RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5218
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od boubaque » 8. 8. 2018, 10:50

Marky +1 (jen jsem to pochopil jako humanoida v panteří formě - lykantrop? Black Panther?). Víme, jak to má dopadnout, takže jen zjišťujeme, jak se to stalo. Pokud hráč(ka), co hraje za Predátora, se snaží pantera opravdu zabít, tak je něco špatně. Pokud se snaží panter vyhrát, je to stejně špatně.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od Jerson » 8. 8. 2018, 12:06

Quentin píše:
8. 8. 2018, 10:00
Tohle podle mě prakticky nejde dělat mechanicky, pokud nechceš úplně rezignovat na immersion. Ale to jen opakuju svoji tradiční nelibost v mindcontrol mechanikami
Tady nejde o mindcontrol, nebo ne přímý. Jde o množství situací, po kterých by počítadlo hráči ukázalo / naznačilo, že už není potřeba vytvářet další překážky na dané téma.
Quentin píše:
8. 8. 2018, 10:00
Takže kdyby to byly třeba blades hodiny nebo fronta z AW, tak bys chtěl, aby je nenastavovali hráči, ale (nějak) sama hra?
Ano. Aby se třeba daly vzít nějaké parametry postav a z nich by vyšlo, že běžná hrozba se projeví za 5 scén / testů / komplikací.
Quentin píše:
8. 8. 2018, 10:00
Jakože panter i predátor jsou hráči? Pokud je potřeba tohle rozhodnout mechanicky, tak si dovedu představit jen nějaký obchod
Ano, obě postavy jsou hráčské, moje postava je hlavní, její je v dané chvíli vedlejší, ale může se z ní stát hlavní postava. A jde nám o odehrání souboje mezi nimi, kdy Predátor chce mít "dobrý lov" a já chci prostě neumřít, přičemž Predátora nechci zabíjet.
MarkyParky píše:
8. 8. 2018, 10:34
Oba dva hráči z nějaké metaherní debaty vědí, že:
* Scéna má končit spřátelením.
* A predátor musí prokázat, že má fyzicky navrch a dokáže Homanoida kdykoliv zabít.
Tak jednoduché to není. Scéna, kdy panter (technicky je to furry, nebo jak se tomu říká, prostě humanoidní panter) uteče, nebo kdy ho Predátor zabije ukončí hru, to nechceme. Takže pro pokračování hry jsme se dohodli, že prostě budou v kontaktu tak dlouho, dokud scéna neskončí jinak než těmito dvěma výsledky, ideálně takovým, aby spolu mohli interagovat v dalších scénách. To že má Predátor fyzicky navrch značí omezení, že já ho prostě nemůžu - a ani nechci - zabít, a že mu nedokážu utéct. Nicméně ta scéna má mnoho závěrů, od "nezabije mně, jen zajme a odtáhne k sobě" přes "zraní mně, ale nedorazí" po "dobře se pobaví při tomhle lovu, aniž by mě ale dokázal zranit". Vzájemný vztah na konci taky může skončit jako "nechám si tě jako domácí zvířátko" a "jsi stejně dobrý lovec jako já, nechceš lovit se mnou?" Plus varianty, které by napadly spoluhráčku. Není tam žádný klasický konflikt s jedním nebo druhým výstupem, a už vůbec není určen výsledek toho střetu, jen jsou vyřazeny dvě nezajímavé varianty z mnoha dalších.

Mechanika by v tomto případě měla zařídit, že se Predátor bude pantera skutečně pokoušet zabít, panter se bude skutečně pokoušet dostat od predátora pryč, nebo ho ukecat, a přitom nastavení mechaniky zajistí, že nedojde ani k zabití, ani k útěku, ale k nějakému výsledku mezi tím.

MarkyParky
Příspěvky: 7091
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od MarkyParky » 8. 8. 2018, 12:50

Jerson píše: Tak jednoduché to není. Scéna, kdy panter (technicky je to furry, nebo jak se tomu říká, prostě humanoidní panter) uteče, nebo kdy ho Predátor zabije ukončí hru, to nechceme. Takže pro pokračování hry jsme se dohodli, že prostě budou v kontaktu tak dlouho, dokud scéna neskončí jinak než těmito dvěma výsledky, ideálně takovým, aby spolu mohli interagovat v dalších scénách. To že má Predátor fyzicky navrch značí omezení, že já ho prostě nemůžu - a ani nechci - zabít, a že mu nedokážu utéct. Nicméně ta scéna má mnoho závěrů, od "nezabije mně, jen zajme a odtáhne k sobě" přes "zraní mně, ale nedorazí" po "dobře se pobaví při tomhle lovu, aniž by mě ale dokázal zranit". Vzájemný vztah na konci taky může skončit jako "nechám si tě jako domácí zvířátko" a "jsi stejně dobrý lovec jako já, nechceš lovit se mnou?" Plus varianty, které by napadly spoluhráčku. Není tam žádný klasický konflikt s jedním nebo druhým výstupem, a už vůbec není určen výsledek toho střetu, jen jsou vyřazeny dvě nezajímavé varianty z mnoha dalších.
Ok.

Takže nejde o to, že by byl dopředu domluvený outcome.
Jde o to, že jsou dopředu domluvené nějaké manitnely, které outcome musí splňovat a vy hrou zjišťujete, jak to - v rámci oněch mantinelů - dopadne.


Jerson píše: Mechanika by v tomto případě měla zařídit, že se Predátor bude pantera skutečně pokoušet zabít, panter se bude skutečně pokoušet dostat od predátora pryč, nebo ho ukecat, a přitom nastavení mechaniky zajistí, že nedojde ani k zabití, ani k útěku, ale k nějakému výsledku mezi tím.
Hm.

Ok, teď už tvůj požadavek dává smysl, ale pouze pokud ho postavíš do kontextu "znám tabletop-RPG a chci je hrát PbP" nebo "chci své zvyky z tabletop RPG rozhodování přenést do PbP".

Ale jakmile tohle paradigma opustíš, je zbytečné složitý.

Já bych se na celou první půlku tvého souvětí klidně úplně vyprdnul. Požadavek na to, že ti hráči se musí o něco pokoušet a mechanika rozhodne, kdo z koho, do hry, ve které hráči nemají zájem o "game" složku, přináší pouze komplikace.


Požadavky na to, aby mechanika zajistila, že:
* Hra nám nesmí na vybočit z dohodnutých mantinelů.
* Hra se nám nesmí zacyklit na tom, že si budeme navzájem střídavě mazat vlastní záměry.
* A hra zajistí, že dělám-li něco nebezpečného, důsledky si nepopisuji sám, ale dělá to protistrana.
jsou IMHO dostatečné.

A k tomu soft-rules, jako "Be fan of oponent's character" a "Nikdy neříkej NE, ale můžeš říct "Ano, ale..."

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8766
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od OnGe » 8. 8. 2018, 12:58

Jerson píše:
8. 8. 2018, 12:06
Jde o množství situací, po kterých by počítadlo hráči ukázalo / naznačilo, že už není potřeba vytvářet další překážky na dané téma.
Což poznáma jak? A čeho tím vlastně chceme dosáhnout?
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

MarkyParky
Příspěvky: 7091
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od MarkyParky » 8. 8. 2018, 13:12

Což poznáma jak?
Třeba tak, že to jednoho hráče začne nudit. A nabídneme mu mechaniku, jak z toho ven (klíčovou frázi, nebo soft-rule o vnesení příběhového zvratu).
A čeho tím vlastně chceme dosáhnout?
Aby se jeden hráč nezůstal nudit.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od Jerson » 8. 8. 2018, 13:26

MarkyParky píše:
8. 8. 2018, 12:50
Já bych se na celou první půlku tvého souvětí klidně úplně vyprdnul. Požadavek na to, že ti hráči se musí o něco pokoušet a mechanika rozhodne, kdo z koho, do hry, ve které hráči nemají zájem o "game" složku, přináší pouze komplikace.
To je otázka. Já nevím, zda tihle hráči mají nebo nemají zájem o game složku, protože se s ní ve svých hrách nikdy nesetkali. A málokdo z nich vůbec hraje nějaké akční nebo soubojové scény dost možná proto, že se bez mechanik dají zajímavě vyřešit. Takže je to takový kruh, který se pokouším rozetnout.
FB hráči znají vlastně jen roleplayování, spousta z nich to navíc moc neumí. Jejich hry se pak točí okolo toho, že chtějí, aby se o jejich postavu zajímala postava nějakého jiného hráče, které kladou překážky tak dlouho, až to spoluhráče přestane bavit, nebo jsou dotlačeni do role aktivní postavy, která se má zajímat o postavu jiného hráče i přes její odmítání, a toho odmítání je tolik, že je to přestane bavit. Velká většina her končí pro nezájem jednoho z dvojice hráčů.

Proto na tyhle věci hledám mechaniku - jak pro hraní vztahů, tak pro hraní akcí - která jednak dá vodítko, jak moc komplikací má protistrana předkládat, a pak ukáže, kdy by tyhle komplikace už mohly skončit.
OnGe píše:
8. 8. 2018, 12:58
Což poznáma jak? A čeho tím vlastně chceme dosáhnout?
Viz výše - chci hráčům ukázat, kdy má mít příběh konec. A také to, že pokud se o něco snaží, tak by se situace měla posouvat - zhoršovat, zlepšovat, jinak měnit, to je jedno, ale nemůže zůstat stejná.
Teď máme v plánu hrát hru ve třech, jedno z toho je holka, který zná jen Bradavickou školu - doslova RPG o tom jak postava jde do školy a učí se. Chce vyzkoušet nějakou akci, původně jsme měli ve větší skupině hrát prozkoumávání domu plného duchů, ale padlo to pro neaktivitu zakladatele.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8766
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od OnGe » 8. 8. 2018, 13:47

Jerson píše:
8. 8. 2018, 13:26
Viz výše - chci hráčům ukázat, kdy má mít příběh konec. A také to, že pokud se o něco snaží, tak by se situace měla posouvat - zhoršovat, zlepšovat, jinak měnit, to je jedno, ale nemůže zůstat stejná.
Účelu asi rozumím, ale nerozumím, jak tomu pomůže počítadlo. Protože když to bude stylem "musí se ti 3 věci povést a 3 pokazit", tak to bude hrozně umělé. Udělal bych to spíš nějak stateless. Třeba říct, že v každém postu se musí situace změnit - musí si pomoct, uškodit, nebo se nějak změnit. Tím pádem odpadne přešlapování na místě i trackování.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od Jerson » 8. 8. 2018, 14:02

To "počítadlo" může být třeba tím, že když někdo popíše svou postavu jako "vzpurný uke, drzý, tvrdohlavý a nestálý, hledá se seme, který ho dokáže zkrotit a udržet u sebe," tak aby se dalo říct, že každá popsaná vlastnost se bude řešit třeba tři scény, než se ukáže, jak si seme vedl. Ne že bych něco takového chtěl hrát, ale dávám z mého pohledu extrémní případ, kdy by nějaké počítadlo mohlo dost pomoct hře, i když by se jiné mechaniky nepoužily.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6986
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od Quentin » 8. 8. 2018, 14:18

Jerson píše:
8. 8. 2018, 13:26
Jejich hry se pak točí okolo toho, že chtějí, aby se o jejich postavu zajímala postava nějakého jiného hráče, které kladou překážky tak dlouho, až to spoluhráče přestane bavit
OnGe píše:
8. 8. 2018, 13:47
Účelu asi rozumím, ale nerozumím, jak tomu pomůže počítadlo. Protože když to bude stylem "musí se ti 3 věci povést a 3 pokazit", tak to bude hrozně umělé.
Já myslím, že už existence počítadla dá lidem dost najevo, že to mají někam posunovat. A ten můj neoblíbený mindcontrol odpadá, když dáš rozhodování o posunu počítadla na starost hráči v tomhle případě sváděné postavy.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8766
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od OnGe » 8. 8. 2018, 14:29

Já ti nevim, jestli zrovna tohle hře pomůže. Ano, pomůže to tomu, aby se nepřešlapovalo na místě, ale pak se můžeš zas setkat s problémem, že nějaká ta vlastnost prostě není dost nosná na to, aby se s ní daly skoulet tři zajímavé scény a něco jiného by naopak sneslo víc prostoru.

A vlastně si ani nejsem jistý, jestli je dobré, aby se ukazovalo, jak si kdo vedl. Řekl bych, že lidi tyhle hry - a ty ujetější zvlášť - hrajou proto, že se nijak nehodnotí. Vlastně si ani nejsem jistý, jestli je žádoucí to k nějakému rozuzlení hnát, protože někdy může být cíl i samotná cesta. Ale jako chápu, že když by někdo pořád "cestoval" a tím to celé zamrazí na mrtvém bodě, že to není úplně dobře.

Možná by se to dalo rozfázovat na akty. Expoizce - zápletka - rozuzlení, nebo něco co víc vyhovuje zamýšlené hře. K posunu do další fáze dojde ve chvíli, kdy se splní nějaké podmínky. Ty podmínky si můžou hráči určit na začátku nové fáze. Dalo by se to vzít buď strukturovaně (tj. trojaktovka, nebo něco) - což by k nějakému zvratu nebo rozuzlení mělo vést, protože ty fáze jsou tak nastavené - nebo nestrukturovaně, kdy naopak fáze nejsou nijak specifikovány, ani není omezen jejich počet. Akorát si na začátku fáze vždycky řekneme, co se musí stát, abysme přešli do další fáze. Tohle sice nějaké trackování taky vyžaduje, ale trackuje se to tak nějak samo tím, že se to odehraje.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od Jerson » 8. 8. 2018, 15:00

OnGe píše:
8. 8. 2018, 14:29
pak se můžeš zas setkat s problémem, že nějaká ta vlastnost prostě není dost nosná na to, aby se s ní daly skoulet tři zajímavé scény a něco jiného by naopak sneslo víc prostoru.
Už předtím jsem psal, že pokud se nějaká vlastnost nebo obecně tag objeví ve hře poprvé, tak by fungoval naplno, podruhé by fungoval slaběji a každé další použití by už hráč měl ideálně platit z nějakých zdrojů, které by se mu dobíjeli na základě odezvy spoluhráče/ů. Tedy každá zmíněná vlastnost by měla přijít na pořad dne minimálně jednou, pokud nebude zcela vyřešena (a hráč ji bude chtít vytáhnout znova), tak se může vyskytnou podruhé, a potřetí nebo dál pouze v případě, že hrát dostane "povolení" od spoluhráče. Pokud nedostane, může danou vlastnost sice projevit, ale už se prostě nebude řešit.

Nejde o hodnocení hráčů, ale aby byl způsob, jak ti spoluhráč může dát najevo "tahle vlastnost tvé postavy mě sere a už jí s ní dej pokoj", aniž by musel tohle říct doslova. V mimo herní debatě to tak úplně nefunguje.
OnGe píše:
8. 8. 2018, 14:29
Vlastně si ani nejsem jistý, jestli je žádoucí to k nějakému rozuzlení hnát, protože někdy může být cíl i samotná cesta.
To hráči sice občas naznačují, ale stejně jsou rozmrzelí, když hra skončí na neaktivitě. Vlastně někteří znají jen hru typu "hrajeme tak dlouho, dokud nevaříme z vody a hra se zastaví." A jsou strašně překvapení, když jim říkám, že já své RPG hry obvykle uzavírám nějakým koncem.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8766
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od OnGe » 8. 8. 2018, 15:31

Trackovat používání vlastností mi na tomhle médiu připadá blbě proveditelné. Jako ne že by to nešlo, ale bude to pruda. A nevím, jak by se mi líbilo, kdyby projevování stěžejní vlastnosti postavy, kterou jsem si vymyslel, mělo záviset na tom, jak se ostatním líbí. Protože i když se jim to třeba líbit nebude a já to dělat přestanu (protože si to vyčerpán nejpozději na 3. pokus), tak to taky není žádná výhra, protože postava ztratila duši.

Co takhle dát nějaký žolík? Prostě říct "tohle na mě neplatí" a prostě od teď to se mnou nehne. A třeba by si každý mohl proti každé jiné postavě vypěstovat jednu takovou imunitu. Vyřeší se tím, že třeba nechci hrát hysterické hádky, tak řeknu že to na mě neplatí a mám klid. Nemusím to dokonce přetrpět ani třikrát. Druhý hráč to klidně může dělat dál, ale já to nemusím hrát s ním, prostě řeknu "tohle na mě neplatí" a jedu si svojí. Nejspíš to dělat přestane, protože to bude hučení do zdi. Ale když má pocit že to tam patří, tak to tam dát může.
Jerson píše:
8. 8. 2018, 15:00
OnGe píše:
8. 8. 2018, 14:29
Vlastně si ani nejsem jistý, jestli je žádoucí to k nějakému rozuzlení hnát, protože někdy může být cíl i samotná cesta.
To hráči sice občas naznačují, ale stejně jsou rozmrzelí, když hra skončí na neaktivitě.
Tak to je jasný, protože když to chcípne na neaktivitu, nemůžou pokračovat v cestě a cíl je tak v loji.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od Jerson » 10. 8. 2018, 08:26

OnGe píše:
8. 8. 2018, 15:31
A nevím, jak by se mi líbilo, kdyby projevování stěžejní vlastnosti postavy, kterou jsem si vymyslel, mělo záviset na tom, jak se ostatním líbí. Protože i když se jim to třeba líbit nebude a já to dělat přestanu (protože si to vyčerpán nejpozději na 3. pokus), tak to taky není žádná výhra, protože postava ztratila duši.
Dám příklad - spoluhráčka si udělá postavu vlkodlačky a přitom by chtěla, aby ji ohrožovali nějací lovci. OK, tak jí tam dám lovce, týpky v autě s pistolemi. Popíšu jak zastaví černé auto a vystoupí tři nebezpečně vypadající týpci. Hráčka "Jako vlkodlak mám dobrý čich, poznám nebezpečí, utíkám". OK, týpci naskáčou do auta a jedou za ní. "Jako vlkodlak jsem rychlá, autu uteču." Přidám další pronásledovatele. "(Jako vlkodlak) umím skákat deset metrů vysoko, vyskočím na dům." Týpci doběhnou na střechu. "(Jako vlkodlak - už mě to nebaví psát) přeskočím na další střechu." Střílí po ní. "Jsem imunní na běžné zbraně." Vytáhnou katany a konečně jí seknou. "Mám rychlé léčení."
Nebyla to jedna jediná akce, ale dvě, a můžu ti říct, že tag #vlkodlak mě u téhle postavy už neskutečně sral. Kam se na to hrabe #Dobrý s mečem z Fate. Kdyby měla svou postavu rozepsanou do jednotlivých tagů jako "skoky", "rychlost", "neprůstřelnost", atd. tak se jednak můžu lépe připravit, abych ji dokázal nějak ohrozit, ale hlavně bych nehrál dvakrát situaci, ve které jednotlivé tagy může použít naplno. Jasně, už po druhém použití vysokých skoků mi bude jasné, že každému normálnímu lovci uteče, ale prostě ji příště bude nahánět nějaký jiný skokan, nebo alespoň týpek s jetpackem. Nebo se to bude odehrávat v budově, ve které se nemůže jedním skokem dostat zcela mimo dosah pronásledovatelů (které v té hře sama chce). Nebo by ji ty skoky mohly unavovat, že nemůže provést dva za sebou, případně to samé s regenerací. atd.
Prostě pokud se z každé situace může dostat vysokou rychlostí, skoky a regenerací, tak po pěti setkáních s lovci už nebudu vědět, co na ní poslat, a stejně budu hrát tak, že se její vlastnost "vlkodlak" nebude projevovat - třeba tím, že úplně rezignuju na nějaké lovce ve hře.
Další věc je, že by si hráči mohli uvědomit, jak moc jsou některé jejich postavy přesílené a to fakt není pro hru zajímavé, že každá výhoda by měla mít nějaký limit.

Žolík bych raději vynechal, protože to snadno sklouzne do stylu "přesvědčování na mě neplatí", nebo "mučení na mě neplatí".

_____________

Jinak začnu asi postupně a zkusím navrhnout použít mechanismus úspěchu akcí podle lichého / sudého počtu slov na posledních několika řádcích, a popisy komplikací dát do ruky spoluhráčům, a uvidím, jak se to osvědčí.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8766
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od OnGe » 10. 8. 2018, 08:45

Tohle je těžký. Já bych řekl, že ta neohroženost je důvod, proč hraje vlkodlaka a když jí zkusíš přistřihnout křídla, tak to zabiješ.
Jerson píše:
10. 8. 2018, 08:26
Žolík bych raději vynechal, protože to snadno sklouzne do stylu "přesvědčování na mě neplatí", nebo "mučení na mě neplatí".
To klidně může, ale bude to navázané na konktérní postavu. Prostě tohohle typa nebudeš poslouchat, protože víš že je to debil. Mělo by to fungovat u postav, které jsou nějak významné a perzistentní. Ne že na tebe v parku vyskočí lupič s kudlou a ty řekneš "tohle na mě neplatí".
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

MarkyParky
Příspěvky: 7091
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)

Příspěvek od MarkyParky » 10. 8. 2018, 08:53

Jersone, napadlo tě třeba, že ta hráčka chtěla, aby jí ohrožovali a ne, aby jí dostali?

Že si chce zahrát vlkodlačici, která pokaždé uteče?

A že od tebe očekávala, že jí budeš na takové scény nahrávat, případně se příběh bude točit kolem toho, proč jí pronásledují, kdo jí pronásleduje a podobně ... ne, že budeš řešit, jak to zařídit, aby se jí nepovedlo utéct?


Zkrátka, že cesta je cíl a mechanika, která by rozhodla, že to dopadne jinak, je krok naprosto, ale naprosto stranou?


A že třeba naopak pro ní zajímavý konflikt by vznikl, kdybys v jednu chvíli místo banální stupňování schopností pronásledovatelů naopak totálně ubral - a třeba zpestřil příběh tím, že bys řekl: "Hej, jakmile zjistili, že je to zase ten vlkodlak, tak pronásledování vzdali, protože ví, že nemají šanci... nejspíš bude potřeba je nějak vyprovokovat..."

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host