[teória] Testovanie systému

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4137
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [teória] Testovanie systému

Příspěvek od Sparkle »

Bohužel český hráčský rybník je v tuhle chvíli natolik malý, že i když vyvíjíš nikovku, stejně aby vůbec na to někdo sehnal spoluhráče, je hodně velká šance, že se mu v herní grupě sejdou i lidi, pro které ta hra není určená. Tihle lidé pak můžou tu grupu rozbít, když budou dávat najevo, jak je to nebaví, budou to bourat a tak, a jelikož jsou to něčí kámoši, tak je blbé je vyhodit, atakdále, známe to.
Z mé zkušenosti fakt stačí jeden z pěti v té grupě, komu hra nesedne, aby se celá grupa kvůli tomu rozbila.

Takže je potom otázka, jestli je menší zlo nechat si do vývoje své žánrovky / ujetosti kecat lidem mimo cílovku a dělat ústupky univerzálnosti, což je mentálně vyčerpávající a akorát ti to celé může znechutit, a nebo to, že sice neabsolvuješ tento opruz, ale pak to tvoje dílo, se kterým sis dal tolik práce, nebude skoro nikdo hrát, což je taky bohužel docela demotivační, i když autoři samozřejmě budou tvrdit, že jim je to šumák.

Neznám odpověď na tuhle otázku, bohužel.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [teória] Testovanie systému

Příspěvek od Pieta »

Selhan píše: 29. 1. 2021, 16:55Můj grudge je, že nové věci nevznikají konsensem, ale tím, že má někdo vizi a vyzkouší to, i když se vždycky najde někdo, kdo mu má přitom potřebu vysvětlovat, jaká je to blbost, a že univerzální věci nejsou nutně lepší než různé žánrovky, nikovky a ujetosti. A vyhodit hru jen proto, že jednomu z pěti nebude jasné, jak se hraje, je podle mého škoda (samozřejmě ne v případě, kdy je to hra, která si za úkol dává být přístupná pro všechny).
Vyhodit asi ne, ale pokud se v průměrné herní skupince bude někdo, kdo hru nepochopí, tak to její použitelnost dost shazuje, ne? Takže vysvětlit znovu a lépe.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [teória] Testovanie systému

Příspěvek od Selhan »

Zkrátka se asi neshodneme. Já si nemyslím, že je všechno třeba cílit na průměrné skupinky.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [teória] Testovanie systému

Příspěvek od Jerson »

Pokud je hra pětině hráčů nejasná, je to jasný prostor pro zlepšení.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů