Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Tykev
Příspěvky: 13
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev » 28. 1. 2020, 11:08

K mapám jsem přidal kompletní dobrodružství. Dál se vrhnu na překreslení těch hor, tak jsem zvědav, jak to dopadne.

http://zdezijidraci.cz/index.php?title= ... Estv%C3%AD

Jo a na úvodní stránku jsem nedávno přidal menší rozcestník.

Tykev
Příspěvky: 13
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev » 7. 2. 2020, 23:13

Změnil jsem úvodní mapu světa. Jsou na ní překreslené hory. Můžete se podívat na www.zdezijidraci.cz

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12387
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od York » 7. 2. 2020, 23:26

Tykev: Mnohem lepší :clap:

Tykev
Příspěvky: 13
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev » 21. 2. 2020, 22:53

Přidáno dobrodružství Paladinovo poslání, a knihovna. V knihovně je zatím sepsán příběh stvoření světa, jeho utváření, a seznam bohů.

www.zdezijidraci.cz

Tykev
Příspěvky: 13
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev » 2. 3. 2020, 00:02


Tykev
Příspěvky: 13
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev » 12. 3. 2020, 00:13

Přidáno dobrodružství Smrt na poli

http://zdezijidraci.cz/index.php?title= ... Estv%C3%AD

Jedná se o menší dobrodružství, začínající krátkým vyšetřováním, po kterém hráči neví jistě, co se stalo. Pouze vědí, že jeden malý kluk zemřel, a starší chlapec s dívkou zmizeli. Následuje přepadení farmy bandity, a následné vystopování jejich doupěte, a osvobození zajatců. V jednotlivých částech dobrodružství lze získat střípky celého příběhu na pozadí, které si pak hráči poskládají dohromady. Navíc lze dobrodružství řešit různými způsoby.

Tykev
Příspěvky: 13
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev » 23. 3. 2020, 23:44

Přidáno dobrodružství Divoká magie
Dobrodružství na jedno sezení pro zkušenějšího vypravěče.

http://zdezijidraci.cz/index.php?title= ... 3%A1_magie

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10365
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Markus » 30. 3. 2020, 12:35

Ahoj, Tykvi (?). Zabloudil jsem do tvého tématu, protože se zajímám o dobrodružství (a recenzuju je). Na ta tvoje jsem nakoukl a shledal, že recenzovat je nechci, ale tak aspoň ti pošlu stručný komentář sem. Koukal jsem konkrétně na to poslední, Divoká magie.

Potíž je v tom, že to vlastně nejsou moc dobrodružství a je to celé víceméně nepoužitelné pro někoho jiného, než jsi ty. Omlouvám se, že to říkám takhle na plnou hubu. Ale možná i to je důvod, proč ti na to nikdo nereaguje. Čekal bych, že na to dost lidí kliklo... a pak to hned zase zavřeli a už se nikdy nevrátili.

Potíž číslo jedna je ta, že to máš koncipované jako takovou zvláštní povídku. Je to literární útvar, lineární příběh zapsaný v trochu zvláštním formátu, ale pořád je to jakoby lineární věc určená na čtení. Jednak je to strašně ukecané a plné slovního balastu - dobrodružství by měl být spíš strohý manuál než rozvláčná povídka. Ale především předpokládáš jasnou sekvenci událostí a vlastně nedáváš postavám moc příležitostí k tomu, aby něco řešily. Je to takové "uhodnu, na co PJ myslí, ať můžeme jít dál". Pro hru nezajímavé.

Potíž číslo dva je věc formátu a prezentace - píšeš to (opět jako povídku) takovým volným povídáním: teď se stane tohle, teď tamto, pokud postavy udělají tohle, stane se ono... To je formát nepoužitelný ve hře. Použitelné dobrodružství není psané jako časová sekvence, ale jako přehled míst. Popíšeš místo, popíšeš, co nebo kdo na něm je, co se tam dá dělat nebo dozvědět. Takhle rozpracuješ v konkrétních lokacích celou vesnici. To PJovi umožňuje vést hru - hráči přijdou na nové místo, on si ho nalistuje v dobrodružství, přečte si a hraje. A zároveň to umožňuje nelinearitu - protože hráči se chtějí pohybovat po svém, a nechtějí se držet tvého časového formátu (teď se stane tohle, teď tamto).

A za třetí, nemáš tam skoro žádnou konkrétní, přímo hratelnou situaci - je to jen takový nástřel zápletky, ale všechno bych si musel vytvořit sám.

Rozebírat to podrobněji je asi nad rámec mých možností v příspěvku, tak tě můžu odkázat na recenze, kde jsem podobné věci řešil na jiných dobrodružstvích. Dobrodružství se dají stáhnout, takže můžeš porovnat jejich text s mojí kritikou.

Krvavá sklizeň - V téhle recenzi řeším hodně lineárnost (detektivního) dobrodružství a orientaci na produkování tun nehratelného povídkového textu. Tohle má asi nejblíž tvé Divoké magii.
Jednorožec - V téhle recenzi řeším, proč nestačí vychrlit obecné nápady ("v lese zabloudila jiná skupina dobrodruhů"), ale že je nutné přetvářet je v konkrétní, přímo hratelné situace ("strom, ze kterého čouhá hlava zabloudilého dobrodruha")
Věž kněžky Afry - Tady řeším nehratelnost toho, že někdo vymyslí pestrou historii a barvité popisy, ale pak mi nedá nic, co bych mohl hrát.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host