[podcast] Dinosaurium obskurních světů

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

[podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Vandalicus »

Titulní stránka Dinosauria 5.jpg
Ahoj všichni!

Rozjeli jsme s Markusem nový podcast, kde si budeme povídat o inspirativních světech, dobrodružstvích a jiných RPG herních produktech. Nejsou to recenze, jako spíš diskuze o věcech, které podle nás stojí za to poznat, prozkoumat a nechat se jimi inspirovat.

Odebírejte nás na:
:arrow? Anchor.fm
:arrow? Spotify
:arrow? iTunes / Apple Podcasts
:arrow? Google Podcasts
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.

Kontaktujte nás:
:arrow? V téhle diskuzi!
:arrow? Na Instagramu
:arrow? Na Facebooku
Naposledy upravil(a) Vandalicus dne 11. 1. 2021, 12:55, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Vitus »

Quentin píše: 17. 6. 2021, 10:09 Co to má vlastně Vandal za přízvuk? Já bysem, přinde mi, nandete tam, to je poenta...
Tipuji odněkud z Hané nebo přímo z Prostějovska :), cituji určitý rozhovor s jedním odtamad, kdy já jsem mu něco říkal a zakončil jsem svoji větu slovem "..., viď ?" a on na to kontroval:

"Viď? Tož, to takové patvar na Moravě nenandeš!"

(A pak se divili, proč se mu směje celé přihlížející okolí, v němž většinu tvořili lidé z různých koutů Čech a z Moravy tam byl jen jeden další, který se ale taky smál, protože byl pro změnu odněkud ze Znojemska. :))
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Vandalicus »

Blansko a Brno, zadnej Prostejov, ti mluvi jinak.

EDIT: doma mluvim podstatne hur, tady se kontroluju $D
Naposledy upravil(a) Vandalicus dne 17. 6. 2021, 11:34, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Markus »

Poenta není přízvuk, ale správná výslovnost :)

Jinak je Vandal Brno, respektive skoro Brno :)
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od boubaque »

Quentin píše: 17. 6. 2021, 10:09 Co to má vlastně Vandal za přízvuk? Já bysem, přinde mi, nandete tam, to je poenta...
"Poenta" je, jak už psal Markus, správná (spisovná) výslovnost.
"Bysem" je není nijak charakteristické regionálně (používá to například úplně běžně Daniel Landa... sorry, Vandale), a ve skutečnosti je to logický tvar, na rozdíl od "nelogického", výjimečného, archaického tvaru "bych". Jen by se to mělo psát "by jsem", aby to bylo dokonale logické a pravidelné :P
"Přinde, nende, donde, nande..." je typické prakticky pro celou Moravu (přiznám se, že nevím z hlavy, jak Slezsko) a dá se to najít dost i na Žďársku a Jihlavsku.

Jak Vandal mluví, krásně vystihuje Brněnsko (i když v samotném Brně už je trošku víc cítit vliv obecné češtiny, tj. češtiny z Čech, a spisovné češtiny), ale v zásadě by mohl být odkudkoli mezi Třebíčí, Znojmem, Mikulovem, Vyškovem, Prostějovem, Boskovicemi a Bystřicí nad Pernštejnem. Možná i Olomoučáci by mohli znít stejně. Na druhou stranu mi přijde, že Vandalovi občas ujede i něco z hantecu, což ho dost jasně charakterizuje jako Brňáka :)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16260
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od MarkyParky »

Tož, konečně jsem si vás doposlechl do současnosti.

Plusíček za tenhle počin, těším se na další díly.

Zejména oceňuji ty informace z historického kontextu u těch dílů, co řeší významné moduly z minulosti.
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 295
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Pan Bača »

boubaque píše: 17. 6. 2021, 12:39 (přiznám se, že nevím z hlavy, jak Slezsko)
Ve Slezsku tohle nenajdeš, setkal jsem se s tím až v Brně... a v tom výčtu ti chybí ještě "ponde" :-D
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Markus »

Dopindem a pundem.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Selhan »

Ve Slezku normalně přideš. Na žadne take n navic nima čas.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Vandalicus »

Ep. 13: DANGHANSKÁ KLETBA

Dračí doupě, rok 1998. V malé, poklidné vesnici Danghan se zrodilo šílenství. Šíří se mordy, sebevraždy i lidové lynče. Pojďte se s námi podívat na vyhlášené české hororové dobrodružství. A vrátit se do dob, kdy se rodil „český fantasy realismus“.
ep13 Danghan.jpg
Poslouchejte nás na:

- Anchor: https://anchor.fm/dinosaurium/
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od ShadoWWW »

My (hráči z naší devadesátkové herní skupiny) jsme taky začínali v Bílém hradě a milovali Tolkiena. Je ale fakt, že na konci milénia najednou všichni v mém okolí propadli trendu, že:
1) Hra musí být co nejrealističtější, zejména prostředím (typickým znakem té doby bylo, že všechny jeskyně najednou měly latríny, hned vedle jídelny/hodovní síně byla kuchyň apod.).
2) Najednou se rozmohlo řešení zápletek typu rozmotat vztahy ve vedlejší vesnici apod.

Daghanskou kletbu jsme nikdy nehráli, ale je fakt, že narazit na ni tenkrát, tak by zcela splňovala naše preference.

U DnD a jeho starých i nových dobrodružství jsem si později uvědomil, že ten styl Princezna ze mlejna byl dán tím, že všichni jsme znali ty české pohádky, ale nikdo z nás tehdy neznal žádné pořádné atmosférické dobrodružství typu Ravenloft ani žádné pořádné hrdinské dobrodružství typu Hrobka Anihilace. V tom byl svět dál a muselo to k nám oklikou zase doputovat.

Ergo svět nám dal v Dračím doupěti osekaná pravidla DnD, ale nedal nám v něm návod, jak s nimi správně nakládat. Češi jsou mistři v hledání vlastních slepých třetích cest.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Jerson »

Nevím proč takovým dobrodružstvím říkáte "realistické" nebo "nejrealističtější", když pak sami říkáte, že to realitě středověku ani novověku vlastně neodpovídá.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Markus »

Možná si kolem každého slova „realismus“, které tam řeknu, představ uvozovky, Jersone. :)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Markus »

ShadoWWW píše: 27. 6. 2021, 21:00Je ale fakt, že na konci milénia najednou všichni v mém okolí propadli trendu, že:
1) Hra musí být co nejrealističtější, zejména prostředím (typickým znakem té doby bylo, že všechny jeskyně najednou měly latríny, hned vedle jídelny/hodovní síně byla kuchyň apod.).
Na tom mi přijde fascinující, že touhle touhou po realismu (dobře, speciálně pro Jersona: „realismu“ :>;o) ) si prošlo úplně stejně i AD&D v čele s Gygaxem. Prostě DrD ten vývoj zkopírovalo o dvacet let později vážně se vším všudy. Stejný začátek, stejné pokračování.

(Akorát teda AD&D mělo realismus akorát ve smyslu podrobných simulačních pravidel a „realistických“ jeskyní, kde jsi dostal dlouhý popis kompletní historie každé místnosti. AD&D nemělo realismus ve smyslu umělecký směr 19. století, á la Babička a Maryša.)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Markus »

Tady jsou nějaké příklady:
danghan1.jpg
danghan2.png
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Quentin »

Tohle byl pro mě drsnej díl :D

Trochu mě zarazilo, když jste nakonec řekli, že by to stačilo zkrátit na třetinu. Podle vašeho popisu bych čekal sotva desetinu (šest stran?).

edit:
Markus vedle na d20 píše: Siriene, já naopak tuším – nebo spíš jsem si docela jistej –, že když to někdo hrál, tak rozhodně tím stylem, že tři čtvrtě toho textu vypustil nebo odignoroval (komplet ty „realistické“ domečky, psí boudy a milostné trojúhelníky bezvýznamných postav a vůbec asi 90 % textu), nechal si z toho jen to dobré (hlavně ty atmosférické naskriptované události) a dál se tím nechal inspirovat a tvořil sám.
Možná se i shodujeme :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů