RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od Pracující logaritmus »

Jersone, technická, tu hráčku to bavilo? Protože popisovat, jak všemu uteču, mi přijde fakt strašně nudné.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od Quentin »

Jerson: Tohle je možná nic moc příklad. Vlkodlak totiž opravdu je nepolapitelnej obyčejnýma týpkama s pistolí. A že se tvoji týpci i teleportovali po střechách dokonce zní jako railroading.

Nepřátele musí přímo cílit na jeho slabiny, stříbro, ten vlčí jed (nevím, jak se ta bylina jmenuje) jeho život mimo úplňky etc.

Nebo z toho uděláš drama - vlkodlaka někdo svede, hezký romantický sub-plot, a pak se ukáže, že je to všechno lež a měl ji/ho jen odvést do pasti.

Nebo přidáš srovnatelné nepřátele, cybervojáky, upíry, whatever.

Nebo z toho uděláš state-wide problém, roadblocks, news coverage, policie, armáda etc.

pozn. Pro všechno výše uvedené pořád platí, že bys neměl příliš omezovat player agency. Tzn. ne, že vlkodlaka někdo střelí stříbrnou kulkou ze sniperky, a nebude moct nijak reagovat. Ideálně i ten romance sub-plot by měl mít náznaky nejistoty, aby ten twist měl setup.

Nebo to vyřešíš klasicky a nenecháš hráče hrát vlkodlaky.




Týpci s pistolemi, tss :D

---

BTW jak moc se v pbp dá hráč oběsit na vlastním laně? Nemáš příležitost to ke konci svého příspěvku trošku zarámovat, aby následující volba a s ní související rizika byla více méně zadefinovaná? Třeba; "Lovci se blíží; dáš se na útěk do lesa, kde tě snadno vystopují thermálními kamerami nebo do města, kde riskuješ oběti mezi civilisty?"
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od OnGe »

Quentin píše: 10. 8. 2018, 10:03 BTW jak moc se v pbp dá hráč oběsit na vlastním laně? Nemáš příležitost to ke konci svého příspěvku trošku zarámovat, aby následující volba a s ní související rizika byla více méně zadefinovaná? Třeba; "Lovci se blíží; dáš se na útěk do lesa, kde tě snadno vystopují thermálními kamerami nebo do města, kde riskuješ oběti mezi civilisty?"
Není TOHLE nadměrné omezování player agency?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od Quentin »

OnGe píše: 10. 8. 2018, 10:09
Quentin píše: 10. 8. 2018, 10:03 BTW jak moc se v pbp dá hráč oběsit na vlastním laně? Nemáš příležitost to ke konci svého příspěvku trošku zarámovat, aby následující volba a s ní související rizika byla více méně zadefinovaná? Třeba; "Lovci se blíží; dáš se na útěk do lesa, kde tě snadno vystopují thermálními kamerami nebo do města, kde riskuješ oběti mezi civilisty?"
Není TOHLE nadměrné omezování player agency?
U stolu určitě ne, protože to pořád zůstává konverzace. Hráč může vybrat i možnost, kterou DM nenabídl (vyrazím dveře a schovám se pod auto, ať si jen myslí, že jsem odešel tamtudy) nebo problém nějak přechytračit (Pujdu do lesa, a tam to zaarnolduju jako v predatorovi, budu plavat v bahně a mají smůlu)

V pbp, kde na to vyjednávání není místo, možná.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od OnGe »

Mě by teda přišlo lepší třeba ty možnosti nadhodit a popsat rizika, co z toho plynou, ale nechat to otevřené. Jako že možnosti, co se tak samy nabízejí (což nám i hezky dokreslí situaci), ne něco, z čeho je potřeba si vybrat. Dokážu si představit situace, kdy podobná volba dává smysl, ale rozhodně bych to nepoužíval běžně. Máloco nenávidím tak, jako volby kde neexistuje třetí, nebo další možnost (snad jen volby, kde neexistuje druhá možnost).
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od Quentin »

OnGe píše: 10. 8. 2018, 10:21Mě by teda přišlo lepší třeba ty možnosti nadhodit a popsat rizika, co z toho plynou, ale nechat to otevřené. Jako že možnosti, co se tak samy nabízejí (což nám i hezky dokreslí situaci), ne něco, z čeho je potřeba si vybrat. Dokážu si představit situace, kdy podobná volba dává smysl, ale rozhodně bych to nepoužíval běžně. Máloco nenávidím tak, jako volby kde neexistuje třetí, nebo další možnost (snad jen volby, kde neexistuje druhá možnost).
Tučné je přesně to, co mám na mysli. Jsi triggered úplně zbytečně :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od OnGe »

Z toho jak jsi to popsal to moc nevyplynulo. Spíš to vypadalo, na klasické herojské dilema "objetuj sebe, nebo životy nevinných a žádný vykrucování".
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od MarkyParky »

Z toho jak jsi to popsal to moc nevyplynulo. Spíš to vypadalo, na klasické herojské dilema "objetuj sebe, nebo životy nevinných a žádný vykrucování".
Hele, a nenapadlo tě, že třeba Quentin, který tu větu psal, ví trochu lépe, proč ji psal, než ty, který jsi ji jen četl a tedy ji máš zprostředkovaně?

EDIT:
Jako poprvé se zeptat, když ti to přijde divné, OK. Napsal to nejasně.
Ale poté, co ti to vysvětlí, ho tahat za slovíčka a snažit se mu dokázat, že to musel myslet jinak, to je hodně WTF přístup k diskusi.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od OnGe »

Já neříkám, jak to myslel. Já říkám, jak to vypadalo.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 10. 8. 2018, 10:38Hele, a nenapadlo tě, že třeba Quentin, který tu větu psal, ví trochu lépe, proč ji psal, než ty, který jsi ji jen četl a tedy ji máš zprostředkovaně?
To možná ví, ale naprosto souhlasím s OnGem, že když to na mě takhle vypálí při hře, tak budu asi značně rozčarovaný.

Tohle silně zavání falešným dilematem, podsouváním informací hráčům, které postavy nemají a nezakrytému ovlivňování hráčů, o čem mají jejich postavy přemýšlet (GM tím například v podstatě zruší hráči možnost utéct do města s tím, že postavu vůbec nenapadne, že by to mohli odnést civilisti).
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od Jerson »

OnGe píše: 10. 8. 2018, 09:45Tohle je těžký. Já bych řekl, že ta neohroženost je důvod, proč hraje vlkodlaka a když jí zkusíš přistřihnout křídla, tak to zabiješ.
To klidně může, ale bude to navázané na konktérní postavu. Prostě tohohle typa nebudeš poslouchat, protože víš že je to debil. Mělo by to fungovat u postav, které jsou nějak významné a perzistentní. Ne že na tebe v parku vyskočí lupič s kudlou a ty řekneš "tohle na mě neplatí".
To právě nevím, jak by to fungovalo, protože hráči své postavy berou obvykle tak, že to co jednou zadefinujou, to už je ve hře napořád. A hlavně pokud hraješ ve dvou, tak všechny tyhle "žolíky" by se vztahovaly právě k postavě spoluhráče.

Což - jak jsem si včera vyslechl - taky vede k paralelnímu stylu hraní, kdy mají dvě hráčky dvě postavy, jednu svou hlavní a jednu doplňkovou k hlavní postavě hráče. A dost často se jedna hráčka snaží ve hře hlavní postavu druhé hráčky vyšachovat ze scény, prostě pomocí své vedlejší postavy zablokovat veškeré přijatelné možnosti dalšího vývoje děje, aby zůstala jen hra její hlavní postavy a k ní doplněné vedlejší postavy spoluhráčky. Jasně, že je to kokotský styl hry, ale zjevně to vychází s klasického problému "moje postava je takto definovaná a takto se tedy bude chovat," a rozhodně bych tenhle přístup nechtěl svými pravidly nějak podporovat, i v případě přístupnějších hráčů.
MarkyParky píše: 10. 8. 2018, 09:53 Jersone, napadlo tě třeba, že ta hráčka chtěla, aby jí ohrožovali a ne, aby jí dostali? Že si chce zahrát vlkodlačici, která pokaždé uteče?
Já se na to zeptal - a nechtěla. Chtěla svou postavu ohrožovat "lovci", aby byla ve skutečném nebezpečí - a přitom se v něm nedokázala udržet, protože ji omezovala pouze její představivost schopností vlkodlačky, která byla nastavená strašně vysoko. Já se s ní nakonec dohodl, že její vlkodlačka prostě nebude tak silná, aby skládala deset metrů vysoko a házela po nepřátelích auta, nicméně pak přišly prázdniny a už neměla čas hrát dál. Ale ten pocit, že chtějí mít svou postavu pod tkalem, a zároveň chybí páky, jak ten tlak reálně vyvinout jsem měl už několikrát.
Teď hraju hru, ve které spoluhráčka vyloženě chtěla hrát otrokyni, která bude ovládána - několikrát mi to řekla i při různých opakovaných dotazech. Nicméně v roli otrokáře jsem jí nedokázal ani nahlodat i poměrně velkým násilím, a asi by se to nezlepšilo ani kdybych ji začal kuchat. Nakonec jsem musel použít metodu "buď uděláš co po tobě chci, nebo tvá mladší sestra bude trpět," přičemž tu mladší sestru jsem hrál já, takže nemohla mít extra odolné reakce. Teprve pak hra začala fungovat ve stylu "moc se mi nelíbí, že mě tu držíš, ale podvolím se, aby to nebylo horší."
Prostě mám dojem, že tyhle holky často ví, jaký pocit nebo dojem by u své postavy chtěly dosáhnout, ale neví jak, protože je nic neomezuje v odolávání.

Takže ne - její vlkodlačice měla být ohrožena a měla potřebovat pomoc od mého "hodného lovce vlkodkalů" (její zadání).

Jak už jsem uváděl dřív, tyhle akční scény se moc nehrajou (alespoň co jsem zažil a co jsem si nechal povídat o hrách s jinými lidmi), a nejspíše proto, že se hráčkám nedaří replikovat scény z podobných filmů, kde je postava s takovými schopnostmi skutečně ohrožena. A mám dojem, že to naráží na mnou dříve zmiňovaný problém, že realita řady filmových světů prostě není v RPG funkční, protože jakmile není hlavní postava ohrožena podle scénáře, ale vede ji hráč, tak ten použije schopnosti postavy mnohem efektivněji, bez ohledu na dramatické vyznění scény a tedy obvykle při první příležitosti, nikoliv až na konci "scény". Už jsem několikát slyšel popisovaný problém "chci hrát fantasy postavy z filmu, ale nedaří se to".
MarkyParky píše: 10. 8. 2018, 09:53 A že třeba naopak pro ní zajímavý konflikt by vznikl, kdybys v jednu chvíli místo banální stupňování schopností pronásledovatelů naopak totálně ubral - a třeba zpestřil příběh tím, že bys řekl: "Hej, jakmile zjistili, že je to zase ten vlkodlak, tak pronásledování vzdali, protože ví, že nemají šanci... nejspíš bude potřeba je nějak vyprovokovat..."
To by zase nezabralo, protože její postava se snažila před pronásledovateli neustále skrývat a uniknout, nikoliv je provokovat. Nakonec jsme se dostali k tomu, že by ji vlastně měla ohrožovat celá její bývalá smečka s bývalým druhem - což by všechno byly postavy, které bych hrát já. Moje postava se tou dobou už dávno dostala na druhou kolej, což mi tak moc nevadilo spíše proto, že jsem zvyklý dělat Vypravěče a hrát vedlejší postavy. Nicméně celkově to vytváří poměrně komplikovaný problém typu "chci hrát příběh o své Mary Sue postavě v hlavní roli, a hledám spoluhráče, který mi tuhle představu dokáže naplnit." Tedy technicky "hledám vypravěče / hráče rolí vedlejších postav".

Druhá část lidí píše "chci hrát, zahraju si cokoliv (kromě vypraných věcí)", u nich mi přijde, že spíše tyhle role naplňují. Jinak řečeno pořád vidím nedostatek Vypravěčů, nebo alespoň hráčů s vypravěčskými schopnostmi.
Pracující logaritmus píše: 10. 8. 2018, 10:02 Jersone, technická, tu hráčku to bavilo? Protože popisovat, jak všemu uteču, mi přijde fakt strašně nudné.
Bavilo, nebo tedy "bavilo", protože doposud nepoznala nic jiného. Jak jsem o dost zkušenější a moje herní zkušenosti jsou delší než věk spoluhráček, tak se mi opakovaně stává, že svým spoluhráčkám nastavím laťku na vhodného spoluhráče hodně vysoko a ony pak hůře hledají spoluhráče, protože zjistily, že se dá RPG (nebo LRP) hrát mnohem zajímavěji než měly tušení. Ne že by to nezvládali i další lidé třeba okolo 25 let, ale prostě je to zase stejné schéma jako u stolních RPG či jiné zábavy - když nemají srovnání, tak si zábavu najdou i v těchto hrách. Až když uvidí rozdíl, pochopí, že to vlastně zábava moc nebyla a taky jim dojde, proč je ty hry přestávaly opakovaně bavit.
Quentin píše: 10. 8. 2018, 10:03 Vlkodlak totiž opravdu je nepolapitelnej obyčejnýma týpkama s pistolí. A že se tvoji týpci i teleportovali po střechách dokonce zní jako railroading.
Pokud ti nestačí to co je napsáno výše, tak jo. Byl to railroading, ale hlavně z její strany, a já ho měl jen naplnit.
Quentin píše: 10. 8. 2018, 10:03 Nepřátele musí přímo cílit na jeho slabiny, stříbro, ten vlčí jed (nevím, jak se ta bylina jmenuje) jeho život mimo úplňky etc.
Mno - myslíš, že se na to hrálo? Úplně znamená, že jen její vlkodlačice ještě navíc napadne všechno okolo sebe, jinak schopnosti zapíná během lusknutí prstů. Stříbro ji sice zraňuje, ale regenerace funguje pořád. Vlčí mor vůbec neznají, ten se v Twilightu a dalších filmech a seriálech neobjevuje. (ale v poslední době naštěstí vlkodlaci dost upadli.)
Quentin píše: 10. 8. 2018, 10:03 Nebo z toho uděláš drama - vlkodlaka někdo svede, hezký romantický sub-plot, a pak se ukáže, že je to všechno lež a měl ji/ho jen odvést do pasti.
Mno, až budeš hrát scény se sváděním s holkou, o kterou se ještě kluci ani nezajímali, tak zjistíš, že to raději budeš lovit vlkodlaka. :-) Zrovna téhle spoluhráčce bylo 15 a už jen vytvořit si s její postavou nějaký bližší vztah bylo dost náročné. Jinak od té doby mám jako spoluhráčky jen holky mezi 18 - 29 lety, hlavně tedy okolo 18 - 19, nevím zda nabídky těch mladších už podvědomě vůbec neberu, nebo je to něčím jiným.
Quentin píše: 10. 8. 2018, 10:03 Nebo to vyřešíš klasicky a nenecháš hráče hrát vlkodlaky.
Tady není žádný Vypravěč, který by mohl někoho "nenechat hrát". Můžeš s takovou spoluhráčkou nehrát, nebo jí lehce a opatrně navrhovat úpravy její postavy (asi tak opatrně, jako bys holce říkal, že by mohla zhubnout :-) )
Quentin píše: 10. 8. 2018, 10:03 BTW jak moc se v pbp dá hráč oběsit na vlastním laně? Nemáš příležitost to ke konci svého příspěvku trošku zarámovat, aby následující volba a s ní související rizika byla více méně zadefinovaná? Třeba; "Lovci se blíží; dáš se na útěk do lesa, kde tě snadno vystopují thermálními kamerami nebo do města, kde riskuješ oběti mezi civilisty?"
Taky zapomeň - nedáváš spoluhráčům nějaké předdefinované volby, to s tebou nikdo nebude hrát. "Vlkodlak - může utíkat celé dny, a Vlkodlak - civilisté jsou jí u prdele." Co že tam máš dál? :-)
Ne, vážně - zasahování hráče do možnosti rozhodování postavy spoluhráče je jeden z největších prohřešků. Zkus(te) se na hru nedívat z pohledu Vypravěče, ale z pohledu jiného hráče, pokud jde o vaše možnosti ovlivňovat děj nebo dokonce jeho postavu. Ono to sice vypadá, že jsem to hrál jako Vypravěč, ale tak to není, a nemůžu klasické vypravěčské postupy moc používat. Jinak "vlkodlak se v lese dokáže schovat i před infra" je až příliš snadno přidatelný tag. Proto říkám, že hledám nějakou možnost, jak postavy v možnostech omezit tak, aby je přitom neomezoval spoluhráč.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od York »

Jerson píše: 10. 8. 2018, 11:28Proto říkám, že hledám nějakou možnost, jak postavy v možnostech omezit tak, aby je přitom neomezoval spoluhráč.
Zeptal bych se přímo té hráčky. Třeba: "Je na světě někdo, nebo třeba nějaká organizace, které se opravdu bojíš a dokázala by tě chytit?" "Pokud jo, jak by to mohli udělat?"*

Původně jsem chtěl podotknout, že v domluvě o hře máte sice typickou žánrovou scénu (utíkám před lovci), ale nemáte tam vůbec zápletku příběhu ("utíkám před lovci" jako zápletka nestačí). Pak jsi dodal, že šlo o to, aby jí tvoje postava mohla zachránit - to už je mnohem lepší.

Těžko se k tomu ovšem můžete dopracovat, když hráčka nemá jasno, jak ji vlastně lovci mohou ohrozit. Pokud nijak, tak se zjevně do problémů tohohle druhu nikdy nedostane a nebude potřebovat někoho, kdo jí pomůže.


* Tohle je úplně základní improvizační technika: Nech hráčku uvažovat nahlas (o nebezpečí, které jí hrozí, o možných řešení problému a podobně) a pak to trochu pozměň a odehraj.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od MarkyParky »

Jerson píše: Chtěla svou postavu ohrožovat "lovci", aby byla ve skutečném nebezpečí - a přitom se v něm nedokázala udržet, protože ji omezovala pouze její představivost schopností vlkodlačky, která byla nastavená strašně vysoko.
Aha. Ok.

Pořád nechápu, v čem nějaká rozhodovací mechanika vyřeší tenhle problém?

Máš hráčku, která má představu, že její vlkodlačka je nadpřirozeně MarySue hustá.
Hráčka by chtěla, aby pro ní existovalo skutečné nebezpečí, ale nedovede si představit, že nebezpečí, která jí předkládáš, by jí měly zastavit. A možná si ani nedovede představit nebezpečí, které by ji dokázalo zastavit (a proto hledá protihráče, který ji ho dodá).

Když do tohohle setupu hodíš mechaniku, která určí, že nebezpečí, které pro ní doteď bylo banální, jí najednou dokáže zastavit, tak namísto toho, abys uspokojil její představu, tak jí mechanicky vnutíš představu jinou, která sice "problém" neporazitelnosti vyřeší, ale totálně zbortí účel, kvůli kterému tu hru hraje.


Jako na tohle žádná pravidla nepomohou. Na to pomůže leda OOC domluva, ve které si vyjasníte level epičnosti (a buďto ho ve shodě ona sníží, nebo ty zvýšíš). Jinak hrajete každý jinou hru a žádná mechanika vám to nespraví.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od Jerson »

York píše: 10. 8. 2018, 11:44 * Tohle je úplně základní improvizační technika: Nech hráčku uvažovat nahlas (o nebezpečí, které jí hrozí, o možných řešení problému a podobně) a pak to trochu pozměň a odehraj.
To jsem se zeptal, ale ono to není až tak samozřejmé a jednoduché - znovu říkám, že té holce bylo 15, vlastně byla nejmladší, s kým jsem kdy hrál. Ona v průběhu hry řekla, že ji můžou ohrozit jiní vlkodlaci, ale to "jak" zase bylo jako trefovat se do nějaké scény, jejíž scénář neznám.
MarkyParky píše: 10. 8. 2018, 12:41 Pořád nechápu, v čem nějaká rozhodovací mechanika vyřeší tenhle problém?
Při prostém popisu se jí nestane, že by její vlkodlačici ujela při skoku noha a ona z baráku spadla na zem. Nebo že bych jí vážně trefil. Mechanika by mohla pomoct v tom, že řekne "teď se ti stane něco nepříjemného (aby to bylo zajímavé, i pro tebe).
To nebezpečí ji nemusí dokázat zastavit, ale ohrozit výrazněji. Prostě ne že problémům uteče díky vlkodlačím schopnostem hned na začátku, ale chvíli se nechá (bude muset nechat) dusit, a až po dvou třech scénách může naplno použít svou sílu a zdrhnout. Jinak je to asi stejně zábavná hra jako mít čaroděje s kouzlem "teleport pryč".
MarkyParky píše: 10. 8. 2018, 12:41 Jako na tohle žádná pravidla nepomohou. Na to pomůže leda OOC domluva, ve které si vyjasníte level epičnosti (a buďto ho ve shodě ona sníží, nebo ty zvýšíš). Jinak hrajete každý jinou hru a žádná mechanika vám to nespraví.
Ale jo. I epické postavy můžou dostat přes držku, ano Superman nemůže být na dvou místech zároveň. Pravě že pravidla ti můžou říct, že máš sice udělanou krutopřísnou postavu, ale v zájmu vlastní zábavy ti i běžní minioni můžou dát trochu do těla. A nebo že se nepodaří vždycky utéct a budeš muset bojovat (tomu se třeba pokaždé vyhnula).
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od Quentin »

Jerson píše: 10. 8. 2018, 11:28 Taky zapomeň - nedáváš spoluhráčům nějaké předdefinované volby, to s tebou nikdo nebude hrát.
Jerson píše: 10. 8. 2018, 11:28 Ne, vážně - zasahování hráče do možnosti rozhodování postavy spoluhráče je jeden z největších prohřešků.
Nepředstavuj si to jako tvrdé nastavení jediných možností, ale jako explicitní shrnutí scény včetně možných pokračování. Důležité je, že tam někdo ty civilisty zadefinuje/připomene, aby s tím ostatní museli začít počítat. Je to příprava na to, aby až ve svém následujícím příspěvku popíšeš, jak kvůli jejímu super-uskakování rozstříleli milence před hospodou, bylo jasné, že je to její vina (a ne GM ear-fuckery)

Že ji nezáleží na civilistech je vedlější, to je jen příklad.

Jinak viz Marky.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů