[Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Arten_CZ
Příspěvky: 802
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od Arten_CZ » 3. 1. 2020, 17:13

boubaque: Já tomu, co píšeš, rozumím tak, že když dáváš do hry nějaký popis, jedná se výhradně o drobečky a dáváš jich tak málo, že máš pocit, že jde o railroad, protože hráči akcentují výhradně drobečky. Od modulu chceš, aby dodal sám drobečky, aby jich dodal dostatek a aby je dostatečně rozmělnil texturou, protože pak nebudeš mít pocit, že se jedná o railroad.

Stále je tu ale riziko, že hráči budou využívat výhradně drobečky, to nijak nevymýtíš. Jen jich bude víc, takže si budou volit mezi nimi. A čím více je rozmělníš texturou, tím větší je šance, že si alespoň občas nevyberou drobeček, ale něco skutečně dodají do hry sami.

Sám ale nedokážu říct, kde je ta hranice, kdy drobečky diktují hru a kde je hranice, kdy je už drobečků tolik a jsou tak rozmělněné texturou, aby byly upozaděny. A kolik textu v modulu by bylo třeba pro kampaň velikosti Svobodného Kralska…

Pokud ale nedáš žádné drobečky, nemusíš se bát, že podle nich povedeš railroad.

On je tu jeden nevyřčený fakt. Drobeček dáváš do hry proto, aby na něj hráči narazili a použili ho. Ty vlastně chceš, aby byl použit tak, jak jsi ho připravil, jenom nechceš, aby hráčům přišlo, že ho použili tak, jak jsi chtěl, ale aby se k němu sami dopracovali. Aby měli iluzi, že se o drobeček nejedná. A tím rozmělněním texturou a přidáváním velkého množství drobečků tu iluzi tvoříš.
boubaque píše:"Kovárna, říkáš... když je tam kladivo, kovadlina, podkovy... to tam budou i kleště, co? S těmi by se dal McGuffin vytáhnout z kyselinového jezírka!"
A pokud bys jim neřekl, že v kovárně jsou kladiva a podkovy, tak je ty kleště nenapadnou? A pokud bys jim neřekl, že je tam kovárna, nenapadne je někde shánět kleště, třeba v kovárně, kterou by se vydali hledat?

MarkyParky
Příspěvky: 9202
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky » 3. 1. 2020, 17:36

Boubaque píše:Základním a jediným nutným účelem rámování je, aby se hráči zorientovali, tedy aby se sladil (resp. vytvořil) SIS. Různé herní styly pak na rámování můžou klást různé požadavky na další funkce, ale samo základní rámování není rámování ve stylu ohraničení (tedy lze vystoupit za rám), není to ani okamžité uvedení postav do zápletky, ani házení drobečků, přestože všechny tyhle jevy v můžou být v nějakém stylu žádoucí, a tedy vnímané jako součást rámování.
S tímhle v zásadě souhlasím a nemáme sporu, ale chci vypíchnout jeden detail, který opomíjíš.

To, že rámování věci jako ohraničení nebo uvedení do zápletky nemá v nějakých herních stylech nutně tenhle účel, neznamená, že hráči ho tak nebudou vnímat.

Tzn. jsou herní styly, kde jsou tyhle jevy žádoucí - a v rámci rámování je tam záměrně děláš.
Pak jsou herní styly, kde jsou tyhle jevy nežádoucí - a v rámci rámovaní je tedy de jure neděláš, ale de facto se tam implicitně stále mohou dít, právě protože rámuješ. A není od věci nad tím trochu přemýšlet.

Boubaque píše:V tomhle pohledu je rámování i tvůj příklad:
MarkyParky píše:Přijíždíte od jihu do malé vísky, která stojí pod návrším, na kterém se tyčí Maloskalská tvrz. Je to jednoduchá hraniční tvrz, kulatá věž a za ní malý, zdí obehnaný dvůr. Z něj se ozývá štěkot psů.

Ve vesnici je statek a pár menších domků, mezi kterými se podél potoka vine cesta. Ta se na konci vesnice větví - jedna odbočka stoupá serpentýnou k šibeničnímu vršku a rasovně, druhá podél potoka k nepříliš vzdálenému mlýnu, který vypadá na první pohled opuštěně.

Víte, že na západ od vesnice by měla být ještě kamenická dílna, ale ta z návsi není vidět.

Místní na váš příjezd reagují tím, že zvednou hlavy od práce a zvědavě se dívají - vypadá to, že to není poprvé, co viděli projíždět nějakého dobrodruha.

Co budete dělat?
Rozhodně ano, to je rámování. (až na tu poslední větu, ta už je metaherním předáním slova).

Také si ale všimni, jak v něm vymezuji nejen popis, ale i explicitně vyjmenovávám interaktivní prvky, které jsou hráčům k dispozici. S vědomím toho, že tím ovlivním hráčská rozhodnutí, kam se vydají.

--------------------
Boubaque píše:Pokud bych tedy použil nějaké dobrodružství (modul, whatever), bude právě kvůli prokreslení prostředí, textuře, se kterou mívám sám problémy.
Jasně, s tím nemám problém.
Boubaque píše:A zároveň jako bonus očekávám, že v té nahozené textuře budou už autorem vybrané takové prvky, které mají vazby na další věci anebo přidávají hráčským postavám další možnosti** a nejsou to jen detaily pro detaily, tj. na dokreslení.
Za předpokladu, že budou opravdu přidávat možnosti, tak taky nemám problém.

Kovárna s otevřeným seznamem nástrojů mi sice nepřijde jako úplně reprezentativní příklad, protože ta je fakt samovysvětlující, viz Arten, ale řekněme, že pokud to bude něco neobvyklého (domek čarodějnice?), tak tam tomu rozumět budu.

Problém mám s tím, že ne každý přidaný obsah zároveň přidává možnosti - a právě "drobečky" (na rozdíl od nářadí v kovárně) mají tendenci možnosti zužovat, nikoliv rozšiřovat. A takové věci v přípravě nechci - ani číst, ani dávat.


A o tom je vlastně celá tahle debata.

-----------------------
Markus píše:Můžu si vzít Bubáka za mluvčího? :wink:
Nevím, jestli můžeš.

Mám pocit, že tvrdí o dost jiné věci, než ty. :think:

EDIT: Resp. přesněji: Boubaque, který vysvětluje, co si on myslí, že ty říkáš, by tvůj mluvčí být mohl.
Ale nemám pocit, že on zároveň tyhle myšlenky i sdíli. A když pak napíše něco sám za sebe, tak EDIT: v jeho řádcích čtu úplně jiné věci, než ve tvých.

Tak.

Markus píše:BTW, fakt říkám něco jiného (míň radikálního) než York, tak to prosím neztotožňovat.
Trochu tě uklidním, linii rozdílu mezi tím, co říkáš ty a York jasně vidím. Máte dost podobné cíle a požadavky, ale dost odlišný pohled na jejich důvod, účel a vůbec pozadí jejich fungování. :)

Trochu tě zneklidním, Yorkova liniie mi přijde mnohem méně radikální, než ta tvoje. :lol:

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12860
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od York » 3. 1. 2020, 18:06

Arten_CZ píše:
3. 1. 2020, 17:13
Drobeček dáváš do hry proto, aby na něj hráči narazili a použili ho.
Pokud budou chtít.

Arten_CZ píše:
3. 1. 2020, 17:13
Ty vlastně chceš, aby byl použit tak, jak jsi ho připravil, jenom nechceš, aby hráčům přišlo, že ho použili tak, jak jsi chtěl, ale aby se k němu sami dopracovali.
Tohle fakt ne.

Při vymýšlení dungeonu vůbec neřeším, jak hráči různý nástroje použijou. Řeším pouze to, aby jich tam bylo k dispozici hned několik, a aby byly aspoň trochu relevantní k obsahu. A naopak je zajímavější, když to k sobě nepasuje úplně přesně - když je tam most, který se vytahoval řetězem, tak tam nedám řetěz, ale několik jiných věcí, který by se na to třeba daly nějak využít. A nejvíc nástrojů patří do obecný kategorie (řemeslnické nástroje, prkna, fošny, provaz, hřebíky, you name it...), který se dají použít na kde co.


Kromě toho řeč byla původně o chrliči, což není nástroj (respektive něco, co by hráči měli jakkoliv používat). Tj. jde spíš o to, jak (a jestli) chrlič telegrafovat (třeba přes důsledky jeho akcí, kterých si můžou postavy všimnout).

MarkyParky
Příspěvky: 9202
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky » 3. 1. 2020, 18:25

Markus:

Rozbor podle funkce:
Špehuje pro upíra.
Plní tři role:
= Jako funkční kus zápletky propojuje upíra s událostmi v Maloskále, skřety, vévodovu rodinu, smečky a jednu větev linky bezhlavého jezdce
= Fikčně obhajuje existenci těhle vazeb
= Jako obecná informace dává hrubou představu o jeho agendě.

Obě tyhle role jsou nutné - bez nich bych musel příbéhové linky postavit jinak, dát jim jiné vazby, nebo je smazat.
"Koktavý chrlič s uraženým uchem špehuje pro upíra."
= Čistě flavour, textura - tedy jedna z věcí, po kterých volá Boubaque.
= Neovlivňuje agendu postav

Nemám problém s tím to zařadit, je-li to žádáno.

pokud se ve vsi bude něco zajímavého dít, chrlič se pokusí skryté přiblížit, aby si vyslechl, o co vlastně jde.
Chrlič odposlouchává, leze do oken, jednou týdně letí podat hlášení
= Skripty chování chrliče, které s menší či větší pravděpodobností omezí možnosti hráčů s chrličem interagovat, či přednastaví podobu té interakce, pokud k ní dojde.

Přínos fakt nevidím.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 3. 1. 2020, 18:32, celkem upraveno 3 x.

Arten_CZ
Příspěvky: 802
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od Arten_CZ » 3. 1. 2020, 18:30

York: Odpovídal jsem boubaqueovi a ta část s drobečky byla přímo myšlena na tuto jeho větu:
boubaque píše:protože když už nějaký detail zmíním, je jasné, že s ním mám nějaký záměr (což často mám, ale spíš jako záložní variantu)
Sám zde psal, že drobeček (resp. detail, který se drobečkem v jeho podání automaticky stává) do hry dává kvůli určitému záměru, ale vadí mu,
boubaque píše:že moje z větší části improvizované hry působí jako railroad
Takže ano, drobečky tam (boubaque) dává skutečně proto, že očekává interakci určitým způsobem a nevadí mu drobečky jako takové, vadí mu, že jich má nedostatek a nemá je dostatečně rozmělněny texturou, a tím mu vzniká railroad.

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1138
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od Log 1=0 » 3. 1. 2020, 19:01

MarkyParky píše:
3. 1. 2020, 13:38

Good point. Já si jí tam teda nepřidal, ona je tam stejně implicitně obsažená právě skrze player agency. Ale máš pravdu, že ten můj výrok může být v tomhle zavádějící.
Ne, není. To je mylný předpoklad. K player agency, jak ji definuje nejobjektivnější a nejsměrodatnější zdroj, totiž Quentinův podpis, patří i takový ten pocit "Já debil, to jsem zvoral!" Což je sám o sobě kontroverzní prvek, podobně jako smrt postavy, kterou taky vlastně nikdo nechce (já vím, někdy jo, ale ty rozumíš, co chci říct) ale některým chybí, když k ní dojít nemůže. A je samozřejmě otázka i to, nakolik má a může na jeho vyvolání mít vliv hráč, vypravěč, mechaniky. Ale to už jsou preference, to do obecné úvahy o pojmu nepatří.

Takže promiň, ale tohle
Pomůže, když tedy tu svou definici upřesním takhle?
= hráči mají naprostou svobodu v tom, s jakými z těchto prvků (herního světa) budou skrze svou postavu interagovat ....
Takhle totiž fakt bude přesnější, definitivně to vyloučí všechny ty dezintepretace s hráčskými pravomocemi a přitom to na dalších věcech, co píšu, v podstatě nic nezmění.
vůbec nic neřeší.
Ale jsem skeptický k četnosti těch lidí, kteří se zasekávají.Moje osobní zkušenost říká, že absolutních zasekávačů jhe relativně málo. Setkal jsem se i s takovými, ale jsou to jednotky kusů v hráčské populaci.
To byl jen příklad toho, proč tvůj přístup někomu nemusí vyhovovat. Ale OK, ty netvrdíš, že má sedět všem, takže je tohle celkem jedno.
A naopak, ta moje zkušenost říká, že hlavním důvodem zasekávání při přílišné svobodě totiž bývá fakt, že hráči nemají vodítka, jak se trefit do autorského řešení, ale domnívají se, že je potřebují, protože jinak se v příběhu nepohnou dál.
V zásadě máš asi pravdu. Ale domnívám se, že toto očekávání není vždy od věci, a může být i chtěné. Viz to, co píše York o detektivce a stopách.
Jakmile ale takhle zaseknutému hráči ukážeš, že hra ho nebude trestat za pseudo-nesprávná rozhodnutím neúspěchem, ale každý jeho čin má význam, dost pravděpodobně ho odsekneš.
Opět, sice tím ten problém vyřešíš, ale bude to mít i sekundární dopady jinde, které nemusí být žádoucí.
Poznámku na téma rollfest dovedností bez vazby na fikci a události v herním světě raději přejdu, jestli tohle někoho baví .....
Nevím jestli jsi mne správně pochopil. Myslel jsem to jako reakci frustrovaného hráče na zaseknutí.

Přečti si pořádně ten Artenův příklad s krávou a krokodýly. Velmi, velmi dobře ilustruje podstatu problému.
Nebo Jersonovy námitky ve vedlejším vlákně.

Už se opakuju, ale pravověrný ideální snadbox je prakticky nehratelný - a pokud někdo tvrdí, že ho hraje, tak si akorád nechce všimnout toho, kde přesně se od ideálu sandboxu vzdálil.
Já ho znám a chápu, neboj. Samozřejmě, že pokud je cílem zcela eliminovat, nebo silně omezit vliv vypravěče na hru (nic proti tomu, jak kdo chce), tak toho nelze moc jak dosáhnout jinak, než tradá, omezením vlivu vypravěče na hru. Ale nemyslím si, že by omezení, které preferuješ ty nebo Jerson, bylo nutně součástí pojmu sandbox.
Ale nějak nechápu, proč by to nemělo být označováno za snadbox, když těch, které zachovávám, je většina.
ale já neříkám, že by se tomu nemělo říkat sandbox. Já jenom říkám, že ne všechno, co je sandbox, je tady tohle. A zároveň mám pocit, že jsi tady toto:
Já alespoň otevřeně deklaruju, které prvky na tom dobrodružství sandboxové jsou, a které už ne - a říkám i proč.
neprovedl dostatečně a vhodně, soudě z průběhu této diskuse.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

MarkyParky
Příspěvky: 9202
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky » 4. 1. 2020, 00:08

Log 1=0 píše:Ne, není. To je mylný předpoklad. K player agency, jak ji definuje nejobjektivnější a nejsměrodatnější zdroj, totiž Quentinův podpis, patří i takový ten pocit "Já debil, to jsem zvoral!" Což je sám o sobě kontroverzní prvek, podobně jako smrt postavy, kterou taky vlastně nikdo nechce (já vím, někdy jo, ale ty rozumíš, co chci říct) ale některým chybí, když k ní dojít nemůže. A je samozřejmě otázka i to, nakolik má a může na jeho vyvolání mít vliv hráč, vypravěč, mechaniky. Ale to už jsou preference, to do obecné úvahy o pojmu nepatří.
Nechápu vůbec, co vlastně chceš říct a proč ti ta oprava, co jsem provedl, nefunguje.

--------
Log 1=0 píše:Ale nemyslím si, že by omezení, které preferuješ ty nebo Jerson, bylo nutně součástí pojmu sandbox.
To nikdo netvrdí.

Omezení, které preferuji v tomto směru, je můj návod, jak učinit sandbox hratelnější a zábavnější (pro mne). Je to odchylka od pomyslného ideálu.

Log 1=0 píše:Já jenom říkám, že ne všechno, co je sandbox, je tady tohle.
Nemáme sporu.
Log 1=0 píše: A zároveň mám pocit, že jsi tady toto:
MarkyParky píše:Já alespoň otevřeně deklaruju, které prvky na tom dobrodružství sandboxové jsou, a které už ne - a říkám i proč.
neprovedl dostatečně a vhodně, soudě z průběhu této diskuse.
Je to možné - ostatně Arten vysvětluje něco podobného co já a uznávám, že to říká přehledněji a smysluplněji.

Ale aspoň jsem se o to pokusil :P

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17398
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od Jerson » 4. 1. 2020, 01:07

Log 1=0 píše:Ale nemyslím si, že by omezení, které preferuješ ty nebo Jerson, bylo nutně součástí pojmu sandbox.
O jaké omezení že má jít?

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1138
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od Log 1=0 » 4. 1. 2020, 13:11

Marky: Asi odpovím ve vláknu o Sandboxu.

Jerson: Pravidla pro vypravěče, co smí a nesmí dávat do hry. V tvém případě hlavně věci jako Defcon, ale celý vývoj Omegy deklaruješ snahu o hledání takových pravidel.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17398
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od Jerson » 4. 1. 2020, 13:14

Jo tak. Já právě moc souvislostí se snadboxem nevidím, tak se nechytám.

MarkyParky
Příspěvky: 9202
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky » 4. 1. 2020, 13:24

Jo tak. Já právě moc souvislostí se snadboxem nevidím, tak se nechytám.
Pravověrný sandbox je postavený na tom, že se hraje to, co je důsledkem akcí postav <= rozhodnutí hráčů, nikoliv to, co je rozhodnutím GMa.

Takže může být žádoucí nějak formalizovat nebo moderovat, co vlastně GM smí a co nesmí. A protože nemůžeš po GMovi chtít, aby byl připraven vždy a na vše, tak taky potřebuješ vymyslet nějaké obezličky, jak udržet ve hře funkční obsah, i ve chvíli, kdy se hráči netrefí do očekávání GMa. Ale tyhle obezličky zároveň nesmí jebat hráče do ucha a iluzionisticky jejich rozhodnutí mazat.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5642
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od boubaque » 17. 1. 2020, 13:55

(Ohledně "své" linky o drobečcích, railroadu a improvizaci, odpovím jinde později. Sem to asi patří jen velmi okrajově.)


Tak jsem to konečně pročetl pořádně a mám pár spíš obecných komentářů:

V současné podobě je to spíš opora pro GMa, která ukazuje geografické rozmístění jednotlivých důležitých* lokací a síť CP s jejich vztahy. To je fajn a ubírá mi to práci v téhle oblasti, ale pořád to znamená, že pro vedení hry bude potřeba buď hodně vypravěčské přípravy předem, nebo improvizace při hře.** Chápu, že nejde obsáhnout vše a že by se ti líbila ta druhá možnost, ale osobně si myslím, že když si lidi stahují takovéhle materiály, tak doufají v podrobněji prokreslené prostředí*** (anebo více či méně lineárně zpracované dobrodružství). Jinak to bude fungovat jen jako soubor inspirací, a zřejmě přijde vniveč práce se vzájemným provázáním.

Co chybí nejvíc mně, jsou popisy prakticky všeho. Rozumím tomu, že je to hodně sociální "dobrodružství" a zřejmě budou převažovat (v DrD2) vlivové a duševní konflikty, takže je důraz na CP a jejich vztahy, ale ty popisy prostředí budu stejně potřebovat při každé hře.

Jediná relativně podrobně popsaná lokace je vévodův hrad zvenku (a velmi stručně, vlastně jediným detailem Bílý mlýn, hájenka a Stromová ves), všechno ostatní budu muset odimprovizovat, až se tam postavy ukážou – anebo si připravím popisy aspoň pro lokace, které postavy nejpravděpodobněji navštíví, včetně například vnitřních místností hradu. Což je právě to, co bych očekával od materiálů. Nejde ale o popisy toho, jak lokace vypadá v konrétní dobu, ale jak vypadá v obecnosti – mnohem líp se pomocí imrovizace odstraní čilý ruch na veleskalské návsi, když postavy přijedou v půli noci, než celá veleskalská náves z nuly. (Mimochodem, jsem taky silný odpůrce "textů, které GM přečte hráčům".)

Ty popisy můžou mít dvojí podobu: Buď to budou obecné popisy, jak navrhuju já, nebo to můžou být krátké výstižné "výjevy", které nakopávají obrazotvornost – je sice těžší je napsat, ale šetří místem. Markus udělal chybu, že začal mluvit jen o té druhé variantě a zároveň ti dal příklady, které ti nesedly. Třetí možností, co mě napadá, jsou obrázky.

Co bych jako GM velmi ocenil, je nějaký zpracovaný seznam odpovědí na vyslýchání náhodných CP, možná rozdělený do těch 4 oblastí, když se budou postavy vyptávat na (nezdaněné) magické jevy. (Oldschoolisti by to nejspíš zpracovali jako náhodnou tabulku, mně by stačil obyčejný přehledný seznam.)

A jedna kokrétní věc ohledně CP: U Pankráce Zrzonoha je veli podrobně popsané, co dělal, ale není mi moc jasné, co má v plánu teď. Teď to vypadá, že dokud budou tvrz v Maloskále strážit žoldáci, tak bude jen sedět na zadku a vyzvídat přes chrliče. Možná bych u více postav ocenil, jaký mají plán (kdyby nepřijely postavy nebo i nezávisle na nich). Dojem, že má nějaký aktivnější plán, jsem získal jen u Peredura. Všichni ostatní vypadají, že jsou se situací ve Svobodném kralsku nějak nespokojení, ale nic nedělají a čekají, jestli se věci nevyřeší samy. Taky asi jen u Orateje je popsaná jeho povaha, a jak by se zachoval v některých situacích, to by se mi líbilo u více postav (i když u některých se to dá z popisu dovodit).

A taky jsem nepochopil, jestli má Drahomila Vodičková na něco vazby. Vzhledem k tomu, že je na více místech zmiňovaná, působí její linka výrazně ("důležitě"), ale přitom jsem si nevšiml nějakých důsledků pro jiné CP/lokace (snad s výjimkou samotných hejkalů). Trochu podobně nezapojeně, ale aspoň ne výrazně, na mě působí zlobr mezi krolly.


* Jako příklad nedůležité lokace je třeba průsmyk, kde se může leccos odehrát – třeba útok gryfa na koně postav – ale nestálo to za vlastní oddíl, protože se na tom místě nepohybují CP. Což respektuju, ale aspoň nějaký obecný dojem ze svobodnokralských cest by v příručce být popsaný mohl.

** Ať už v podobě doplňování prakticky veškerých popisů, nebo třeba seřazení jednotlivých lokací/událostí do lineárního dobrodružství (a.k.a. railroad).

*** Zvládnu možná odimprovizovat pivovarskou hospodu, ale zvládnu opuštěné sádky?
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

MarkyParky
Příspěvky: 9202
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od MarkyParky » 17. 1. 2020, 14:06

Boubaque píše:Buď to budou obecné popisy, jak navrhuju já, nebo to můžou být krátké výstižné "výjevy", které nakopávají obrazotvornost – je sice těžší je napsat, ale šetří místem. Markus udělal chybu, že začal mluvit jen o té druhé variantě a zároveň ti dal příklady, které ti nesedly. Třetí možností, co mě napadá, jsou obrázky.
Chmň, s obecnými popisy asi problém nemám, zkusím doplnit.

Ty výjevy, co nakopávají obrazotvornost - tam prostě je ten praktický problém, který jsem rozebíral a už to nechci točit znovu, ale prostě kdykoliv je zkusím v praxi napsat, zjišťuji, že fungují jen:
* pokud jsou zřejmě zcela nezávislé na zápletkách (a hráči tedy jednoznačně jsou schopni zanalyzovat, že to není "drobeček"), nebo
* pokud jsou "drobeček" (ale pak jsou drobeček se vším všudy a jsou použitelné jen tam, kde opravdu chci drobeček hodit a tím ovlivnit rozhodnutí postav).

Boubaque píše:Co bych jako GM velmi ocenil, je nějaký zpracovaný seznam odpovědí na vyslýchání náhodných CP, možná rozdělený do těch 4 oblastí, když se budou postavy vyprtávat na (nezdaněné) magické jevy.
Mohl bys tohle rozvést? Nebo dát příklad. Nechápu to :)

Boubaque píše:U Pankráce Zrzonoha je veli podrobně popsané, co dělal, ale není mi moc jasné, co má v plánu teď. Teď to vypadá, že dokud budou tvrz v maloskále strážit žoldáci, tak bude jen sedět na zadku a vyzvídat přes chrliče. Možná bych u více postavy ocenil, jaký mají plán (kdyby nepřijely postavy nebo i nezávisle na nich).
Já tam původně nějakou agendu měl - ale protože se mi prakticky jeho zápletka dostávala do hry relativně pozdě a v době, kdy už do hodně věcí hráči hodili vidle, tak jsem ji smazal a nechal to otevřené. Vždycky se mi stalo něco, co s ním bylo ve sporu.

Ale zkusím se nad něčím zamyslet, alespoň v základních rysech.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5642
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od boubaque » 17. 1. 2020, 14:36

Boubaque píše:Co bych jako GM velmi ocenil, je nějaký zpracovaný seznam odpovědí na vyslýchání náhodných CP, možná rozdělený do těch 4 oblastí, když se budou postavy vyprtávat na (nezdaněné) magické jevy.
MarkyParky píše:
17. 1. 2020, 14:06
Mohl bys tohle rozvést? Nebo dát příklad. Nechápu to :)
Hráč v roli vyšetřovatele: Ověřím si, že nám vévoda říká všechno, nebo že ví všechno. Jak vypadneme z hradu, počkám si, až půjde nějaká dívka s okovy pro vodu ke studni.
GM: Zrovna tam jedna točí rumpálem...
Hráč: Přijdu za ní: "Ukažte, mladá paní, pomůžu vám s tím." Vytáhnu okov přes zídku a přeliju vodu do jejího.
GM (v roli dívky): "Děkuju, a co že takovej vzácnej pán pomáhá tahat vodu vobyčejný holce?"
Hráč: "No, možná bych taky potřeboval trochu pomoct – v zájmu vévodství, víte?"
GM nasadí užaslý výraz: "Vode mě...?"
Hráč: "No jasně, my totiž hledáme všechny projevy magie ve vévodství, a nejvíc vždycky vědí lidi, co tu žijí..."
GM: "Magie, jo? Hm..." (GM může vyžádat nějakou zkoušku, anebo rozhodnout, že vyzvídání je samozřejmá akce. Mrkne se do seznamu předpřipravených odpovědí a jednu vybere.) "No Lojzek, co vozí vod krollů dřevo na káře, povidal, že prej v pívováru už si vod nich dva roky nic nevzali, ale pívo pořád vařej. A Dorota, co tam posluhovala, řikala, že ji hospodskej ke kotlům vůbec nepouštěl, že je v tom určitě nějakej podraz."


Tož asi nějak takhle :)

EDIT: S tím, že by tyhle věci mohly být rozdělené do Velkoskalska (nebo jak se to jmenuje), Mýtin, Temnolesa a Laire, podle toho, co je kde možné vyzvědět.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5642
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Sandboxová minikampaň] Svobodné Kralsko

Příspěvek od boubaque » 21. 1. 2020, 15:17

Jo, Marky, a ještě jsem se chtěl zeptat (protože jsem to nenašel v tématech o mapách), v čem děláš tyhlety mapy? (Kralsko, Záporáci apod.)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host