[Brainstorming] Slovanské prostředí

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět

Jak nazývat obyvatele Slovanského prostředí?

Slované
2
50%
Slavěni
1
25%
Sklavini
0
Žádná hlasování
Venedi
1
25%
Windové
0
Žádná hlasování
Jinak (napište do diskuze)
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 4

Jezus
Příspěvky: 169
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Jezus » 23. 9. 2018, 17:20

Paul píše:
23. 9. 2018, 13:54
Držel bych se mého návrhu s vladykou, který to chce dotáhnout daleko. Prostředí bych viděl na prostor jižního Poodří, nebo východního Polabí někdy na začátku doby hradištní.

Krajem před nějakou dobou protáhli uprchlíci z Panonie, odkud byli vyhnáni Avary a táhli na sever. Několik z nich se zde usadilo a dělajíc dobré jméno svým sarmatským předkům v celém širém kraji okolo řeky přepadají, kradou a vraždí.
Ok. A konkrétní dobrodružství? Postavy (po té, co příjmou uprázdněná místa - viz dřívější návrh) jsou poslány "kam" udělat "co"?

Jinak ti Antové ve zmíněné oblasti narazili na jiné Slovany nebo kdo tu vlastně před tím byl? Jak je to touhle dobou s Kelty?

Ale máte někdo nějaké nápady na dobrodružství na pár vět, které dovede uchopit i laik?
Definuj "laik" :P Jako nezkušený Průvodce hrou nebo neznalý "slovanského světa"?
A chceš něco umírněného ("kdopak nám ukradl /posvátného?/býka?") nebo může být hlavní zápletkou magie ("Měl jsem rande s tou loveckou holkou, co porád nosí červenou kápi, tam v tom opuštěném srubu v lesích a místo ní jsem potkal vlkodlak, co mě málem zabil.") ?

Jinak dobrá myšlenka, taky si myslím, že by se tu mohli začít objevovat nějaké zápletky. To je totiž na "světě" nejdůležitější...

Jezus
Příspěvky: 169
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Jezus » 23. 9. 2018, 18:00

Black Adder píše:
25. 8. 2018, 20:06
Netvrdím, že je to něco originálního, ale hodím sem kostru a můžete přidat další kostičky, svaly a vnitřnosti. Když se to setká s úspěchem, budu na tom taky pracovat. Každý to může zasadit do svých pravidel. A třeba z toho bude RPG-F dobrodružství :-)
Paule můžeš k tomu dodat prostředí.

Slovanská epopej :-)
Posvátný strom – který potřebuje, říkejme mu Nekromancer, k ovládnutí slabých toků magie, chce vyhnat obyvatele osady, kteří onen strom mají za posvátný.
Strom se musí nějak propojit s ostatními stromy – např. rozvěsit po něm kostřičky dětí a to by mu osadníci nedovolili.

Šaman/ka osady před rokem viděla hrozivou budoucnost a prosila náčelníka aby se odstěhovali. Ten na to samozřejmě nepřistoupil a po hádce ji vyhnal – to postavy ví.
„Běž jestli je ti život milý, zradila jsi celý svůj kmen.“
„Náčelníku, špetně to chápeš, když neodejdeme všichni zahynete.“
„Zahyneme, bez tebe? Ty už k nám nepatříš?“
„Nechytej mě za slova...“
„Mlč už, čarodějnice a zmiz, nepokoušej moji trpělivost.“
Od té doby šamaní její nástupce/kyně.

Před půl rokem začali podivné nemoci mezi drobným zvířectvem a dětmi, došlo i k několika podivným úmrtím.
Náčelník se rozhodl zakročit a vyšle naše hrdiny aby ji přivedli. To kde přebývá se trochu tuší, ale jinak ji musejí vypátrat.
Náhodou hezký :clap: A hlavně lze tam dostat tu "staroslovanskou" atmosféru (hlavně při hledání "šamanky" v lesích).

Takže pár malých reálií ode mně:
Posvátný strom je dub (Perun) nebo je to březový háj (Svarožič).
Místo nekromancer (zní moc jako ze "západní fantasy") raději černokněžník nebo koldun (když už to hezké slovo někdo zmínil).
Osada se jmenuje jak? (Někdo?)
Přestože je šamanka přiléhavé označení, mě to pořád evokuje skřety nebo indiány :-) Držel bych se vědmy (byť šamanismus praktikuje).
Zanechala nějaké stopy, které by postavy s trochou logiky měli odhalit. Jinak nějaké hody na stopování, sem tam propast. Možné jsou hody i logika kvůli době hledání.
Boj se zvířaty? S tvory nepřirozenými, které postavy vidí poprvé a jsou důkazem podivných událostí.
Než propast tak raději strž :-) Jinak vývraty a zarostlé polomy (vyvrázené zlámané před lety) jsou také překážka. Pak i mokřadů bylo dříve více...
Už boj se zvířaty je něco nepřirozeného (pokud nevyruší bachyni s mláďaty - třeba v tom vývratu? - nebo z nějakého důvodu řádně nasraného medvěda). Například družinový kněz Mojimir má v úctě vlky, kteří jsou posly jeho boha Svarožiče. A protože skutečný vlk je plaché zvíře, nedá se čekat, že by sami útočili na družinu více postav. Takže každý (klišojidní) útok vlků je zlé znamení (a přitěžující okolnost pro ty, co vlky ovládají :-) ). Takže zvířata by mohla útočit na popud vědmy (šamanky) a naznačovat nepřímo postavám, že jsou správně (zesilující se útoky).
Víly a rusalky mohou být taky hezká (sice nadpřirozená ale jinak možná jen přirozená) překážka. Nevím jak třeba nestvůrní obří pavouci, jestli je to slovanské nebo jen tolkienovské.
Taky mě napadlo, že by tu ježibabu mohla hlídat nějaká polodivoká skupinka lupičů (kór když by nebyla moc stará :-) ). Klidně echt divoši nebo dokonce lidojedi (které si mohou postavy splést s hekaly nebo vlkodlaky).
Šaman/ka je v moci Nekromanta. Po té co ji porazí nadhodí co se jí stalo, že to viděla, apod., Když jí dorazí – nějaké temné body, když ji nechaji žít a nějak vysvobodí (další menší zápletka) – nějaké světlé body. Každopádně se dozvědí kde Nekromant žije či jaké stopy je k němu přivedou.

A Nekromant žije v hlavním městě (nebo tom, co v té době mohlo být město) a je rádce vládce :-)
A teď musí, hrdinové, zjistit, kdo to přesně je, ideálně by měl mít někoho aby postavy zmátl. Až si budou jistí musí vymyslet jak ho dostat. Nemělo by ho být možno ubít :-)
Ideálně sehnat jeho srdce z tajného stromu a nějak dramaticky ho rozmáčknout před jeho očima.

Když na sebe upoutají pozornost a nebudou mít důkazy, hněv vládce smete jejich vesnici. Takže buď důkazy nebo tajně.
Černokněžník žije v hradišti, ze kterého vladyka spravuje blízké okolí (včetně vesnice postav). A je tam čarodějem/knězem/volchou.
Pokud chceme hrát hodně pohádkové motivy, s tím srdcem jim to může klidně poradit nějaké mluvící zviřátko, třeba liška nebo vrána. Ale mělo by to být spojeno s nějakým vedlejším úkolem, klidně trochu divným (pomstít se lovcům - jinak fajn chlapům) nebo tak.
Lze samozřejmě nahradit vílou, kterou postavy před tím náhodou zachránili před... ehm... utancováním... skupinou dřevorubců. Nebo člověkem, který to tajemství zná, ale není ani nezištný ani ušlechtilý...

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 513
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Log 1=0 » 23. 9. 2018, 22:07

Paul píše:
22. 9. 2018, 15:08
'sem se zase jednou dověděl, co jsem vlastně myslel, chtěl říct a a řekl.
Cos myslel a chtěl říci víš asi jen ty sám. Cos řekl, respektive napsal, to si tu můžeme přečíst všichni. A když v kontextu, kde čekám polemiku, vidím text, který podporuje mé tvrzení, ale je formulován polemicky, tak je to poněkud zarážející.
Jezus píše:A nejsem si jist jestli nutně musí "hlavní způsob obživy" úzce souviset s "doménou" šéfa panteonu
K vrcholu to dovedli Semité, kteří měli vládce bohů s aspektem "stvořitel" případně "nebe", který ale nic nedělá, a nemá moc cenu se k němu obracet.
Paul píše:Zvláštní. Já mám bouřky od doby, co jsem četl Vondrušku spojené s kroupami, které úrodu ničí. :think:
Proto bych Peruna jako boha zemědělců neviděl (ale nejsem člověk, co se zajímá o zemědělství, je to jen můj dojem).
Ale to je naopak další důvod, aby ho zemědělci uctívali! Potřebují, aby dělal vláhu a nedělal kroupy. 2 v 1.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 990
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Paul » 24. 9. 2018, 15:33

Ok. A konkrétní dobrodružství? Postavy (po té, co příjmou uprázdněná místa - viz dřívější návrh) jsou poslány "kam" udělat "co"?
Takže si řekněme, co byhom dělali na vladykově místě my?

Sám by hradiště nějak ubránit měl - stojí si na kopci, palisáda vydrží, nad bránou je patrová věž, lidi ještě před pár generacemi házeli oštěpy na byzantince a dneska se potýkají se zvěří. Zbraně mají.

Pokud je už po žních, jídla by měli mít dostatek. Pokud se ale blíží zima (což je pěkná pauza - než se někdo dozví o chybějící karavaně a než zareaguje... na stranu druhou, kdo by šel někam s karavanou na začátku zimy?), podobně na jaře by mohly postavy zajít pro jídlo. (vesnická fantasy rulez)

Antové se nemuseli usadit jen tady - někde jinde by mohlo být další hradiště. A na něm lidi, co jsou se Soběslavem vzdáleně příbuzní a do boje hrnoucí se. Hradiště by nemuselo ležet blízko a nemusí k němu vést jen cesta hlídaná lidmi - lesem plným běsů to bude nebezpečnější, ale rychlejší. Takže dojít pro posily.

Palisádu by nemělo být lehké zničit jen se sekerami. I když to zřídlo za kopcem by tomu starému žreci mělo poskytnout dost síly. Co na tom, že háj okolo je zasvěcený Perunovi, Jarovít za další světiště bude rád. Uzavření magického zřídla je taky možnost.

Nejlepší obranou je útok, nepřátelé by zatím neměli být organizovaní, tak si vemte pár mých lidí a ukažte, co umíte. Diverzní akce na území nepřítele.

Nějaké další nápady?
Jinak ti Antové ve zmíněné oblasti narazili na jiné Slovany nebo kdo tu vlastně před tím byl? Jak je to touhle dobou s Kelty?
To se neví. První osídlení Čech Slovany je docela bílé místo (nebo spíš pěkně vygumované - nějaké doklady tady jsou). Mohlo tady být venedské osídlení (používám toto označení po vzoru Fredegara za účelem odlišení skupin), ale spíš jen řídké. Ale nemyslím, že by jim vadilo, kdybychom si jejich reálie trošku upravili. :wink:

Keltové byli docela úspěšně asimilováni okolními kulturami - Germány a nějakými polskými kulturami. Ty byly pro změnu asimilovány Slovany. Nějaká "keltská Roklinka" tady může být, ale nebude pravidlem.
Blog 1. 9.

Show must go on!

jjelen
Příspěvky: 1217
Registrován: 27. 7. 2010, 15:23

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od jjelen » 24. 9. 2018, 17:25

Pche, Antové, proč ne rovnou z nich udělat potomky Sasánovců, prchajících přes střední Asii a Černomoří před Araby? :-)=
(když jsme u těch teorií o původu Mojmírovců)

Co se zviřátek týče, obří pavouk mi úplně nesedí (alespoň nevím o tom že by se někde u Slovanů vyskytoval, třeba mě někdo laskavě popraví...), ale za nějak zásadní problém bych ho nepovažoval. Kanec/bachyně je celkem drsný(drsná), vlci ke Slovanům taky sedí, mluvící liška za mě ok... ale nezapomněl bych na medvěda, což nejspíš pro Slovany byl ten nejultimátnější a nejstrašlivější tvor (a jestli vám medvěd hnědý není dost drsný -ale měl by bohatě stačit- tak možná zauvažovat o jeskynním medvědovi co zapomněl vymřít nebo mého oblíbence tady, jakkoliv se v Evropě nevyskytoval víc než ti pavouci: https://en.wikipedia.org/wiki/Short-faced_bear)

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 990
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Paul » 24. 9. 2018, 17:30

jjelen píše:
24. 9. 2018, 17:25
Pche, Antové, proč ne rovnou z nich udělat potomky Sasánovců, prchajících přes střední Asii a Černomoří před Araby? :-)=
(když jsme u těch teorií o původu Mojmírovců)
Tak to jsi už moc radikální i na mě. :D
tak možná zauvažovat o jeskynním medvědovi co zapomněl vymřít nebo mého oblíbence tady
Dobrý nápad. Jen se bojím, že na prvoúrovňové hrdiny je to moc. Ale zvířata jako jedni z hlavních nepřátel se mi líbí.
Blog 1. 9.

Show must go on!

Jezus
Příspěvky: 169
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Jezus » 25. 9. 2018, 09:02

Tak na první úrovně stačí ten divočák nebo několik vzteklých (či jinak ovlivněných) vlků. Pak medvěd hnědý je důstojný soupeř na další úrovně a jeskynní mědvěd je už bůžek nějakého divočejšího kmene, který je určen pro postavy vyšších úrovní (či velkou družinu kde jsou povoleny 30% ztráty :-D ).
Edit: Což mu nebrání být při nějaké příležitosti zmíněn i před "hrdiny" na začátku kariéry. Jen by neměli být natolik hloupí, že do "posvátné jeskyně" okamžitě vlezou...

jjelen
Příspěvky: 1217
Registrován: 27. 7. 2010, 15:23

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od jjelen » 25. 9. 2018, 10:08

Záleží na osobních preferencích, mě přijde i ten "obyč méďa" jako drsná výzva. Ale jak říkám, kdyby byl někomu málo...
Anebo nějaký koldun/šaman/měnič co se v medvěda dokáže měnit*
Jinak co se bohů týče, možno přihodit nějakého kočovnického (v Červenákovu Bivojovi SPOILER ve velkém finále bojuje Přemyslem Oráčem přivolaný Veles se Simurgem nbo nějakou jinou avarskou potvorou $D )

* v Bylinách či kde se vyskytuje minimálně proměna ve vlka... přiznávám že o proměně kohokoliv ve vlka v "primárních zdrojích" jsem snad neslyšel... další doklad hustodrsnosti medvěda? :D

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 990
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Paul » 26. 9. 2018, 15:21

Jinak co se bohů týče, možno přihodit nějakého kočovnického
Kočovnické bohy kočovníkům. Na druhou stranu tady byla Avarsko-Slovanská kultura, tam se mohli prolínat bohové, podobně jako se prolínaly jiné věci, jako styl pohřbu nebo nákončí opasků.

Ale do těch míst bych hru dávat nechtěl; někam za hranice kontaktní zóny, kde o Avarech slyšeli, možná někteří je i viděli, ale ne že bych tam uspěl s protiavarským povstáním.
Anebo nějaký koldun/šaman/měnič co se v medvěda dokáže měnit*
To je dobré. Další místečko na mapě zaplněné. :D
Což mu nebrání být při nějaké příležitosti zmíněn i před "hrdiny" na začátku kariéry. Jen by neměli být natolik hloupí, že do "posvátné jeskyně" okamžitě vlezou...
Jen ať vlezou, oldschool rulez. :-)=
Blog 1. 9.

Show must go on!

Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 203
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Vito » 29. 9. 2018, 00:22

Hm, tak především já si to představuju tak, že vladyka je na počátku kvé kariéry. Plný sil, ale určitě NE s plnohodnotným státním útvarem za zády. Má svoji družinu kopí a koní, které se mu rozhodli sloužit výměnou za podíl z lupu. Určitě se nechtějí živit hospodářstvím. Spíše zbraní, cestovat od vesnice k vesnici, které pokud se podvolí, tak za ochranu platí daň, tribut, nebo výpalné. A pokud se nepodvolí, tak se to vydracuje silou.

Pokud si dobře myslím do kterého období se to nakonec Paul rozhodl zasadit, tak tenkrát se vládlo ze sedla. Ty vesnice bylo nutno každoročně obejít a demonstrovat sílu. Hranice neexistovali a jiná družina se mohla pokoušet o to samé a vyfouknout vladykovy daně (podíl na úrodě) před nosem. Není písmo, nejsou dopisy, často se všechno děje s obrovským spožděním. Pouze na zimu se družina uchýlila do nějakého honosného paláce ze dřeva, zdobeného řezbou a kožešinama, kde hodovali z toho co si de facto nahrabali vojenskou silou.

Nechceme samozřejmě aby hráčské postavy drancovali vše na co narazí, tak by se jednotlivé questy mohli točit spíš kolem té "ochrany" před jinou družinou. Tedy pár nástřelů na zápletku co mě takhle po půlnoci napadli:

- vesnice nemá na zaplacení, tak se rozhodne družijníkům zaplatit informací. Znají totiž lokaci starého keltského pohřebiště, kam se sami bojí chodit. Keltové do hrobů ukládali velice cenné předměty, třeba šperky a zbraně, takže by se mohlo oplatit jít to prozkoumat.
- přišli nepřátelé a připravili nás o celé stádo dobytka. Odvedli si ho tímto směrem, bohužel jediný způsob jak je dohnat je na vratkém voru po rozbouřené řece
- v bažinách žijí podivní, primitivní lidé s blánama mezi prsty. Ohrozují nás oštěpy a krádežema. Ríkáme jím Vodové, Česlové, nebo dětem Česílka. Hodně lidí už utopili
- z toho předchozího by šel udělat i originální dungeon. Bažina ve které jsou cestičky na kterých je voda do výše kolen, ale stačí jen pár kroků mimo a družijník skončí utopený v blátě
- přišla zima a sněhová bouře, družijníci jsou nuceni přečkat ji v dřevěné chajdě, srubu, zemliance... Kterou obchází nějaký tajemný běs (Lovercraft/yeti). Mlátí do zdí, ničí vše venku, pokouší se dostat dovnitř ale když družina výjde, najde pouze strach, spoušť a nevysvětlitelné obrovské stopy, které není radno sledovat
- Nohatec, bájný běs (původem ze srbska), který má podobu obrovského muže bez nohou. Žije v horách a přepádává kupce. Je znám tím, že své oběti usmrcuje tak že jim urve dolní končetiny. Ve skutečnosti žárlí na lidi, protože oni můžou chodit a věří, že jednou najde pár nohou tak výjmečných, že mu přirostou, zůstanou a bude moct chodit i on. Do té doby se pohybuje pouze plazením na svých neuvěřitelně silných rukách. Může to být běs z předešlého bodu. Nebo jen nepřátelé, kteří se rozhodli takto mrzačit své oběti, nebo třeba pouze družina oběví jeho doupě plné urvaných a odhozených lidských končetin.
- (hitchcock), během zimy přiletělo hejno krvelačných krkavců. Napadají lidi, hlavně děti a mají na svědomí vícero obětí. Dokáže je družina zahnat, anebo vypátrat důvody proč se chovají takhle nepřirozeně? Proč se bojí ohně a není za tím nějaké pradávné zlo, které se probouzí v lesích.
- tohle Paul zná, ale já by jsem alespoň jedno dobrodružství (ne-li celou kampaň) na tom postavil. Umrlci! Vesničané omylem našli pramen mrtvé vody (myslím že živá a mrtvá voda patří do slovanského folklóru). Kdo se z něj napije, stane se zombie kterou nelze nijak usmrtit. Lze ji pouze spálit, nebo rozsekat na kusy. Když vás nějaký umrlec zabije, stanete se jedním z nich. Jediným řešením je zlomit kletbu uvrženou na ten pramen / najít pramen živé vody / nebo splnit jiný úkol / nebo zničit ono velké zlo ve hvozdu...

No a víc mě teď opravdu nenapadá. Ale myslím, že by jsem z těch nápadů dokázal vydojit 5-6 dobrodružství. A omlouvám se za gramatiku, je na mě už pozdě.

/edit: Přejmenované monstrum. Teď přemýšlím co by to mohlo být vidlonoh... možná něco na třech nohou co po sobě nechává brázdy jako by někdo za sebou táhl vidle? Žije v hejnech ve vysoké trávě/obilí a číhá na své oběti?

To mi připomělo: chtělo by to i nějaká unikátní protivníky, které hráči moc neznají.
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call

jjelen
Příspěvky: 1217
Registrován: 27. 7. 2010, 15:23

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od jjelen » 29. 9. 2018, 11:46

Jinak, vladyka přepadávající kupce: co když pro tohle konkrétní přepadení má nějaký speciální důvod? Něco za co veškerá rizika stojí? (kupci vezou něco speciálního, co opravdu hodně moc chce/potřebuje, jde o pomstu nebo osvobození otroka/otrokyně -někdo známí kdo jim padl do spárů?-)

Bažiny: jsou super, ke Slovanům tak nějak sedí. Vedle "vodníků" a rusalek by se dala použít i nějaká vcelku obyčejná zviřátka - jedovatí plazi (i když u nás... možná zmije a nevím je-li nějak moc vodomilná) nebo rybičky (takový mírně přerostlý sumec který čas od času zhltne vesničanům kachnu nebo jehně... nebo něco většího :-)= )

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 990
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Paul » 29. 9. 2018, 17:26

Ty vesnice bylo nutno každoročně obejít a demonstrovat sílu.
Trošku se bojím, že by vesničani vzali zbraně do rukou, ještě před pár lety se před nimi třásla Byzanc.

Jak se stavíte k ke světu? Budeme tvořit nový s novými názvy jen inspirovaný naším, nebo se vydáme v Červenákových stopách a prostě si upravíme náš svět šestého století?

Osobně jsem spíš pro druhé, mě a myslím, že ani Slovanům, co tady tehdy žili, to vadit nebude.
Nechceme samozřejmě aby hráčské postavy drancovali vše na co narazí...
Heh. :-)=
- z toho předchozího by šel udělat i originální dungeon. Bažina ve které jsou cestičky na kterých je voda do výše kolen, ale stačí jen pár kroků mimo a družijník skončí utopený v blátě
:clap:

Dovedl bys na to udělat oD&D ruling?
Vesničané omylem našli pramen mrtvé vody (myslím že živá a mrtvá voda patří do slovanského folklóru). Kdo se z něj napije, stane se zombie kterou nelze nijak usmrtit. Lze ji pouze spálit, nebo rozsekat na kusy. Když vás nějaký umrlec zabije, stanete se jedním z nich. Jediným řešením je zlomit kletbu uvrženou na ten pramen / najít pramen živé vody / nebo splnit jiný úkol / nebo zničit ono velké zlo ve hvozdu...
Musím přiznat, že tuhle konkrétní povídku jsem četl trošku s povytaženým obočím, něco se mi na ní nezdálo, ale nejsem si teď moc jistý co (tuším, že to byla absence nemrtvých zvířat). Kdyby se to nějak více propracovalo, tak proč ne.)
To mi připomělo: chtělo by to i nějaká unikátní protivníky, které hráči moc neznají.
Mám takový pocit, že svět Slovanů není velké čáti hráčů tak znám. Víly sice většina znát bude, ale nemyslím, že by byli takovými slavisty, aby znali všechny povídačky o vílách. Vídím to tak i u ostatních běsů.
Jinak, vladyka přepadávající kupce: co když pro tohle konkrétní přepadení má nějaký speciální důvod?
Speciální důvody mají většinou i speciální ochranu, ale špatný nápad to není.
Blog 1. 9.

Show must go on!

Uživatelský avatar
PanOndrej
Příspěvky: 25
Registrován: 4. 7. 2017, 19:46

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od PanOndrej » 29. 9. 2018, 21:36

Vito píše:
29. 9. 2018, 00:22
Hm, tak především já si to představuju tak, že vladyka je na počátku kvé kariéry. Plný sil, ale určitě NE s plnohodnotným státním útvarem za zády. Má svoji družinu kopí a koní, které se mu rozhodli sloužit výměnou za podíl z lupu. Určitě se nechtějí živit hospodářstvím. Spíše zbraní, cestovat od vesnice k vesnici, které pokud se podvolí, tak za ochranu platí daň, tribut, nebo výpalné. A pokud se nepodvolí, tak se to vydracuje silou.
Tohle si skoro říká o nějaký hack Blades in the Dark. :think:

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2782
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od ShadoWWW » 30. 9. 2018, 06:15

Spíš úprava Band of Blades, což je dark fantasy hack BitD. To by mělo být snazší.
:think:

Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 203
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: [Brainstorming] Slovanské prostředí

Příspěvek od Vito » 30. 9. 2018, 09:55

Paul píše:
29. 9. 2018, 17:26
Trošku se bojím, že by vesničani vzali zbraně do rukou, ještě před pár lety se před nimi třásla Byzanc.
Ne, ta se třásla právě před družijníky. Jsou "ti co bojují" a "ti co pracují aby ti co bojují měli co jíst".
Paul píše:
29. 9. 2018, 17:26
Jak se stavíte k ke světu? Budeme tvořit nový s novými názvy jen inspirovaný naším, nebo se vydáme v Červenákových stopách a prostě si upravíme náš svět šestého století?
Tak je to brainstorming, ale jsem především za to když někdo řekne: "Takhle to ale nebylo, tohle máte z historického hlediska blbě, oni se nemohli ani setkat s těmi a těmi kupci..." tak aby jsi mu mohl odpovědět: "My ale nesimulujeme dějiny. My tvoříme kulisu pro dobrodružné hry, která je silně inspirovaná slovanskou historií. Proto se to neodehrává v roce 456, ale na úsvitu slovanských časů ve střední evropě". Tak by se mi to líbilo.
Paul píše:
29. 9. 2018, 17:26
- z toho předchozího by šel udělat i originální dungeon. Bažina ve které jsou cestičky na kterých je voda do výše kolen, ale stačí jen pár kroků mimo a družijník skončí utopený v blátě
Dovedl bys na to udělat oD&D ruling?
Duneon jako každý jiný, akorát místo chodeb jsou bezpečné cesty a ten co jindy nese světlo by nesl dlouhou hůl na průzkum cesty. Myslím že pár dungeonů by se mělo oběvit.

Na zbytek odpovím jindy.
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host