[Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

[Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav »

Vytvářím nový modul o exploraci a base-buildingu plný rostlinných kostlivců, fruktariánských veverek ovládajících včely, gobliních loďařů a sexuchtivých modrých plísní.
Výsledkem bude systémově neutrální hexacrawl na území o rozloze dnešního Španělska se zhruba 40 unikátními regiony, 200 unikátními hexy a 15 kulturami
Každý region bude obsahovat vlastní tabulku setkání, popis a nějaké granáty (nebo též bangy), kdyby se hráči nudili.
Skoro každý unikátní hex obsahuje aspoň jeden adventure seed.
Návdavkem budou v modulu i pravidla pro vytváření kolonie, tabulky vesnických události a nějaké zápletky k tomu.

Současný cíl: Sepsání obecných informací a regionů a lokací severozápadní čtvrtky

Progress:
  • Obecné informace: 48%
  • Regiony: 31%
  • Lokace a jeskyně: 26%
  • Kultury: 29%
Celkově hotovo z prvního milníku: 33%

Web: http://hexcrawl.nord.ninja/
Facebook: https://www.facebook.com/zazdiRPG
Instagram: https://www.instagram.com/zazdirpg/

Hotové moduly:
Včelí Prameny: Odkaz na stažení Anotace v databázi

Náhledové verze:
Severní lesy skmků: Odkaz na stažení

Pokud byste si našli čas na jejich přečtení nebo dokonce i ohodnocení, tak budu rád;)
Budu rád za jakoukoliv zpětnou vazbu!
Naposledy upravil(a) Nordoslav dne 2. 8. 2021, 00:02, celkem upraveno 8 x.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od York »

Tohle je moc malej dungeon na to, aby mohl bejt sám o sobě herně nosnej. Jelikož je ale součástí hexcrawlu, ničemu to nevadí, protože je propojenej s dalším obsahem.

Mapa je fakt hustá, v čem jsi ji kreslil?
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav »

York píše: 16. 2. 2021, 13:32 Mapa je fakt hustá, v čem jsi ji kreslil?
Vidíš, hned mě napadlo ještě pár dalších napojení, když jsi to tak zmínil - budu je msuet zmínit v textu.

Jinak mapa je kreslená v pro verzi Inkarnate: https://inkarnate.com/
Tady je zrychlené (3minuty) video celé tvorby mapy: https://fb.watch/3HufPvjXfg/

A díky, jsem rád, že se líbí
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od kin »

Ty další hexcrawly, jsou malinký, ale super. Kdyby jsi chtěl, všechny vlastním. Navíc mi teď ze zinequestu přijdou ještě další tři, tak ty ti pak taky můžu nasdílet :)

Ta mapa je super, mám tendenci si všechno kreslit rukou, ale asi ten inkarnate zkusím...
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav »

Uvažuju jestli mapu vícepatrových budov, hlavcně věží znázorňovat jako každé patro samostatně nebo s částečným překryvem.
Co myslíte že vypadá láp? Případně napadá vás nějaká alternativa?

Obrázek
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od York »

Líp to vypadá s překryvem, ale je to nepřehledný, nešel bych do toho. Kdyby sis s tím chtěl jó vyhrát, mohlo by vypadat dobře, kdybys vedle měl profil věže.
Angri
Příspěvky: 104
Registrován: 6. 2. 2021, 01:40

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Angri »

Zkusil bych variantu , ze budou patra trochu od sebe a vzdy to vyssi patro bude hazet stin , pouze malej srpek napr do ctvrtiny patra spodniho.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Markus »

U map bych vždy preferovat čitelnost před efektností, takže za mě oddělit a beze stínu.

Tak mě napadá... když si to vytisknu černobíle, nestane se z toho nečitelný blob, ve kterém se nevyznám? Zejména to prostřední celozené patro vypadá, že bude v černobílé dokonale monotónní - i v té barevné verzi mi čitelnost přijde slabá.

Možná by taky neuškodila mřížka?
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav »

Markus píše: 8. 3. 2021, 08:51 Tak mě napadá... když si to vytisknu černobíle, nestane se z toho nečitelný blob, ve kterém se nevyznám? Zejména to prostřední celozené patro vypadá, že bude v černobílé dokonale monotónní - i v té barevné verzi mi čitelnost přijde slabá.

Možná by taky neuškodila mřížka?
S tou černobílostí nejsi první, kdo to zmínil (jsi druhý:D) a je pravda, že když se na to teď podívám s odstupem dne, tak mi to horní patro trochu splývá do sebe - mentální poznámka na míň výrazné podlahy a kontrastnější objekty.

Hádám že někdy udu dělat ještě druhý pass skrze všechny mapy, ale nechci se teď na tom úplně zasekat. Už tak nejsem schopný dopsat první region (resp sepsat jeho verzi pro další GM, pro sebe mám sepsanou čtvrtinu světa)

Obecně ale narážím na limity software a své schopnosti. Ikjnarnate prostě vypadá blbě když není barevný a já neumím kreslit natolik, abych to byl ochotný prezentovat jinak než "ha ha ha mrkněte na mé hnusné skicy"

Zvážím mřížku, ale nejsem jí moc zatíám nakloněny - nezamýšlím ani tak použití jako battlemapa spíš jen jako grafické znázornění prostoru, které předává víc informací, než kdybych se to snažil popsat.

Každopádně díky všem (Angrimu a Yorkovi) za připomínky:
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav »

Tak, první region modulu je dopsán do pre-finální podoby...více méně

- Chybí rozepsat tabulku setkání aby byla použitelná pro jiné= lidí než jsem já
- Je třeba uhladit a zveřejnit minidunegon Zapomenutý důl
- Je třeba vytvořit minidungeon laboratoř pod Vodní věží
- Je třeba celý text ještě jednou přepsat s odstupem pro vychytání stylistiky, překlepů a jazyka

Pokud byste na region "Vítejte za Zdí" http://hexcrawl.nord.ninja/regiony/za-zdi/ mkrli, a dali me feedback, tak bych vám byl moc vděčný.

Především mě jako tvůrce zajímají následující:

- Byly byste schopni podle uvedených informací dané lokace bez problému odehrát?
(Zde jen upozorňuji že autorský záměr je systémově neutrální modul, takže nemám v úmyslu připisovat konkrétní statistiky.)
- Pokud ne, jaká informace vám chyběla?
- Zdála se vám nějaká informace zbytečná?
- Uvítali byste více nebo méně (žádné) designerských komentářů (psáno kurzívou)?

Díky moc, pokud si na mě najdete minutu času :)
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od kin »

Tak si to čtu a moc se mi líbí popisky "atmosféra" na začátku u každého hexu a i to, že používáš přirovnání z našeho světa (Zvěř je podobná té, jež se dá najít v dnešní Kanadě: pumy, ...). Sice to rozbíjí imerzi, ale dost mi to usnadňuje si představit, jak to tam vypadá.

A dodal bych popis oněch "Smyšlených zvířat, co mají hráčům ukázat že jsou v opravdu neznámé krajině." Tohle (a týká se to celkově toho popisu lokace) je pro mě hrozně obecné. Sice dost evokativní co se týče představy o oblasti, ale kdybych ji chtěl vytáhnout a hrát, zbyde tam na mě hrozně moc vymýšlení na poslední chvíli, nebo naopak důkladná příprava předem.

První věc co mě malinko trknula byla poznámka o kumpanii s modrou šálou, která nechává posměšný dopis družine, napsal bych tam znění toho dopisu. I kdyby byl velmi obecný, pomohl by mi.

U náhodných setkání bych dal víc infa co to setkání zrovna dělá. Nemám moc rád tabulky obsahující jen "Velká šelma". Tyhle tabulky většinou naprosto ignoruji a pouze přelétnu pohledem. Byl bych radši za "Puma na lovu/zraněný a zuřivý medvěd/Teritoriální Trnitá divoká kočka, která zde má doupě s mladými.")

nebo by to mohlo být:
86 - 90: Velká šelma (Puma, Medvěd, Trnitá kočka, Skmíčí vlk). Hoď 1d4: 1 - Na lovu, 2 - Táhne/Krmí se na kořisti, 3 - Zraněná od lovců a na útěku, 4 - Zvědavá, ale neagresivní.

No a zbytek je super. Bavilo mě to číst, má to duši i dostatek "barvy" (zajímavých nápadů, těším se například na pořádný popis Skmíků, vypadají že mají pěkně vymyšlené své zvyklosti a osobnost), ale stále je to imho moc nekonkrétní a bez pořádného obsahu (vím že tam přijdou dva dungeony, ale komentuji to tak, jak to zatím je). Celou oblast, tak jak ji máš popsanou, odehrajeme za jedno herní sezení. Hrozně málo obsahu, zajímavých věcí co mohou najít. Většina hexů je prázdných. Přidal bych tam nějaké random lokace/bangy/setkání co se nevážou k hexu, ale celé této lokaci a co tam jde najít.

Ještě k těm tvým specifikacím: autorské komentáře určitě! Pomůže mi to pochopit s jakým cílem jsi to psal. A chybí mi tam přesnější informace. Jakože hodně přesnější. Počty bytostí při setkání (klidně jen jako 1d10+1 skmíků), poklady (krystal velký jako dětská pěst, měšec s 100 zlatými), atd.

Protože sice to není žádná věda vymyslet, ale když to budu vymýšlet během hraní bude tam: nějaké šperky, nějaké zlato. Nuda. Vůbec to nedýchá zdejší atmosférou. Ale kdyby tam byla figurka Skmíka z Ledového křišťálu (s temným stínem uvnitř) je to mnohem lepší. Nejenže to zase dokreslí atmosféru lokace, ale moji hráči si rádi nechávají nějaký loot i jako suvenýry a tohle by jim rozhodně udělalo radost.

Nejedná se mi o statistiky nepřátel/pastí, ale o nějakou rámcovou představu kolik tam toho bude. Protože jinak vařím z vody a můžu to brutálně přestřelit, nebo podstřelit oproti autorskému záměru.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav »

kin píše: 15. 3. 2021, 14:14 Tak si to čtu a moc se mi líbí popisky "atmosféra" na začátku u každého hexu a i to, že používáš přirovnání z našeho světa (Zvěř je podobná té, jež se dá najít v dnešní Kanadě: pumy, ...). Sice to rozbíjí imerzi, ale dost mi to usnadňuje si představit, jak to tam vypadá.

Díky moc za důkladnou a poctivou zpětnou vazbu, dosti mi to pomáhá najít míru co dát na papír, protože spoustu věcí mám v hlavě, některé ale nechci moc psát abych nedával balast do popisu a jiné mě prostě nenapadnou sepsat

- rozhodně zapracuju některé konkrétnější popisy (dopis, počty skmíků) a víc rozepíšu i ta zvířata a podivné věci
- v tabulkách udělám konkrétní zvířata i s nějakým modem operandi (tady mám hlavu zbytečně svázanou tím, že pro vlastní hraní nemám procentovou tabulku, ale úchylnou fateovskou +/- náhodnou tabulku, a tvůj komentář mi pomohl si tohle uvědomit)
- moc se mi nechce dávat náhodné chování, resp. tabulku náhodných chování ale je mi jasné, že bude dost GM které by toto ocenili, asi to zparacuju jako nějakou optional tabulku globálně platnou pro všechna setkání (když hned nevíte, jak by se to chovalo, můžete si hodit)
- prázdnost regionu - tohle si nemyslím že je probém, aspoň během našeho hrnaí to nikdy nevyskočilo. Chybí ale kontextová informace že naše družina projde v průměru 2 - 3 hexy za den, na setkání se háže co hex - v průměru jedno setkání denně. Prázdný hex bez setkání se dá projít reálného času za tři minutky, takže jsme nějak dlouhou prodlevu mezi zajímavým obsahem fakt neměli.
Každopádně je třeba abych sepsal nějaké info o tom kolik mají postavy za den urazit a jak doporučuju řešit účetnictví kolem procházení mapy (v naší hře jsem například ze začátku řešil zásoby, ale pak se na to vykašlal, protože prakticky nenastala situace, kdy by jich měli hráči nedostatek a nijak t hru neobohacovalo)

- bangy vázané na regiony, mám jeden je pod tabulkou setkání (akorát mu říkám granát, termín který jsem nabral v anglické komunitě Fate dřív než jsem se setkal s ekvivalentním Bang v české RP komunitě). V původním materiálu byly dva, ale jeden se mi nezdál moc zajímavý a v naší hře jsem mimochodem neměl potřebu ještě po grannátu sáhnout. A to nejen tady, ale v žádném regionu.

-Ano tenhle materiál není ani na jedno sezení, moje družina jím prošla za půlku (pravda na věž a most narazili až asi v sedmém sezení kdy se z nějakého důvodu ani nevim proč vraceli na sever), regionů bude ale nakonec cca 30 takže tady nevidím problém a tvůj odhad se naíc ztotožňuje s mou zkušenosti :)

Doufám že to nevyznělo jakože některé části tvého feedbacku odmítám, jen z reálného hraní mám jinou zkušenost, takže si myslím, že to nebude problém. Každopádně chci to v budoucnu začít hrát ještě s druhou družinou, abych měl opravdu jistotu, že tam nejsou hluchá místa apod...

Mimochodem, díky za info že se ti líbí atmosféra. Tím že to hraju ve Fate, tak každý hex má svoje aspekty a tady jsem akorát aspekty přejmenoval na atmosféra. nebyl jsem si ale vůbec jistý, jestli to nesmazat úplně, a jestli to není blbost.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav »

Betaverze popisu jedné z osad, která poslouží jako šablona pro osady další.

Vnímáte nějaké informace navíc?
Měl bych nějaké informace dodat?

(Uvědomuju si, že chybí nějaké kontextuální informace, jako co jsou Dřevostrůjci, Fialky apod. nicméně ty budou v samostatné sekci "Kultury za Zdí" abych zbytečně nezdvojoval informace. Takhle bych popis dřevostrůjců musel opakovat minimálně osmkrát.)

M25 – Osada Dub
Atmosféra: omamná vůně květů, záplava zeleně, všudypřítomný bzukot včel
Malé jednopatrové hliněné domky, každý s velkou neoplocenou zahradou plnou dřevin všech barev, tvarů a vůní. Spojují je náhodně se klikatící hliněné cestičky, obklopené květinami.

Dub obývá asi 250 Skmíků, krom ptactva a včelstva nejsou v Dubu další zvířata

Důležité místa:
Dub: Obrovský strom má v průměru více jak 20 metrů. Mohutná kmen obtáčí schodiště s několika plošinami, spojující se zemí dvě obývané dutiny ve výškách 30 a 45 metrů.

Horní dutina slouží Ochráncům, bojovníkům vesnice. Mají zde ubikace i zbrojnici a neustále alespoň dva drží hlídku. Mezi plošinou a okrajem vesnice je zavěšeno 12 lan, po kterých se ochránci mohou rychle dostat tam, kde je jich potřeba.
Prostřední dutina patří oficiálně Matce Stromu, reálně v ní ale přebývá pouze její rodina a samotná Matka je k nelibosti sněmu většinu času v Domu Vládce na M30

Pod kořeny je velký sněmovní sál, dílny dřevostrůjců, kuchyně s jídelnou a sklady potravin. Jsou zde rovněž i dva pokoje pro hosty.

Alej předků: Kolem cesty k hlavnímu stromu jsou v pravidelných zástupech rozesazeny vzrostlé duby, ve větvích mají pestrobarevné pentle a jsou obsypány květinami. Pod jejich kořeny jsou pohřbení mrtví Skmíkové. Co 10 let se vysazuje nový strom, dnes jich je v aleji kolem 30. Malé děti se nepohřbívají do země, ale do dutiny stromů, aby zarostly a splynuly s předky.

Lázně: Skmíkové ve Včelích pramenech objevili kouzlo horké koupele, a tak si jej přinesli domů. Budova má rozměr asi 15x 30 metrů, ze světlého kamene a každý večer je nacpaná k prasknutí. Voda je zahřívána venkovní pecí, ze které je veden horký kouř skrze dutou podlahu.

Kovárna:
Dub jako jediná vesnice zpracovává kov, díky tomu má i železné nástroje a zbraně. Skmíkové získávají železo ze Včelích pramenů nebo obchodem.

Včelíny: Takřka celou osadu obklopuje asi 50metrový pás ovocného sadu s hustě rozmístěnými včelíny. Slouží nejen jako zdroj jídla, ale i jako obrana – včelaři i bojovníci sebou nosí látku, která dokáže včely extrémně rozdráždit.

Jílové jámy: Pár stovek metrů od osady jsou jílové jámy s pecí – hlavní zdroj stavebního materiálu, neboť Skmíkové neradi poráží na stavbu stromy.

Dobrodružné háčky:
Výbuch sopky – do osady vrhne skupina průzkumníků. U sopky viděli, jak skupina divných bledých bytosti něco děla se složitými přístroji u vedlejšího sopouchu. Nejspíše chtějí spustit další výbuch! Je třeba je zastavit a posily by se hodily. Ve skutečnosti se jen skupina muldunů snaží čerpat teplo pro mladé a je slušná šance, že se do toho připletou i Stavitelé

Boj s fialkami – Kousek od dubu podle všeho vyrašilo nové pole, protože v okolí se začínají objevovat kostrouni. Jednak by pomohlo, kdyby postavy pole našly a Skmíkové by uvítali i pomoc s jeho odstraněním. Ořešák prý má nový prostředek, ale s Dubem se dělit nechce.

Neklidné včelstvo – Už před pár dny se měli vrátit Skmíkové z Včelích pramenů, ale pořád po nich není ani vidu. Obránci jsou teď plně zaměstnání hlídáním sopky, a tak nezbývá nikdo, kdo by šel prameny zkontrolovat. Háček je vhodný jen pro postavy, které si získaly u Dubu důvěru.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od smrq »

Nordoslav píše: 14. 3. 2021, 15:24 Tak, první region modulu je dopsán do pre-finální podoby...více méně

- Byly byste schopni podle uvedených informací dané lokace bez problému odehrát?
(Zde jen upozorňuji že autorský záměr je systémově neutrální modul, takže nemám v úmyslu připisovat konkrétní statistiky.)
- Pokud ne, jaká informace vám chyběla?
- Zdála se vám nějaká informace zbytečná?
- Uvítali byste více nebo méně (žádné) designerských komentářů (psáno kurzívou)?
Tak jsem si to se zpožděním přečetl.

Nemělo by to být souvětí oddělené čárkou?
...které mají hráčům ukázat. Že jsou v opravdu neznámé krajině...

Překlep?
procházejí ledovým tunelem, místa tak úzkým, že musí jít bokem.

Překlepů tam máš docela dost, vzdávám jejich vypisování. :)


K textu:
Vysvětlil bych aspoň jednou větou, co je zeď. Zpočátku jsem myslel, že jsou to hory. Až z textu o odpadávajícím ledu jsem pojal podezření, že půjde o něco jiného a mapa prozradila, že je to (asi) ledová zeď/horstvo.
Edit: aha, už jsem našel úvod a tam je to vysvětlené. :)

Předpokládám, že časem budeš vysvětlovat, kdo jsou Skmíkové, ledoví prospektoři, a co jsou Zahrady divoké magie a proč je v kusu ledu tmavý stín (viz náhodná setkání, která mi takto víc než název události neposkytla).

Granáty - jako člověk, který to čte poprvé, se vůbec nechytám. Tuším, že teď bych si měl rozkliknout dané lokace N30 a M25, ale netuším, kde je najdu.

Text máš plný hezkých poznámek typu:
...U šály je posměšný vzkaz na adresu hráčů a šipka se směrem, kterým se jejich předchůdci vydali...
...Goblini přenášeli mozkožravé červy, kteří ve štole doteď hibernují...

Bude to nějak rozpracováno nebo je to jen nakopnutí ala: Vypravěči, dovymysli si, co chceš?!

U šály jsou dva úly, skmíkovské zbraně s hibernujícími vosami. Po zatřesení se uvolní látka, které vosy probudí a rozdráždí do nepříčetna.

Tady třeba vůbec netuším, o co jde.

Když ty poznámky po sobě čtu, motá se to všechno kolem toho samého. Text je super, mapy krásné. Jako první nástřel, co je to za kraj a jaké nebezpečí tam může číhat, to určitě stačí. Ale u většiny poznámek, které na mě dýchnou hezkou atmosférou a rozehrají představivost, vůbec netuším, co bude dál. Ano, mohl bych si začít vymýšlet sám (a vážně mi hned nápady vyskakují v hlavě), ale nemusí to korespondovat s logikou tvého světa a časem by asi vznikaly problémy.

Ale třeba popis Vodní věže a Mostu k zahradám jsou v pohodě, uměl bych si s takovými místy poradit a použít je ve hře.

Designerské komentáře určitě zachovéj. Pomáhají pochopit, co se děje.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od smrq »

Nordoslav píše: 27. 3. 2021, 11:39 Betaverze popisu jedné z osad, která poslouží jako šablona pro osady další.

Vnímáte nějaké informace navíc?
Měl bych nějaké informace dodat?
Za mě je to úplně v pohodě použitelné. Chce to sice zkušeného vypravěče, který si bude umět scházejících 75% věcí domyslet, ale pak je to dobré.

Mám poznámku k mapám lokací: nešlo by je dát ve větším rozlišení? Chtěl jsem se mrknout, kde že je M25 a nakonec jsem to našel. Ale mžourám na to, jakýsi strom tam vidím, vše je překryto označením hexů... Ale kdyby to bylo větší a šlo by skrýt ta čísla, byl bych spokojený.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav »

smrq píše: 28. 3. 2021, 10:16 Tak jsem si to se zpožděním přečetl.
Přelepů a stylistických nedostatků je tam opravdu kupa a jsem si jich vědom. Ve chvíli kdy dodělám první čtvrtku, což je tuším 9 regionů, tak je chci po jednom přepsat a uhladit texty plus dělat smuté oči na ženu kvůli korekcím.

Mám spoustu věci v hlavě a jen málo věcí na papíře a dělá to asi čím dál větší kekel. Co mám v plánu:

Rozepsat kultury prvné čtvrtky: Skmíkové, Stavitelé, Goblini, Fialky, Plísňáci, Mulduni, Prašní elfové a Imperiálové

Přepsat tabulky setkání tak, aby byly plnohodnotěn hratelné bez zuřivého listování (stále ale budou asi vyžadovat předchozí přečtení kultur aby se zbytečně nedablovaly informace)

Podívám se důkladněji na ty granáty, chci je nechat jako spíš náčrtek než hotový quest, ale v současnosti neplní funkci že na první dobrou vypravěř ví co se děje

U červů doplním odkaz na gobliní kulturu (mozkožraví červi se živí vzpomínkami a goblini umí nestrávěné vzpomínky z červů zpět dostat, u šál že je nechávám spíš na GM ať si s nima udělá co chce

Máš asi pravdu že to chce zkušenějšího vypravěče. teda, nevím jestli já sem zkušený, nikdy sem se za zkušeného nepovažoval, ale píšu to, resp snažím se psát modul, jaký bych chtěl číst. A to i z hlediska obsažených informací.

Nechci dávat úplně velké mapy na web kvůli rychlosti a nějakému formátování, ale není problém dát ke stažení mapu světa ve verzi s hexíky a bez nich, což by mohlo pomoci i pak při nějakém meziregionálním obsahu.

Hlavně bych ti chtěl moc poděkovat za zpětnou vazbu, dneska jsem měl trochu splín a hodně mě to nakoplo, takže jsem udělal zase slušný kus dalšího regionu. Opravdu si vážím každé reake a díky, že ti moje výplody stojí za přečtení :)
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů