[Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

[Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav »

Vytvářím nový modul o exploraci a base-buildingu plný rostlinných kostlivců, fruktariánských veverek ovládajících včely, gobliních loďařů a sexuchtivých modrých plísní.
Výsledkem bude systémově neutrální hexacrawl na území o rozloze dnešního Španělska se zhruba 40 unikátními regiony, 200 unikátními hexy a 15 kulturami
Každý region bude obsahovat vlastní tabulku setkání, popis a nějaké granáty (nebo též bangy), kdyby se hráči nudili.
Skoro každý unikátní hex obsahuje aspoň jeden adventure seed.
Návdavkem budou v modulu i pravidla pro vytváření kolonie, tabulky vesnických události a nějaké zápletky k tomu.

Současný cíl: Sepsání obecných informací a regionů a lokací severozápadní čtvrtky

Progress:
  • Obecné informace: 48%
  • Regiony: 31%
  • Lokace a jeskyně: 26%
  • Kultury: 29%
Celkově hotovo z prvního milníku: 33%

Web: http://hexcrawl.nord.ninja/
Facebook: https://www.facebook.com/zazdiRPG
Instagram: https://www.instagram.com/zazdirpg/

Hotové moduly:
Včelí Prameny: Odkaz na stažení Anotace v databázi

Náhledové verze:
Severní lesy skmků: Odkaz na stažení

Pokud byste si našli čas na jejich přečtení nebo dokonce i ohodnocení, tak budu rád;)
Budu rád za jakoukoliv zpětnou vazbu!
Naposledy upravil(a) Nordoslav dne 2. 8. 2021, 00:02, celkem upraveno 8 x.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: Příprava nové kampaně: hexacrawl kolonizace ve FATE core

Příspěvek od Pracující logaritmus »

Jersone,
nechci polemizovat s tvým naivním ruralismem, neb má zkušenost s venkovem je omezená, ale chápeš, že to má být vesnice v době kolonizace? Tj. nějaký lokátor (hráčské postavy?) sesbíral nádeníky, děvečky, mladší syny a holky bez věna, nejspíš po celém kraji, ale možná i z většího území, dotáhl je do pustiny a nechal je, ať se starají? Takže žádné Takhle se to dělalo tisíc let. Protože se to tak nedělalo. Stejně tak dávají smysl nové svátky (Den díkuvzdání vznikl zdá se mi dosti podobně).
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava nové kampaně: hexacrawl kolonizace ve FATE core

Příspěvek od Jerson »

To máš pravdu, bral jsem lidi, kteří přijdou na zelenou louku klasickým způsobem a vystaví si tam vesnici. Průchod portálem nedokážu nijak namapovat na realitu, nejvíc se tomu blíží vylodění osadníků v novém světě, ale tam prakticky vždy před nimi už byli lidé, kteří danou oblast prozkoumali a vrátili se, aniž by nějakou vesnici založili.

Pokud by se kvůli rozporům s nějakým vedením osady odtrhla část osadníků a jako skupina by si šli založit osadu někam dál, zejména pokud půjde o lidi, kteří doposud žádné domy a půdu nevlastní, tak s tím nemám problém. Moje námitka se týkala zakládání samot v potenciálně dost nebezpečné oblasti, a navíc lidmi, kteří už nějaký dům postavili a případně začali obdělávat pole.

Nicméně i tak platilo, že lidé, kteří chtěli někde založit osadu byli lidé, kteří vycházeli z dlouholetých znalostí svých předků, zejména pokud šlo o stavbu a organizaci roku. Což se samozřejmě může dost snadno podělat, když jsou v nové oblasti úplně jiné klimatické podmínky a jiné plodiny, a na tomto základě můžou vzniknout úplně nové svátky, jako třeba Den Díkuvzdání. Nicméně ani takoví osadníci si nepořádali nějakou slavnost jen tak, protože by potřebovali zvednout morálku, ale jejich slavnost vycházela obvykle z toho, že měli nějakou sklizeň, kdy část plodin bylo třeba co nejdříve spotřebovat, než se zkazí, a z jiných podobných "vnějších" důvodů.
A samozřejmě časem se z jejich svátků vyvinou tradice, což může trvat jen pár let.

Nicméně jsem chtěl říct, že v USA a Austrálii slaví třeba Vánoce a Velikonoce podobně jako lidé v Evropě, a to i když jde o křesťanské svátky a řada těch lidí utíkala před náboženským pronásledováním. Prostě tradice je strašně silná, a jeden člověk nebo malá skupinka se jí může celkem snadno zbavit, ale větší skupina, navíc pravidelně doplňovaná osadníky z původního osídlení bude k těmto tradicím a zkušenostem dost silně tíhnout.

Tedy obecný mindset pro takovou kolonii by byl Děláme to tak jako naši předkové, protože to tak umíme, a budeme to dělat tak dlouho, dokud nezjistíme, že to vůbec nefunguje, a dokud nepřijdeme na to, jak to dělat jinak a lépe.
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava nové kampaně: hexacrawl kolonizace ve FATE core

Příspěvek od Nordoslav »

Někde by pomhl lepší wording z mé strany - očividně se nepřenesly dobře moje myšlenky na papír. Vidláci si sami od sebe neuspořádají slavnost protože potřebuji zvednout morálku, vrchnost to ale klidně udělat může - viz starý Řím: chléb a hry. Myslím, že se to nevylučuje s přenosem tradic z původního osídlení.

Ale to je jedno, stejně si to udělám po svém :D

Co mě trápí víc a kde má Jerson pravdu je to zemědělství. Jenže mě moc nenapadá jak to gamifikovat a zároveň to ponechat v nějaké zjednodušené abstraktní rovině.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Příprava nové kampaně: hexacrawl kolonizace ve FATE core

Příspěvek od MarkyParky »

Nordoslav:
Jestli můžu dvě rady:

1) Je to furt background pro Hexcrawl, ne strategie. Dávej komplikace, které jsou příběhotvorné.

> Akce potřebuje speciální zdroj, který je třeba někde sehnat (Palírna potřebuje najít rašeliniště, jinak prostě dobrou pálenku neudělají) je dobré, protože to říká postavám "běžte zkoumat okolní hexy / běžte vyhnat bludičky z rašeliniště".

> Akce stojí více zdrojů (chyba v rozpočtu) je horší, ale akceptovatelné - pořád dává smysl vydat se na výpravu zdroje získávat, nebo udělat rozhodnutí, že se někde jinde ušetří.

> Akce stojí více času (dělníci se flákají) nebo Akce sníží morálku vesnice (při stavbě se podařilo zamořit celou osadu jemným prachem) je herně nezajímavé - co s tím jako dělat (pokud teda nechceš hrát epizodu "biřici naženou dělníky do práce" nebo ezpidu "při akci Z uklidíme vesnici". Ale i takové věci jsou zajímavé nanejvýš poprvé, pak už z toho bude jen účetnictví.


2) K Jersonově kritice přistup od lesa.

Když říká:
* Neměj událost "špatná úroda", za týden nedává smysl,
a tobě přijde, že má pravdu, nezamítni myšlenku špatné úrody úplně, ale zamysli se, co by tedy mohlo mít vliv na úrodu, aby to v týdnu smysl dávalo.

A změň to na "něco ohrožuje úrodu" a zase příběhotvorně (zvěř, co je třeba odehnat dál od vesnice / nemoc plodin na kterou je třeba sehnat lék / nájezdníci, které je třeba porazit )...
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava nové kampaně: hexacrawl kolonizace ve FATE core

Příspěvek od boubaque »

Ono by hodně pomohlo, kdybys na začátek toho dokumentu, nebo aspoň tady do diskuse připsal ten úvod o tom, co jsou postavy zač (byli to dobrodruzi už ve své domovině na sveru), jak se dostaly do neprozkoumané divočiny (byli vysláni skrz nově utvořený průchod přes jinak neprostupné hory), z jakého důvodu ji prozkoumávají (protože na severu začínají být podmínky příliš složité a začíná doba hladu) a jaká je jejich úloha při založení vesnice (třeba to, že postavy mají několik týdnů na průzkum, než vůbec vyberou místo pro založení). Od toho by se i kritik (Jerson) mohl líp odrazit...
Nordoslav píše: 16. 6. 2020, 11:26 Co mě trápí víc a kde má Jerson pravdu je to zemědělství. Jenže mě moc nenapadá jak to gamifikovat a zároveň to ponechat v nějaké zjednodušené abstraktní rovině.
No ona to ale úplně pravda není, resp. ne vždy a za všech okolností. Třeba Leif Eiríksson, vikinský objevitel Ameriky, věděl jen to, že Bajrni Herjólfsson, zahnán bouří daleko na západ, zahlédl novou úrodnou zemi, ale aniž by jen vystoupil na břeh, vrátil se do Grónska. A přesto Leif koupil jeho loď, naložil ji osadníky a kravami a vyplul z Grónska na (jiho)západ. Léto přežili vcelku v klidu, i když bych musel kouknout do ságy, čím přesně se živili, ale pamatuju si, že kovárna byla jedna z prvních věcí, kterou v nové sadě zřídili, ale problém nastal, když se setkali s domorodci a nepohodli se s nimi. A protože nebyli žádní zkušení válečníci a soužití v jednom prostoru s indiány (kteří sezónně měnili svoje sídliště) asi nebylo možné, tak se po jednom roce sbalili a odjeli. Ale nebýt sporu s indiány, možná by tam osada vydržela, protože je na pobřeží severní Ameriky několik staroseverských osad archeologicky doloženo (a první byly objeveny na Newfoundlandu pozůstatky zřejmě právě Leifovy osady).

Druhá věc je, že bych se nějakou realističností nenechal zbytečně svazovat.

(A nečtu materiály, jen příspěvky ;) )
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava nové kampaně: hexacrawl kolonizace ve FATE core

Příspěvek od Jerson »

Jak říkám, moje připomínky jsou seznam všeho, u čeho bych se na první čtení zastavil, nikoliv seznam věcí, které je potřeba změnit (občas to tak lidé berou, proto jsem to napsal jako disclaimer.)

Pokud jde o komplikace v zemědělství, tak moje lehká zkušenost ze statku říká, že každý týden je třeba něco udělat, aby ta (budoucí) sklizeň byla, a každý týden se něco může podělat. Jen se to ne vždy hned projeví na zásobách jídla (to jen při samotné sklizni), ale projeví se to na budoucích zásobách a tím i na současné spokojenosti.

K tomu co píše Bubák - pokud jde o to připlout, postavit pár stanů, zkusit zasít na prakticky hotové pole, které stačilo jen zorat, tak se dá klidně za rok odplout. Ale když to pole musíš napřed vykácet, vypálit, odkamenit, nanosit na něj hlínu v nůších, a postavit dřevěné sruby, už se ti bude odjíždět mnohem hůř. Takže i to že lidé přijdou, nebude se jim ve vesnici líbit, tak půjdou jinam, by určitě šlo.

Jinak si říkám, že tohle by mohly dobře řešit pravidla Apocalypse Worldu pro Hardholdera. Úrodu sice neřeší, ale zajimavou gamifikaci správy osady ano.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Příprava nové kampaně: hexacrawl kolonizace ve FATE core

Příspěvek od York »

Chtěl bych jen podotknout, že na rozdíl od deskovek a dalších her, gamistická složka netvoří 100% herního obsahu RPGček. To znamená, že aby bylo zábavný a zajímavý něco odehrát v RPGčku, není to nutně potřeba gamifikovat. Dá se stejně tak dobře stavět na dramatičnosti situace, je možný zkoumat mezilidský vztahy, odhalovat záhady, rozkrývat tajemství a tak podobně.
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava nové kampaně: hexacrawl kolonizace ve FATE core

Příspěvek od Nordoslav »

MarkyParky píše: 16. 6. 2020, 11:41 1) Je to furt background pro Hexcrawl, ne strategie. Dávej komplikace, které jsou příběhotvorné.
Reálně: to je moje vize, ale primárně chci nechat v tomhle agendu hráčům (oni sami vybírají kompikaci, pokud není fakt velký fail) a pak je to o nich, jestli chtějí odbít vesnici účetnictvím nebo ne. Navíc, a to jsem zapomněl dopsat, počítám že speciální zdroj bude často už v úvodní ceně, abych měl další motivaci je tahat ven z osady.
MarkyParky píše: 16. 6. 2020, 11:41 2) K Jersonově kritice přistup od lesa.
Mě tam jde primárně o ten mechanismus hladovění u kterýho cítím že, to řešení na týdenní bázi nemusí působit dobře, na druhou stranu jakákoliv větší komplexnost bude už některé hráče odrazovat.

Dost ale čekám, že půjde o věci které se utřepou během prvních pár sezení, kdy je uvidím běžet v praxi a pak určitě dám vědět jak mé teorie přežily střet s realitou
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Příprava nové kampaně: hexacrawl kolonizace ve FATE core

Příspěvek od MarkyParky »

Nordoslav píše:Mě tam jde primárně o ten mechanismus hladovění ...
Nahraď sklizeň lovem. Zabiješ dvě mouchy jednou ranou.
* vabza lov-jídlo je v reálném čase a
* jít na lov bestie co nasytí celou osadu (mamut!) / zahnat nebzpečného predátora co snižuje stavy / vyhnat cizí lovce z loviště = zápletky, které jde obměňovat
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava nové kampaně: hexacrawl kolonizace ve FATE core

Příspěvek od Nordoslav »

York píše: 16. 6. 2020, 12:13 Chtěl bych jen podotknout, že na rozdíl od deskovek a dalších her, gamistická složka netvoří 100% herního obsahu RPGček. To znamená, že aby bylo zábavný a zajímavý něco odehrát v RPGčku, není to nutně potřeba gamifikovat. Dá se stejně tak dobře stavět na dramatičnosti situace, je možný zkoumat mezilidský vztahy, odhalovat záhady, rozkrývat tajemství a tak podobně.
Volím dost často nevhodné termíny, a pak se moje myšlenkové pochody nepřenáší :) Jde mi o to, že nemám rád šílené účetnictví ale vyhovuje mi promítání dramatických událostí do nějakých jednoduchých statistik - i proto jsme zvolil fraktální systém FATE kdy jsem v minulosti zkoušel jako vskuvku hru na úrovni městských čtvrtí.

A na základě těchle požadavků jsem si nadesignoval pravidlovou strukturu, která mi vyhovuje. Vím co dělat když hráči budou chtít vybudovat magický monolit přitahující blesky a vrhající je na kolemjdoucí velbloudy a vím na co hodit, když budou olsnit diplomatickou výpravu princezny Zubejdy kvalitou tanečního sboru lokální základní školy :D
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava nové kampaně: hexacrawl kolonizace ve FATE core

Příspěvek od Nordoslav »

MarkyParky píše: 16. 6. 2020, 12:31
Nordoslav píše:Mě tam jde primárně o ten mechanismus hladovění ...
Nahraď sklizeň lovem. Zabiješ dvě mouchy jednou ranou.
* vabza lov-jídlo je v reálném čase a
* jít na lov bestie co nasytí celou osadu (mamut!) / zahnat nebzpečného predátora co snižuje stavy / vyhnat cizí lovce z loviště = zápletky, které jde obměňovat
Ono to už teď je v jednom kvůli zase tomu aby to vycházelo jedna dovednost a aspekt na jendoho hráče. Takže asi s lovem do začátku to určitě nějak vykombím :)
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava nové kampaně: hexacrawl kolonizace ve FATE core

Příspěvek od Nordoslav »

boubaque píše: 16. 6. 2020, 11:45 Ono by hodně pomohlo, kdybys na začátek toho dokumentu, nebo aspoň tady do diskuse připsal ten úvod o tom, co jsou postavy zač (byli to dobrodruzi už ve své domovině na sveru), jak se dostaly do neprozkoumané divočiny...
Moje idea je že až budu mít víc času, tak sepíšu dokument na úroveň kdy by podle toho mohl hrát někdo jiný.Tteď ale mám dost práce s tím vytvořit obsah, který budete moci hrát aspoň vy :D

A to je dobře, že nečteš podklady. Je to jeden spoil na druhým :D
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava nové kampaně: hexacrawl kolonizace ve FATE core

Příspěvek od boubaque »

Jerson píše: 16. 6. 2020, 12:07 K tomu co píše Bubák - pokud jde o to připlout, postavit pár stanů, zkusit zasít na prakticky hotové pole, které stačilo jen zorat, tak se dá klidně za rok odplout. Ale když to pole musíš napřed vykácet, vypálit, odkamenit, nanosit na něj hlínu v nůších, a postavit dřevěné sruby, už se ti bude odjíždět mnohem hůř. Takže i to že lidé přijdou, nebude se jim ve vesnici líbit, tak půjdou jinam, by určitě šlo.
Jako... je to jediný doložený případ, co znám (i když takoví ti Otcové zakladatelé taky pluli prakticky do neznáma), navíc budu muset kouknout, čím se tam živili (pastva, rybolov a lov jsou jasné, s tím zemědělstvím nevím, v jaké míře – mrknu zítra do knížky, kde je přeložená Sága o Gróňanech a popsané vykopávky na Newfoundlandu). Prakticky hotové pole bych tomu neříkal, protože tam zřejmě nikdy předtím zemědělství nefungovalo, ale kácet nemuseli (vypálit trávu a odkamenit naopak dost určitě). Stejně tak ale nepředpokládám, že v celé úvodní herní oblasti nebude místo, kde by nebyly jen skály a lesy.

No a ty stany – zadej si do Googlu L'anse aux Meadows a mrkni na fotky, mají tam postavenou rekonstrukci (naopak se ale omlouvám, je to jediná spolehlivě doložená staroseverská osada v Americe (mimo Grónsko). Podobně na té lodi vezli dobytek. To nebylo jdeme to zkusit a kdyžtak se za rok vrátíme (i když to tak dopadlo), to byl pokus založit osídlení podobně jako Eirík Rudý, Leifův otec, založil osídlení v Grónsku.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava nové kampaně: hexacrawl kolonizace ve FATE core

Příspěvek od Markus »

Nordoslav: Tohle padlo v jiné diskuzi...
Nordoslav píše: 6. 8. 2020, 16:14
Při posledním hraní mi třeba padlo náhodné setkání na rasu němých plisňolidí.
Znamená to, že už jsi tuhle kampaň rozjel? Ptám se, protože plísňolidi jsou cool a chci vědět víc o kampani, ve které se vyskytují. :)

Nebo to je ještě z předchozí kampaně, zatímco připravuješ tuhle?
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava nové kampaně: hexacrawl kolonizace ve FATE core

Příspěvek od Nordoslav »

Markus píše: 8. 8. 2020, 11:26 Znamená to, že už jsi tuhle kampaň rozjel? Ptám se, protože plísňolidi jsou cool a chci vědět víc o kampani, ve které se vyskytují. :)
Rozjel. Máme za sebou session 0 a 3 reálná odpoledne a zatím je vše překvapivě funkční. Hráči se teda ještě nedostali k založení vesnice (i když už jim zbývá jen asi týden a půl, takže brzy) a jen se toulají po okolí, ale až na jeden systém to vypadá, že se mi podařilo vyhnout se nějaké zásadní botě.

Jak řeším Hexacrawl:
  • Hráči jsou schopní projít za den 1 - 4 hexy dle terénu, počasí, dění a hodu na dovednost "přežití"
  • Podle hodu na přežití generuju i počasí - špatný hod neznamená selhání hráče, ale prostě přišla bouřka a špatně se jde. Herní efekt je stejný, přenáší to chybu z hráče na svět a já si nemusím házet na počasí.
  • Hráči vidí zakrytý hexpapír, který jim postupně odkrývám - nevýhoda je, že reálně nemůžou bloudit a je tam o něco silnější gamifikace. Výhoda je, že se můžu chlubit pěkně udělanou mapou a hráči jsou schopní reálně hodnotit vzdálenosti, terén a tak. Plus je s tím minimum práce při hře.
  • Na náhodná setkání si házím jendou za hex a jednou za noc. Je zhruba 30% šance, že něco potkají, mam tam vždy šest obvyklejších setkání a tři méně obyvklá (používám tuto tabulku https://drive.google.com/file/d/0ByVpAo ... VtWFU/view s tím, že dvě světlejší barvy znamenají, že nic nepotkali). Mezi setkáními mám i flóru, počasí nebo třeba sochu. Každí oblast má vlastní tabulku.
  • Pokud hráči vstoupí na hex, na kterém je speciální lokace, tak na ni vždy narazí, i když má hex v průměru 8 mil a lokace je jen velký barák. Je to nerealistické, ale já se nesnažím reflektovat realitu a zatím aspoň mají hráči pořád co dělat.
  • Večer musí sníst jednu porci zásob, jinak se jim další den neobnovuje stres. Reálně ale na to nedošlo, zásob je pořád dost a tak jde jen o takové lehké účetnictví. Ve výsledku to asi ani ničemu nevadí i když mě to trošku mrzí.
Nepovedlo se jen počítání krystalů, které slouží k thaumaturgii a zároveň fungují i jako měna. Původně jsem je měl v plánu řešit abstraktně, ale přinášelo to víc problémů než užitku, takže teď si hráči musí evidovat jejich přesný počet.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 5 hostů