Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2559
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Potřeboval bych poradit a konzultovat, jaká jména jsou do Zapovězených zemí vhodná.
Vymýšlení jmen byla vždy bolístka a v tomto světě jsem o to ztracenější, že všechno soudobé, slovanské nebo slovansky znějící se mi zdá sem moc nepasuje. Nebo si myslíte, že jména jako Vilém, Klára, Vadim, Bořivoj, Lili jsou použitelná? Já je zatím využívám, ale stále váhám. Prozatím se v mých hrách prohání strašný pelmel všech možných jmen od Severských typu Ole a Elke, přes vymyšlené a asi nikam nezařaditelné jako Kurguta a Bari až po ta, co jsem uváděl výše.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2559
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Markus píše: 6. 1. 2021, 15:06 Ale trochu mě mate ta mapa. Že vůbec existuje. :) Zapovězené země už jednu mapu mají a dobrodružná místa si má Vypravěč volně umísťovat do existující mapy, jak se mu to zrovna hodí. Tohle vypadá docela těžko umístitelné, je to příliš konkrétní. Nebo je to namapované na nějaké konkrétní hexy na mapě světa? Jakože je předem určené, kde přesně se to má odehrávat?
Ano, ty dvě poslední věty jsou správné. Já to někam umístil, konkrétně mezi řeku Jendru a les Háv, východně od Kvílící štoly. Mám tam ale v úvodu psané, že umístění je možné kamkoliv, pokud bude poblíž hluboký les a hory. Mapu by si pak jiní Vypravěči museli přepracovat, respektive nakreslit svou (pokud budou chtít, dalo by se hrát i na té velké od autorů hry).
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2559
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Fantasy ani sci-fi to sice není, ale možná to použiju v nějakém modulu. V tom aktuálním ale nejspíš ne, je to moc pozitivní a vyjuchané. Jde defakto o moji první kompletní digitální malbu, do této doby jsem jen kreslil popřípadě používal hodně fotky a rendery 3d modelů.

Obrázek
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2559
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Mám dotaz na zkušené designéry herních modulů.
Pokud píšu kampaň a jedním z dobrodružných míst je vesnice, kde se toho děje mnohem více než je hlavní dějová línie, psát do kampaně i tyto vedlejší minihry?
Některé slouží i k tomu, aby zavedli hrdiny do lokací, kam by měli časem dojít, cpal jsem do hry z důvodu nelineárnosti hlavní dějové línie. Ale mám tam i pár, které s ničím moc nesouvidí, jen dokreslují živost světa a jeho obyvatel.

Pokud bych to přirovnal k psaní povídek, dávám na zeď pušku, ze které se buďto nevystřelí nebo vystřelí někde mimo děj a pro zápletku povídky to nemá žádný význam.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od kin »

Zkušený designer tedy rozhodně nejsem, ale já bych je tam rozhodně dal, pokud nezabírají nějak extra moc místa. Tyhle malé drobnosti, události co doplňují atmosféru jsou super. I kdyby jen pro vypravěče, aby si udělal mentální obrázek o tom, jak v tom místě funguje život a předal to pak hráčům.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Selhan »

Já si taky myslím, že to není a priori vůbec na škodu. Samozřejmě, je třeba zvážit, jestli to není už to moc nebobtná a jestli to není příliš nepřehledné, jak pro gamemastera, tak pak pro hráče.
Jen bych asi zkusil nějak jasně sdělit, že tohle je opravdu cíleně otevřená linka, aby pak čtenář vztekle nehledal v celém textu, kde je k tomu sakra vysvětlení.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Markus »

Kdybys to tam nedal, tak tě pak budu kritizovat, že v té vesnici nejde dělat nic než jedna věc. :)

Ale vážně: Nějaké drobnosti na zpestření vedlejších postav, doplnění jejich motivace nebo vytvoření vedlejších linek a konfliktů je super. Akorát je potřeba si pohlídat, aby to nezabíralo moc místa a pozornosti, což by bylo ve výsledku na škodu (přes záplavu vedlejších detailů bys neviděl to hlavní). Obecně mi přijde nejšikovnější způsob, jak do vsi dostat „vedlejší obsah“, buď nějaká tabulka zvěstí stojící bokem, nebo doplnění vedlejších motivací nebo charakteristik přímo ke konkrétním postavám - třeba jen jednou větou, ale pak mi to pomůže tu postavu hrát i třeba do budoucích sezení.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2559
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Děkuji za rychlé reakce, vidím to podobně.
Bobtnajícího textu se, Selhane, nebojím. Mám z něj hrůzu! Když jsem to začal dávat na papír, myslel jsem, že to bude za měsíc hotové. Pak Markus našel oficiální šablony pro sazbu a já si řekl, že je využiju. A jak jsme hry postupně hráli, kynul nám obsah a já mám tunu papírů s poznámkama a snažím se to pomalu třídit, vyhazovat blbosti a upravovat, co moc nešlapalo. Jenže trpím svým starým neduhem, vše se snažím vysvětlit podrobně a dělat to zodpovědně. Mám popis kraje, nějaké náhodné události, několik důležitých postav, dvě menší dobrodružná místa a dodělávám Střílky - největší vesnici a tedy i nejkomplikovanější dobrodružné místo. Odhadem jsem tak na 15% práce a indesign mi hlásí stranu 42. :D

A to nemluvím o tom, že korektury by to potřebovalo jak koza drbání. Po hříchu píšu s chybama a stylisticky je to také často neobratné. Jsou to roky, co jsem přestal aktivně psát a jde to znát, vypadnul jsem z toho.

Uf, na vánoce bych to třeba mohl mít hotové. :)
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od KDolecek »

smrq píše: 8. 3. 2021, 10:02 Jenže trpím svým starým neduhem, vše se snažím vysvětlit podrobně a dělat to zodpovědně.
...
Uf, na vánoce bych to třeba mohl mít hotové. :)
Z tvého popisu to zní jako klasický designerský problém "musí to být skvělé, než to někdo uvidí", (za který já dostávám pravidelně v práci za uši). Pokud už to máš v alespoň trochu funkční podobě, tak už to testuj s lidmi, protože oni ti nejlépe řeknou, kdy je to dostatečně podrobné a zodpovědně vysvětlené.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2559
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Testuju to zatím s naší skupinou. A upřimně, zatím moc není co testovat, pracoval jsem na okolním balastu, dobrodružná místa teprve vznikají. Teď máme jarní prázdniny a já mám konečně čas nad tím sedět a trochu s tím hnout dopředu. Za týden by mohlo být něco zveřejnitelného, tak přemýšlím, že bych to někomu vnutil k nahlédnutí a kritice. :)
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od York »

smrq píše: 8. 3. 2021, 07:55 Pokud píšu kampaň a jedním z dobrodružných míst je vesnice, kde se toho děje mnohem více než je hlavní dějová línie, psát do kampaně i tyto vedlejší minihry?
Na tohle za tebe nikdo odpovědět nemůže. Jakej herní materiál chceš vytvořit, si musíš rozhodnout sám.

• Můžeš psát modul víc jako scénář, předem připravit příběh, kterym pak budou hráči procházet. V tom případě dává smysl soustředit se na tu příběhovou linii a moc od ní neodbíhat, protože by se tím rozmělnila.

• Nebo můžeš tvořit sandbox, ve kterym příběh nedesignuješ vůbec a necháš hráče, ať si sami najdou, co je baví. V tom případě naopak potřebuješ co nejvíc různorodýho obsahu a neuvažuješ o něm stylem "tohle je hlavní", "tohle je vedlejší".

Obě varianty jsou funkční a určitě se daj i úspěšně kombinovat.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Markus »

Zapovězené země jaksi předpokládají spíš sandbox. Minimálně chtějí pracovat s volným pohybem po hexové mapě světa.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2559
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

To York: Já intuitivně tuším, že by to nějak takto mělo být. Problém je, že s kampaněmi a moduly nemám téměř žádnou zkušenost. Nikdy jsem nic podobného netvořil a navíc ani nečetl. Nebudete mi to asi na tomto foru věřit, ale já si vždy vystačil s pravidly a zbytek si dělal sám. Jediné, co jsem občas omrknul, jsou jednorázová dobrodružství stažená z netu. A kdysi před mnoha lety stařičký Pán prstenů, dobrodružná hra.

Nevím, co mě to napadlo pustit se do tak rozsáhlého projektu.

to Markus: ten volný pohyb je problém. Jsem si toho vědom, Kelpensko nemá moc hexů a družina bude kajem křižovat tam a zpět několikrát.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Markus »

Jak to máš vlastně velké? Na kolik tak herních sezení?

Jinak souhlas s Karlem, že se klidně neboj a posílej ke konzultaci dílčí části. A s tím sázením v InDesignu ve chvíli, kdy ještě nemáš finální text, si možná komplikuješ práci. :roll:
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od York »

smrq píše: 8. 3. 2021, 10:55Nebudete mi to asi na tomto foru věřit, ale já si vždy vystačil s pravidly a zbytek si dělal sám.
To ti klidně věřit budu, dlouho jsem na tom byl úplně stejně. S tvorbou modulů jsem začal experimentovat až před několika lety. Zlomem byly pro mě první pokusy s dungeonama, na těch jsem zjistil, že pro mě příprava může bejt užitečná (klasický příběhový moduly mi totálně nevyhovujou).
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů