[Kolektivní článek] Malé hexy

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 914
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od kin »

Sepsal jsem kobku!

Teda, ještě není úplně komplet, ale říkal jsem si že je lepší to sem dát veřejně, třeba se někdo chytne a pomůže mi to dodělat/opravit. Lepší než si to další měsíc(e) schovávat u sebe na google docs :D

Doupě WainuKiwy
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Kin: Moc pěkné! Přidal jsem jen pár rychlých komentářů, ale zkusím se ještě podívat. Rozhodně se budu těšit, kdyby to vyšlo do dalšího Drakkaru!

:arrow? Kolektivní články vyšly v Drakkaru! Moc díky všem, kteří přispěli! Najít je můžete zde! :wink:

Obrázek

Doplnil jsem do prvního příspěvku ilustraci hexů od Kryštofa, jak vypadá současná podoba. Ještě dost hexů zůstává prázdných, takže se nebojte pokračovat ve vytváření dalších! Pokud se jich pár sejde, můžeme je zase zveřejnit v Drakkaru. Skrz velký hex A zřejmě teče řeka do jezera (hex B) a vtéká do něj v hexu A-4. Hex A bude zřejmě zalesněný (zelená barva)? Možná? Záleží na vás! :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od alladjex »

Krásná ilustrace. Díky za zpracování a publikování. :thumbsup:
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 914
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od kin »

Ecthelion: koukal jsem že jste tam psali, jen jsem se k tomu zatím moc nedostal, abych odpověděl. Ale díky! :)

Jinka mapa je naprosto skvělá :)
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Vitus »

Nějakou dobu to nosím v hlavě, ale už se mi to začíná překombinovávat, tak to sem raději pustím :D .

A) A-7
B) Hustý les
C) Malý lesní klášter a svatyně neznámé bohyně, vytesaná do skály
D)
Hluboký smíšený les, táhnoucí se do zvedajících se roklinek a málo přístupných strží, občas přerušený malými palouky či tichými tůňkami a nakonec přecházející do nevysokých skalních věží, jen stěží čnících nad vrcholky nejvyšších stromů. Do jedné z těchto skal je vytesána nehluboká, opuštěně vyhlížející svatyně, znázorňující ženskou postavu s rozpřaženými pažemi ve zvláštním gestu.
Na jednom z větších palouků, obklopen ze všech stran lesem, stojí malý kamenný klášter, ve kterém žijí tři staří mniši z řádu zasvěcenému lesnímu bohovi. Malá nevzhledná políčka kolem by bylo možno pokládat za zplanělý výsev zeleniny a sám klášter by bylo možno snad přehlédnout a minout, neboť je obrostlý popínavými keři a střechu má pokrytu travnatým a mechovým kobercem.
E)
* Klášter lesních bratří před nechtěnými zraky ukrývá kromě jeho rostlinného porostu a nenápadného okolí zejména ochranný magický příkrov, jenž je udržován pravidelnými modlitbami. A proto to, že na klášter někdo náhodou natrefí, není vůbec běžné. Znamená to, že magický příkrov slábne neboť se některý z mnichů dopustil přestupku vůči pravidlům řádu či se rouhal svému bohu ? Nebo je pokašlávání nejmladší z lesních bratrů více, než pouhým nachlazením a lesní bůh sem nezvané návštěvníky pustil, aby se nakonec jeden z nich stal náhradou ?
* Gesta neznámé bohyně, vytesané do skály, lze vykládat různě, může to být gesto ochranné, zvací, varovné či zcela jiné. Mniši z lesního kláštera o svatyni ví, ale o samotné bohyni či jejích gestech nemají tušení, neboť jejich řád do těchto lesů přišel, když už byla svatyně opuštěná. Naznačí jen, že se jedná snad o bohyni života či její sestru, bohyni smrti, avšak dalšímu hovoru o ní se budou vyhýbat. Vítá snad tato bohyně nově narozené do života či varuje zemřelé před cestou mimo onen svět ? Či snad má poukázat či varovat před něčím jiným, ukrytým dále v nitru skal ?
* Lesní klášter je mnohem starší, než nejen vypadá, ale než budou mniši ochotni přiznat. Jejich největším tajemstvím je jejich skutečná služba nejen lesnímu bohovi, ale hlavně jeho bratrovi, spícímu bohovi, jehož stoupenci a následovníci jednoho dne procitnou, až jich bude k přechodně věčnému spánku uložen dostatek, aby mohli ovládnout celý svět živých. Proto se mezi svatyní a klášterem táhne rozsáhlé podzemí, do něhož jsou ukládáni zemřelí věrní bratři, coby budoucí služebníci spícího boha a vyobrazená bohyně, je ve skutečnosti ženský aspekt jejich pána, jenž své věrné vítá do další služby, ale cizí varuje před vstupem do krypty. Bude možné nějak příchod spícího boha a jeho věrných oddálit ?
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Vitus: Hrozně super hex! Moc díky! :clap:

Celou dobu, co jsem to četl jsem si říkal, že jsou klášter a svatyně nějak propojené. $D Říkal jsem si, že mniši se usadili tady právě kvůli soše. Snaží se prolomit magickou bariéru, kterou socha udržuje a dostat se do Sálu hlubiny za ní. Zkoušejí to každý úplněk, když jsou planety natočeny ve správné pozici a obměňují ritál, aby zlomili obranu prastaré sochy. Ta praská, ale stále stojí a dávné pečetě drží. Sami mniši jsou vegetariáni a uznávají nenásilí... k páchání násilí povolávají své mrtvé bratry, kteří už nejsou vázáni sliby, které oni složili. Služba bohu totiž nekončí ani po smrti. :>;o)
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Vitus »

Díky za pochvalu, snažil jsem se to napsat hodně otevřené, aby si to mohl případný Vypravěč nakombinovat, jak chce, aby si to mohl zasadit do svého pojetí světa :).
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

A) A5: Řeka v hvozdu

B) Údolí řeky protékající hvozdem

C) Obsah hexu
Kelpie se tu ráda jako klisna prohání po hladině nebo v lidské podobě sluní na kamenech.

D) Popis hexu
Tento úsek řeky si oblíbila kelpie, říční nadpřirozená bytost. Objevuje se v podobě nádherného bujné vranky*, která umí běhat po vodě a jejíž hříva je stále mokrá, nebo krásné dívky. Pokud na klisnu někdo nasedne, rozběhne se neskutečnou rychlostí a zmizí v hlubině. Pokud se někdo pokusí dívku obejmout proti její vůli, promění se do své zvířecí podoby, stáhne je hlubin, utopí a pozře. Jen jejich vnitřnosti vyvrhne na břeh.
*Vranka je ženská forma od vraníka.

Několik mnichů z kláštera a trpaslíků z blízkých lázní se tu ztratilo, a proto se tímhle směrem málokdy vydávají. Nachází se tu ale zúžení a brod, kde se dá řeka překonat, takže sem poutníci občas zavítají.

E) Zápletky
- Šlechtic z nedalekého městečka lapil kelpii před jedním stoletím kouzlem a využil toho, že na svém hřbetě unese ohromné náklady. Rok se pro něj lopotila a přenesla těžké bloky kamení, ze kterého postavil svůj hrad. Když ji pak propustil, proklela celý jeho rod a předpověděla, že pokud bude žít, jeho rodu se nikdy nepovede dobře. Po uplynulých desetieltích, kdy rod stíhala jedna pohroma za druhou, žije jen jediný poslední jeho člen… a ten postavy pošle, aby monstrum lapily a zabily (přičemž samozřejmě zamlčí, že to jeho rod kelpii jako první ukřivdil).
- Jeden z mnichů ukradl kelpii bronzové zrcátko ukryté mezi kamene, zatímco ona byla jinde. Prosí procházející postavy, aby jí pomohly zrcátko získat zpět. Výměnou za něj nabídne postavám nejeden kouzelný předmět ze dna řeky.
- Hrozí ohromné nebezpečí a postavy potřebují být rychlejší než vítr. Jeden z trpaslíků v lázních navrhl, aby se dohodly s kelpií, která při běhu vítr často předhoní. Kelpie je ochotná jim pomoci a svézt je na svém hřbetě, ale jen pod podmínkou, že jí na konci cesty dají to, co zatím nemají a nečekají. Co zlého by se tak mohlo stát?

Obrázek
Obraz Kelpie od Herberta Jamese Drapera (1913).
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Quentin »

Cool.

Možná přihodit, co Kelpie chce či potřebuje? Takhle musí DM improvizovat, když chcete svézt. Nebo nepotřebuje nic a výzva je ji něčím zaujmout?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Quentin píše: 28. 5. 2021, 17:43Cool.
Dík!
Quentin píše: 28. 5. 2021, 17:43Možná přihodit, co Kelpie chce či potřebuje? Takhle musí DM improvizovat, když chcete svézt. Nebo nepotřebuje nic a výzva je ji něčím zaujmout?
Hmm... pravda. Já to chtěl nechat takové vágní (ve stylu zákona překvapení), ale máš pravdu, že konkrétnější bude jako inspirace lepší. Zkusím se zamyslet. :think:

:arrow? Máte někdo nějaký nápad, co by kelpie chtěla/potřebovala? :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Pepa »

:arrow? Mě se to právě jako ten zákon překvapení líbí. (Anebo když už bych to konkretizoval, tak bych konkretizoval i to "hrozí velké nezbezpečí" - jaké? :think:)

:arrow? Zamlouvám si hex A-3.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Quentin »

Jsem asi dement. Zazdil jsem, že to překvapení patří přímo k zapletce se svezenim. Nic dalšího není potřeba.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Sarsaparillos »

A) B-2: Velký vír

B) Jezero s jeho severním skalnatým břehem

C) Velký vír, plovoucí hlídky

D) Těžko říct, jestli zde obrovská jáma byla i před zaplavením elfího města, nebo se objevila až s jeho zatopením. Tak či onak, dnes je u nejsevernějšího příkře skalnatého břehu jezera na hladině k vidění obrovský vodní vír, kterým mizí voda hluboko do útrob země. Místo bylo vždy hojně vyhledávané všemi kulturami sídlícími v jezerní oblasti: trpaslíci (G-1) sem připlouvali nasypat do víru část svých výdělků, elfové (B-5) zkoušeli z hlubiny vyvolat přízraky svých zemřelých a žabí samci (B-1) přivázaní k dlouhým lanům zde skokem skládali zkoušku dospělosti.

Letité rituály se v posledních měsících proměnily na výjimečné a obzvláště nebezpečné aktivity. Po poslední zimě proud v okolí víru značně zesílil, prasklina se rozšířila a voda zde odtéká několikanásobně vyšší rychlostí. To pozvolna změnilo záměry všech zúčastněných a dnes se k víru sjíždějí jen dvě smíšené, ale tvrdě spolu bojující skupiny. Jedna, zastoupená zejména elfy, se snaží prasklinu dále rozšířit a urychlit odtok vody z jezera, snad až do stavu, který by osvobodil jejich potopené město. Druhá, kterou alespoň do počtu vedou žabáci, naopak do víru hází kmeny, krunýře želv a další všemožné harampádí, aby se vír co nejvíce zpomalil a hladina jezera zůstala na svém místě. Vedle častých ozbrojených potyček vyrostlo na hladině v okolí víru několik rozlehlých improvizovaných vorů, které ke dni kotví navázané balvany a nahoře na nich v lehkých přístřešcích čekají dnem i nocí hlídky znesvářených stran.

Na skalnatých březích jezera, v korunách mohutných stromů, dění kolem víru pozorují desítky vysedávajících výrů, kteří se soumrakem odlétají do lesů na sever. Možná na lov, ale možná informovat někoho vzdáleného o aktuálním dění na jezeře.

E)
- Obě ze znesvářených stran hledají podporu s protáhnutím/ucpáním víru. Kdo více zaplatí a komu dobrodruhové pomohou?
- Někdo přijde s nápadem, že by spor o vír mohla rozhodnout lidská oběť. Kde tu ale sehnat člověka? Nebyl by k mání nějaký z dobrodruhů?
- Mudrc tvrdí, že vír je ve skutečnosti portálem do jiného světa. Najde se někdo tak šílený, kdo by byl ochotný dostat se bez úhony až k víru a pak se podívat "na druhou stranu"?

Obrázek
Naposledy upravil(a) Sarsaparillos dne 30. 5. 2021, 21:38, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16253
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od MarkyParky »

Plusíček za tu fotku :)
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Pepa »

Nějak nevím, proč by trpaslíci házeli do víru část svých výdělků (má to být nějaký náboženský rituál?), ale celkově se mi nápad s vírem velmi líbí :clap:
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti