[Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16257
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky »

Nedávné diskuse na téma tvorba Sandboxové kampaně mě dokopaly k tomu dotáhnout jednu takovou minikampaň ze stavu "jsou to poznámky, kterým rozumím jen já", do nějaké podoby, která by snad mohla být užitečná pro ostatní.

Jde o sandboxovou minikampaň/dobrodružství Svobodné Kralsko. Má hotovou systémovou aplikaci v DrDII, ale hratelné je to i v jakémkoliv jiném systému a budu dělat aplikaci pro DnD5E a Fate4Core.

Dovoluji si sem tedy dát nějaký druhý veřejný nástřel a zároveň budu vděčný za případné připomínky, poznámky či nápady, jak ji dál rozvinout, lépe uspořádat a pod.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 25. 11. 2020, 17:34, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 26. 7. 2021, 16:35 Co si o tom myslíte?
Myšlenka je fakt pěkná, ale výsledek není moc dobře čitelnej, a působí nepřehledně a přeplácaně. Ta desaturovaná mapa na pozadí je ok na okrajích, ale ne pod textem, blbě se to pak čte. Přijde mi taky, že zbytečně zvýrazňuješ nedůležitý informace, třeba "zápletky mají společný motiv v tom" - proč je "společný motiv" tučně? Nebo "vévoda spravuje město osobně".

BTW vnořený záložky jsem v dungeonech zkoušel a snažil jsem se pak od nich ustoupit, protože text hodně natahujou a až tak moc ho nezpřehledňujou. Řekl bych, že to je podobnej princip jako s počtem úrovní nadpisů - když jich je málo a jsou hodně výrazný, text to zpřehlední, když jich máš třeba 10, čtenář se v tom začne ztrácet. Tj. stejně jako u sazby bych se zamyslel nad tím, jestli jde text celkově logicky strukturovat na míň úrovní. Zkus třeba cvičně jednu stranu napsat do Quentinova formátu, to tě donutí vymyslet strukturu jen třístupňovou.

Quentin pak používá další šikovnej trik, a to že strukturu má v rámci jednoho řádku. Viz např:

V místnosti je:

Dřevěný stůl > v šuplíku je dopis na rozloučenou.


Ušetřil tím jednu odrážku, je to přehledný a jednoduchý. Nemůžeš pak ale samozřejmě bold používat na zvýrazňování jinejch věcí. Obodbně fungujou závorky:

V místnosti je:

Dřevěný stůl (v šuplíku je dopis na rozloučenou).
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16257
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky »

Dal jsem tam natvrdo přebílený obrázek, místo zesvětlení efektem.

Verze 15 má 85% bílé.
Svobodné Kralsko - Schematic V15.pdf
(1.85 MiB) Staženo 49 x
Verze 16 má 90% bílé.
Svobodné Kralsko - Schematic V16.pdf
(1.8 MiB) Staženo 66 x
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
smoldar3
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16257
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky »

York:
Dík za postřehy.

Většina odrážek je dvouřádkových a většina zajímavých míst je rozvedena dvěma až třemi body, takže na Quentinův minimalismus se nedostanu.

Tohle mám opajcnuté z toho Gradient descentu a při hře se mi to četlo fakt skvěle.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16257
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky »

Vracím se v občasných volných chvílích trochu k práci na Kralsku.

Jednak překopávám layout z těch dvou čtverců vedle sebe na A4 se čtvercem usazeným uprostřed. Nějaké první testovací PDF snad dám zítra nebo pozítří.

A potom - rozšířením na A4 mi vznikl prostor na ilustrace, které tomu dost chyběly. A zároveň jsem dostal přístup k betaverzi DALL*E 2. Tak testuju..

paní Alžběta
full picture of medieval noble lady learning witchcraft, gloomy, digital paint
Alžběta
Alžběta
bazilišek
basilisk in crystal cave, digital paint
Bazilišek
Bazilišek
Nordi
female dwarf smith in medieval foundry, fantasy, detailed digital paint
Nordi
Nordi
EDIT: Docela fajn je, že terms and condition pro použití výstupů z DALL*E je cca:
Můžete to používat v libovolné své tvorbě, dokud
- dáte jasný disclaimer, že to tvořila AI
- nebudete porušovat naše pravidla o citlivém obsahu a
- přijmete odpovědnost za obsah, jako by byl váš vlastní.

Jo a pokud překročíte počet free pokusů (zadarmo dávají 15/měsíc), tak jeden request, co vrátí 4 návrhy, stojí v přepočtu asi 4 koruny.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
kin
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od Selhan »

Tyjo, to je fakt dobre... Ponalu cekam, kdy prijde prvni dungeon napsany AI do kuchyne :D
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 914
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od kin »

Trochu offtopic, ale tady je třeba celý zine ilustrovaný jen AIčkem:

https://www.kickstarter.com/projects/16 ... tag-newest
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16257
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky »

Tak než to začnu předělávat celé, tady je proof of koncept - až po stranu 9 ...
Svobodné Kralsko V17.pdf
(2.17 MiB) Staženo 60 x
V zásadě tam je od každého kusu obsahu trochu - vysvětlující texty k tomu jak vést hru, popisy lokací, NPCček, kusy zápletek.

Připomínky zejména k formě vítány (asi i k obsahu, ale tam už moc prostoru k předělávání není, resp. až se dostanu k lince čarodějek a prokletého jezdce, tak tam bych asi konzultace uvítal, ale to se ozvu sám ... teď prozatím řeším hlavně tu formu na Veleskále a okolí, kde mám obsah víceméně hotový).
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
kin
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od York »

Pozadí stránky už je fajn, text se čte dobře. Výřezy z mapy taky vypadaj dobře.

Nejsem si jistej, jestli dobře funguje ta orientace na mapě, jak o ní píšeš v úvodu, asi by to chtělo vidět na víc lokacích.

Ke struktuře textu už jsem se vyjadřoval, takže předpokládám, že sis z toho vzal, co se ti hodilo, a zbytek zahodil ;)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16257
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky »

York píše: 4. 8. 2022, 00:07 Ke struktuře textu už jsem se vyjadřoval, takže předpokládám, že sis z toho vzal, co se ti hodilo, a zbytek zahodil ;)
Ještě úplně nezahodil, pořád trochu laboruju.

Ale zahodil jsem cestu čisté strukturovanosti + rozhodl se, že zápletky a pozadí nechám volným textem.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů