[Heartbreaker] Markusovo DCC

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10365
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[Heartbreaker] Markusovo DCC

Příspěvek od Markus » 23. 3. 2020, 21:42

Tak když už si tu sdílíme své heartbreakery, tady je ten můj. :) Psal jsem to pro svoje potřeby, abych měl všechna svoje zbastlená pravidla pohromadě (už jsem měl tolik house rules, že v tom byl bordel). Není to primárně určené pro veřejnou spotřebu a ani nečekám, že to někdo jiný bude hrát. Spíš to posílám jako infodump pro inspiraci, kdyby to někoho zaujalo a chtěl z toho něco vykrást. Samozřejmě jestli kohokoli cokoli napadne nebo trkne do oka, budu rád za jakýkoli komentář.

O co jde:
- Základ je můj osobní hack Dungeon Crawl Classics (některá pravidla vyhozena, jiná poštelována).
- Výrazně proloženo dalším hackem DCC, což je DCC Lankhmar, od samotných autorů
- Lehce opepřeno trochou B/X

Nějak lidsky by to říct nešlo?
- d20 systém v oldschoolovém duchu; relativně minimalistický (minimalistický na poměry d20; jinak je to dost crunchy), psaný pro oldschoolové principy
- snaží se to "simulovat" dobrodružnou literaturu s tím, že osobně tíhnu ke gritty konci spektra
- vyhodnocování postavené na řetězci kostek, kdy výhody/nevýhody způsobují, že házíte vyšší/nižší kostkou
- jenom lidi a jenom 4 povolání because fuck that shit
- klerik neumí léčit
- místo toho se léčí pomocí štěstí a alkoholu (v zásadě short resty, ale dost omezené)
- zkušenosti za zlaťáky, ale jenom napůl ... celkově ale pozor, že ekonomika jiných edic DnD je pro mě nepřenosná, výrazně jsem přehodnotil ceny a zredukoval inflaci; můj guideline je, že při hraní OSR materiálů dělím všechno zlato 10 nebo 20; postavy by měly najít v průměru 50 zl na postavu/sezení; zatím ale víceméně netestováno

Co tam chybí
- některé tabulky: tabulky odvracení nemrtvých, tabulky kritických zásahů atd. nic zásadního
- kouzla; to je dost zásadní, bez nich je to nehratelné, každé kouzlo je v DCC dost unikát; nicméně kouzla se zdarma a se vším všudy dají vygenerovat tady
- tvorba postavy; psal jsem to jako reference pro svoje hráče a ti tvorbu postavy nepotřebují (dělám pregeny)

Co tam chci ještě dostat a nevím jak
- Mechaniky pro to, aby si hráč jakéhokoli povolání mohl zvolit boha nebo patrona a něco z toho měl
- Potřebuju, aby to bylo player-driven a mělo to mechanický odraz ve hře, a aby prostě ten hráč chtěl mít boha nebo patrona
- Aby to ale zároveň mělo nevýhody; tj. aby rozhodnutí, jestli si vezmi boha a jakého, bylo zajímavé
- A aby to nebylo postavené na fiatu, protože to je moc práce. Zatím nevím jak na to.

Odkazy
:arrow? Základní pravidla
:arrow? Povolání
:arrow? Dungeoncrawl
:arrow? Tabulky vybavení
:arrow? Deníky: válečník, kouzelník, klerik, zloděj

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3176
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC

Příspěvek od ShadoWWW » 24. 3. 2020, 08:55

Nadpis mě nadchl. „Že by české DCC?“ říkám si a už jsem se radoval. Ale toto jse spíš cheat sheet pro lidi, co už DCC znají a hrají. Škoda, že to není v nějakém ucelené podobě celistvých pravidel. Podobný problém mám vlastně i s 2k6 goblinů, kdy to působí jako cheat sheet.

Má nejstarší dcera loni (v 9 letech) řešila, že by si s kamarádkami zahráli Dračák. DrD II či Fate jsou na ně moc abstraktní. DrD 1.6 jsou dost nepřehledně psaná (pel-mel) a KaM zas příliš minimalistické, že není jasné, jak to prakticky hrát. DnD 5e PHB+DMG+MM zas příliš objemné a Basic Rules DnD 5e zas, podobně jako DrD 1.6, dost nepřehledné. Nakonec skončily u překladu Essentials Kit DnD 5e, tzv. Úvodní sady, která se nakonec ukázala jako nejlepší a dost dobrá možnost: Pěkný layout, přehledně napsaná ucelená pravidla, která ale nejsou objemná, je tam dobrodružství, na kterém si PJ i hráči vyzkouší, jak to prakticky hrát, a je to v češtině. Ideální kombinace. Holky by dnes zkusily i jinou hru, ale žádná (ani domácí, ani ofiko) zatím nesplňuje tyto preference.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 24. 3. 2020, 10:44, celkem upraveno 2 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: PDF v grafice

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10365
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC

Příspěvek od Markus » 24. 3. 2020, 09:02

Holkám by se mohly líbit Zapovězené země, až vyjdou ;)

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7388
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC

Příspěvek od Quentin » 24. 3. 2020, 09:05

ShadoWWW píše:
24. 3. 2020, 08:55
Podobný problém mám vlastně i s 2k6 goblinů, kdy to působí jako cheat sheet.
Počkat, to mluvíš o tom starém odnd-hacku nebo o Grimoáru?
Grimoár se snažím psát stručně, aby ho zvládli číst i akvajirní rybičky jako já, ale měl by být okay hratelný.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3176
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC

Příspěvek od ShadoWWW » 24. 3. 2020, 10:41

Markus: Vím o nich a máš pravdu, tam by to mohla být trefa.

Quentin: O tom hacku. Grimoár v té době ještě neexistoval.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: PDF v grafice

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host