[Heartbreaker] Grimoár

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7340
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

[Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Quentin » 7. 12. 2019, 11:26

Ahoj holky,

posledních pár týdnů si se Skavenem přehazuju na discordu druhou edici Kouzlem a Mečem. Nakonec to s tím kromě kostek nemá moc společného, tak tomu zatím říkáme Grimoár.

Potřeboval bych to trochu zkritizovat, než budu pokračovat. Nejspornější je asi systém zranění. Je to udělané na crazy rychlé boje (10 minut max), inspirované tímhle klipem z Ironclad. Jen nevím, jestli to není až moc brutální. Sice to testuju doma, ale rozehráli jsme bandu 12-ti letých sirotků ve velkém městě, takže možná hážeme hodně, ale boji se stále úzkostlivě vyhýbáme.


Mrkněte a dejte vědět, jestli najdete něco extra-nefunkčního. Docela mě zajímá, jestli vám to bude připadat OSR friendly.

Obrázek
random ilustrace od Grzegorz Rutkowski, aby příspěvek nevypadal moc suše (-:
Naposledy upravil(a) Quentin dne 17. 12. 2019, 11:27, celkem upraveno 7 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10743
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od OnGe » 7. 12. 2019, 11:32

Co se stane, když mám dvě těžká zranění ruky? Nebo vůbec dvě stejná těžká zranění?
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7340
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Quentin » 7. 12. 2019, 11:41

Markus píše:
7. 12. 2019, 11:21
Hele, jenom jsem to prolistoval, ale... "Svíce vydrží den?" To máš nějaké supersvíčky.
První google result - As a general rule, smaller votive candles burn about 7 to 9 hours for each ounce of wax you use. Larger candles with long wicks burn wax at a much faster rate. A typical estimate for larger candles averages 5 to 7 hours for each ounce, giving a 12-ounce candle 60 to 84 hours of burn time. 24 hodin mi přišlo okey na svíčku, co si chceš vzít do dungeonu nebo na výpravu (a zabírá 1/3 řádku).

OnGe píše:
7. 12. 2019, 11:32
Co se stane, když mám dvě těžká zranění ruky? Nebo vůbec dvě stejná těžká zranění?
Prvně jsem si říkal, že by to mohlo dělat zranění trvalé až do pauzy mezi dobrodružstvíma, ale pak mi to přišlo otrava. Zatím se postihy nijak nestackují, takže jediný efekt je, že se bude léčit dvakrát déle.

edit: Respektive Skavenovi to přišlo otravné a mě irituje, že by sis mohl zlomit nohu jen tak, že tě do ní mlácnou podruhé :D Tak jako tak je to už asi zbytečné hrocení.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10743
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od OnGe » 7. 12. 2019, 11:55

Quentin píše:
7. 12. 2019, 11:41
Prvně jsem si říkal, že by to mohlo dělat zranění trvalé až do pauzy mezi dobrodružstvíma, ale pak mi to přišlo otrava. Zatím se postihy nijak nestackují, takže jediný efekt je, že se bude léčit dvakrát déle.
To ale znamená, že pak chceš, aby druhé zranění bylo stejné jako to předchozí, protože za něj nedostaneš další postih.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7340
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Quentin » 7. 12. 2019, 11:57

OnGe píše:
7. 12. 2019, 11:55
To ale znamená, že pak chceš, aby druhé zranění bylo stejné jako to předchozí, protože za něj nedostaneš další postih.
Jop. S tím asi nemám problém (?) Hit location rozhodují všichni u stolu nebo se určuje náhodně, takže to beztak není moc v tvojí moci.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10743
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od OnGe » 7. 12. 2019, 12:03

"Do tý díry strčím ruku já, stejně už na ní mám těžké zranění"

Já s tím asi taky přímo problém nemám, ale takhle by mi přišlo lepší říct, že dvě stejná těžká zranění být nesmí. Jelikož je tam nelokalizované trauma a krvácení, tak si myslím, že by to neměl být problém a odpadlo by takovéhle mikrooptimalizování.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7340
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Quentin » 7. 12. 2019, 12:05

OnGe píše:
7. 12. 2019, 12:03
"Do tý díry strčím ruku já, stejně už na ní mám těžké zranění"

Já s tím asi taky přímo problém nemám, ale takhle by mi přišlo lepší říct, že dvě stejná těžká zranění být nesmí. Jelikož je tam nelokalizované trauma a krvácení, tak si myslím, že by to neměl být problém a odpadlo by takovéhle mikrooptimalizování.
True. Dík.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12205
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od York » 7. 12. 2019, 12:15

Když o místě zásahu rozhoduje útočník (což celkem dává smysl), tak si nejspíš nevybere už vyřazenou ruku, ale něco jinýho.

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1028
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Log 1=0 » 7. 12. 2019, 13:19

Teď nemám čas se rozepisovat, ale stručně:
-pokud jsem to pochopil správně, tak se mi to docela líbí.
-ale já si z toho komprimovaného textu nejsem jistý, jestli jsem to správně pochopil. A musel jsem si to přečíst dvakrát. A pár věci stále nechápu. A to rozhodně nejsem nováček.
EDIT:
Tak pár konkrétností.
Kolik postava vydrží těžkých zranění? Píše se, že vydrží dvě, ale druhé zároveň vyřazuje. Vyřazení dává automaticky těžké zranění navíc? (Takže můžu mít 2? 3?) Fakt to moc nechápu.
U zvyšování kostky se píše, že ji zvyšuje vybavení, ale u vybavení se už o tom nepíše. Pokud to má posoudit vypravěč, neměl by to spíš zohlednit v obtížnosti, jako ostatní fikční věci?
Obtížnost hodů na reputaci a morálku je vždy 4?
Co ty řetězené schopnosti (Arkána, boj)- Sčítají se, nebo vyměňují za silnější?
+kostku dává jen pomoc, základ je s dovedností k10, tedy nakonec k12, k čemu potřebuju k20? Je na stupnici.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7340
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Quentin » 7. 12. 2019, 14:56

Log 1=0 píše:
7. 12. 2019, 13:19
Kolik postava vydrží těžkých zranění? Píše se, že vydrží dvě, ale druhé zároveň vyřazuje. Vyřazení dává automaticky těžké zranění navíc? (Takže můžu mít 2? 3?)
Pouze předčasné vyřazení dává těžké zranění. Tzn. když jsi třeba nezraněný a někdo se k tobě připlíží s perlíkem a vypně tě ránou do hlavy, tak i když jdeš rovnou do vyřazení, proškrtneš si jedno těžké zranění.

U zvyšování kostky se píše, že ji zvyšuje vybavení, ale u vybavení se už o tom nepíše. Pokud to má posoudit vypravěč, neměl by to spíš zohlednit v obtížnosti, jako ostatní fikční věci?
Pohyb kostky je vždycky popsaný. Třeba těžká zbroj ji snižuje na k4 u atletiky a plížení.

Obtížnost hodů na reputaci a morálku je vždy 4?
Všechny hody jsou defaultně 4 a posunují se podle situace. Viz Jak hrát - Vypravěč:

Nezapomeň upravovat obtížnosti podle situace, všechny hody nejsou proti čtyřce.
● Hod na reputaci v odlehlé vesnici na hranicích bude proti šestce, zatímco u cestujících cikánů proti dvojce.
● Střelba do nehybného cíle v krátkém dostřelu, dvojka. Střelba do skřetů na hradbách, šestka.
● Morálka vojáků zahnaných do rohu proti krvežíznivému nepříteli, dvojka. Proti povstání jejich spoluobčanů, šestka.
● Proplížit se kolem opilého strážníka, dvojka. Proplížit se kolem strážného golema, šestka.


Co ty řetězené schopnosti (Arkána, boj)- Sčítají se, nebo vyměňují za silnější?
Vyměňují za silnější. Když máš Arkána III, tak máš dohromady kostky k6, k8 a k10.

+kostku dává jen pomoc, základ je s dovedností k10, tedy nakonec k12, k čemu potřebuju k20? Je na stupnici.
Občas se využije. Třeba k10 cast blesku při bouři je k20. Nebo útok všech hlav hydry. Je to vyjímečně, ale proč ji nepoužívat, když se beztak s těma kostkama prodává, takže ji každý má po ruce. A určitě se s ní budou házet nějaké random tabulky.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1028
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Log 1=0 » 8. 12. 2019, 14:48

Quentin píše:
7. 12. 2019, 14:56
Log 1=0 píše:
7. 12. 2019, 13:19
Kolik postava vydrží těžkých zranění? Píše se, že vydrží dvě, ale druhé zároveň vyřazuje. Vyřazení dává automaticky těžké zranění navíc? (Takže můžu mít 2? 3?)
Pouze předčasné vyřazení dává těžké zranění. Tzn. když jsi třeba nezraněný a někdo se k tobě připlíží s perlíkem a vypně tě ránou do hlavy, tak i když jdeš rovnou do vyřazení, proškrtneš si jedno těžké zranění.
Tos mi ale neodpověděl na první otázku.
Mám těžké zranění z minula. Teď dostávám druhé. Jsem vyřazený?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7340
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Quentin » 8. 12. 2019, 15:01

Log 1=0 píše:
8. 12. 2019, 14:48
Quentin píše:
7. 12. 2019, 14:56

Pouze předčasné vyřazení dává těžké zranění. Tzn. když jsi třeba nezraněný a někdo se k tobě připlíží s perlíkem a vypně tě ránou do hlavy, tak i když jdeš rovnou do vyřazení, proškrtneš si jedno těžké zranění.
Tos mi ale neodpověděl na první otázku.
Mám těžké zranění z minula. Teď dostávám druhé. Jsem vyřazený?
Když jsi zdravý a dostaneš jedno těžké, tak ještě stojíš. Když dostaneš druhé, jdeš k zemi (vyřazení). Když dostaneš vyřazení z nějakého důvodu dřív než dostaneš obě těžká zranění, tak s ním dostaneš i jedno těžké.

edit: Maximum je tedy dvě těžká zranění.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1011
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od skaven » 8. 12. 2019, 16:27

Log 1=0 píše:
8. 12. 2019, 14:48
Tos mi ale neodpověděl na první otázku.
Mám těžké zranění z minula. Teď dostávám druhé. Jsem vyřazený?
Ano

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1028
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Log 1=0 » 8. 12. 2019, 16:58

OK.
Jen doufám, že si rozumíme, že cílem téhle debaty není vysvětlit Logovi, co nepochopil, ale vypíchnout místa, která Log nepochopil, a možná nebude jediný.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7340
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Quentin » 8. 12. 2019, 17:13

Log 1=0 píše:
8. 12. 2019, 16:58
OK.
Jen doufám, že si rozumíme, že cílem téhle debaty není vysvětlit Logovi, co nepochopil, ale vypíchnout místa, která Log nepochopil, a možná nebude jediný.
Jasně :) Uvidím, jestli to takhle zůstane. Pokud ano, pokusím se to napsat nějak jasně a neprůstřelně.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host