Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1140
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Log 1=0 » 21. 5. 2020, 20:05

Sekta uctívačů boha jménem Trpitel...
Popravdě mi to dost evokuje křesťanství.
Což je asi jen můj problém.
Ale celkem jsem dostal chuť to přesunout do starého Říma, i s tou kontroverzí, co tím vznikne.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Tykev
Příspěvky: 21
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev » 22. 5. 2020, 18:34

Sparkle:
-Play test teprve proběhne. Doufám, že je tam všeho dostatek. DM může případně hráče nějakou dodatečnou postavou popostrčit, ale nechtěl jsem, aby v případě nouze přicházely indicie samy od sebe.

-Dračí sloup je od Krkavčí skály vzdálený den cesty. Tušil jsem, že jsem to tam zapoměl dodat, děkuji za připomenutí. 6 dní jsem vybral tak, že nejprve ztratí jeden den cestou do města. Pokud se vrátí do Dračího sloupu pro indicie a zpět, ztratí tím další dva. Dále mohou naplánovat například noční pozorování hradu, nebo se v noci vplížit přímo do hradu. Během toho mohou poznat Jakola. Na tyhle věci tak zbydou tři dny. To je myslím i s menší rezervou dost na to, aby si s tím poradili, ale zároveň to není zbytečně moc, aby cítili určitý tlak.

-V Krkavčí skále žijí lidé, několik trpaslíků a gnómové. Království je převážně lidské, tak by mi tam neseděl elfský šlechtic. Je pravda, že jsem tam mohl ty gnómy zapojit víc.

-Na genderové vyváženosti mi sice příliš nezáleží, ale pomohlo by to v problému s rozeznáním jmen, a přidalo by to pestrost. Příště to zkusím zohlednit.

-Celkové pozadí ohledně fungování města a království mám vymyšlené, ale nechtěl jsem zahltit dobrodružství neužitečnými slohy. Vojáci jsou určitou silou, kterou místní správce využívá k udržení pořádku. Může tak řešit menší vzpoury, bandity a jiné akutní problémy. V případě potřeby větší vojenské síly místní vojáci alespoň udrží stav, než příjdou královi vojáci. Nejsou tak jen strážnými hradu, ale i určitým nástrojem moci. Co se týče jídla, tak Eletor podporuje vedlejší království, které je ve válce, a to především posíláním vojáků a zásob na frontu. V celémkrálovství je tak jídla dostatek, ale ne přebytek. Koupit tak lze jen malé množství, a Torgund v tomto dobrodružství vpodstatě zneužívá svého postavení, aby nějaké jídlo zabral, a použil ho jako výkupné.

-Dobrodružství se může vyvíjet jakkoli, ale chtěl jsem tím dát najevo, že dobrodružství by nemělo končit jen prodáním informací dle prvotního zadání, a pomoct tak tomu, kdo by se v tom celém trochu ztrácel.

Moc děkuji za obsáhlé postřehy! Jistě se to na budoucí tvorbě projeví.

Log 1=0:
-Uctívači Trpitele je vyloženě zlá sekta, která svou věrnost dokazuje tím, že se mrzačí. Vzdálenou podobnost bych viděl spíše se záporákama z Riddick: Kronika temna

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3123
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Sparkle » 22. 5. 2020, 21:26

Ještě mi došlo, že jsem se tam vlastně nedozvěděla, kde že jsou uschované ty zásoby, které mají pak být předány?

U Malivena Točka je napsáno, že "V poslední době připravuje co nejvíce obilí k přepravě na pokyn Pána Torgunda. Dřevěné bedny, sudy a proutěné koše s obilím pak převáží do hradu."
tím pádem počítám, že teď jsou schované v hradě, ale tam o nich není moc zmínka, pouze že ve sklepě "Ve třech menších místnostech jsou uloženy zásoby. " ale to asi nebudou ony? Těch má být 8 vozů a mezi nimi nějaká prasata, to by se tam asi nevešlo?

Já si totiž říkám, že pokud bych jako hráč dostala quest, že šlechtic shromažďuje zásoby pro sektu, tak si nejdřív budu chtít zjistit, kde fyzicky ty zásoby jsou, pak se tam vplížím a budu to místo pozorovat, kdo tam chodí, a tímhle způsobem ohlídám to předání sektě.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání

Tykev
Příspěvky: 21
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev » 23. 5. 2020, 15:23

Sparkle:
Dobrá připomínka. V hradě pro ně není místo, a proto jsou uskladněny v silu. Připíšu ke kapitole Předání ještě průběh shromáždění zásob a jejich vypravení na cestu.

Tykev
Příspěvky: 21
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev » 23. 5. 2020, 15:47

Doplnil jsem to v Popisu u Malivena Točka a na začátku kapitoly Předání.

EDIT:
Ještě jsem doplnil přepravu Elentei.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3123
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Sparkle » 24. 5. 2020, 10:46

Ještě mě napadlo, že pokud by družina chtěla zastavit ty Kůsovy a osvobodit holku přímo z jejich sklepení, tak je tam příliš málo hintů na tyto osoby a že by tam holku mohli držet. Konkrétně jen ten přívěšek (který ale nemusí družina vůbec najít) a vágní hint, že na hospodu je nahozený nějaký enchantment (což nemusí znamenat vůbec nic a mně by to třeba nestačilo jako důvod jít v noci prozkoumávat útroby hospody). Počítám, že Torgund neví, kde je jeho dcera držená?
Takže možná přidat ještě nějaké cesty, jak se dá dopátrat k tomuto? Například jedna z dcer kultistů by mohla mít u sebe ozdobu patřící té šlechtičně, nebo ty dvě kultistické dcerky mají mezi sebou spory, jedna chce uškodit druhé, nebo do té hospody bude existovat tajná chodba, která ústí někde, kde to dobrodruzi můžou objevit nebo se na to doptat...
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání

Tykev
Příspěvky: 21
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev » 24. 5. 2020, 20:00

Osvobození Elentei od Kůsových považuji za nepravděpodobnou možnost, ke které vede minimum nápověd, a hráči se k ní dostanou spíše pokud se spolehnou na svou intuici a zvědavost. Další města a vesnice jsou vzdáleny mnoho dní cesty, a předání je jen hodinu cesty daleko. Proto musí být Elentea držena někde poblíž Krkavčí skály. Hospoda, kde nelze použít žádná magie, by mohla přilákat hráče, aby to prověřili.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti