[Brainstorming] Slovanské prostředí

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět

Jak nazývat obyvatele Slovanského prostředí?

Slované
4
67%
Slavěni
1
17%
Sklavini
0
Žádná hlasování
Venedi
1
17%
Windové
0
Žádná hlasování
Jinak (napište do diskuze)
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 6

Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Vito » 29. 8. 2018, 08:41

Paul píše:
29. 8. 2018, 06:57
Vito píše:
28. 8. 2018, 15:34
edit: ale doufám že nemyslíš, že slované praktikovali pohřeb žehem.
Mýlím se snad?
Ruku do vody za to nedám ale myslím že se pohřbívalo na keltský způsob.
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8389
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od eerieBaatezu » 29. 8. 2018, 08:45

No, rozhodně ne něco, kde ti z prvního na druhý level stoupnou životy o nějakých 100 procent, a ne něco, kde vůbec nějaké životy jsou. Ten systém kouzlení taky nevím, zda nějak splňuje představu slovanské magie.

Spíš bych to viděl na Fate 2e/3e, nebo Savage Worlds nebo něco tak. Obojí bych asi houserulovat, pokud bych tam nechtěl meta currency, a pokud by na to přišlo a chtěl by jsi to nějak vydávat, tak obojí je pod otevřenou licencí.

Pracující logaritmus
Příspěvky: 284
Registrován: 10. 5. 2018, 06:17

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Pracující logaritmus » 29. 8. 2018, 09:10

Vito píše:
29. 8. 2018, 08:41
Paul píše:
29. 8. 2018, 06:57


Mýlím se snad?
Ruku do vody za to nedám ale myslím že se pohřbívalo na keltský způsob.
A to není žehem?

EerieBaatezu: +1, možná doplním, že u toho Fate bych se nebál ani 4E. A přidal bych i True20, samozřejmě by taky snesla pár úprav.

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1027
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Paul » 29. 8. 2018, 09:33

Mě wiki, Beranová a Měřínský informovali, že v prvních obdobích se spalovalo a později se přešlo na kostrové hroby.
Blog 1. 9.

Show must go on!

Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Vito » 29. 8. 2018, 10:27

Tak ono to taky klidně mohlo být, že každá ves jinej pes. Ale po keltech i slovanech je právě dochováno dost kosterních hrobů i s majetkem.
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1027
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Paul » 15. 9. 2018, 16:09

Jezus píše:
24. 7. 2018, 09:23
Družinový kněz Mojmir využil příležitosti požádat o "oficiální vysvěcení" u velekněze Svarožičova kruhu.
Teď jsem si na to vzpomněl - napsal bys o svém prostředí?


Jo a co si myslíte o pravidlech?
Blog 1. 9.

Show must go on!

Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 39
Registrován: 9. 8. 2018, 10:37
Bydliště: Waterdeep

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Rillae » 15. 9. 2018, 18:20

Paul píše:
29. 8. 2018, 06:57

eerieBaatezu píše:
28. 8. 2018, 19:48
DnD bych pro tohle fakt nebral.
Nějaký lepší systém?
:think: nevim jak moc by to pro tebe bylo vhodný, znám to jenom z doslechu... co tohle?

Obrázek

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1027
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Paul » 15. 9. 2018, 19:51

Z webu Chaosia se mi to zdá trošku moc magické - každý může používaz kouzla.
Blog 1. 9.

Show must go on!

Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 39
Registrován: 9. 8. 2018, 10:37
Bydliště: Waterdeep

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Rillae » 15. 9. 2018, 20:00

poptám se u někoho, kdo to má... nebo si pravidla rovnou pučim a přečtu sama. ale každopádně nevidim důvod, proč bys nemoh setting specific ůpravu



a byl to jenom návrh, nenutim ti tenhle nebo jinej systém s pistolí u hlavy :D

Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 39
Registrován: 9. 8. 2018, 10:37
Bydliště: Waterdeep

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Rillae » 15. 9. 2018, 20:41

jo, takže asi takhle... každej může dostat možnost používat kouzla, protože každá postava má automaticky nějaký magic points, ale ještě pořád to neznamená že nějakou magii skutečně ovládáš, a že se vůbec během hry najde někdo kdo tě kouzla naučí.



EDIT: asi bych neměla zapomenout zmínit tu drobnost týkající se edice... http://www.waynesbooks.com/runequest3rdEdition.html 3E od Games Workshop, ta je settingově evropa asi v období který tě zajímá, žádnej fiktivní svět bůhví kdy

Jezus
Příspěvky: 174
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Jezus » 17. 9. 2018, 16:20

Paul píše:
15. 9. 2018, 16:09
Jezus píše:
24. 7. 2018, 09:23
Družinový kněz Mojmir využil příležitosti požádat o "oficiální vysvěcení" u velekněze Svarožičova kruhu.
Teď jsem si na to vzpomněl - napsal bys o svém prostředí?
Rád :-)

Hned na úvod ovšem podotknu, že v lecčem leckoho asi zklamu. Ač byl původní záměr zahrát si "pravé slovanské prostředí" (a ideálně i low fantasy), z mnoha subjektivních i objektivních důvodů (některé zazněly zde v diskusi), to uplně nedopadlo. Faktem ale zůstává, že nás to baví a i když (pro mě rozhodně bohužel) jsem v některých věcech dost zhřešil proti "autenticky slovanskému feelingu", celkově se to daří.

Moje prostředí je hlavně vesnice (spíš hradiště) na severním okraji knížectví (v podstatě severní hranice dnešního českého Slezska a Čech). Na severu je menší pohoří a jinak vesnici obklopují hlavně lesy. Geografie se dost přizpůsobuje zápletkám a roste "od středu", nicméně teď už obsahuje i sídlo vladyky (asi 5 dní cesty) a pár dalších "vesnic/hradišť", všechny ale několik dní od sebe.

Doba (hlavně z hlediska technologického vývoje) je zhruba půlka 8. století (n.l.), ale k pseudohistorickým událostem jsem se ještě nedostal.
Už zde je první problém v podobě (ne)společné představy ranného středověku. Na některých hráčích je vidět, že vědí ještě méně než já a vlastně si neumí představit nic staršího než vrcholný středověk (tuplem pokud jde o to, co je uvnitř chalup, jako černá kuchyně apod.) Takže rada - hodně obrázků a ideálně vzít hráče na výstavu o Velké Moravě a někam do slovanského skanzenu ;-)

Inspirace je čerpána hlavně ze slovanské mytologie nebo přesněji z toho, co je za ní dnes považováno, včetně pohádek a falz jako je Velesova kniha.
Zde se projevil další problém a sice s bohy. Jak tu už bylo psáno, jmen je všude dost, ale ani jejich doménou si člověk nemůže být jistý. Navíc bohově pravděpodobně fungovali trochu jinak než ti řečtí (a přeneseně severští), ze kterých vychází podoba a "fungování" většiny fantazy bohů. Nakonec jsme zvolili cestu: "Je nám to více méně buřt, hlavně ať u Peruna hrajem!" Tudíž jsme se vykašlali na autentičnost a vzali za vděk i vyvráceným členěním, kterého je plná Wikipedie (a sama to přiznává), doplněným o to, co od těch bohů čekají hráči (v družině mám hráče Svarožičova kněze a volchu - šamana/druida/hadače, který vzývá Velese). Prostě rpg je o archetypech, tak jsme jim šli naproti.
Udělali jsme seznam, abysme věděli, co z těch protichůdných informací "platí" a bude-li potřeba, tak ho doplníme. Legendu o Stvoření světa jsem prostě napsal (byť jsem vyšel z tzv. "základního mýtu" - archetypálního střetu nebeského a podzemního božstva, který je některými teoretiky slovanství nazančován (ale hlavně se líbil hráči Velesova kněze).

Snažíme nepojímat kněze tak "tradičně" jako třeba forgotten realms, hranice mezi čarodějem a knězem Svarožiče nebo Peruna je dost tenká. I tak nám tam, z části kvůli zápletkám, prosakuje "křesťanské pojetí církví", takže minimálně Perunovi a Svarožičovi kněží jsou i relativně organizováni (existuje /možná jen lokální/ centrum kultu jednotlivých bohů - tzv. kruh s veleknězem v čele. Není to ale papež, takže je s ním možno i nesouhlasit a zachovat si při tom víru :-) )
Náš volcha je asi nejautentičtější - umí hudbou přimět rostliny, aby se hýbaly a rostly, jak potřebuje, mluví se zvířaty a pokud vykouří magické byliny a bubínkem se uvede do tranzu, může mluvit s Duchy (nebo i dušemi mrtvých) a odhalovat tak mnohá tajmenství minulosti. Už se i vydal (jednou také i s družinou) přímo do Snového světa, kde z věže Ledové královny zachránili vězněnou rusalku a cestou při tom vysvobodili duši Vratislava, předka a Svarožičova kněze, který pomohl založit vesnici.
V družině je i vědma. O té se věří, že umí podobné věci jako volcha (hlavně odhalovat lidská tajemství a usmiřovat Duchy), což umí, ale dělá to hlavně psychologií a "přízemějšími" rituály. Krom toho umí žehnat (což umí i Svarožičův kněz) a sesílat uřknutí, někdy se při tom i odvolává na Mokoš nebo Živu (na tu zpravidla při léčitelství - které ani kněz ani volcha vlastně neovládá :-) ).

Kromě této magie se dost často postavy potkávají s tzv. "běsy" (rusalky, vodník, vlkodlak, víla, polednice...), což jsou silné magické bytosti, často zosobnění přírodních sil, pro něž platí i trochu "pohádkové zákony" (polednice mluví v hádankách, kdo získá rusalčiny vlasy získá nad ní moc, síla vodníka zmizí na posolené půdě, divoženky občas kradou děti...), z nichž někteří mohou sílit až do jakýchsi lokálních "bůžků" (nejsou uctíváni jako bohové, spíš se jim platí určiý "tribut" jako vládci - ochraniteli.) Tento motiv jsem s družinou zatím tak úplně nerozehrál, spíš se snažili podobnému alespoň částečně zabránit,ale jinak právě vyjednávání (vědma/volcha)/zahánění(Svarožičův kněz) běsů je to, co družina často dělá.
U pramene jezera, na kterém je vesnice závislá, například sídlí jeden takový silný vodník (dřív ho uctívali elfové, což družina tuší). Naštěstí po tom, že mu družina našla jeho dávnou lásku ("vari od našeho prahu, vari pryč ty lstivý vrahu...") a zabránila tak tomu, aby požadoval oběti v podobě lidských dívek, chce už především, aby mu lidé dali pokoj.

Také tam mám tradiční skřetí kmeny v horách. Podle polohy na severozápadě se jedna hráčka ptala, jestli to nejsou náhodou Němci :-) Faktem je, že zrovna tihle brali své bohy ze severské mytologie, ale jinak jsem skřety pojal prostě jako jakýsi "pronárod", který slované vytlačili (stejně jako elfy mimochodem) a s nímž se sváří o území. Ostatně to byli skřetí příbuzní, kdo začal stěhování národů :-) Horám jsem přidal "fantasy setting" v podobě nadměrného počtu jeskyní a podzemních chodeb, ale družina se tam zatím vlastně moc nepodívala (pohybovala se spíš po povrchu).
Jinak "moji" skřeti si "vyzobávají" z mytologií (kdesi daleko existují i severští bohové) ty "zlé" bohy. Takže krom uctívačů Morany (která mimochodem pravděpodobně nebyla skutečné slovanské božstvo, což jí ale nebrání být v mém světě), tu byl například skřetí šaman, který se dovedl měnit ve vlka a tvrdil, že je proto vyvolený velkého Fenrira, který jednoho dne sežere slunce a za věčné noci pak budou skřeti kořistnit na ostatních rasách).

Přikláním se k myšlence, která tu zazněla - učinit z trpaslíků a elfů skutečně "zvláštní/fantastické" rasy. U mě to znamená skutečně jiný národ a zvyky a chování hodně vzdálené tomu lidskému. Naštěstí jsou v družině jen lidé a jeden půlčík(vychovaný skřety), takže z toho plynou super zápletky o objevování cizích kultur.
Například elfové mají svoji bájnou říši kdesi na jihu na Motýlých ostrovech a vládne jim nesmrtelná Dračí císařovana. Zde na "severu" jsou ale jen lesní elfové, kteří sice vzpomínají na zlatý věk, ale už nejsou tak silní, jako dříve. Lidé je navíc zklamali, a tak obývají mohutný hvozd, v němž se před lidmi skrývají (a kam se lidé bojí). Navíc v lidských příbězích si elfové s lidmi rádi hrají a občas je i trápí nebo mámí svými kouzly... a jako v každé legendě, i v mém světě, je i zde zrnko pravdy.
Trpaslíky nemám příliš rozpracované, ale měli by se blížit těm trpaslíkům ze severských legend. Rozhodně je ale chci také více "raně středověké" než jsou jejich obvyklé fantazy varianty. Takže primitivnější technologie, žádná obrovidá podzemní města jako Morie. A pokud, tak jen jedno jediné. Jinak spíše menší pevnosti a obydlené doly a přírodní systémy jeskyní plné krystalů a křišťálů, přírodních jezýrek, krápníků apod. Navíc trpasličí "pánové labyrintů" vchody do trpasličích slují skrývají iluzemi a runovou magií, takže ten, kdo zabloudí do jejich hor, je nakonec rád, že se nakonec vymotá tam, kde začal...
Mimochodem právě trpaslíci mohou přinášet do hry "artefakty" - které umožní porušovat přísně "primitivní" ranný středověk a nerozbít setting - například takovou kuši.

Historii mám zpracovanou jen tak, jak potřebuji (pár legend a skutečných událostí, ze kterých vycházejí) a hřeším na to, že postavy znají jen ústní podání hlavně místních legend ("Koho zajímá, co bylo před dvěma sty lety? Prostě naši předci přišli z východu a usadili se tady. Vedl je Pravoslav, který dobyl tyto úrodné břehy velkého jezera z rukou skřetů. Občas nás trápili lesní běsové a lstiví elfové, ale Svarožič nad námi bdí a vědmy si poradí se zbytkem.")

Jinak ke hraní nebo minimálně prostudování jako inspirační zdroj doporučuji DrD2 (2. edici). Pravidla nemají předepsaný svět, ale inspirace "slovanstvím" nebo jeho pseudo-fantasy podobou je na každé (druhé) stránce. Zejména šaman a zaříkávač (vědma) jsou echt (hadačství a mluvení se zvířaty/proměna ve zvíře a "Bodejž, by ti zchromla hnáta, parchante!"). Povolání lze i kombinovat. Navíc je jejich podání volné, takže hodně záleží, jak to uchopíte ("druid" může být pravý volcha, ale taky třeba pašerák, který se naučí jen pár užitečných rituálů, jak přivolat mlhu...).
Navíc výše zmínění běsové (hejkalové, ohnivci, můry) jsou popsáni tak, že mohou přecházet od vodníka v rybníce a rusalek tančících na potoce až v Erbenova Vodníka (což nebyl žádný milý Česílko) nebo právě Babu Jagu (ta je teda až v Bestiáři), která létá v hmoždíři a přináší bouři a krupobytí, tloukem vrhá blesky a v lesích staví ploty z lidských kostí. A kdo je tak zoufalý, že ji prosí v nejvyšší nouzi o pomoc, odchází z darem, který mu přinese ještě větší neštěstí...

Jezus
Příspěvky: 174
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Jezus » 17. 9. 2018, 16:36

Mimochodem v DrD2 je vyšší magie (mág, čaroděj, druid, šaman, alchymista) vyhrazena jen těm, kdo objeví její tajemství.
Zkusit ale přivolat vílu a promluvit s ní může každý, kdo zná správný postup (byť bez dalších znalostí ji pradvěpodobně brzy zaplaší nebo urazí a pokud si ji splete s rusalkou, je s ním možná i ámen).
Taky základní zaříkání - požehnání a prokletí - zvládne v základní slabé podobě kdokoli, kdo udělá pár gest (udělá někomu kruh na čelo jako symbol Svarožiče/ sevře v rukou pramen protivníkových vlasů) a má trochu vůle a štěstí - "Mnoho sil ve tvém putování!" "Ať Perun vede tvoji příští střelu!" "Kéž by tě zimnice schvátila, lumpe!".
Navíc může zkusit načrtnout i nejjednoduší ochranný obrazec - symbol Oka (mimochodem čaroděj je pravděpodobně od "dělat čáry", což souvisí s črtáním magických linií a čar...). Musí ale odříkat rituál a spálit magické byliny nebo svíce, aby zaklel čarovné síly. Kdo však před rozbřeskem toto očarování naruší (otevře truhlu, vstoupí do kruhu), schvátí ho křeče a navíc se autor o narušení dozví!

Píšu to proto, abych jednak udělal reklamu svému oblíbenému systému :-) , ale i proto, že takovéto pojetí magie se mi líbí a i to by mohla být jedna z podob "slovanského settingu" (podobná požehnání a prokletí dělají mírný bonus nebo postih).

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1027
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Paul » 17. 9. 2018, 16:46

Díky moc.
Ač byl původní záměr zahrát si "pravé slovanské prostředí" (a ideálně i low fantasy), z mnoha subjektivních i objektivních důvodů (některé zazněly zde v diskusi), to uplně nedopadlo.
To je fuk. Teď jsi průkopník a patrně ten nejzkušenější, tak nám tady do toho mluv.
Moje prostředí je hlavně vesnice (spíš hradiště) na severním okraji knížectví (v podstatě severní hranice dnešního českého Slezska a Čech). Na severu je menší pohoří a jinak vesnici obklopují hlavně lesy. Geografie se dost přizpůsobuje zápletkám a roste "od středu", nicméně teď už obsahuje i sídlo vladyky (asi 5 dní cesty) a pár dalších "vesnic/hradišť", všechny ale několik dní od sebe.
Máš tam i jiné národy? Podle mě jsou nedílnou součástí prostředí, přemýšlel jsem jimi nahradit rasy. Co myslíš?
je zhruba půlka 8. století
Takže hradiště se stavějí už i na jižním Slovensku, oradla se ylepšují a přechází se ke kostrovému pohřebnímu ritu? :)
Už zde je první problém v podobě (ne)společné představy ranného středověku. Na některých hráčích je vidět, že vědí ještě méně než já a vlastně si neumí představit nic staršího než vrcholný středověk (tuplem pokud jde o to, co je uvnitř chalup, jako černá kuchyně apod.) Takže rada - hodně obrázků a ideálně vzít hráče na výstavu o Velké Moravě a někam do slovanského skanzenu ;-)
Vida, to je dobrá připomínka. Nebo dosti dobře popisovat, ale ze settingové knihy by neškodilo udělat takovou malou učebnici dějepisu.
Udělali jsme seznam, abysme věděli, co z těch protichůdných informací "platí" a bude-li potřeba, tak ho doplníme. Legendu o Stvoření světa jsem prostě napsal (byť jsem vyšel z tzv. "základního mýtu" - archetypálního střetu nebeského a podzemního božstva, který je některými teoretiky slovanství nazančován (ale hlavně se líbil hráči Velesova kněze).
Budeš sdílný i tady? :>;o)
Snažíme nepojímat kněze tak "tradičně" jako třeba forgotten realms, hranice mezi čarodějem a knězem Svarožiče nebo Peruna je dost tenká. I tak nám tam, z části kvůli zápletkám, prosakuje "křesťanské pojetí církví", takže minimálně Perunovi a Svarožičovi kněží jsou i relativně organizováni (existuje /možná jen lokální/ centrum kultu jednotlivých bohů - tzv. kruh s veleknězem v čele.
Čaroděj skoro = kněz je dobré, kulty jsou taky fajn - na Arkoně měl velekněz Svantovíta skoro větší slovo než kníže Ránů.
pro něž platí i trochu "pohádkové zákony" (polednice mluví v hádankách, kdo získá rusalčiny vlasy získá nad ní moc, síla vodníka zmizí na posolené půdě, divoženky občas kradou děti...), z nichž někteří mohou sílit až do jakýchsi lokálních "bůžků" (nejsou uctíváni jako bohové, spíš se jim platí určiý "tribut" jako vládci - ochraniteli.)
Tady bych těch pohádkových motivů i přidal - budou pestřejší souboje a dokopeš hráče ke studiu Slovanů. :D
Morany (která mimochodem pravděpodobně nebyla skutečné slovanské božstvo, což jí ale nebrání být v mém světě)
Přemýšlel jsem, že bych ji vyškrtl úplně, a "nahradil" bych ji univerzálnější a méně lidskou "Smrtí".
Ostatně to byli skřetí příbuzní, kdo začal stěhování národů :-)
Skřeti na vrrcích versus Římané na Katalunských polích! Nezní to špatně.
Dračí císařovana
Snad carevna, ne? :D
Mimochodem právě trpaslíci mohou přinášet do hry "artefakty" - které umožní porušovat přísně "primitivní" ranný středověk a nerozbít setting - například takovou kuši.
Kuši máme doloženou někdy z devátého století v Evropě, dostala se sem z východu, zas tak tragicky bych to tady neviděl ("Viděli jste ty zbraně, co mají emírovi muži? Dneska večer se vracejí pozdě z hostiny, pobijeme je a vezmeme jim je!"). Střelný prach je už něco jiného, ale rasy bych moc netahal do slovanského prostředí.
Píšu to proto, abych jednak udělal reklamu svému oblíbenému systému :-) , ale i proto, že takovéto pojetí magie se mi líbí a i to by mohla být jedna z podob "slovanského settingu" (podobná požehnání a prokletí dělají mírný bonus nebo postih).
S reklamou u mě nepochodíš (i když se mi po některých věcech stýská - prokletí a požehnání budiž příkladem).
Blog 1. 9.

Show must go on!

Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Vito » 17. 9. 2018, 18:24

Tohle si přechroupám a zkusím k tomu taky napsat něco málo svého. Ale až s odstupem pár dnů. Vím pouze jediné - chtěl bych do toho přidat víc potu, krve, špíny, smrti a horroru. Jenom ještě stále ty myšlenky nemám moc dobře utříděné.
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call

Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 39
Registrován: 9. 8. 2018, 10:37
Bydliště: Waterdeep

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Rillae » 17. 9. 2018, 19:03

ale jak vás tu čtu, tak dostávám chuť si v tomhle období taky něco zahrát... i když jiný prostředí/území, moje srdeční záležitost je skotsko

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host