některé věci i z dalších knížek, především nové kariéry nebo možnosti tvorby postav z jiných zemí než Reiklandu. Nevylučuju přidání dalších pravidlových modulů, ale spíš ne – při letmém pohledu mi přijdou spíš přiliš fiddly, například pro systém budování lodí asi využití nenajdu. Každopádně nic vám nebrání přilepit si je k tomu sami, je to plně kompatibilní.

Víc o Warhammeru?
:arrow? Viz můj článek o atmosféře původního WFRP
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Markusovo WFRP

Příspěvek od Markus »

První rychlá aktualizace. Doplnil jsem prvních pár talentů podle postavy Karin. Do záhlaví jsem přidal odkaz na deník jako vyplnitelný PDF formulář.

Asi nakonec nebudu talenty ignorovat. Zdá se, že u začínajících postav, které generátor vyplivne, nejsou komplikované a dávají těm postavám rozměr navíc.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Markusovo WFRP

Příspěvek od Vitus »

Na ten vyplnitelný deník PDF mne to nepustí :( .
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Markusovo WFRP

Příspěvek od Markus »

Moje chyba, neměl jsem to povolené, už by to mělo jít.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Markusovo WFRP

Příspěvek od Vitus »

Už to funguje, díky
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Markusovo WFRP

Příspěvek od Markus »

Pravidla aktualizována

- Doplněny tabulky kritických zásahů (jak jsem na ně mohl zapomenout?)
- Upřesněna dovednost Pray
- Přidána spousta talentů podle vygenerovaných postav ze Sirotčince
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Markusovo WFRP

Příspěvek od Vitus »

Jeden všeobecný dotaz (asi tedy budu za tatara), ale pro tuhle hru bude pro hráče stačit mít 2x k10 nebo 1x k100, je to tak ?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Markusovo WFRP

Příspěvek od Markus »

Je to tak :)
Angri
Příspěvky: 104
Registrován: 6. 2. 2021, 01:40

Re: Markusovo WFRP

Příspěvek od Angri »

Ahoj Markusi, zkrácená pravidla jsou super, te´d jsem je pročítal i s ohledem na svou postavu.

Našel jsem tam toto a myslím že to je mýlka.
WARRIOR BORN
Max.: I
Rozený válečník. Bonus +5 na startovní Inteligenci. Generátor už
to započítává automaticky.


Asi by mělo být na startovní Strenght.
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 918
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Markusovo WFRP

Příspěvek od KDolecek »

Je to na startovní WS.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Markusovo WFRP

Příspěvek od Markus »

Díky, opravím si tu chybu v textu. Je to na startovní WS, ale generátor ti to započítá správně, takže jde jen o chybu v textu.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Markusovo WFRP

Příspěvek od Bifi »

Bifiho návrhy a úpravy:

Ak vznikne boj, skúsime hrať všetko cez opposed roll, vrátane simultánneho zraňovania.
Fate pointy asi potrebovať nebudete, iba ak by vám mala zahynúť postava. (Čo je v tomto dobrodružstve dosť nepravdepodobné.)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Markusovo WFRP

Příspěvek od Markus »

Provedena výraznější aktualizace, doplněna pravidla XP a zlepšování postavy (v kapitole Kariéra), doplněna řada nových talentů, doplněny nové možnosti nákupu a nové předměty (na konci v kapitole Vybavení). Zároveň jsem z originálu vyrval PDF s popisem kariér, odkaz je v prvním příspěvku.

Zlepšování postav v rámci Sirotčince

Pokud jste už absolvovali moje hraní Night of Blood a čeká vás další hraní ve WFRP (pravděpodobně It's Your Funeral), můžete svou postavu tímto připravit na další dobrodružství:

1. Všichni dostanete 75 XP za Night of Blood. Za každé další sezení v jiné hře si započítejte 75, 100 nebo 125 XP (podrobnosti v kapitole Kariéra, posuďte sami, kolik si zasloužíte). :)

2. Za získané XP si vylepšete vlastnosti a dovednosti, nakupte nové talenty. Podrobnosti v kapitole Kariéra.

3. První (a pouze první!) skupina z Night of Blood: každý jste si "vydělal" 17 stříbrných.

Jestli máte nějaké peníze z jiných her, zkuste je nějak zkonvertovat. Převodní sazba z D&D a podobných her je "1 zlatý v D&D = 5 stříbrných šilinků ve WFRP".

4. Utraťte všechny vydělané peníze za libovolné předměty na konci pravidel. Neutracené peníze propadají (přišli jste o ně živobytím, škrtněte si je.)

5. Nahoďte si nové peníze podle pravidel výdělku v kapitole Vybavení. Můžete si za ně rovnou něco koupit. Stejně tak si můžete zadarmo pořídit cokoli „pod vaši rozlišovací schopnost“. Se zbytkem peněz začnete dobrodružství.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Markusovo WFRP

Příspěvek od Vitus »

Tak mám problém s tím zlepšováním postavy, ty tam píšeš o "katalogu kariér", podle kterého se pozná "křížek => kladivo => lebka => štít", ale já to nikde v těch pravidlech najít nemůžu. Někde mi něco uniká ?
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů