RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)
Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)
Šatrh na larpu dnes znamená přiznávat zásahy nikoli na životy, ale dle pocitu co s tebou rána asi udělala. Nevidím souvislost.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)
Ne, ale celkem silně hrozí, že to udělá hráč, tedy že chce rozvinout nějakou linii pro svou postavu a na linii druhého hráče se nedostane. Už jsem to také popisoval.
Google mi moc nepomohl s výkladem, co jsi tím asi myslel.
S házením je to něco jiného, kostky ti dají možnost neuspět ve "svém" tahu, ne? Zatímco při popisu svých akcí tě k neúspěchu nic moc nenutí.Google píše:Šatrh nie je roleplay!
Tohle mi přijde příliš metaherní. To jak dlouho bude "souboj" trvat nikdo neví a většinou ani nechce vědět dopředu, a i plány v tomto směru se dost mění ("odehrajeme to rychle" - pak je z toho hra na 20 výměn, protože to oba začne bavit)
Je dost rozdíl, pokud moje postava bude stát proti postavě jiného hráče (PvP), nebo pokud moje postava bude stát proti vedlejší postavě či náhodným nepřátelům druhého hráče, pro které ani nemáme žádné podrobnější charakteristiky (PvE)
Nepotřebuju náhodu, stačí nejistota výsledku. Dál potřebuju nějak promítnout tagy postav. A chci systém, ve kterém se oba můžou (i když nemusí) naplno snažit vyhrát. A souboják nemusí být nijak robusní, ani to nemusí být "souboják" ve smyslu zvláštních mechanik pro boj.York píše: ↑17. 7. 2018, 11:56 To jsme opět u toho, jestli to má být v principu šatrh, nebo souboják s generátorem náhody. Šatrh stojí a padá na tom, že oba hráči jsou od začátku připraveni prohrát. Když tvůj protihráč chodí do konfliktů s tím, že od začátku ví, že vyhraje (nebo aspoň neprohraje), tak s ním nehraj šatrh. Tedy ano, pak opravdu potřebuješ nějaký robustní souboják s generátorem náhody.
To bych musel napřed vědět, na kolik kol mám při jakém nastavení dát souboj, a i pak pokud začnu, tak nejspíše prohraju.York píše: ↑17. 7. 2018, 11:56 Když v tomhle módu hry v prvním kole hry popíšeš "zalehnu tě a znehybním", tak odpověď "vykroutím se ti a něco" dostaneš úplně automaticky a naprosto podle pravidel. V prvním kole prostě nemůže být nikdo vyřazen a tím, že rovnou zahlásíš takhle silnou vyřazovací akci, vlastně protivníkovi nahraješ, aby si popsal, jak se z ní vykroutí, a tedy nepřímo aby zazářil, jak je (proti tobě) dobrý. To je přesně smysl té pevné kolové struktury.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)
V tom případě se význam trochu posunul. Býval to obecně souboj bez pravidel, obvykle hodně teatrální a imaginativní. Typicky se tak odehrával třeba souboj mocných CPček.
Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)
To mi zní jako problematický přístup ke hře: Pokud o tom uvažuješ jako o "linii jednoho hráče" a "linii druhého hráče", tak vlastně hrajete dvě hry, hráč vs PJ a PJ vs hráč. V tom případě by bylo férové říct "Chci si zahrát takový a takový příběh a hledám vypravěče" (tzn. očekávám, že ho bude zajímat příběh mé postavy a pomůže mi ho rozvést).
Pokud si chtějí stejným způsobem zahrát postavu oba, tak si mohou třeba po týdnu role prohodit a hrát zas příběh druhého hráče (podobně, jako se u stolních RPGček občas prohazují GMové).
Když chceš hrát příběh obou postav, tak by to imho opravdu měl být příběh obou postav a nic jako "moje linie, tvoje linie" by v něm nemělo být.
Ano, při čistě popisné hře tě k neúspěchu nic nenutí. Musíš si ho chtít popsat sám.
Asi by bylo vhodné v tom návodu mimo jiné zmínit, proč může být dobré si popisovat vlastní neúspěchy.
Na začátku jsi nadhodil, že máš pocit, že by hrám prospěla pevnější struktura. Nabízím ti hodně jednoduchou variantu, jak to udělat u konfliktů. Což dost souvisí s celkovou délkou hry, uzavíráním dějových linií a tak.
Tři body porážky jsem používal v improvizačních oneshotech, kdy jsem od začátku věděl, že souboje nemají zabrat větší část hry, a že tam má být prostor i pro několik soubojů (v rámci maximálně tří nebo čtyř hodin na celou hru).
Je to nástroj jako každý jiný - je dobré vědět, k čemu ho chceš použít.
Tohle úzce souvisí s:
Když budeš stát proti vedlejším nebo náhodným nepřátelům, dává samozřejmě smysl nastavit konflikt kratší. A taky nedává smysl, aby tě tvůj spoluhráč vláčel od jedné porážky od mooků ke druhé (takže není pravda, že většinou prohraješ. Pokud bude většina konfliktů s nedůležitými protivníky, tak spíš většinou vyhraješ).
Další důležitá věc je, že výsledek konfliktu není dán jen posledním kolem. Všechno, co se v průběhu konfliktu stane, se zapisuje do fikce.
Hulk se možná (zatím) nedostal do hodního patra mrakodrapu, kde sídlí Big Bad Boss, ale "prošel" skoro všechna patra pod ním. BBB se asi bude muset přestěhovat, pokud nechce, aby se pod ním barák zřítil.
Jo a oba blbě počítáme, btw. Při lichém počtu kol končí ten, kdo začínal ;p
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)
Mimochodem, jak moc se v těch hrách bojuje?
Já možná hledám hodně freeformové řešení (na bázi rad a doporučení), ale přijde mi, že už z toho děláte kovbojku, kde jsou konflikty, ideálně bojové na denním pořádku (přičemž podle odpovědí doteď to vypadalo, že je vůbec problém spoluhráče k nějakému vnitrohernímu konfliktu dotlačit).
Já možná hledám hodně freeformové řešení (na bázi rad a doporučení), ale přijde mi, že už z toho děláte kovbojku, kde jsou konflikty, ideálně bojové na denním pořádku (přičemž podle odpovědí doteď to vypadalo, že je vůbec problém spoluhráče k nějakému vnitrohernímu konfliktu dotlačit).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)
Bojuje se hodně málo, zřejmě i proto, že boj není až tak zajímavý. Ale jedná spoluhráčka mi řekla, že ona hrála hodně akcí, boj k plížení. Teď právě chci zkusit,, jak bude vypadat střet mé postavy proti CP, která mě hodlá lovit, aniž bychom použili pravidla. A jsem zvědav, zda v tom bude nějaké napětí.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)
To může s absencí nějaké pevnější struktury na odehrávání konfliktů úzce souviset. Čistě freeformové konflikty nejsou moc zajímavé.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)
zajímá tohle téma někoho, nebo s ním mám zalézt, protože to není DrD?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)
5 stránek diskuse, Bubák probuzený z polospánku...
Vážně potřebuješ ještě další potvrzení zájmu?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)
To je právě otázka, jestli to zase neusnulo.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)
Běžně tu odepisuješ do rok starých témat a tady jsi nervózní po 4 dnech? Ale no tak...
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)
Já se zeptal, nervózní nejsem. Klidně ho budu řešit v soukromých zprávách.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)
Já si myslím, že je tu RPG fórum a tak sem diskuse o RPG patří a nemůže nikoho urazit.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG pro hráče textových RP (FB/fórum/chat)
Dej mi chvíli, byl jsem na Gameconu a potřebuju chvíli oraz (a zase pracovat). Ale pořád na to myslím.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů