Post Mortalis - vývar zo všetkého jednoduchého
Napsal: 21. 1. 2019, 00:18
Zdravím vás,
už niekoľko krát som sem písal s prosbou pozrieť sa na systém, ktorý varím a zatiaľ zakaždým sa našlo zopár ochutnávačov, ktorí pochválili i sprdli použitý recept. Môj najnovší recept sa nesnaží byť niečím prevratným, len si myslím, že zopár vecí používa celkom chytro, najmä pre štýl hrania, pre ktorý som ho začal písať. Chcel som totiž otvoriť Play By Post hranie na Discord serveri a skôr, než používať botov simulujúcich D&D denníky mi napadlo - už tradične - pozrieť sa iným smerom.
Výsledkom je Post Mortalis - systém vytvorený pre online hranie formou PbP.
Základné charakteristiky systému:
Snáď to niekto z vás ochutná a snáď mi aj napíše, ak narazí na príchuť, ktorá tam vôbec nepasuje. Tak či tak, vopred díky!
už niekoľko krát som sem písal s prosbou pozrieť sa na systém, ktorý varím a zatiaľ zakaždým sa našlo zopár ochutnávačov, ktorí pochválili i sprdli použitý recept. Môj najnovší recept sa nesnaží byť niečím prevratným, len si myslím, že zopár vecí používa celkom chytro, najmä pre štýl hrania, pre ktorý som ho začal písať. Chcel som totiž otvoriť Play By Post hranie na Discord serveri a skôr, než používať botov simulujúcich D&D denníky mi napadlo - už tradične - pozrieť sa iným smerom.
Výsledkom je Post Mortalis - systém vytvorený pre online hranie formou PbP.
Základné charakteristiky systému:
- Pre vyhodnocovanie sa používa 1k10.
- Postavy nemajú "pravé" atribúty (žiadne STR, DEX, KNW, ...)
- Všetky akcie postáv možno zaradiť pod jeden z 8 prístupov k činnostiam.
- Činnosti možno posilniť/upraviť manévrami (prvá z pôžičiek od DrD2).
- Všetky prekážky a tvorovia (postavy hráčov či cudzie) majú 6 bodov vitality.
- Hráčske postavy si vyberajú z 8 povolaní - každé povolanie má 3 schopnosti.
- Efektívnosť schopností rastie s levelom, kde na 1. leveli musí postava splniť 3 obmedzenia, na druhom môže jedno obmedzenie ignorovať a na treťom leveli môže ignorovať ľubovoľné dve.
- Výsledok každého testu spadá do "nie a navyše", "nie, ale", "áno, ale" a "áno a navyše.
- Každý výsledok snaženia postavy má definovaný zoznam možností, ako ho interpretovať.
- Levelovanie je lineárne a smrť konečná.
Snáď to niekto z vás ochutná a snáď mi aj napíše, ak narazí na príchuť, ktorá tam vôbec nepasuje. Tak či tak, vopred díky!