Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Markus píše: 8. 3. 2021, 10:56 Jak to máš vlastně velké? Na kolik tak herních sezení?
Původní představa byla tak 10. To vzalo dávno za své. Dobrodružných míst tam bude 12, některé z nich jsou vesnice, kde se toho dá dělat hodně. Jiné jsou jednorázovky. Odhadnout to neumím, hráči mají tendence se zapomenout i na místě, kde to neočekávám. Jinde nereagují na hozené návnady a bez povšimnutí minou zajímavé lokace. Většinou počítám tak 2 až tři sezení na 1 dobrodružné místo a v konečném součtu mi to víceméně sedí.
Markus píše: 8. 3. 2021, 10:56 Jinak souhlas s Karlem, že se klidně neboj a posílej ke konzultaci dílčí části. A s tím sázením v InDesignu ve chvíli, kdy ještě nemáš finální text, si možná komplikuješ práci. :roll:
Ad InDesign - to je pravda. Taky to pořád dokola předělávám a posunuju. Výhodou jsou obrázky, které lze na stránce velikostně upravovat a tím vycpávat mezery, které vznikají nebo naopak uhýbat bobtnajícímu textu.
Bože, tolik fantasy kreseb, jako za poslední tři měsíce, jsem neudělal snad za celý život. A při představě, kolik jich bude potřeba ještě načmárat, se klepu hrůzou. :)
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Vitus »

Napadlo mne, nebylo by to pak lepší "rozstříhat" do více doplňků - ten modul mít jen pro lokace, jež jsou pro hlavní linii nutné a pak udělat zvlášť lokace, jež jsou právě pro ten hexcrawl okolí ?
(Takhle mi to přijde více jako v duchu ZZ, plus ty lokace navíc jsou taky jedna z věcí, co lidi sdílejí klidně zvlášť pro ostatní, aby to bylo možno jednoduše prostě "dropnout" do nějaké zcela jiné herní linie. :think: Pokud jsem nepochopil ten původní koncept, a tahle myšlenka je moc za roh, tak se omlouvám.)
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Není za roh a taky jsem nad tím přemýšlel. Problém je, že když jsem začal plánovat naši kampaň, neměl jsem ještě dočtené pravidla a kostra vznikla dříve, než jsem si ujasnil, o čem ten svět je. Snažil jsem se to krapet upravit, ale vlak byl v pohybu. :) Pro naše hraní mě to dvakrát netrápilo, a když jsem zjistil, že pro modul do ZZ tam cestování schází, byla hotová mapa, myšlenka a načrtnuta hlavní dějová linie, která potřebuje sevřený kraj, který se dá projít během jednoho dne.

Rozdrobení na jednotlivé lokace se mi již nechtělo dělat. Musel bych překopat fůru rozdělaných věcí. Uvidíme, jak to bude fungovat. Je to fanouškovský projekt, tak snad mi nikdo hlavu neutrhne a Sirienovi to neukážu. :)
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

smrq píše: 8. 3. 2021, 15:01 Je to fanouškovský projekt, tak snad mi nikdo hlavu neutrhne a Sirienovi to neukážu. :)
Teď jsem objevil linii o nevyžádané kritice. Nečetl jsem ji, dlouhé je to jak dálnice v Arizoně... Jen bych rád napsal, že moje věta o Sirienovi s tím nijak nesouvisí, byl to jen nevinný vtípek. (Vůbec netuším, zda se tam Sirien nějak angažuje.)
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Markus »

smrq píše: 8. 3. 2021, 18:12(Vůbec netuším, zda se tam Sirien nějak angažuje.)
Ehm... no... řekněme... že máš věštecké schopnosti. 8)
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Asi bych rád využil nabídku, že mi tento epos někdo omrkne a okomentuje. Zpětnou vazbu prozatím nemám téměř žádnou.
Pokud se najde nějaká dobrá duše, která se rozhodne přelouskat tu hromadu textu, který neprošel žádnou korekturou a bude asi obtížně čitelný, budu moc vděčný.

1/ Potřeboval bych především info, zda jsou dobrodružná místa a události v nich popsané, srozumitelné. Mně je to jasné všechno, ale já ta dobrodružství nosím v hlavě půl roku a všechno, co je zde popsané, jsme s naší skupinou již hráli. Nedokážu posoudit, jestli má vše logickou posloupnost a bude to srozumitelné a pochopitelné.

2/ Předem se omlouvám, že jsem se tak rozepsal. Souvisi to hodně s bodem 1, kdy jsem se snažil vše pěčlivě osvětlit. A navíc, já se takto obšírně vyjadřuji i v řeči. Ale neděste se, text je plný obrázků a mapek. Psaný text defakto končí na straně 71 (pokud nepočítám úplný závěr).

3/ Hrubky a chyby - jsou tam. Bohužel, ani při mých letech se mi nedaří odstranit nešvary z mládí a píšu s chybama. Korektury by ten text potřeboval jako sůl a to je činnost, kterou opravdu neovládám dobře.

4/ Omlouvám se, že v lokaci Mordlany je text utnut v půli a prezentuji dílko, když nemám jedno dobrodružné místo hotové. Ale již dlouho nosím v hlavě, že je potřeba to ukázat veřejnosti a provést úpravy dle zpětné vazby. A čím víc toho bude napsaného, tím hůře se to bude opravovat. Text je, myslím, v jakési ucelené formě a pár her by šlo již odehrát.

5/ Odhadem jsem tak v polovině. Ale tři z dobrodružných míst, které mám naplánované, jsou spíše pro dokreslení celého kraje (Zlatá hora, Rybníky a Mohyla rudého barona). Nejsou to místa, kde by se mělo stát pro hlavní dějovou linku něco zásadního.

6/ Upozorňuji všechny případné hráče, že jde o materiály pro Vypravěče a prosím především naši skupinu, aby si to nečetla.

7/ Buďte milosrdní. Dělám to sakumprásk všechno sám (včetně ilustrací a sazby) a nikdy jsem nenapsal jediný herní modul. Nikdy jsem dokonce žádný obsáhlý modul nečetl, jen pár jednorázových dobrodružství.

Text je ke stažení zde:
https://ulozto.cz/file/IAZXCQgy72Nf/str ... nem-02-pdf
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Markus »

Live blogging mých neuspořádaných dojmů. Tak jak je prožívám při čtení. Budu číst na etapy:

Úvod

-Povídka a zasazení parádní. Čachtická pání Bátoryová. Jsem zaujat a těším se!

- Obligátní rady pro Vypravěče, počasí, roční období. Jinde bych je asi oželel, přijdou mi „samozřejmé“, ale ty děláš 150stránkový magnum opus, takže se vlastně hodí. Působí to jako „profi“ produkt dělající ústupky začínajícímu Vypravěči. Obsahově v pohodě, vlastně i praktické a příjemně stručné.

- Oceňuju mapku a pokyny pro zasazení Kelpenu jinam.

- Strach přichází v noci: Divná část, nejsem si jistý tím, proč tu je. Na tomhle místě bych čekal spíš nějaký „souhrn příběhu“, což se ve velké kampani hodí. Tohle se tak trochu tváří, ale je to podivně jen souhrn prostřední části. Chybí souhrn úvodu (jak to celé začne?) a závěru (kam to všechno směřuje). Pokud to ale není myšleno jako souhrn, ale jako pokyny pro hraní (tj. něco, podle čeho mám reálně odehrát nějaké scény), tak je to jednak na špatném místě a jednak moc vágní, na hraně neužitečnosti.

- Legendy. Zjevně legendy sloužící k tomu, aby sem postavy vůbec přišly. Drby pro hraní „uvnitř“ samotného dobrodružství očekávám později u jednotlivých lokací, takže strukturou pohoda. První háček mi přijde slabý - nejsem si jistý, jestli vidina kvalitních kovářů a dobrého sukna stačí na to, aby sem dobrodruhy přilákala. Druhý háček ještě slabší – pochvala kněžny určitě nepřiláká nikoho. Třetí je v pohodě a vtipný. :)

Tady se asi potřebuješ zamyslet, jakou mají ty legendy plnit funkci, a tomu je podřítit. Ty tvoje první dvě fungují spíš jako dodatečné informace pro dobrodruhy, kteří už sem jdou. Nevím, nakolik je to potřebné.

- Názvy osad Střílky a Stoplasy mi nesedí do severských Zapovězených zemí. Ostatní jsou v pohodě. Každopádně oceňuju přehled míst na začátku + mapu.

První dojmy: Jsem navnaděn. Bátoryovská zápletka mě zajímá. Úvodní kapitola je stručná a přehledná, jako představení kampaně funguje (s výhradou k té přehledové části „Strach v noci“). Těším se na další čtení.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Hmm... diky za postrehy.
Legendy jsou opravdu spis drby. Tedy to, co se postavy mohou dozvedet behem hrani od mistnich.

Nazvy Strilky a Stoplasy - nekdy v dobe, kdy jsem to zacal psat, jsem v ZZ linii rozjel diskuzi, zda jde o seversky svet a drzet se severskych jmen. A bylo mi to vyvraceno. To se ti nebude libit hodne jmen a nazvu. Nevyhybal jsem se i vylozene slovansky znejicim.

Strach prichazi v noci - aha. Tak nad tim popremyslim. Pravda je, ze jde jen o souhrn doporuceni, jakou atmosferu by to melo mit. Ale kdyz premyslim o nasich hrach, ani ja se toho prilis nedrzim. Asi by to tam byt nemuselo.

Souhrn deje - to jsem zvazoval. A hodne. Bojim se, aby mi nekdo neomlatil o hlavu, ze to moc linkuji. Pritom si jsem vedom, ze by to pro orientaci pri cteni kampane hrozne moc pomohlo.

Nevim, jestli sis vsiml, ale tady je novejsi verze, nez jakou jsem ti posilal v poste. Je toho o cosi vic, nakynuly stranky i dobrodruzne mista.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Selhan »

Tak musím říct, že zpracování je docela deluxe - píšeš dobře, kreslíš dobře, rovnou to i sázíš, má poklona.
Zároveň ale prozatím na 71 stránek není zas tak moc hratelného, no. Spousta z toho je backstory a představení věcí, které asi budou důležité, ale prozatím hráči akorát najdou mrtvoly, zbijou pavouky a začnou hledat travičku. Ještě nevím, co ti k tomu vlastně říct - komentovat fluff mi přijde zbytečné, máš evidentně svoji jasnou vizi světa, představená je dobře a měnit už to asi nebudeš. Jediné, z čeho mám obavu, je, že to bude moc dlouhé a ukecané.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Markus »

Smrqu, kolik sezení už v tom máš odehráno a na kolik tak vidíš celek?
smrq píše: 28. 3. 2021, 14:19 Souhrn deje - to jsem zvazoval. A hodne. Bojim se, aby mi nekdo neomlatil o hlavu, ze to moc linkuji. Pritom si jsem vedom, ze by to pro orientaci pri cteni kampane hrozne moc pomohlo.
Za přehled děje ti nikdo nadávat nebude, aspoň ne, dokud to budeš mít koncipované rozumně volně. Tj. pokud to je něco jako "v první části postavy řeší náhodné věci a zjišťují, tak je do toho zamotaná záporačka, ve druhé části si jich záporačka všimne, ve třetí části to celé eskaluje a vyřeší se to." To je celkem pohodová a funkční struktura.

Horší by samozřejmě bylo něco dost svázaného, např. "kněžna za hráči pošle pohůnky, kteří je zajmou. V následující části hráči unikají z kobek. Při útěku se potkají s Krkavčí sestrou a dohodnou se s ní... bla bla..." To by skutečně byl problém.

Ale případný problém by byl každopádně ve struktuře kampaně, ne v přehledovém textu. Přehledový text je jenom šikovný nástroj, který na struktuře nic nemění.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Odhadem jsme v tom hráli asi 8 her. A jsme v podstatě tam, kde jsem to zatím dopsal - tedy asi v půlce. Nutno ale říct, že ty vedlejší linky jsme téměř vůbec neřešili, jedeme jen tu hlavní.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Ota »

Klobouk dolů si smrq zaslouží už jen za odvahu pustit se do tak rozsáhlého projektu. Musím říct, že podobně dlouhé věci mě skoro až odstrašují, ale ze zvědavosti jsem si celý dosavadní počin přečetl. Níže uvádím své postřehy.

Rozhodně plusové body:
- precizní layout - už chápu, proč smrqa bolely z Kamence oči a dodatečně se omlouvám :).
- pomoc vypravěči, jak umístit oblasti do své mapy
- krásné mapky vesnic (je ovšem sporné, zda je postavy vlastně využijí)
- vytvoření magického směru "píseň stromů" (smrq se v mládí zjevně díval na Mrazíka - baba Jaga + dřevění bohatýři)
- vytvoření vlastních náhodných setkání, tak aby ladila s okolím - sám mám někdy při házení náhodných setkání strach, že mi tato setkání hodí do situace opravdu velké vidle
- snaha o ne úplně sluníčkovou atmosféru, která se k ZZ hodí (mrtvoly, puch, nevěra, obětování dětí atd.)

Věci, které mi přišly ne tak plusové, ale chápu, že se jedná o věc vkusu
- většina cizích postav ovládá zbytečně mnoho dovedností, kvůli jednodušší orientaci bych vypíchl jen tři (samozřejmě, že ty nejhlavnější postavy jich mohou mít víc)
- příliš dlouhé pasáže plné květnatého a rozvláčného popisu
- příliš podrobný popis vesnice Střílky, kde jsem měl strach, která ještě postava a její rodina bude popsána na další straně :)
- příliš častý efekt "tak takové to tedy bylo", neboli historická okénka, která popisují dávné události. Podle mého názoru to není vždy nutné tak rozvádět.
- snaha o vyvažování střetnutí dle bojových schopností skupiny, mám na mysli pavouky. ZZ chápu jako drsný svět, kde není ostuda utíkat. Pokud na to postavy nemají, tak si holt můžou najmout pomocníky nebo to nechat být.

Věci, které mi po letmém přečtení trochu vadily, ale po vysvětlení už by vadit nemusely
- často používáš frázi - "postavy mohou něco udělat" - znamená to, že by to postavy s jistotou zvládly, kdyby chtěly, nebo se o to postavy mohou pokusit, ale výsledek je nejistý?
- jak může být travička Lili odhalena? Jaké stopy mohou postavy najít, aby jim to došlo? Nikdy jsem detektivní dobrodružství s mnoha stopami nevytvářel ani nevedl, takže nemám zkušenosti.


Nad rozsahem díla každopádně tiše kroutím hlavou a znovu tleskám smrqově zarputilosti, s jakou byl schopen pojmout to tak široce a přitom podrobně. Pokud ještě někdy něco budu vytvářet, vezmu si příklad z jeho layoutu, který, pokud by to nevadilo, bych si uložil jako prázdný "template".
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 913
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od kin »

No teda, teď jsem to stáhnul, kouknul a čumím s otevřenou hubou. Klobouk dolů.

Zatím jsem to jenom proscroloval, ale vypadá to perfektně! Mapky, ilustrace, layout...a teda stydím se za to, jak vidím jak jsem neproduktivní vedle tebe. :D

Určitě si části přečtu, nevím jestli všehcno, já na ty dlouhý texty moc nejsem, ale pár těch míst, setkání a postav si chci projít.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Selhan píše: 29. 3. 2021, 16:21 Zároveň ale prozatím na 71 stránek není zas tak moc hratelného, no... Jediné, z čeho mám obavu, je, že to bude moc dlouhé a ukecané.
Ne že bude, už je. Jsem si toho vědom. Novější části se snažím zkracovat, ale pořád mi to nejde. Bojím se, že se blíží doba, kdy budu muset všechno přepsat a proškrtat. Ale to bude bolest, protože mně přijde skoro všechno důležité. :(
Nástřel toho, co se v zatím popsaných dobrodružstvích děje, máš dobrý. Až mám pocit, že jsi to opravdu celé přečetl. Mrzí mě ale, že z popsaných materiálů není patrné, že tato dějová linie skoro nejde odehrát dle scénáře a družina vždy vymyslí něco, co zamotá všechno dění.
Ota píše: 29. 3. 2021, 20:21 Klobouk dolů si smrq zaslouží už jen za odvahu pustit se do tak rozsáhlého projektu. Musím říct, že podobně dlouhé věci mě skoro až odstrašují, ale ze zvědavosti jsem si celý dosavadní počin přečetl. Níže uvádím své postřehy.
Předně Oto děkuji, že jsi to celé přelouskal. Máš můj obdiv. Pojedu postupně:

Mrazíka jsi trefil. :) Hodlám se inspirovat i nějakými pohádkami. Vlkeni vyloženě čekají na Červenou Karkulku. Možná i něco z Kytice. Bude toho víc.

Moc dovedností u NPC - to je pravda. V originálních ZZ dobrodružstvích je vždy jen nástřel. Ale já to píšu a už vidím, jak by mohli dobrodruzi reagovat a co by NPC potřebovala. A kyne to a kyne.

Pasáže plné květnatého a rozvláčného textu - viz odpověď Selhanovi. Vím o tom, neumím se toho zbavit. Pokusím se.

Popis Střílek - to jsem to sakra zredukoval. Ale tam asi můžu škrtat dál. Jenže... V popisu Kotlin jsem si všiml, že se odstavečkem věnují všem lokacím a postavám, které nějak zasáhnou do Událostí. Mám to stejně tak. A navíc mám pocit, že Kotliny měly delší popis. Tady by mi pomohlo, pokud se víc lidí vyjádří, že by postavy a lokace proškrtali.

Efekt "tak takové to tedy bylo"
- když já mám při psaní pocit, že by všechno mělo být logicky vysvětleno. Mě štve, když někde třeba čtu, že skřeti vybili osadu a nikde ani zmínka, proč se tak stalo. Psal jsem to na foru častokrát - všechno by mělo být logické. Následek musí mít příčinu. A vypravěč by měl příčinu znát. I tehdy, pokud ji třeba postavy téměř nemají šanci zjistit.
Proto třeba popisuji vesnici Mordlany, byť je malá pravděpodobnost, že se tam některá družina dostane.

Vyvažování protivníků
- hmm... Já měl pocit, že i v jiných modulech se to dopředu nějak plánuje. To mi kdyžtak vyvraťte a já to dám pryč.

často používáš frázi - "postavy mohou něco udělat" - toho si nejsem vědom. Mohl bys uvést příklad?
Ale jak to popisuješ, řekl bych, že je to alternativa. Hráče by to mohlo napadanout zkusit a asi řeším, co by si s tím vypravěč měl počít.

jak může být travička Lili odhalena? Jaké stopy mohou postavy najít, aby jim to došlo? Nikdy jsem detektivní dobrodružství s mnoha stopami nevytvářel ani nevedl, takže nemám zkušenosti. - Postup nemám, nikdy jsem to nepsal. Moje představa je, že si promyslím, co Lili dělala a kdo ji u toho viděl. Pořádně to popíšu - opět efekt "tak takové to bylo." :) A pak tam naběhnou postavy a něco se stane.

Když teď nad tím přemýšlím, já dobrodružna místa a události takto tvořím všechny. Podrobně popíšu, co se stalo (kdo, co a proč). Pak rozehraju startovní událost a nastíním, kam by se to mohlo vydat. Ale je již na postavách, co tam budou dělat. A taky vypravěčově schopnosti reagovat a improvizovat. A asi mám tendenci vypravěče podceňovat, že by si to či ono nedomysleli, raději jim toho nasypu co nejvíc, abych předešel většině potíží.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Ota »

smrq: "toho si nejsem vědom. Mohl bys uvést příklad?"

strana 19, vlevo dole
Při cestách po Kelpensku mohou dobrodruhové narazit na různé pocestné ...
Úvod do kapitoly o náhodných setkání, takže zde je jasné, že slovo "mohou" znamená jen jistou pravděpodobnost.

strana 25, vpravo nahoře
... a pak se dají na úprk k vesnici s úmyslem zburcovat tamní obyvatele. Postavy si jich mohou všimnout a dohnat je.
Tady to chápu tak, že postavy ty kluky vidí a je jen na nich, jestli je budou pronásledovat nebo ne. Žádný test. Ale nejsem si jistý, jestli to tak myslel i autor.

strana 46, vpravo nahoře
Ze shluku stop v trávě a blátě mohou dobrodruzi najít ty, které zanechal Flip, když prchal od sítě do lesa.
Tady si nejsem jistý, zda autor doporučuje něco testovat, nebo ne a je to automatické.

strana 54, vpravo uprostřed
Postavy mohou stopy ztratit, ale nechte je hodit o kus dál znovu a ...
Dle kontextu tu asi došlo k neúspěchu při testu, takže zde je to jasné.

Jako vypravěče by mě některé uvedené případy přinutily přemýšlet, jak to autor myslel.
Když sedím u stolu, můžu vstát (moje rozhodnutí, jehož výsledek nezáleží na náhodě) nebo můžu vzít kostku a hodit číslo 6 (ano, můžu to udělat, ale není to jisté).

Ale samozřejmě je možné, že to celé vnímám jako možný zdroj nejasností jenom já.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti