[Kolektivní článek] Malé hexy

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

[Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

[Kolektivní článek] Malé hexy
Obrázek
Ilustraci vytvořil Tony Zhou Shuo pro Assassin’s Creed.

Už jsme dělali kolektivní článek na vytváření velkých hexů, které měřily asi 20 km vzdušnou čarou (vzdálenost, kterou urazí člověk pěšky při dobrém počasí za den). Najdete je tady nebo tady.

Obrázek
Ilustraci vytvořil Greg Rutkowski pro DM Screen – DnD Wilderness Kit.

:arrow? Dnes jsme se ale rozhodli udělat něco menšího. Hex jde poměrně snadno dělit na menší hexy (z jednoho hexu je 7 hexů menších). Rozdělili jsme takový velký hez na sedm menších a každý z nich dál na 7 malých hexů. Z jednoho velkého hexu jsme tak dostali celkem 49 malých hexů, které jsou zhruba 2 km na 2 km velké. To je pěkná malá a mentálně dobře uchopitelná oblast. Je to třeba malá vesnice s pár chalupami, opevněným kostelem a tvrzí zemana, včetně kruhu o poloměru kilometr, ve kterém jsou obdělávaná pole.

Máme tedy 49 hexů (každý je očíslovaný dle obrázku nahoře), které jsou na zatím prázdné mapě, kterou chceme zaplnit. Vyberte si nějaký hex a popište ho dle struktury dole:
A) Číslo hexu

B) Převládající krajina hexu
- Hory
- Kopce
- Skály a útesy
- Lesy
- Pole
- Mokřiny
- Bažiny
- Ostrov

C) Obsah hexu (jeden nebo dva nejdůležitější body v hexu)
- vesnice
- druidský kruh
- čarodějova věž
- zřícenina tvrze
- brod
- jeskyně, kde sídlí obří netopýři
- …

D) Popis hexu (maximálně odstavec až dva)

E) Zápletky (nejméně 2-3 nápady na zápletky/bangy, které se k hexu vztahují)
:arrow? Začínáme zatím s prázdnou mapou, kterou odhalujeme. Pomozte nám ji vyplnit zajímavým obsahem! :wink:

------------------------------

Obrázek
Seznam hexů:
- A-1 - Skalní město (korhul)
- A-2 - Skládka na konci světa (Sarsaparillos)
- A-3 - Čarovný les (pepa)
- A-4 - Lužní les (boubaque)
- A-5 - Řeka v hvozdu (Ecthelion)
- A-6 - Staré rašeliniště (Jessa Daeh)
- A-7 - Lesní klášter (vitus)
- B-1 - Mokřiny s vesnicí žabího národa (radunamlejn)
- B-2 - Velký vír (Sarsaparillos)
- B-3 - Ostrov ztracený v čase (MarkyParky)
- B-4 - Hnízdo gryfů (Pepa)
- B-5 - Vesnice jezerních elfů (Antharon)
- B-6 - Část velkého jezera (alladjex)
- B-7 - Ostrov na jezeře (radunamlejn)
- C-1 - Vřesoviště Cnoic Chiúin (Jessa Daeh)
- C-2 - Svatyně lebky (Ecthelion)
- C-3 – Clachán v pláních (Ecthelion)
- C-4 - Náboženský sněm (Sarsaparillos)
- C-5 - Travnaté planiny (ChatGPT/MarkyParky)
- C-6 - Kamenný val v pláních (Sarsaparillos)
- C-7 - Háj předků (Vitus)
- D-1 - Vyprahlé údolí v poušti (MarkyParky)
- D-2 - Solná pláň (Antharon)
- D-3 - Hrobka skarabího boha (pepa)
- D-4 - Ztracené pohřebiště (Ecthelion)
- D-5 - Hostinec u ztracených snů (Sarsaparillos)
- D-6 - Zlaté moře (Jessa Daeh)
- D-7 - Zikkurat (rudamlejn)
- E-1 - Safírové hory (Jessa Daeh)
- E-2 – Trpasličí důl (Log 1=0)
- E-3 - Průrvy a rokle (MarkyParky)
- E-4 - Osada šutrunů (Ota)
- E-5 - Jezero vrchu Dvojzub (Jessa Daeh)
- E-6 - Sídlo klanu (Ecthelion)
- E-7 – Chrámy malých bohů (Antharon)
- F-1 – Vesnice (Log 1=0)
- F-2 – Přehrada (Log 1=0)
- F-3 – Sirotčinec (Log 1=0)
- F-4 - Korvinův hrad (Antharon)
- F-5 – Přístav (Log 1=0)
- F-6 - Pohraniční opevnění (Jiron)
- F-7 - Město Kralsburg (Log 1=0)
- G-1 - Serangeum, černé lázně, a krabi (kin)
- G-2 - Lávové pole nad jezerem (Ecthelion)
- G-3 - Sirná jezírka (alladjex)
- G-4 - Slatina (Antharon)
- G-5 - Lichova pevnost (Antharon)
- G-6 - Les spálených stromů (Sarsaparillos)
- G-7 - Kráter sopky (MarkyParky)
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 913
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od kin »

Jaké má být základní vyznění oblasti? Nebo to je jedno a kdo se první rozjede, ostatní se navážou? :) Co s tím pak bude? Drakkar?
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Kin píše: 26. 11. 2020, 10:56Jaké má být základní vyznění oblasti? Nebo to je jedno a kdo se první rozjede, ostatní se navážou? :)
Nechám tentokrát na vás. :wink:
Kin píše: 26. 11. 2020, 10:56Co s tím pak bude? Drakkar?
Pokud se najde dost hexů, dáme do Drakkaru! $D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od MarkyParky »

Tak aby veprostřed nebylo obligátní město. $8)

A) G-7
B) Hory
C) Kráter sopky
D)
Vysoký sopouch trčí mezi okolními skalami, někdy zahalený do chuchvalců dýmu, jindy se jeho ostré hrany rýsují proti tetelící se obloze. Na stěnách sopky je, krom žhavých či zatuhlých lávových proudů, občas z dáli vidět drobné ohnivé body. Jsou salamandři, kteří ve stěnách kráteru a na jeho svazích žijí ve velké kolonii.
Někteří říkají, že to jsou divoká stvoření, která zrodila sama sopka. Jiní, že jde o útočiště nepovedených alchymistických experimentů a kouzel, která se vymkla kontrole. A jsou i tací, kteří považují salamandry za prastarou inteligentní rasu, která se vzdala hmotné podoby svých těl a žije nyní na svazích hory v podobě tvorů z čisté energie - plamene a žáru.
E)
* Salamandry zotročil ohnivý démon, který čerpá svou sílu z žáru sopky a jeho moc roste každým dnem. Je potřeba ho zastavit a vysvobodit nebohé ohnivé tvory z jeho vlivu.
* Vulkán hrozí erupcí a zničením okolního kraje. Je třeba upokojit ducha hory obětinou provedenou na samotném vrcholu, avšak jsou to salamandři, kdo jeho hněv rozdmýchávají a obřadu se pokusí zabránit.
* a v neposlední řadě Je třeba dojít až na vrchol kráteru a vhodit do jícnu sopky nebezpečný artefakt, který nemůže být zničen jiným způsobem.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Sarsaparillos »

A) G-6

B) Spálený les

C) Vyhořelý letohrádek

D) Při poslední větší erupci nedaleké sopky zachvátily část lesa plameny. Dnes pod korunami ohořelých stromů raší nová tráva, ve větvích místy opět zazpívá pták a spoušť pozvolna nahrazuje život. Na některých místech je ale země ještě stále žhavá a stačí málo, aby se zde oheň opět rozhořel. Zhruba uprostřed lesa stojí opuštěný letohrádek, který během požáru vyhořel do základů. Jen máloco se stihlo odnést a ne všichni zvládli utéct. Okolí halí souvislá vrstva popela, která snadno prozradí každého procházejícího.

E)
- Do lesa se stahují mrchožrouti vyhledávající těla uhynulých zvířat. Budou ochotni bojovat o svou kořist jen mezi sebou, nebo budou za hrozbu považovat i ostatní kolemjdoucí?
- Majitel letohrádku touží prohledat vyhořelé sídlo a odnést z něj zachovalé cennosti. Není ale sám, koho nehlídaná ruina láká. Budou zloději rychlejší?
- Neskutečný žár probudil k životu v zemi pohřbená pradávná semena. Ta pukla a v lese se teď rozrůstají rostliny, na které už svět zapomněl. Jaké tajemství skrývají? A mají dokonce vlastní vůli?

Obrázek_DSC4330 b by Richard Droker, on Flickr
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Oba hexy super! :clap:

Doplnil jsem do prvního příspěvku seznam hexů a aktualizoval obrázek (jen rychlé placeholder symboly, udělám z toho pak pořádnou mapu), ať ostatní mají přehled kde co je. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Taky přidám. :wink:

A) G-2
B) lávové pole nad jezerem
C) dva skřetí lomy na obsidián

D) Láva ze sopky stéká do údolí na severní straně, kde tuhne a vytváří široké lávové pole, kde prudce chladne nebo stéká do ledovcového jezera na hraně pole. Tato mrtvé kamenité údolí nad vodou, většinu času ukryté v dýmu chladnoucí lávy a vodní páry, je významné naleziště obsidiánu.

Dva kmeny skřetů z okolních hor, Stínochodci a Požírači, zde vybudovaly lomy na tento vzácný kámen, ze kterého vyrábí své obávané ostré čepele, hroty šípů a kopí. Oba spolu bojují o monopol nad nalezištěm, zatímco otroci a zajatci v okovech robotují a lámou obsidián pro své skřetí pány.

E) Zápletky
- Vězni v obou táborech shromažďují úlomky obsidiánu na improvizované zbraně a společně připravují vzpouru proti skřetům. Potřebují jen jiskru, aby povstali. Možná… vůdce? Pokud by mezi vězni skončil někdo kurážný, nejspíš by padla kosa na kámen…
- Trpaslíci poslali do oblasti přepadovou skupinu posílenou o žoldnéře a vyzbrojenou třaskavinami, aby rozbili naleziště obsidiánu na drobné střepy, které skřetům nebudou k ničemu.
- Pokud cestovatelé o obou táborech neví, dost možná v mlze a dýmu nad polem a jezerem o lamače obsidiánu a jejich skřetí strážce doslova zakopnou.

Obrázek Obrázek je public domain z piqsels.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Jarilo »

To je cool, když bych chytl slinu, zkusím taky přispět.

Palec nahoru, za super nápad, Ecthelioni!
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Jarilo »

Já bych si tedy po domluvě s E2 zamluvil předběžně g-3 a g-4, dám co nejdříve vědět, jak to vypadá.
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 913
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od kin »

A) G1

B) kopce a ostré obsidiánové skalní útesy, oblast je posetá horkými jezírky a prameny

C) Lokace:
Sídlo WainuKiwy
Na úpatí sopky zeje díra vedoucí do jeskyně z ostrého zatuhlého magmatu, která je plná bublajících pramenů a sirných gejzírů. V této sluji žije WainuKawa, obří krabí matka, jejíž krunýř je směs zatuhlé oceli a magmatického kamene. Dvakrát do roka vrhne stovky svých dětí, které se rozlezou po okolí. Část jich obsadí nespočet menších i větších geotermálních jezírek v okolí, část jich padne jako kořist jiným predátorům (mimo jiné i Serangeuským trpaslíkům) a část jich sní sama jejich matka. Ta ze svého doupěte prakticky nevylézá. Její děti, lávový kraby, dokáží během roka dorůst až velikosti dogy a jsou pak velmi nebezpečným obrněným predátorem. Dvakrát do roka jdou ti největší z nich zpět do sídla své matky, kde si ona toho nejzdatnějšího z nich vybere jako otce svého nového vrhu a zbytek sní.
(hm hm, to by si zasloužilo dung… :D )

Inspirační video: https://www.youtube.com/watch?v=dIVIimu ... hotography

Serangeum, černé lázně
Serangeum je trpasličí lázeňské město vytesané do okolních skal. Je vyhlášeno pro své teplé bazény, skvělé parfémy, výrazné víno, krabí pochoutky, odpočinek a kulturní vyžití.
Město je vystavěné s klasickou trpasličí zarputilostí a citem pro detail. Černý obsidián střídá sněhově bílý mramor. Složité barevné mozaiky pokrývají jak podlahy, tak i stěny. Pro odpočinek jsou na podlahách hedvábné polštáře a vysoké vyšívané koberce, chodby oživují exotické rostliny v kameninových zdobených vázách. Všude se line příjemná hudba a vzduch je cítít delikátními parfémy. Otroci jsou zde neustále k dispozici, ať už Vám jde o exkluzivní delikatesy, dobré víno, masáž či sex.
Trpaslíci zde sice nejsou moc početní, ale jsou velmi vzdělaní, oddaní požitkáři, kteří si složitě zaplétají vousy i vlasy a používají make-up. Svá opálená těla zdobí drahými šperky, nosí lehké (většinou bílé a vždy dokonale čisté) oblečení a nenosí boty. To vše je v očích ostatních trpaslíků dělá dosti zženštilé, čemuž ani nepomáhá to, že vůdkyní města je vědma Manta Tiresia.
Zdejší trpaslicí jsou taktéž dokonalými perfuméry a říká se, že čich jejich mistrů Vůně je lepší než jaký mají královští lovečtí ohaři.

E) Questy:
- Po vyhoření lesíku na hexu G-6 přišli lávový krabi o svůj největší lovný revír a tak stovky dětí WainuKiwy hledá obživu jinde. Oblíbená pochoutka Serangeuských trpaslíků se nyní stává velkým problémem a už se jim podařilo ulovit pár jejich otroků i hostů. Trpaslíci výrazně navýšili cenu za kterou vykupují mrtvé lávové kraby, aby motivovali lidi k jejich odchytu.

- Serangeuští trpaslíci nejsou úplně nadšení ze zvýšené aktivity gobliních kmenů v hexu G-2, ale jsou moc malý na to, aby proti nim vstoupili do otevřené války. Proto se tajně snaží zásobovat jejich otroky zbraněmi a motivací ke vzpouře. Co ale netuší je to, že jejich otroci (často pocházející ze stejných kmenů jako skřetí otroci) si všímají této aktivity a sice se mají výrazně lépe než skřetí otroci, ale i je láká představa svobody. Možná se to celé zvrtne v dvojitou vzpouru/revoluci.

- Skřetí kmeny již skoro vytěžili ty nejlepší naleziště ostrého obsidiánu a přišli s plánem, jak si vyrobit další nové doly. Věří, že když probudí WainuKiwu (kterou uctívají jako bohyni ohně a kamene) k pořádně aktivitě, probudí tím zároveň i sopku a ta jim vychrlí nový obsidiáan. Bohužel svou akcí ji spíše jen rozzuří a ta po velmi dlouhé době opět vyleze ze svého doupěte a nejspíš zdecimuje celé blízké okolí.

Obrázek
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Kin: Moc díky za hex! :clap:
Budu moc rád, když se G podaří dokončit do dalšího čísla Drakkaru jako takový malý doplněk.

A trpasličí lázně s krabem jsou děsně super. Moc pěkně navazuješ na existující hexy a přidáváš tam strašně super prvky. Velký hex G začíná pěkně organicky růst. :clap:
Kin píše: 24. 2. 2021, 14:57(hm hm, to by si zasloužilo dung… :D )
To rozhodně! :>;o)
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Jarilo »

Jo, Kin to vopravdu pěkně navzázal a obohatil celou oblast o další prvky, která už jsem včera zvládl částečně zakomponovat do svých dvou hexů - snad se mi to brzy podaří hezky sepsat a hodit sem.

Fakt super práce, Kine!
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od alladjex »

A) G-3

B) vyprahlé skalnaté předhůří

C) sirná jezírka

D) Houževnatá vegetace vyrůstá mezi sirnými jezírky. Krajina je zahalená smradlavými štiplavými pšouky bočních sopečných sopouchů. Je dobré si dávat pozor i na občasné gejzírky jisker a magmatu.

Jedovatá kyselá jezírka spolu s chumáči trnitého křoví poskytují úkryt rozličné nebezpečné havěti včetně lávových krabů (G-1). Přesto nejnebezpečnější jsou malí žlutohnědí hádci špíři. Extrémně jedovaté agresivní potvory, které se vyhřívají v horké vodě a puklinách. Rychle působící jed způsobuje křeče, vysoké horečky, krvácení z tělních otvorů, očí a nezhojených ran. Při extrémní dávce může vést až k samovznícení. Jde o velice žádanou surovinu.

E)
  • Pomoc se sběrem: Obchodník / alchymista už je příliš starý na samostatné výpravy pro odběr jedu. Obchodníci je používají k výrobě sirek a dalších užitečných samovznítitelných pomůcek. Alchymista zpracovává tekutinu na impregnaci a výrobu žáruvzdorných oděvů jako jsou kovářské zástěry.
  • Záchrana uštknutého: Vedle ležící postavy pobíhá druhá a snažící se odehnat dorážejícího lávového kraba. Postava, co leží na zemi je zkroucená, nehybná s vytřeštěným zrakem, napnutými svaly a vystouplími šlachami. Byla uštknutá, ale v poslední chvíli hybernovaná pomocí magie.
  • V oblasti se vyskytuje šílený gobliní kult, který je vůči jedu immunní a používá ho při svých obětních rituálech. Možná, že oni stojí za vyvolání ohnivého démona? (G-7) Kanibalové, kteří přepadají i soudní obsidiánové doly. (G-2) Za likvidaci kultu se goblini prospektoři odmění tím, že vás propustí / neuvrhnou do otroctví.
Obrázek
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od alladjex »

Jinak tenhle thread je opravdu skvělý nápad! 👍
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 913
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od kin »

Taky mě to dost baví (i když mi to trvá), vždycky jsem se podobných tvořících experimentů chtěl zapojit na google+ bo redditu, ale nestalo se tak.

A je zábavné to navazovat na ostatní hexy, je super vidět jak se to samo rozrůstá a půjčuje a zakomponovává okolní nápady :)
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti