[Brainstorming] Slovanské prostředí

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět

Jak nazývat obyvatele Slovanského prostředí?

Slované
9
69%
Slavěni
1
8%
Sklavini
1
8%
Venedi
2
15%
Windové
0
Žádná hlasování
Jinak (napište do diskuze)
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 13

Uživatelský avatar
Dorian
Příspěvky: 109
Registrován: 3. 10. 2009, 11:20

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Dorian » 3. 3. 2019, 17:21

Vito píše:
2. 3. 2019, 19:36

Výborně! Je jasné, že historie v tomto nabízí obrovskou inspiraci, a imho je dobré se toho držet. I když je super, že pro potřeby rpg se tím můžeme nechat inaspirovat tu méně a tu více volně. Máš nějaký nápad jak to implementovat do konkrétních dobrodružství, nebo alespoň jako jako určitou vedlejší linku na pozadi?
To už je složitější otázka, ty konflikty jsou hodně obecné a dali by se pojmout do konkrétního settingu mnoha způsoby.

* první zmiňovaný konflikt by posunul setting strašně daleko do minulosti a sám o sobě je takový jalový. Ovšem Gravesovo Řecké mýty (z hlediska dnešního akademického poznání o mytologii dost zcestné) jsou pořádná stupnice zápletek - dobyvatelé plení chrámy velkých bohyň, jindy se zas žení s kněžkami aby získali moc mírovou cestou, strach z ženské magie, atd. Zas je to ale takové dost genderové, nevím jak moc by se lidem líbilo hrát konflikt který je vlastně konfliktem pohlaví.

* druhý a třetí konflikt je zas do jisté míry běžný i v generickém fantasy a částečně odpovídá i konfliktu pohanství vs. křesťanství. Tady by hodně záleželo zda ten spor je uvnitř jedné etnické skupiny (třeba těch Slovanů) nebo je to konflikt dvou skupin. První možnost je určitě zajímavější, napadá mě jedna verze svého druhu ekonomická inspirovaná jedním konfliktem z irské mytologie:

Knížectví Mahura dosáslo v posledních několika desetiletích vrcholu své moci. Po milovaném Nadanovi nastoupil na knížecí stolec jeho synovec Voden, napůl Mahuřan a napůl Navjan. Navjané jsou dávní nepřátelé Mahury, s kterými Nadan po dlouhých bojích uzavřel mír. Nadjané o sobě tvrdí že kdysi vládli celé zemi, ač dnes obývají divokou a pustou deltu řeky Danu, kde však díky svým magickým znalostem stále dobře prospívají. Mahuřané je považují za krvesmilné a zrádné uctívače hadů a monster. Vodenův nástup však vzbuzoval naděje, vynikal krásou i příjemným vystupováním a taktéž, snad díky magii jeho lidu, se brzy začali plnit sýpky i pokladnice království. Brzy však začlo být jasné že vše v pořádku není, Zlatorohá síň zela většinou času prázdnotou a místo pečeného masa a medoviny dostali návštěvníci spíše ovesnou kaši a vodu. Mladý kníže také propustil největší bohatýry ze svých služeb a vůbec se začal vyhýbat bojům a nájezdům na bohatá stáda sousedních zemí. Některým Mahuřanům se uměřený klid a prosperita líbí, jiní by se však radši vrátili ke starým způsobům pitek, darů a válečných výprav. Nepřátelé Vodena tak rozšiřují zvěsti o temných rituálech ve sklepeních pod Zlatorohou síní a zaklínají se dávnými výsadami svých dědů.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti