[Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

[Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav »

Vytvářím nový modul o exploraci a base-buildingu plný rostlinných kostlivců, fruktariánských veverek ovládajících včely, gobliních loďařů a sexuchtivých modrých plísní.
Výsledkem bude systémově neutrální hexacrawl na území o rozloze dnešního Španělska se zhruba 40 unikátními regiony, 200 unikátními hexy a 15 kulturami
Každý region bude obsahovat vlastní tabulku setkání, popis a nějaké granáty (nebo též bangy), kdyby se hráči nudili.
Skoro každý unikátní hex obsahuje aspoň jeden adventure seed.
Návdavkem budou v modulu i pravidla pro vytváření kolonie, tabulky vesnických události a nějaké zápletky k tomu.

Současný cíl: Sepsání obecných informací a regionů a lokací severozápadní čtvrtky

Progress:
  • Obecné informace: 48%
  • Regiony: 31%
  • Lokace a jeskyně: 26%
  • Kultury: 29%
Celkově hotovo z prvního milníku: 33%

Web: http://hexcrawl.nord.ninja/
Facebook: https://www.facebook.com/zazdiRPG
Instagram: https://www.instagram.com/zazdirpg/

Hotové moduly:
Včelí Prameny: Odkaz na stažení Anotace v databázi

Náhledové verze:
Severní lesy skmků: Odkaz na stažení

Pokud byste si našli čas na jejich přečtení nebo dokonce i ohodnocení, tak budu rád;)
Budu rád za jakoukoliv zpětnou vazbu!
Naposledy upravil(a) Nordoslav dne 2. 8. 2021, 00:02, celkem upraveno 8 x.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav »

řeším jak vložit mapu do PDFka a nějak jsem dutý ...
Mám tyhle dva návrhy, který se Vám líbí víc?
Případně jak byste to poskládali vy?
layout.png
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Markus »

Něco bych tu měl...

Obrázek

:arrow? Recenze: Včelí prameny
Malé údolíčko v horách, neustále zahalené v mlze. Vzduch je horký, lepivý a zápach síry se mísí s vůní květin. Z mlžného oparu vystupují pokroucené stromy s narudlými listy. Některé jsou obtěžkané obřími fialovými plody se sladkou dužinou, jiné jsou osypány růžovými květy – z těch se line těžká, intenzivní kořeněná vůně. Na mnoha místech tryskají z trhlin v zemi horké prameny, minerály zbarvují jejich vodu do zářivých odstínů modré. Některé hřejí jako slunce v létě, z jiných vychází vedro jak z kovářské výhně. Bublání vody a šumění listů co chvíli narušuje bzukot a zvuk křídel.

Ve světě RPG není zrovna přehršel pozitivity. My hráči jsme smějící se bestie, potrpíme si na konflikt, zradu, morální šeď, dýky vražené do zad a tryskání krve. Ale někdy má člověk náladu spíš na příběh, kde jsou všichni hodní a milí, kde i to zlé je vlastně dobré, kde i konflikty se nakonec ukážou být spíš nedorozuměním, které se dá snadno zažehnat – ideálně bez násilí. Japonci pro to dokonce mají slovo (typičtí Japonci!): „honobono“, což by mělo znamenat něco jako „zahřát u srdíčka“. Nuže, pokud i vy potřebujete po týdnech strávených v kobkách trochu zahřát u srdíčka, možná mám dobrodružství přesně pro vás.
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav »

Děkuji moc Markusi za pěknou recenzi, víceméně s tebou i souhlasím. Hodně mě potešila chvála atmosferičnosti, na tu jsme přiznám se docela pyšný a mylsím si, že se popisky vyvedly. Jen ten popis laboratoře je fakt fail, to budu muset ještě předělat.
Jupo je to jednoduchoučjké dobrodružství a je opravdu lehce anticlimax (teď nějak nemůžu najít český ekvivalent jen jsem si jistý, že protiklimatické je špatně :D)

Mimochodme jedna z testovacích skupin to uvedla jako plus, byly to hráči DnD a vzali strašně pozitivně, že na konci nebyl boss a že to nezažili :D

Co se týče systémové implementace, tak to, že je pro mě bezsystémovost jednodušší není jediný a dokonce ani hlavní důvod, proč jsem ji zvolil. Hraju primárně Fate a to prostě není populární systém. Pokud to budu vydávat za "dobrodružství pro Fate, které si snadno poředěláte do Drd i Dnd" tak vzbudím ještě menší zájem než teď.
Ano, mohl bych to udělat pro jiný systém, ale vypadá to, že nejpopulárnější jsou u nás DnD a DH, ke kterým mám z různých důvodů spíš odpor a ZZ které pro změnu zase vůbec neznám.
Takže se mi prostě nechec dělat práci navíc, která by mi buď zhoršovala marketing nebo mě fakt smolila.



2. poznámky:
- Dobrodružství na hráčích testováno bylo (pravda, jen dvakrát), ale na zatopení nedošlo ani jednou, takže tenhle konec je čistě v mé hlavě. Feromony hodné královny by ale měly působit rychle (v řádu hodin), na to ostatně v tetsu došlo, budu muset upravit text.

- Komplexita. Tady tě nechci rozporovat, ale je zajímavé jak to vnímáš ty, který nezná kontext zasazení do kampaně a já, který to neumím nevidět. V dobrodružství samotné určitě komplexní není a v rámci samostatného modulu asi opravdu nemá žádný přesah. A vůbec jsem si to neuvědomil, když jsem to psal.
V rámci kampaně je to ale navázáno na vymírající včelstva v osadě Dub, na systé portálů Vládců, což je neznámá technologie, jejíž pochopení odemkne fast travel, makriponí královna je potenciální zbraň, kterou se dá dost poškodit roztahovačnost impéria....
Ale je sporavedlivé to hodnotit jako samostatný produkt, takže tak:)

2. technické:
- V dobrodružství jsou dva magické předměty v laboratoři
- Máš v tagu u článku překlep Za Ledovou ZNÍ
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
kubicak
Příspěvky: 44
Registrován: 28. 12. 2017, 14:36

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od kubicak »

Zaujímalo by ma, ako by sa toto dobrodružstvo dalo hrať v Zapovězených zemích.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Jezus »

Imho je bezsystémovost klad - začínám přemýšlet, že bych si to někdy příští rok dal v DrD2 :-) - ale měla by se umět používat, respektive když si autor s bezsystémovostí dá práci navíc, ušetří ji těm, co to budou konvertovat.

Mrkni na Marky ho koncept Bílého hradu. Zejména mi jde o ty pojmy jako "snadno sešplhat" "těžko vyrazit" apod. Když si uděláš nějakou jednoduchou obecnou škálu obtížnosti, případně i nebezpečnosti nestvůr, které se budeš držet a používat ji, čtenáři si rychle zvyknou (případně ji na začátku můžeš uvést) a dokáží pak snadno nahradit ta slůvka číslíčky (ať už to bude DC, nutný počet úspěchů, Nebezpečnost apod.)
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav »

Jestli to odehrajete, určitě dejte vědět, moc by mě zajímalo jak jste si to užili!
Jezus píše: 28. 7. 2021, 17:29 Mrkni na Marky ho koncept Bílého hradu. Zejména mi jde o ty pojmy jako "snadno sešplhat" "těžko vyrazit" apod. ...
Moc díky za dobrý tip, určitě si projdu.

Btw.: K oné neurčitosti: Dost jsem přemýšlel a částečně z ní můžu vynit právě Fate, protože u mnoha věcí jsme měl podvědomě na mysli ekonomiku fate pointů. Konkrétně:
"Jeskyně plná včel" je aspekt, který můžu kdykoliv použít proti hráčům na vyvolání boje a který řeší i to, jak často včely potkají.
"Gejzíry horkého plynu" jsou zase aspekty zóny a opět se vyvolávají skrze FP a to jak ze strany GM, tak ze strany hráčů

Nakonec si myslím, že systémová aplikace do Fate by Markuse iritovala možná ještě víc než bezsystémovost :D
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Markus »

Díky za reakci, Norde.

K té bezsystémovosti: nemyslím si, že je sama o sobě problém, problém je spíš ta obecnost, nekonkrétnost (a bezsystém k tomu svádí). Ale jak jsem psal: leckce to máš naopak příjemně konkrétní, třeba ve vazbě pobytu venku na tabulku včel včetně jejich přesných počtů. Jen si to chce hlídat, aby to v té konkrétní rovině bylo všude, třeba aby nebylo "potřebuje kytky", ale "potřebuje kytky, jejich sbírání potrvá půl hodiny (3 hody na tabulku)". Protože to jsou věci, co reálně šetří práci – a je to designérská práce, kterou je třeba otestovat, což já budu dělat blbě.
Nordoslav píše: 28. 7. 2021, 20:12 Btw.: K oné neurčitosti: Dost jsem přemýšlel a částečně z ní můžu vynit právě Fate, protože u mnoha věcí jsme měl podvědomě na mysli ekonomiku fate pointů. Konkrétně:
"Jeskyně plná včel" je aspekt, který můžu kdykoliv použít proti hráčům na vyvolání boje a který řeší i to, jak často včely potkají.
"Gejzíry horkého plynu" jsou zase aspekty zóny a opět se vyvolávají skrze FP a to jak ze strany GM, tak ze strany hráčů
Já vím, že hraješ Fate, a taky jsem si říkal, nakolik za to může právě on. Podobně jako dobrodružství psané pro Dungeon World apod., kde ti hrozby vnáší do hry mechanika, asi nebude potřebovat mít hrozby konkretizované. Na druhou stranu – v tu chvíli mi asi přijde vhodnější natvrdo to udělat pro Fate, protože to aspoň jasně deklaruje, s jakou herní mentalitou to počítá. (A Fate shodou okolností znám, takže by se mi to asi i líp chápalo... ale to je osobní detail.)

Na druhou stranu: co ti říká, kdy ty aspekty vyvoláš? Tvoje libovůle? Otázka je, jestli by i tomu Fate neprospěla konkretizace – protože to snímá z GMa tíhu rozhodování.

Potom všechny ty místa jako "několik dnů nebo týdnů" - tady není důvod, proč to nespecifikovat i pro Fate. Opět mi tím zjednodušíš brain overload.

Kinovo/Markyho doporučení zní taky super. Je to něco podobného, jako když nesystémově popisuješ šílu žihadel – to mi funguje dobře, protože se mám při konverzi čeho chytit.
Nordoslav píše: 28. 7. 2021, 16:01 2. poznámky:
- Dobrodružství na hráčích testováno bylo (pravda, jen dvakrát), ale na zatopení nedošlo ani jednou, takže tenhle konec je čistě v mé hlavě. Feromony hodné královny by ale měly působit rychle (v řádu hodin), na to ostatně v tetsu došlo, budu muset upravit text.
V tom případě se omlouvám za hlášku, že je to netestované... netestovaná je ale minimálně ta varianta se zatopením. To prostě nemůže herně fungovat. Žádný hráč nezvolí řešení, co trvá týdny. Takže možná i to, že tohle řešení v testech nikdo nevolí, je důkaz nefunkčnosti (hráči ho prostě neberou jako možnost).

Že se feromony při testu zkrátily z řádu dní na řád hodin, je super a je to správný výsledek testování. :)
Nordoslav píše: 28. 7. 2021, 16:01 V rámci kampaně je to ale navázáno na vymírající včelstva v osadě Dub, na systé portálů Vládců, což je neznámá technologie, jejíž pochopení odemkne fast travel, makriponí královna je potenciální zbraň, kterou se dá dost poškodit roztahovačnost impéria....
Super, zní to skvěle. I proto jsem psal, že Za Ledovou zdí stojí za pozornost. Minidungeony samy o sobě často bývají trochu o ničem, ale když se propojí do velkého celku, dostává to nový rozměr. Komplexita roste exponenciálně. :)

===
kubicak píše: 28. 7. 2021, 16:34 Zaujímalo by ma, ako by sa toto dobrodružstvo dalo hrať v Zapovězených zemích.
Podle mě vlastně docela snadno. Budeš potřebovat vytvořit statistiky včel – což bude nějaké hejno. (Nechce se mi koukat do pravidel, ale možná jsou jako hejno pojatí hmyzáci? nebo harpyje).

Zapovězené země ti vlastně taky vyřeší některé neurčitosti. Třeba ty sirné výpary v chodbě, u kterých si stěžuju, že nedokážu posoudit, jak je dostat do hry... V Zapovězených zemích popíšeš chodbu s výpary a necháš hráče hodit na mrštnost. Když napadají jedničky, znamená to, že je výpary zasáhly a zranily.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od MarkyParky »

IMHO je bezsystémovost dobře.

Já už teď lituju, že jsem Kralsko původně psal pro DrDII a teď Bílý hrad rovnou koncipuju bezsystemově.

Pokud přítomnost mechaniky nemá nějaký konkrétní cíl, tak v naší malé a (systémově) rozdrobené komunitě je chyba zužovat si klientelu vazbou na konkrétní systém a nutit lidi si to konvertovat (Btw nedávno se někdo v souvislosti s reflufem ptal, proč nepoužíváme slovo recrunchovat - tak asi protože máme tohle slovo) .

Navíc, při psaní pro Fate máš vlastně půlku práce s desystemovým zápisem hotovou, protože aspekty jsou jedním ze způsobů, jak efektivně psát bezsystemově. Jen to chce, aby nebyly čisté popisné, ale dokázaly i kvantifikovat.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Jezus »

Určitě dám vědět, až začneme (protože tě zasypu hromadou otázek). Ale má to čas, jsem teprve v první třetině dlouhé kampaně a uvidí se, co pak...

Ale o to víc času budeš mít alespoň na to toho víc stvořit ke hraní :-)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Markus »

MarkyParky píše: 28. 7. 2021, 21:54 Navíc, při psaní pro Fate máš vlastně půlku práce s desystemovým zápisem hotovou, protože aspekty jsou jedním ze způsobů, jak efektivně psát bezsystemově. Jen to chce, aby nebyly čisté popisné, ale dokázaly i kvantifikovat.
Já bych ve skutečnosti ty aspekty dost uvítal, i kdyby nebylo přiznané, že jsou to aspekty! :) Prostě klíčová slova, která využiju při konverzi.

Quentin to dělá podobně – je to sice Grimoár, ale v zásadě to má jako aspekty. Viz kurzíva dole. Mám se pak při implementaci o co opřít.
aspekty.jpg
aspekty.jpg (15.92 KiB) Zobrazeno 819 x
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše: 28. 7. 2021, 23:13 Já bych ve skutečnosti ty aspekty dost uvítal, i kdyby nebylo přiznané, že jsou to aspekty! :) Prostě klíčová slova, která využiju při konverzi.
Tak jsem to přesně myslel.

Ostatně mrkni, jak mám v tom nástřelu Bíleho hradu pospaného toho brouka a poletuchu.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Jezus »

To jsem (krom obecných obtížností činností) myslel přesně , když jsem Markyho práci dal jako příklad :-D

(Nemáš zač světe... $D )
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 28. 7. 2021, 21:54 Pokud přítomnost mechaniky nemá nějaký konkrétní cíl, tak v naší malé a (systémově) rozdrobené komunitě je chyba zužovat si klientelu vazbou na konkrétní systém a nutit lidi si to konvertovat
Já ti nevim. Systémově neutrální modul před hrou konvertuju a konvertoval bych ho úplně stejně, i kdyby systémovou aplikaci měl. Přijde mi to jako stejný množství práce. I kdybych dělal konverzi on-the-fly až při hře, bylo by mi celkem jedno, jestli je originál systémovej nebo ne. Naopak pokud to napíšeš pro nějakej aspoň trochu hranej systém, tak podle mě zvyšuješ šanci, že si to někdo zahraje, protože konvertovat nebude muset.
Steve
Příspěvky: 22
Registrován: 19. 1. 2021, 15:26

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Steve »

Souhlasím s Yorkem. Navíc zrovna aplikovat to na Fate bych z tvýho pohledu bral jako podporu systému kterej máš rád a ke kterýmu v našich luzích a hájích , žádné další materiály nejsou. Jasně, někdo asi řekne, že k Fate to není potřeba, ale já bych ten systém rád zkusil a něco do začátku by pomohlo. Trochu OT: Případně nějaký video, jak se to ve Fate hraje, protože v češtině neexistuje snad žádný.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od MarkyParky »

York píše: Já ti nevim.
A to já zase vim.

Zrovna zčerstva jsem si předběžně převáděl asi šest modulů z jejich originálních systémů do Grimoáru a dalším asi tuctem listoval za stejným účelem.

Čím víc aplikace, tím víc práce, tím náročnější ten převod je.
Naopak čím víc obecných informací, případně slovních hodnocení, tím snáze se převod dělal.


IMHO úplně nejlepší způsob, jak psát dobrodružství je, že jeho hlavní text je bezsystémový, a pak k němu dáš přílohu s aplikací do jednoho (nebo více) systémů. Tak zároveň podpoříš svou oblíbenou hru nebo dáš servis hráčům, co systém používají, a zároveň neodradíš ty, kteří to chtějí hrát v systému jiném.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů