[Divné Hornouhorsko] Kocky a estetika

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4970
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: [Divné Hornouhorsko] Kocky a estetika

Příspěvek od Bifi » 11. 5. 2019, 14:31

Sosacek píše:
10. 5. 2019, 17:40
Ja vnimam kostky jako vec co odvadi pozornost od ingame veci k vecem co jsou na stole, od postav k hracum. Stejne jako figurky a karticky a detailni mapy a tak.

Jestli to odvadeni pozornosti je pro tebe vyhoda nebo nevyhoda zalezi na tom, jake mas cile.
Nad týmto teraz veľa rozmýšľam. Začínam byť viac a viac naklonený minimalistickému dizajnu, asi Divné Hornouhorsko pre účely najbližšej kampane retrogradujem na môj vlastný "white box", resp. variant Chainmailu, avšak musím dávať pozor na spätnú kompatibilitu. Cieľom je presne minimalizovať vplyv mechaník a prehĺbenie ingame/fikcie.

Tiež som si pri playteste uvedomil, že moja vlastná RPG skúsenosť a habitus (hlavne roky hrávania AD&D) je rámec, z ktorého mi veľa vecí príde samozrejmých. Ten rámec nie je zďaleka zdieľaný všetkými. Ak niekto mal formatívne roky v inom systéme (stačí už len 3. alebo 4. edícia), tak môžem naraziť na komunikačný problém. Hráči, ktorí sa zavŕtali do 5. edície a Youtubov, budú mať síce opäť podobný rámec, ale v čomsi odlišný (a v mnohom asi aj vyspelejší) ako ja.
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21410
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: [Divné Hornouhorsko] Kocky a estetika

Příspěvek od Sosacek » 11. 5. 2019, 14:51

Bifi píše:
11. 5. 2019, 14:31
Nad týmto teraz veľa rozmýšľam. Začínam byť viac a viac naklonený minimalistickému dizajnu, asi Divné Hornouhorsko pre účely najbližšej kampane retrogradujem na môj vlastný "white box", resp. variant Chainmailu, avšak musím dávať pozor na spätnú kompatibilitu. Cieľom je presne minimalizovať vplyv mechaník a prehĺbenie ingame/fikcie.

Tiež som si pri playteste uvedomil, že moja vlastná RPG skúsenosť a habitus (hlavne roky hrávania AD&D) je rámec, z ktorého mi veľa vecí príde samozrejmých. Ten rámec nie je zďaleka zdieľaný všetkými. Ak niekto mal formatívne roky v inom systéme (stačí už len 3. alebo 4. edícia), tak môžem naraziť na komunikačný problém. Hráči, ktorí sa zavŕtali do 5. edície a Youtubov, budú mať síce opäť podobný rámec, ale v čomsi odlišný (a v mnohom asi aj vyspelejší) ako ja.
To je vec, ktera me taky napadla, ale nebyl jsem si jisty, jestli je to pro DCC kostky relevantni - "DnD-like" kostky maji pro hrace stareho DnD nostalgicku hodnotu, ale asi jenom pro ne - ostatnim budou mozna pripadat jako nejaka zbytecna slozitost navic.

EDIT: pokud rozumim co od toho chces, tak mi minimalisticky design kostkovych a matematickych mechanik sedi.
Human wireless chargers were a big hit.
People loved them. The need to sleep was gone!
But soon they found them installed mostly behind cash registers. Under office chairs.
And they realized the dreams were gone, too.
@ASmallFiction

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti