[Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky »

Nedávné diskuse na téma tvorba Sandboxové kampaně mě dokopaly k tomu dotáhnout jednu takovou minikampaň ze stavu "jsou to poznámky, kterým rozumím jen já", do nějaké podoby, která by snad mohla být užitečná pro ostatní.

Jde o sandboxovou minikampaň/dobrodružství Svobodné Kralsko. Má hotovou systémovou aplikaci v DrDII, ale hratelné je to i v jakémkoliv jiném systému a budu dělat aplikaci pro DnD5E a Fate4Core.

Dovoluji si sem tedy dát nějaký druhý veřejný nástřel a zároveň budu vděčný za případné připomínky, poznámky či nápady, jak ji dál rozvinout, lépe uspořádat a pod.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 25. 11. 2020, 17:34, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od Sarsaparillos »

boubaque píše: 21. 1. 2020, 15:17 Jo, Marky, a ještě jsem se chtěl zeptat (protože jsem to nenašel v tématech o mapách), v čem děláš tyhlety mapy? (Kralsko, Záporáci apod.)
Photoshop a tohle. Taky jsem si ta razítka koupil a nějaké mapy s tím dělal, vcelku pěkné.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od boubaque »

Dík!
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky »

V úvodním postu (nebo tady) je ke stažení aktualizace Svobodného Kralska na základě vašeho feedbacku.

Ještě to není úplně komplet - trochu mi teď došly síly a potřebuju pauzu - ale řekněme, že:
* Veleskalské panství a Temnoles už jsou v zásadě v podobě, v jaké bych je chtěl mít a už bych chtěl dělat jen optimalizaci + korektury.
* Velká mýtina a Laire ještě postrádají některé popisy a přehlednější poskládání, ale obsahově už snad jsou komplet.

Opět uvítám zpětnou vazbu ... :wink:
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od Markus »

Áááá, to už je třetí dobrodružství v krátké době, které se tu objevilo (Pijavice, Baobab a teď tohle), na které se chci podívat a nestíhám. Každopádně díky, že si s tím dáváš tu práci, vyjadřuji podporu a přidávám na pomyslný reading list.
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 913
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od kin »

Jéj, to vypadá super. Má to krásnou atmosféru, jako mám za sebou jen hrubé přeletnutí a pár prvních stránek, ale jsme zvědavý na zbytek. Hodně pěkně zpracované to je, líbí se mi jak je to přeheldné, srozumitelně podané, významné části jsou tučně apod.
Jen mi tam chybí nějaké náhodné tabulky (aspoň na setkání) a mapa je torchu špatně čitelná imho.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od Markus »

Mě při listování napadlo, že by se hodily náčtrky nebo plánky některých míst - třeba hned ten veleskalský hrad obsahuje složitý popis několika věží a jejich geometrického uspořádání. Spousta slov by se dala ušetřit obrázkem. Ale chápu, že to stojí a padá na dostupnosti ilustrátora.

Možná by se tu ale někdo ochotný nakreslit plánek místa, ke kterému dodáš podrobný popis, našel. Quentine? :)

Pak bys mohl vyhodit část textu a bylo by to přehlednější.

EDIT: A ještě EDIT, když už to mám otevřené.
Inspirace k rozšíření: Chtějí-li se hrdinové dostat nepozorovaně do vévodova sídla, musí
nejprve šplhat vyšplhat na strmou skálu pod severní věží. Postup komplikují uvolněné balvany či
mělce zakořeněnými stromky. V nejspodnějším patře věže žijí zdivočelé kočky mezi sutinami. Jeden
průchod do obranné věže je zatarasen dřevěnými prkny a haraburdím, zatímco druhý vede pro
prohnilém schodišti. Nakonec ve sklepě obranné věže pospává u soudků s vínem kuchař, kterého
není radno vzbudit.
Tohle mi nepřijde užitečné. Narval jsi do jednoho odstavce náměty k mnoha různým místům, která jsou popsaná jinde. Navrhoval bych to popřesouvat na příslušná místa. "Návrh rozšíření" vchodu do věže přiřaď (pochopitelně) k popisu věže, totéž s kuchařem. Přístup k hradu by měl být popsaný u popisu hradu, ne o několik odstavců dál atd.

Vlastně nechápu, proč to rovnou nedáš do popisu a máš potřebu to vyčleňovat bokem jako "rozšíření" :-? Moje schopnost ignorovat v textu prvky, které nechci použít, je celkem dobrá. Rozhodně lepší než schopnost hledat prvky, které chci použít, na jiných místech, než kde bych je čekal.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše:Spousta slov by se dala ušetřit obrázkem. Ale chápu, že to stojí a padá na dostupnosti ilustrátora.
Je mi to jasné. V tuhle chvíli jsem na tom takhle:

* v zásadě asi nemám problém se o tu ilustraci pokusit i sám a přemýšlel jsem o tom
* zatím nemám doma technologii na digitální kresbu ... a kreslit to vedle a scanovat má trochu slabší výsledky
* a zoufale nemám čas
takže to zatím držím v rovině popisů.

Nevylučuji do budoucna nějaký posun, ale nechci kvůli tomu blokovat sdílení s komunitou. A to trochu souvisí s tím druhým ...
Markus píše:Narval jsi do jednoho odstavce náměty k mnoha různým místům, která jsou popsaná jinde.
To je asi nepochopení účelu. To nejsou náměty k mnoha místům. To jsou náměty, co může postavy potkat, pokud se vydají do hradu inkognito, přes ty kočky a rozbitá sklepení, tzn. jednou alternativní cestou.

Přičemž:
* vnímám, že opět by se mnohem víc hodil graficky znázorněný minidungeon
* s jeho kreslením mám stejný problém jak s náčrtky - viz výše
a navíc k tomu ještě beru faktor jisté volitelnosti. Ne každý ve svém herním stylu to chce hrát jako minidungeon. Pro někoho to může být jen lineární série encounterů, komplet odehraná v theatre-of-mind, nebo si z toho vybere jen jednu, dvě překážky.

Tady u té věže to ještě není tak zřejmé - ale stejně je udělaná třeba inspirace pro Temnoles nebo údolí Blátivého potoka - a tam je minidungeon už hodně blbý formát. A na druhou stranu je tak udělaná baziliščí jeskyně, nebo pavouky zamořené doly - a ty si zase o grafický minidungeon trochu říkají.

Tak jsem teď trochu na vážkách, co s tím, aby to navíc nezabralo stránku textu - a tohle je takový pokus, který:
> je relativně krátký a zahuštěný
> čtenáři (snad?) dá inspiraci, ale nechává na něm, jak si to rozvede - zda do dungeonu nebo nějaké volnější série encounterů a překážek k překonání.

Takže kdyby byl nápad, jak totéž předat srozumitelněji, uvítám.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od Markus »

Díky za vysvětlení. Musel bych to víc studovat, teď jenom z hlavy (aniž bych to zkoumal, takže možná plácnu kraviny):

Nechat vyznačenou tu volitelnost, ale přiřadit to přímo k dané pasáži. Tj. na konci popisu obranné věže bude mít napsáno "Volitelné: opilý kuchař, přehrazený vhod, atd." Místo aby to bylo nahloučené všechno pohromadě někde stranou.

Ale obecně – aspoň za sebe – bych se vážně nebál toho, že dáš čtenáři "moc možností". Prostě je tam dej, nijak je neodděluj. Jestli tam dáš dungeon, který já nebudu chtít použít a budu ho chtít odehrát jenom jako theater-of-mind, já ho zvládnu vypustit. Fakt, to umím. Ani mi ho nemusíš nijak graficky vyčleňovat, přesouvat ho jinam, psát k němu (VOLITELNÉ!!!) atd. Přijde mi, že tohleto oddělování povinného a nepovinného obsahu ve skutečnosti použitelnosti spíš škodí, než že by jí pomáhalo. Beztak můžu mít jiný názor na to, co bych nechal jako povinné a co bych vypustil.

Ale tak to vnímám třeba jen já (a navíc jsem to pořádně nezkoumal), tak to prosím bez jenom jako osobní postřeh.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky »

Tak to už jsme řešili, že my dva v tomhle vidíme každý jinak.

Já mam fakt problém s tím, když mi RPG produkt (modul, pravidla, setting) cpe obsah, co nepotřebuju a neukáže mi, kde řezat. A vypouštění je hrozně pracná záležitost, protože pokud něco nemám explicitně označené za volitelné, tak nikdy nevím, co tím kde rozbiju, jakou vazbu tím zruším, a pod...

Tzn. pokud vím, že tahle část je nepovinná a pokud nějaká skupina nahradí minidungeon jedním hodem, tak jim chci dát možnost to udělat snadno. A ne je nechávat pátrat.
Markus píše: Nechat vyznačenou tu volitelnost, ale přiřadit to přímo k dané pasáži. Tj. na konci popisu obranné věže bude mít napsáno "Volitelné: opilý kuchař, přehrazený vhod, atd." Místo aby to bylo nahloučené všechno pohromadě někde stranou.
Kuchař je asi spíš blbě zvolená překážka, když tě takhle mate.

Počkám, až se dočteš k těm ostatním minidungům - třeba k tomu v Ďolíčku, a pak to případně probereme znovu :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky »

Udělal jsem pár aktualizací a zpřesnění + je hotová mechanická aplikace pro DrDII. Link je v prvním postu.

Začal jsem dělat i na aplikaci pro DnD5E, ale teď řeším trochu dilema, co je lepší přístup.

Původní dobrodružství používá vesměs potvory z oficiálního bestiáře DrDII, občas s drobnými tweaky a twisty.

Snažil jsem se stejnou linii držet i u DnD5E a u lidí to celkem šlo, ale teď jsem se dostal k nadpřirozeným bytostem a už se to začíná rozcházet.

Co byste preferovali?
- spíš se držet oficiálních DnD nestvůr, s drobnými úpravami, i za cenu naprosté odlišnosti v mechanice od DrDII předlohy?
- spíš se držet DrDII předlohy a napsat nové DnD5E nestvůry?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od Markus »

Upřímně si myslím, že je to každému úplně jedno. :) Hráčům D&D 5e bude celkem jedno, jakou příšeru jsi měl ve verzi pro DrD II. „Věrnost verzi pro DrD II“ myslím není dostatečná hodnota.

Hlavně měj statistiky příšer přímo v dobrodružství. O-) Dál už je to asi jedno.

Za sebe bych asi mírně preferoval, kdybys i v konverzi pro 5e zachoval stejné příšery (protože to asi líp odráží tvůj „záměr“) a prostě jim vymyslel nové statistiky nebo pro ně nenápadně zrecykloval statistiky nějakých jiných D&D příšer (líné řešení, nikdo si toho nevšimne a nikomu to vadit nebude).
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše: 29. 6. 2021, 17:14 Hlavně měj statistiky příšer přímo v dobrodružství. O-) Dál už je to asi jedno.
Jsou vytknuté na konec, protože budou mít 3-4 varianty, podle toho kolik budu mít sil na různé systémové aplikace.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky »

Sosáčkova poznámka o vhodnosti formátu z Gradient Descentu pro hraní v otevřené krajině mi nedala spát (doslova), takže jsem si dovolil udělat takový malý Proof of concept:
Svobodné Kralsko - Schematic V14.pdf
(1.71 MiB) Staženo 42 x
Jakože, už teď vím, že je velký problém ta čtvercová mapa, kterou asi nemám sílu předělávat a nutí mě do nestandardního formátu papíru. Ale jinak mi to nepřijde úplně blbé. Resp. přijde mi to lepší, než ty nepřehledné dlouhé odstavce.

Co si o tom myslíte?

EDIT: Doporučené prohlížení je přepnout si na dvoustrany s tím, že titulka je sólo (tzn. jako knížka).
EDIT: Eh, ty čtvercové strany vůbec nevypadají blbě na telefonu ....
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 26. 7. 2021, 16:45, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od Markus »

Blbě se to čte kvůli tomu podkladu. Zejména když se to třeba na str. 10 potká s šedým textem.

Možná ho ještě víc zesvětlit? Jinak to vypadá celkem funkčně.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky »

Hm, to je nějaká chyba exportu do PDF.

Zkusím tam vložit rovnou zesvětlený obrázek.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů