[Kolektivní článek] Malé hexy

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Autor: Jessa Daeh
(přeloženo z angličtiny)

a) D6 - Zlaté moře

b) moře zlatavého písku a nekonečné duny

c) Obsah hexu
Větrem ošlehané písečné duny pouště Zlaté moře se rozléhají, kam až oko dohlédne, a skrývají jediný zajímavý bod. Nebo spíše body zájmu, protože se může objevit kdekoli v této oblasti, náhodně se zjevující v neurčitých intervalech: tábořiště věčné karavany! Spolu s tajemstvími, která jsou v současnosti pohřbena pod pískem.

d) Popis hexu
Zlaté moře je stejně rozlehlé jako mnozí jeho mokří příbuzní a vyžádalo si životy přinejmenším stejného počtu lidí. Mezi jeho dunami lze narazit na ošuntělé stany rozložené v dunových údolích.

e) Zápletky
- Během první zápletky, hráči najdou tyto stany. Poskytují vítaný stín unaveným cestovatelům, přičemž jejich majitelé nejsou nikde v dohledu. Jejich průvodce tomu nedůvěřuje a upozorňuje postavy, že se mu to nezdá, ale během dne se nic neděje. Když však nastane noc, ukáže se, že majitelé nikdy neodešli. Zpoza temnoty pouštní noci se vynoří postavy nesoucí jídlo a vodu, které nabídnou těm, kdo přebývají ve stanech. Jídlo je převážně smažené maso se silným kořením, zatímco voda je čistá a chladná. Postavy se mohou chovat nepřátelsky, což vyvolá útok karavany v plné síle. Ukáže se, že jsou dávno mrtví, živí se zdají pouze na povrchu. Vše pod kůží je buď shnilé, vysušené a mumifikované, nebo se již obrátilo v prach. Jejich vnější vzhled tomu nenasvědčuje. Proti čepelovým zbraním jsou slabí, rozpadají se jako panenky s přeříznutými provázky. Jsou však imunní vůči většině magie a odolní vůči tupým úderům. Pokud hráči zůstanou klidní, hostina bude pokračovat a hráči budou jíst a pít, co jim bude nabídnuto. Odmítnutí takového jednání opět vyvolá útok. Jakmile je vše snědeno, bude hráčům nabídnuto, aby zůstali na noc jako vážení hosté. Strážci pouště, kteří je doprovázeli, je budou po celou dobu střetnutí varovat, aby odešli, ale druhý den ráno jsou pryč, protože byli přidáni do řad věčné karavany. Hráči pak nedaleko objeví zmasakrované mrtvoly předchozích cestovatelů (které pravděpodobně vyvolaly útok) a uvědomí si, co jedli.
- Druhá zápletka, Velká bouře, donutí hráče kalkulovat s hodnotou života a majetku, když se snaží přežít. Při cestě zlatým mořem hráči vidí smrtící zeď přicházející písečné bouře, která se rozprostírá na obzoru. Průvodce je tímto pohledem zděšen, protože neví o žádném blízkém místě, kde by se mohl ukrýt, a takové bouře mohou snadno oddělit maso od kostí. Postavy chvíli pátrají, a protože se zvedá vítr, zjistí, že se písek posunul a odkryl puklinu v kameni. Když do ní vstoupí, všimnou si, že to musí být doslova celá hora, která se skrývá pod pískem. Jak se bouře zvedá, vzdalují se od vchodu a jejich pochodně je vedou jeskynními chodbami, dokud nestojí před stěnou, na které bylo zjevně vidět použité nářadí. Stěna je na dotek hladká a jsou na ní vyryté reliéfy. V cestě jim však brání ohromná brána vykládaná drahokamy a zlatem. Na kamenné bráně je vytesána tvář muže, která po přiblížení ožije. Hráči musí odpovědět na 3 otázky, aby mohli pokračovat. Při špatných odpovědích se objeví škorpióni a zaútočí. Po správném zodpovězení všech tří otázek postavy vstoupí do říše Ur. Je to starověké město plné oživlých mumií. Ty nejsou zpočátku nepřátelské, ale dají se snadno vyprovokovat. V podstatě zde hráči mohou přežít bouři, dokonce mohou požádat o pomoc při opětovném vyčištění vchodu, jakmile bouře skončí, ale vše má svou cenu. Buď tam dole zůstane průvodce, nebo musí hráč obětovat něco, co je mu drahé. Pruvodce tam dobrovolně nezůstane, takže pokud se hráči nechtějí rozloučit s něčím svým, musí se rozloučit alespoň se svou morálkou.

Obrázek
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Autor: Jessa Daeh
(přeloženo z angličtiny)

a) A6 - Staré rašeliniště (močál)

b) bažinatá lesnatá oblast s velmi vysokou hladinou podzemní vody

c) Obsah hexu
Jediné dvě větší stavby, které ještě stojí, jsou stará věznice a velký sklad dřeva, obě budovy jsou dávno opuštěné. Poblíž jsou napůl zatopené ruiny malé vesnice.

d) Popis hexu
O starém močálu se vypráví mnoho příběhů. Žádný z nich není příjemný. Dokud se do něj lidé ještě odvažovali vstoupit, dělníci vyprávěli o neobyčejně agresivních zvířatech a věčně špatném počasí, které jako by nikdy nechtělo odejít. Po obzvlášť zlé bouři, která zaplavila velkou část dřevařského skladu a spodní patra věznice, bylo rašeliniště prohlášeno za prokleté. Lidé se mu vyhýbali a běžní obyvatelé byli ponecháni, aby se o sebe postarali sami. Dnes se vypráví mnohem divočejší příběhy o tom, jak sklad dřeva ovládla horda zdánlivě nemrtvých postav a ve starém vězení se usídlilo ještě něco mnohem horšího. Jen málo dobrodruhů se tam odváží. A ještě méně se jich vrací. Ti, kteří se sem vydají, tiše vyprávějí o osminohé příšeře ve starých cihlových zdech, o pachu hniloby a dunivých výkřicích opuštěných blekotajících rolníků, kteří podlehnou jen těm nejničivějším ranám.

e) Zápletky
- Hráče může oslovit opat z nedalekého města s prosbou, aby přinesl mír zmučeným duším, které přebývají v dřevorubecké huti a okolních lesích. Nemrtví budou pomalí, ale nezastavitelní, budou mít zvýšené poškození ohněm, ale snížené poškození tupými nebo čepelovými zbraněmi. Magie způsobuje běžné poškození. Velikost hordy se pohybuje kolem stovky, ale je značně rozptýlená, přičemž největší skupiny nedosahují více než 10 osob. Hlasité zvuky je však rychle přilákají na místo, kde se hráč nachází.
- Druhá zápletka se točí kolem vězení. Hráči se setkávají s lovcem trofejí, který viděl, ulovil a zabil mnoho podivných bestií, jak ukazuje jeho sbírka trofejí. Vypráví o arachnidovi ve vězení, kterého podezřívá, že patří ke vzácnému poddruhu, který byl považován za vyhynulý. Ví, že by to na něj samotného bylo příliš a žádá postavy, abys mu pomohly s jeho zabitím a získáním trofeje. Může skupinu zradit v závislosti na tom, jak s ním bude zacházeno, a využít je jako návnadu pro arachnogoru. Pokud s ním bude zacházeno dobře, bude jim v boji normálně pomáhat. Oheň je opět jejich přítelem, ale musí si dát pozor na jed, který pokrývá všechny pavučiny ve vězení, protože je jinak rychle ochromí.
- Ve třetí úkolové linii se hráči setkají s mladou ženou, která pátrá po svém bratrovi, jenž pracoval na dřevařské dílně, ale nevrátil se s ostatními. Má podezření, že mohl být zabit, a potřebuje, aby postavy našly důkaz. Dostanou se do oblasti, kde se budou snažit vyhnout potížím a dostat se ke starým stanům, které dělníci používali. Tam musí najít stopy a pomalu rozplétat příběh, který odhalí nejen pravdu o zmizení muže, ale také pravdu o samotném močálu.

V dobách dávno minulých zuřila v lese, který se měl jednoho dne stát rašeliništěm, bitva. Mnoho lidí v ní padlo a říká se, že vítězná strana propadla nepřirozené touze po krvi a své nepřátele povraždila do posledního muže. Krev prosakující do (tehdy ještě obyčejné) lesní půdy ji proměnila v bahno. To přitahovalo podivnou bytost... čarodějnici, démona. Ta se tam usídlila a učinila mořkinu ještě nehostinnější. Lidé tam chodili kácet dřevo, potkali tuto bytost a smlouvali s ní. Došlo k dohodě. Tělo a duši jednoho zamilovaného mladíka za každé novoluní, kdy tam lidé jsou. Poslední oběť byla považována za nedostatečnou a bažina se obrátila proti lidem. Z bahna povstali dávno mrtví a bahnem zachovaní vojáci, kteří kousali, drápali a infikovali vesničany, arachnogora se uhnízdila ve vězení a dělníci oběť ve vzteku zabili (vyprávěl jim o dívce, kterou miloval, která však kromě jeho představ neexistovala, proto dohoda padla, protože bytost se cítila podvedena).
Nyní se lze setkat s čerstvými nemrtvými, kteří si stále zachovávají podobnost s osobou, kterou kdysi byli. Drží nástroje, shromažďují se na místech, která pro ně byla kdysi důležitá... ale stále více jich následuje vojáky do kalných vod, jejich duše jsou navždy ztraceny a jejich těla navždy zotročena bytostí.


Obrázek
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Dal jsem dva hexy od kamaráda (máme zahraničního přispěvatele, juhů!). :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Pepa »

$-o

Prosadit se v zahraniční konkurenci bude těžké. Velmi těžké... $P
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od MarkyParky »

Já si beru D1..Dodani zítra.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

MarkyParky píše: 17. 8. 2021, 11:06 Já si beru D1..Dodani zítra.
Zarezervováno, moc díky Marky!

:arrow? Zbývá poslední volný pouštní hex - D5! (sousedí s pohřebištěm, zikkuratem a dunami Zlatého moře)

Kdo si ho vezme, abychom měli celý hotový hex do Drakkaru? :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Máme ještě jeden hex od zahraničního korespondenta a to F1. :wink:

:arrow? Tím pádem je určen terén pro velký hex E a tím jsou hory.

----------------------------

Autor: Jessa Daeh
(přeloženo z angličtiny)

a) E1 - Safírové hory, rubínová údolí

b) horské pohoří

c) Obsah hexu
Safírové hory patří k nejvyšším v zemi a sahají vysoko nad mraky. Jejich vrcholky jsou věčně pokryté ledovci a sněhem, který se při svitu slunce odráží v zářivě azurové modři. Údolí však mají zcela jiný vzhled. Z hor vytéká rubínově červená voda jako krev samotné matky Gaii. Vše živé, čeho se dotkne, je pokryto rychle rostoucími krystaly rubínové barvy. Stromy, keře i zvířata. Tento jev je poměrně mladý, poprvé se objevil asi před deseti lety.

d) Popis hexu
V oblasti se nachází několik zajímavých míst. Prvním je malé městečko, které se specializuje na sběr karmínových drahokamů pro šperkařské nebo magické účely. Nedaleko hranic města vznikl malý, ale proslulý institut zaměřený na magickou transmutaci. Vždy jsou ochotni obchodovat s projíždějícími dobrodruhy. Dalším bodem zájmu je vlastní těžební operace na rozcestí jedné z červených řek. Odvážní dělníci zde pomocí krumpáčů a kladiv stloukají stále rostoucí krystaly do přepravitelné velikosti. Nejeden člověk se však přiblížil příliš blízko viskózní tekutině a ocitl se v jádru čerstvě vytvořeného krystalu. Povídá se také o zvláštním místě poblíž vrcholu hory Garnet, nejvyššího ze Safírových hor, ačkoli historky se velmi různí - od křišťálového hradu po jeskyni plnou bohatství a od království v oblacích po prostou poustevnickou chýši. V každém případě se zdá, že za mraky se dějí nepřirozené věci.

e) Zápletky
- Když hráči poprvé vstoupí do oblasti, je patrná surrealistická kombinace barev. Pokud je ve družině mág, snadno si odvodí, že se to nemůže řídit přírodními zákony a musí to souviset s nějakým kouzlem. Rozsah potřebný k něčemu takovému je však nemyslitelný. Když se blíží k městu, strážní jsou zdvořilí a často zde vídají dobrodruhy. Nasměrují postavy do místního hostince, kde uslyší hlasitou hádku dvou hostů. Jeden je mladík v čarodějnickém rouchu, druhý statný stařec s kovářskou zástěrou. Hádají se o práva na obzvláště velký a čistě rubínově červený krystal, který byl nalezen předchozího dne. Jeden argumentuje právem mágů na všechny neobvyklé drahokamy, které bylo dohodnuto mezi městskou radou a mágskou enklávou, ale druhý ho odmítá vydat, protože ho našli dělníci na pozemku, který tradičně patřil kovářskému rodu, a to ještě před založením města. Hádka se vyhrotí a v tu chvíli je od sebe oddělí statná hospodská s výhrůžkami, že jim zakážou vstup do krčmy. Oba muži odcházejí a skupina může strávit noc odpočinkem po dlouhé cestě. Druhý den je město na nohách, protože kovář byl nalezen brutálně zavražděný na náměstí. Drahokam není nikde k nalezení a mladý mág byl zadržen jako hlavní podezřelý. Zákony země jsou přísné a pokud se nic nestane, čeká muže smrt. Družina může zahájit vlastní vyšetřování událostí a odhalit, že možná není vše tak, jak se zdá.
- V druhé zápletce se hráči vydají k jednomu z mnoha pramenů, z nichž vytéká lepkavá červená tekutina. Čím blíže k němu přiblíží, tím surreálnější je okolí. Je jasné, že ať už to způsobilo cokoli, stalo se to rychle. V krystalech jsou vidět zamrzlá zvířata... jeleni, ptáci... Po dosažení pramene si hráči všimnou pohybu pod karmínovou tekutinou, odkud se vynoří velký krystalický had a okamžitě zaútočí. Tupé útoky způsobují dodatečné poškození, zatímco čepelové zbraně a magie způsobují snížené poškození. Jakmile je zvíře zabito, sklouzne zpět pod hladinu, ale odlomí se z něj zub a postavy ho mohou sebrat. Z něj lze vytvořit ohnisko magické hole, hrot kopí nebo dýky. Hráči si musí vybrat.
- Během třetího dějství se hráči pokusí vylézt na safírové hory a prozkoumat říši nad mračnou bariérou. Při doplňování zásob ve městě najdou starého průvodce, který se k nim nepřidá, ale může jim dát důležité rady, kterým oblastem se vyhnout a které jsou bezpečnější. To záleží na jednání skupiny s tímto mužem.

Jakmile bude cesta pokračovat, hráči budou muset statečně překonat horu. Je zde chladněji a skály jsou méně stabilní, než by se dalo očekávat. Bez rad průvodců se kontroly dovedností stávají obtížnějšími. S radou průvodce však hráči mohou jít snazší, i když stále zrádnou cestou. Když se dostanou do mraků, musí se hráči chránit přikrývkami a maskami, protože mraky pomalu vytvářejí rubínové krystaly na všem, čeho se dotknou. Hráči si proto musí pospíšit, jinak se zapouzdří. Proces krystalizace nelze zastavit, a tak se může stát, že přikrývky a svrchní oděv budou muset obětovat. To se hráči dozvědí, až když se k průvodci chovají hezky. Jakmile se skupina ocitne nad mraky, spatří různá podivná zvířata. Nad ledovými kameny se vznášejí velcí křišťáloví motýli, zatímco sněhem se brodí mohutní mamuti velikosti domu, jejichž srst je poseta drahokamy všech velikostí a barev. Hora se zde nahoře poblíž vrcholu značně zploštila a téměř končí náhorní plošinou. Hráči zde mohou sbírat vzorky a lovit bytosti nahoře. Po zabití prvního zvířete se však hora otřese a zaduní a vynoří se mohutný křišťálový drak, který vyzve k boji ty, kdo naruší jeho utopii. Pokud hráči na zvířata neútočí a místo toho pouze sbírají to, co leží na zemi, vynoří se drak a promluví k hráčům. Bude mluvit o tom, jak mu válečník pomocí temných umění vyrval srdce a pohřbil ho pod horou. Je to zdroj červené tekutiny. Hráči mohou souhlasit s tím, že drakovi pomohou získat jeho srdce zpět, což však zastaví tok křišťálové tekutiny a zničí místní ekonomiku. Pokud pomohou, může se každý hráč rozhodnout přeměnit části svého těla na krystal, který bude fungovat jako původní končetina, ale s větší odolností a silou. Pokud hráči odmítnou, drak je nechá v klidu odejít, ale hráči se dole dozvědí zprávu, že množství tekutiny se drasticky zvýšilo, chytlo mnoho lidí ve městě a transmutovalo je. Oblast pak bude místními pány klasifikována jako příliš nebezpečná pro vstup.

Obrázek
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Sarsaparillos »

Ecthelion píše: 17. 8. 2021, 12:05
:arrow? Zbývá poslední volný pouštní hex - D5! (sousedí s pohřebištěm, zikkuratem a dunami Zlatého moře)

Kdo si ho vezme, abychom měli celý hotový hex do Drakkaru? :wink:
Beru, dodám zítra.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od boubaque »

Ještě koukám, že je zřejmě volný lesní hex A1. Ten by někdo nechtěl, ať to máme hezky... zakulacené? :D
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Markus »

Kdo je Jessa Daeh a co má z toho, že píše do česky psaného časopisu? :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od MarkyParky »

Jsou vůbec Malé hexy v databázi? Nebo se čeká na to, až budou komplet?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Markus »

Spíš se čeká, až budou mít nějakou praktičtější formu než jako série HTML článků. Chtělo by to nějak zkonzolidovat do uceleného PDF (jednoho nebo víc), jak jsem to udělal třeba s Ravnburghem. Ale je pravda, že dokud vycházejí další, bude asi lepší počkat na "hotový" produkt.

EDIT: Obecně do databáze nepatří rozpracované věci, které se ještě mění... byť někde je ta čára nejasná, chápu.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Sarsaparillos: Moc díky!
boubaque píše: 17. 8. 2021, 15:08 Ještě koukám, že je zřejmě volný lesní hex A1. Ten by někdo nechtěl, ať to máme hezky... zakulacené? :D
Boubaque pravdu dí. Pokud by si někdo vzal lesní hex A1, tak budeme mít 4 velké hotové hexy! $D
Markus píše: 17. 8. 2021, 15:18 Kdo je Jessa Daeh a co má z toho, že píše do česky psaného časopisu? :)
Německý kamarád se kterým hraju play-by-post. Vyprávěl jsem mu o hexech co teď děláme jako kolaborativní článek a nadchl se pro to natolik, že napsal tři. $D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od MarkyParky »

Markus: Jasně. V to případě ideálně počkat na zbylé tři velké hexy.
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Korhul »

Dostal jsem nápad na tu A1, ale sepsat to stihnu nejdřív během zítřka po cestě do práce a z práce...
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů