[Kolektivní článek] Malé hexy

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Pepa »

Tady člověk opravdu neví, co vybuchne dřív. Jestli sopka nebo společenská situace na okolních hexech :-)= :clap:

:arrow? Zamlouvám si hex B4 - západní okraj jezera...
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Aktualizoval jsem zase mapu a odkazy na první stránce. :wink:
Pepa píše: 25. 3. 2021, 14:36 :arrow? Zamlouvám si hex B4 - západní okraj jezera...
Zamluveno!
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Příští pondělí (12.4.2021) je uzávěrka Drakkaru.

:arrow? Co doplníte do pondělí, to stihneme dát do tohoto čísla. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Pepa »

Já se na ten hex dostanu asi opravdu až o víkendu, ale pojďme s tím pohnout! :-)

Jarilo, kde jsi? Doplníš svoje dva hexy? :-)
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Pepa »

A) B-4: Hnízdo gryfů

B) Část velkého jezera a skalnatý západní břeh

C) Hlubina jezera a hnízdo gryfů ve skalách

D) Popis hexu
Jezero na tomto místě dosahuje nebývalé hloubky, v níž číhá tajemný tvor. Elfové z jižní vesnice několikrát zahlédli jeho temný stín pod hladinou a jednou i jeho velkou, obludnou siluetu při západu slunce. Dobrý rybolov jim tu ale komplikuje spíše něco jiného – gryfové.

Západní okraj jezera totiž tvoří skály, které naopak stoupají velmi vysoko. V nich má hnízdo početná skupina gryfů, jenž velké, zdravé ryby loví také. A při střetu s elfími rybáři se prostě občas stane, že je na „listině úlovků“ leckdy i elf, jindy zase gryf…

E) Zápletky
- Co se ve skutečnosti skrývá v hlubinách jezera? Obrovský ještěr nebo pouze přerostlá chobotnice? Troufne si družina na „podvodní“ výpravu, pokud ji elfové požádají?

- Elfové mají na jihu těžký život a nejspíš přijde čas, kdy budou muset přesídlit na sever. Bude ale možné se s gryfy nějakým způsobem domluvit? Nebo je ochočit či zkrotit? Nebo se elfové rozhodnou pro to, je vybít? A co je pravdy na tom, že když se gryf někde usadí, nikdo ho již odtamtud nedokáže vyhnat?

- Brko vyrobené z gryfího peří je něco, po čem zaplesá srdce nejednoho učence. Ale možná kvůli němu není nutné gryfa zabíjet. Možná ho on věnuje sám, pokud si k někomu vytvoří silné pouto…

- Jsou skalní gryfové nějak příbuzní s hipogryfy na ostrově? Jsou to dva různé druhy, nebo vlastně jeden…?

Obrázek
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od boubaque »

Obrázek

A) A-4

B) Široká soustava říčních ramen a ostrůvků

C) Obsah hexu
- Dřevěné mostky přes kanály - cesta k trpasličím lázním
- Obrovský lišejníkem porostlý obelisk

D) Popis hexu
Skrz lužní les (vrby, olše, topoly) a stovky říčních ostrůvků vede bezpečná cesta k trpasličím lázním. Dřevěné mostky a lávky jsou udržované a cesta je dobře značená, i když je klikatější a delší, než by být mohla, veliké dravé chobotnice a lávoví krabi se na cestu neodvažují. Cestu totiž chrání, udržují a značí vodní goblini, inteligentní nízké bytosti, které skvěle plavou, skáčou i šplhají, ale především jsou velmi plaché. Za průchod jejich územím je však třeba zaplatit – především jídlem, ale nepohrdnou žabím slizem nebo obsidiánem, které se kladou na kamenné stolce na každé straně řeky. Pokud se goblinům nabízené zboží nelíbí nebo je ho málo, značky na cestě se ztratí či zamotají, mostky zpráchniví nebo úplně zmizí a nikdo neodhání predátory.

Málokdo ví, že na východní straně lesa, na největším ostrůvku urpostřed řeky se tyčí lišejníkem porostlý obelisk. Kdysi to bylo obětní místo pro elfy z potopeného města na B-5 a rytiny na obelisku prozrazují, kde se skrývají poklady elfských druidů. Dnes je to ale jediný dost velký ostrov, na kterém mohou vodní goblini vyrábět šedozelenou mast, kterou potírají svá těla, aby splynuli s lužním podrostem a odpudili dravé chobotnice a kraby. Ve veliké jámě míchají a fermentují směs říčního jílu, bezových bobulí, chmelových šištic a naškrábaného lišejníku z obelisku. Toto místo se snaží držet v tajnosti, ale špička obelisku vystupuje nad les a může částečně sloužit jako orientační bod.

E) Zápletky
- Postavy jdou po cestě, když uslyší volání o pomoc asi sto kroků odsud kdesi za křovím. Je to cestovatel, který nezaplatil a teď se přetahuje s chobotnicí, která ho stahuje do vody. Pokud mu ale půjdou pomoct, můžou doufat, že ještě samy najdou cestu?
- Trpaslíci z lázní (G-1) nebo sami elfové z vesnice (B-5) dají postavám za úkol najít uvnitř luhu elfský obelisk a vyčíst z něj, kde se v potopeném městě nachází chrám a jaké artefakty skrývá. Jenže vodní goblini nebudou chtít postavy pustit na ostrov, aby neodhalily tajemství jejich masti, a rytiny půjde přečíst, jen když lišejník spálí, polijí kyselinou nebo když ho budou goblini několik dní odírat.
- Poslední dobou mají goblini velké problémy s počty lávových krabů (G-1) a často se jim zničí obsidiánové zbraně, ale zdaleka ne každý cestující zaplatí obsidiánem. Postavy nesměle osloví jeden goblin, aby za gobliny vyjednaly obchod, ale nabídnout můžou jen bezové víno, několik sudů chmele, i když prvotřídního, a nakládaná chapadla chobotnic.
- Postavy narazí na skřeta, který ze stromů a kamenů maže gobliní značky. Proč to dělá? A jak se dostane zpátky ke svým, když se pohybuje směrem na severozápad?
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

:arrow? Pepa, Boubaque: Moc díky, chlapi! :clap:

Pepa: Gryfové jsou vždycky fajn. Přemýšlím, jestli není ta naznačená jezerní příšera navíc a jestli místo ní víc nepropracovat gryfy, ale obojí funguje taky.
BBQ: Řeka v lužním lese napájí jezero? Tím pádem teče odněkud z A nebo F, kde budou zřejmě hory?

:arrow? Pořád chybí dva Jarilovy hexy... zkusím ho přivolat, aby se mu označilo téma.
Jarilo píše:Summon Jarilo
Uvidíme. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Pepa »

Ecthelion: Musím říci, že souhlasím. Ale jelikož ostatní mají na hexu také prvky dva, tak jsem zpracoval také dva...
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od boubaque »

Já ten summon zkusím posílit:
Jarilo píše: 22. 2. 2021, 15:41
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Pepa píše: 12. 4. 2021, 19:24Ecthelion: Musím říci, že souhlasím. Ale jelikož ostatní mají na hexu také prvky dva, tak jsem zpracoval také dva...
Jak říkám, obojí funguje. Záleží na tobě. Na druhou stranu divná potvora pod hladinou, která plave po celém jezeře... je děsně super. :wink:
boubaque píše: 12. 4. 2021, 20:12Já ten summon zkusím posílit:
Díky! $D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Jezus
Příspěvky: 2589
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Jezus »

Mě některé ty hexy připadají přecpané :D Imho se daly rozdělit na dva sousední a hned by se to líp zaplňovalo ;-) Třeba doupě té obří podmořské příšery mohlo být na hexu vedle gryfů a velký jezerní hex by byl hotov...
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Pepa »

Já souhlasím, i když možná z trochu jiného důvodu. Ty hexy jsou prostě poněkud malé... Když se krajina mění co dva kilometry, tak to je Jersonskóre na pozoru... :think:
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 913
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od kin »

Tak já tak nějak beru, že jeden multi-hex má plus/mínus celou oblast ve stejné krajině. Zatím mi to nepřijde nějak moc kočička a pejsek vaří, ale docela soudržné...
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Pepa »

Jako ano... Já myslím, že na sebe navazujeme pěkně a decentně a mě se to líbí :clap:
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Za mě... ano, jsou lehce přeplácané. Ale to vůbec nevadí. $D

Nejsou tak přeplácané, aby mě to rušilo - vážně mi přijde, že vedle sebe dobře fungují. Hráči si můžou informace klidně osekat, když jim to bude moc, vzít jen jeden nebo dva, které jim budou fungovat... je to pro lidi takový katalog, ze kterého můžou použít všechno nebo nic.

A navíc, když trochu odzoomujeme, tak nám zůstanou dva velké hexy, které mají vlastní charakter - sopka s okolím a jezero. Je tam hodně obsahu, který jsme vymysleli, ale nemusí se projevit - my máme celé ty hexy odhalené, ale to lidi co tam jdou nemají. Když pominu zajímavé potvory a divoká zvířata (které se málokdy dostanou na mapu), tak máme sopku s trpasličími lázněmi, kolem které se toulají skřeti a krabi... a jezero, na kterém se nachází vesnice žabího národa a elfíků. To rozhodně není přeplácané. Za mě úplně super.

:arrow? Hrozně moc děkuju všem, kteří přispěli vlastním hexem! Mám velkou radost, jak to vyšlo!

:arrow? Klidně posílejte hexy dál. Dáme ty, které jsou hotové do Drakkaru a v některém dalším čísle můžeme vydat pokračování s dalšími velkými hexy. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 4 hosti