eerieho antické primordiálno

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

eerieho antické primordiálno

Příspěvek od eerieBaatezu »

Yorkovo téma o starověkém světě mi připomnělo, že jsem si před nějakou dobou taky budoval anticky až pravěce zaměřený setting. Jak už to tak se mnou bývá, měl jsem tolik nápadů, co si často protiřečily, že bylo nad mé síly dát tomu nějakou finální formu. Líbilo se mi všechno, ale dohromady by to asi nemělo tu pravou na jednu zásadní věc soustředěnou atmosféru.

Ale napadlo mě hodit sem ty myšlenky, třeba pro inspiraci, třeba mi to nějak okomentujete a najde se nějaká cesta, jak to dál formovat.

Vlastně jsem vymýšlel dva settingy. Jeden byl low magic low fantasy a druhý byl... přesný opak. A tohle vlákno je o tom druhém. $D


Co to bylo?

• Představte si svět epic levelu Silmarillionu oproti Pánovi Prstenů, kde je všechno prostě tak nějak víc uber, oproti "všechno hustý bylo zapomenuto".
Svět mnohem víc prastarý a zároveň vyspělejší, než klasické fantasy.
Geograficky uprostřed světa je několik civilizací, obývajících klimata typu evropského kontinentu a severní afriky, to jest od sněžných krajin, přes lesy, louky a stepi, po savany a pouště.
Čím více od středu světa se člověk začne vzdalovat, tím více se blíží oblastem mimo zformovaný řád centra světa. Slunce přestane vycházet a po celou denní a noční dobu je vidět pouze hvězdná obloha. Krajinu pak čas od času osvětlí aurora borealis nebo roj meteoritů. Husté a temné hvozdy a džungle začínají nahrazovat podivné a specifické biotopy, lesy obřích bioluminiscenčních hub, masivní ledovcová pole, měsíční krajina plná kaňonů a průrev, pod kterou se rozlévají geotermální proudy ohřívající povrch tak, že zde lze spát i bez přikrývek, hory krystalů, prehistorický oceán sahající až za temnotu kosmického obzoru. Dál a dál po těchto oblastech, začání se svět blížit původnímu chaosu, ze kterého vzešel. Hory se začínají drolit do ohromných bloků i prosté sutě, přestávají respektovat zákonitosti zemské tíže a kraj zemské koule se začíná rozprostírat do všech stran, prstence skal propichují blesky nabitá oblaka, z puklin země se valí láva, kterou formují už jen bouřkové větry. Tady lze nalézt ty nejcennější minerály, studovat ty nejpodivnější síly. A je to tady, kde touto neskutečnou scenérií procházejí bohové, aby svou mocí budovali a udržovali to, co se chaos snaží pozřít a rozdělit. Zde, na okrajích světa, bojují s příšerami, které chaos plodí, a tak je někdy možno v dálce, za clonou mraků diamantového prachu a tříští všebarevných zkapalněných plynů, vidět obří siluety v urputném boji o tyto odlehlé, avšak pro všechny tvory tak zásadní prostory.

• Civilizace, jimiž jsem se inspiroval, byli Egypťané, Řekové, Atlanťané, Aztékové, Sumerové, Číňani a Seveřani. Hratelné rasy vycházely z daných oblastí. V poušti to byly ještěrci a kočkolidi, na severu trpaslíci a elfové, na východě opolidi a pandolidi, atd. Za Atlanťany hráči měly mít možnost hrát za automatony, umělé bytosti, které vyspělí Atlanťané staví! Dokonce jsem to plánoval stylem "rasa jako povolání", výběrem automatona byste hráli jeho vlastní povolání. Dost jsem vymýšlel, jak to udělat, aby nebyl imba, ale i tak zajímavej. Udělal jsem to, že sice nepotřebuje pít a jíst, ale potřebuje se dobíjet přes teplo, čili musí být každý večer někde u ohně, "dobíjet baterky" a podle dobití pak mohl dělat spešl věci a tak.

• V zemích civilizací žije klasická fauna lesní zvěře, gryfů a treantů. V odlehlých oblastech žijí elementálové, protodraci, dinosauroidní nestvůry, titáni a čím víc se terén blíží chaosu, tím více je zde pyro a cryo hyder a podobných potvor.

• I oblasti za civilizovaným středem jsou obydleny. Ve strategicky výhodných místech mají opevněná doupata různé bandy vyvrhelů, ale najdou se zde i tábory různých výprav prozkoumávajících zdejší území. Jedna z hlavních civilizací mající v nejvyšší úctě boha Slunce, se díky jeho uctívání může těšit ze střídání dne a noci i tak daleko, kde tato cyklická pravidelnost již nefunguje. Existují tak místa vzdálená od hlavních sídlišť, kde na určitý region jakoby najednou z nebe dopadají sluneční paprsky. V denních hodinách se tak dá podle těchto míst orientovat, jelikož ve zbytku plání panuje po celou dobu noční obloha, ze které tu a tam vystupují směrem k povrchu kužely světla viditelné na daleké míle. Díky tomu může tato civilizace lépe expandovat za centrální oblast, pěstovat zde plodiny, apod.
Za pomoci magických ochran pak budují velmi daleko v nebezpečných zónách své věže čarodějové. Čím blíže se mohou dostat k hranici Chaosu, tím hodnotněji mohou zdejší podivné síly zkoumat, pátrat zde po vzácných surovinách, ať už jsou to pozoruhodné látky nebo magické části těl zvířat žijících jenom zde.

• Nevěděl jsem, zda použít patheony bohů reálných mytologií, což je jednodušší na to, že to víc lídí zná, je to promakaný a už vymyšlemý, je tam hojnost postav a vztahů, ale zase to děsně působí jako alternativní Země.
Ale docela jsem se přikláněl k tomu, že bůh je role, a dycky nejhustší maník ascenduje na pozici daného boha. Poseidón byl prostě jen nejhustší deep-sea biolog. A až ho sejme nějaké obří zlo z hlubin, tak na jeho místo přijde někdo nový.
Čili "uctívání" daného boha by spočívalo v tom, zdokonalovat se v dané profesi.
Bohové by mohli na svět působit tak, že když by nemohli zasáhnout u nějakého problému, kněžím by se donesla vize, a hrdinové by v chrámu boha dostali požehnání, vlastně speciální abilitu. Třeba bůh blesků a bouří vám dá možnost seslat si bonusovej lightning damage. Takové požehnání by mohlo být i ocenění za splnšný quest.



A teď kde se to zvrhlo... :D

Říkal jsem si, že když už se do toho takhle obout, tak pořádně.

• Když premisa byla, že přestože je to svět mnohem víc prastarý, je zároveň vyspělejší, než klasické fantasy a hlavní myšlenka spočívá v tom, že magie samozřejmě skutečně existuje a civilizace ji zkoumají a dělají s ní všemožně husté věci, tak tím značně minuly technologický vývoj, který známe my. Přestože hlavní kultury settingu odvozuji od našeho světa, tak díky hustotě magie nikdo nevynalezl střelný prach nebo kapesní hodinky, ale za použití správných materiálů a správných technik věci očarujete a na nějaký parostroje jebe krtek.

• Technologie je na takovém levelu, že je to de facto spíš fantasy space opera, kde se létá vesmírem na artificiálních platformách a skáče do jinejch dimenzí a prostě se s tím settingem nesr*t. :D Ať je to pořádnej odvaz, ale přesto v kulisách dávný antiky. Architektura má rysy daných civilizací, i vznášedla a vesmírné stanice vypadají, jako by ze starověku vypadly.

• Mocná magie produkuje na vesmírných ostrovech biosféry, které sahají daleko za hranice plavidla, takže kolem nich ješty kilometry jakoby vesmírem létají ptáci. Lodě jsou poháněny vzácnými krystaly, a méně pokročilé rasy si na palubě poutají vzdušné elementály, aby jim tam udržovaly dýchatelnou atmosféru.

• Komunikuje se s tajemnými inteligencemi z jiných dimenzí, navštěvují se ohromné vesmírné hrobky dávných mocnářů.

• A kdo ví, ve kterém vesmíru se přesně nacházíme, jelikož Země i Mléčná dráha jsou dávno v nedohlednu.

• Občas se protrhne opona dělící dimenze, někdy čistě jako přírodní úkaz, kdy dírou proleze potvora žeroucí na co jí tlapa dopadne, jindy jde o cílený vpád cizáků.

• Bohové jsou aktivní, ale někde daleko mimo.



Čili namísto romantické prehistoricko antické fantasy dávných časů je z toho starověká hyper space opera. $lol$
Namísto majáků na břehu primordiálního oceánu, se v létájících chrámech skáče do jiných dimenzí.
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: eerieho antické primordiálno

Příspěvek od York »

Je ti doufám jasný, že teď máš zaracha s remakováním Dračáku, dokuď tohle nedoděláš? :)
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho antické primordiálno

Příspěvek od Pieta »

Jak říká tady kolega York...
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho antické primordiálno

Příspěvek od eerieBaatezu »

A kterou verzi? Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: eerieho antické primordiálno

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 22. 6. 2018, 23:48 A kterou verzi? Obrázek
Tu, co jsi sepsal.

Nemyslím si, že to "a tady se to zvrtlo" by s tím bylo nějak extra nekompatibilní. Jen bych se držel toho, že čím blíž k "dodělanému" jádru světa, tím hůř tam jdou dělat věci jako cestování vesmírem.

Prostě jako kdyby to bylo "vnitrozemí" - dá se tam lítat, dá se tam jezdit lodí po řekách (tedy vyhrazeným korytem), ale nemůžeš se tam nalodit na zámořskou loď a vyrazit na oceán, na to musíš nejdřív dorazit "ke břehu".

A na "oceánu" pak můžeš potkat kde co - jak místa se zdrojem velké magické moci, tak trhliny kamsi do pryč.

Myslím to všechno alegoricky, tj. za "oceán" si dosaď Chaos, nebo prostě oblast blízko chaosu, za "pevninu" si dosaď Řád, tj. oblast uprostřed.

Obyvatelé vnitřních říší pak budou určitě prahnout po magii, která se dá donést z Chaosu, a budou tam pravidelně vysílat výpravy. Na druhou stranu kontakt s Chaosem tě nejspíš změní, takže po návratu už nezapadeš tak, jako dřív. A když síly, které se tě snaží změnit, nedokážeš udržet pod kontrolou, stane se z tebe agent Chaosu, kterého budou muset tví bývalí přátelé zničit...

(Ehm, asi jsem se taky nechal trochu unést... :))
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho antické primordiálno

Příspěvek od eerieBaatezu »

Určitě tam fungune to napětí, že čím blíž tomu nezformovanému okraji světa seš, tím drsnější věci fungují. Čili by vlastně bylo vtipný, že kdo by chtěl vyrážet kolonizovat vesmír, musel by nutně stavět outposty v nebezpečných teritoriích. (To je ten koncept, proč si drsní kouzelníci stavějí věže právě tam, ale je fakt, že by se na to takhle dala napasovat ta vesmírná složka.)

S tím Chaosem, jasně, vychází to z řeckého kosmogonického modelu, ale není to nic, co by člověka mutovalo nebo tak. Se mi právě nelíbí, že je to jméno v povědomí hlavně ve spojení s Warhammerem, kde si to pak každej představuje, jako že Tzeentch a Slaanesh mají párty a všechno tam má mnohem víc klepet, očí a chapadel, než by mít mělo.
Spíš mi to hodně evokuje Elemental Chaos z DnD 4e, jenže ten už je tím pádem zabranej.
Snažím se vymyslet, jak to udělat jinak. Minimálně to jinak pojmenovat, jenže ten Chaos, co mám já, je mnohem víc ten "pravej" starořeckej chaos, než co si lidi pod vlivem WH představují, takže bych to jméno nechat chtěl, jenže jak jsem řekl, každej v tom vidí mutace a tak. Možná bych měl zrekvírovat Apeiron nebo Prima Materia, nebo tak.

Ještě vůbec k těm dvěma konceptům. Prvotně to mělo působit spíš hodně až pravěce a Silmarillionsky. Hustý civilizace, ale ve starým, uzavřeným světě, mixnutý se starořeckou kosmologií. Máš Zemi, která spočívá na Propasti. Bohové jsou od toho, že jsou to jacísi řemeslníci, demiurgové žejo, kteří musí neustále o svět pečovat, protože chaos je prvotní a silnější a řád se musí udržovat. Mělo to bejt jak Tolkienova Eä nebo Aristotelská kosmologie, že máš Zemi a kolem ní uzavřenej vesmír, de facto letět k cizím planetám nemůžeš, pže nejsou. Takovej uzavřenej svět obehnanej Chaosem.
Ta space travel složka ten pocit uzavřenýho světa začala extra najebávat. Najednou se pozornost z cestování do těch divných krajin za obydleným středem (ještě bych ta území měl pojmenovat Středozemě a je vymalováno), přesouvá na lítání po vesmírů v intergalaktických staroegyptských chrámech a jsou z toho Star Wars, kde se skáče z planety na planetu, tam se odehraje nějaká scéna a ta planeta jako taková se neřeší. Ta změna měřítka je ohromná a začíná mi připadat, že to právě ztrácí koncentraci na jeden styl hraní a vyznění světa.
Obrázek
Uživatelský avatar
Dorian
Příspěvky: 171
Registrován: 3. 10. 2009, 12:20

Re: eerieho antické primordiálno

Příspěvek od Dorian »

Co to cestování mimo „středozem“ nějak omezit aby se to tak netříštilo ? Třeba nějakou nutností se často vracet domů nebo tím že v Chaosu jsou pro většinu lidí jen omezené možnosti co dělat ? Jinak myslím že v Chaosu by nemělo být skoro nic trvalého, což časté cestování taky moc neumožní.

Jinak ti tam chybí Indové, ty jsou na cizí světy, šílená čísla a vůbec tu nejmagorštější kosmologii nejvíc. Není nic krásnějšího než když nějaký démon askezí dosáhne moci ničit planety mávnutím ruky a bohové musí vymýšlet jak ho ojebat a o tu moc ho připravit.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: eerieho antické primordiálno

Příspěvek od Cor »

Pár napadů, co mi blýsklo hlavou:

1) Co kdyby magie, kterou vládnou magové a jiné bytosti byla čím dál, tím víc slabší blíž ke středu Světa a naopak mocnější, čím blíže jsou k Okraji?
Slabší mag by třeba blizko středu nedokazal kouzlit vůbec. A naopak někdo, kdo nadání nemá, by daleko na Okraji zjistil, že najednou něco dokáže.

Mělo by to za následek, že by Střed byl sice starý a byl by domovem starobylých civilizací, ale byl by jaksi ustrnulý ve vývoji, protože by bylo těžké tam cokoliv náhle změnit tak jako na Okraji. Život by tam mohl být takový klidnější, lidé by tam mohli mít takovou tu mentalitu "vše podstatné už bylo objeveno a vynalezeno, Střed je věčný a neměnný".

Na druhou stranu, "magicka technika" bude i ve Středu fungovat normálně, když bude mít zdroje energie, dovezené z Okraje (nějaké magií nabité krystaly, či co), takže Střed bude mit důvod kolonizovat okraj, obchodovat s ním, nebo tam pořádat výpravy.

2) Co kdyby nebyl vesmír, jak ho vnímáme teď a tak by se nedalo "letět ke hvězdám" a najít tam planety a nebylo by tam vakuum? Co kdyby zkratka i s vertikální vzdaleností od země začínal Primordialní chaos?

A celkově - ať už u země nebo nad ní, čím dál jsi za Okrajem, tím víc jsou pokřivené zakony fyzyky, prostor i čas se chovají jinak, zakřivují se atp., takže někdo může např. vyrazit na létající lodi (alá Atlantis) směrem k Měsíci a cestou může narazit na létající ostrovy, mraky tvořené drahokamy, schody, které visí jen tak ve vzduchu a jen když po nich jdeš, zavedou tě úplně jinam, obří létajicí chobotnici a tak vůbec...ponechame stranou, jak bude vypadat samotný Měsíc (může to byt kámen, zrcadlo nebo překrásná žena na střibrném voze...)...a když se cestovatel bude vracet tou samou cestou, zjistí, že už neexistuje a potka něco úplně jiného a na zem se vratí z úplně jiného směru, než kudy odletěl (kdo ví, třeba priletí "zespodu" a vyletí z nějaké skutečně bezedné ptopasti). A prestože stravil cestou jen 3 tydny, když se vratí, zjistí, že uplynula staletí. A nebo třeba jen pár hodin.

3) Co kdyby, čím dál jsi od Okraje šla matérie Primordia ovlivňovat (silnou) vůlí, podobně (ale ne v takovém měřítku), jako to dělají Bohové?

Různé mocné bytosti a mágové by si tak mohli za Okrajem vytvařet své vlastní malé světy a útočiště. A to by defacto suplovalo to létání mezi planetami.
Některé tyto světy by byly dosažitelné pěšky (pokud dokažeš přejít přes skleněnou poušť a nesežerou tě kovoví červi), jiné po vodě (když se vyhneš živým vírům a místům, kde ma voda náhle menší hustotu...) a někam holt jen vzdusnou cestou nebo magickym portálem...

Okraj a to co ke za ním by pak bylo hodně divoké a exotické místo, kde je pořád co objevovat a kde žádná magie nebo magitechnika není dost divná...
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: eerieho antické primordiálno

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 23. 6. 2018, 07:58S tím Chaosem, jasně, vychází to z řeckého kosmogonického modelu, ale není to nic, co by člověka mutovalo nebo tak. Se mi právě nelíbí, že je to jméno v povědomí hlavně ve spojení s Warhammerem, kde si to pak každej představuje, jako že Tzeentch a Slaanesh mají párty a všechno tam má mnohem víc klepet, očí a chapadel, než by mít mělo.
Nemyslel jsem tím fyzické mutace, ale změnu psychiky. "Zavřeli před námi brány a nechtějí nás pustit do města? Sešlu zemětřesení!" Máš prostě obrovskou moc, která se chce nechat používat, protože její použití rozbíjí Řád a vnáší do světa Chaos.

eerieBaatezu píše: 23. 6. 2018, 07:58Ta změna měřítka je ohromná a začíná mi připadat, že to právě ztrácí koncentraci na jeden styl hraní a vyznění světa.
Tak ona to opravdu změna měřítka být může. Začínající postavy řeší výpravy na hranice Chaosu, polobohové a bohové řeší konflikt různých světů a panteonů.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho antické primordiálno

Příspěvek od eerieBaatezu »

Dorian píše: 23. 6. 2018, 08:17 Co to cestování mimo „středozem“ nějak omezit aby se to tak netříštilo ? Třeba nějakou nutností se často vracet domů nebo tím že v Chaosu jsou pro většinu lidí jen omezené možnosti co dělat ? Jinak myslím že v Chaosu by nemělo být skoro nic trvalého, což časté cestování taky moc neumožní.
Má původní myšlenka byla, že do Chaosu se cestovat vůbec nedá. Chaos je konečná země i nebe. Musíš pak otevřít průchod do jiného světa, který je třeba jinak velký, má jiný podíl nebe a země, nebo má třeba těch zemí mezi nebem víc, apod. Ta kosmologie spočívala v tom, že světy jsou kapsy v Chaosu a nedá se mezi nimi volně Chaosem cestovat. Navíc není nic jako sluneční soustavy. Hvězdy jsou menší než země, na které svítí.
Dorian píše: 23. 6. 2018, 08:17Jinak ti tam chybí Indové, ty jsou na cizí světy, šílená čísla a vůbec tu nejmagorštější kosmologii nejvíc. Není nic krásnějšího než když nějaký démon askezí dosáhne moci ničit planety mávnutím ruky a bohové musí vymýšlet jak ho ojebat a o tu moc ho připravit.
Ha, tohle je zajímavý. To si pogůglím. Dík za inspiraci.

Cor píše: 23. 6. 2018, 09:52 Pár napadů, co mi blýsklo hlavou:

1) Co kdyby magie, kterou vládnou magové a jiné bytosti byla čím dál, tím víc slabší blíž ke středu Světa a naopak mocnější, čím blíže jsou k Okraji?
Slabší mag by třeba blizko středu nedokazal kouzlit vůbec. A naopak někdo, kdo nadání nemá, by daleko na Okraji zjistil, že najednou něco dokáže.

Mělo by to za následek, že by Střed byl sice starý a byl by domovem starobylých civilizací, ale byl by jaksi ustrnulý ve vývoji, protože by bylo těžké tam cokoliv náhle změnit tak jako na Okraji. Život by tam mohl být takový klidnější, lidé by tam mohli mít takovou tu mentalitu "vše podstatné už bylo objeveno a vynalezeno, Střed je věčný a neměnný".

Na druhou stranu, "magicka technika" bude i ve Středu fungovat normálně, když bude mít zdroje energie, dovezené z Okraje (nějaké magií nabité krystaly, či co), takže Střed bude mit důvod kolonizovat okraj, obchodovat s ním, nebo tam pořádat výpravy.
Už od počátku jsem to zamýšlel tak, že magie je mnohem drsnější čím blíž jsi Chaosu. Teď je teda otázka, zda jsou magie a chaos nějak úměrně propojeny, nebo ne. To je dost na metafyzický zamyšlení. A taky je otázka, zda udělat, že střed světa je automaticky naprosto neměnný, když teda periférie je naopak rozkládání prvků a jejich mísení.
Cor píše: 23. 6. 2018, 09:522) Co kdyby nebyl vesmír, jak ho vnímáme teď a tak by se nedalo "letět ke hvězdám" a najít tam planety a nebylo by tam vakuum? Co kdyby zkratka i s vertikální vzdaleností od země začínal Primordialní chaos?
Jak už jsem odpovídal výš, svět s nebem a zemí a oceánem je bublina uprostřed chaosu. Pěšky dojdeš k místu, kde se svět rozpadá do chaosu. Ten svět je vlastně placka, nad kterou je kus nebe, má to kus oceánu, co vede někam za obzor, a má to nějaká vnitrozemní moře.
Cor píše: 23. 6. 2018, 09:52A celkově - ať už u země nebo nad ní, čím dál jsi za Okrajem, tím víc jsou pokřivené zakony fyzyky, prostor i čas se chovají jinak, zakřivují se atp., takže někdo může např. vyrazit na létající lodi (alá Atlantis) směrem k Měsíci a cestou může narazit na létající ostrovy, mraky tvořené drahokamy, schody, které visí jen tak ve vzduchu a jen když po nich jdeš, zavedou tě úplně jinam, obří létajicí chobotnici a tak vůbec...ponechame stranou, jak bude vypadat samotný Měsíc (může to byt kámen, zrcadlo nebo překrásná žena na střibrném voze...)...a když se cestovatel bude vracet tou samou cestou, zjistí, že už neexistuje a potka něco úplně jiného a na zem se vratí z úplně jiného směru, než kudy odletěl (kdo ví, třeba priletí "zespodu" a vyletí z nějaké skutečně bezedné ptopasti). A prestože stravil cestou jen 3 tydny, když se vratí, zjistí, že uplynula staletí. A nebo třeba jen pár hodin.
Jak už jsem psal v úvodním nástřelu, čím víc se vzdaluješ od středu, tím míň fungují ustálené přírodní cykly a podobně.
Cor píše: 23. 6. 2018, 09:523) Co kdyby, čím dál jsi od Okraje šla matérie Primordia ovlivňovat (silnou) vůlí, podobně (ale ne v takovém měřítku), jako to dělají Bohové?

Různé mocné bytosti a mágové by si tak mohli za Okrajem vytvařet své vlastní malé světy a útočiště. A to by defacto suplovalo to létání mezi planetami.
Některé tyto světy by byly dosažitelné pěšky (pokud dokažeš přejít přes skleněnou poušť a nesežerou tě kovoví červi), jiné po vodě (když se vyhneš živým vírům a místům, kde ma voda náhle menší hustotu...) a někam holt jen vzdusnou cestou nebo magickym portálem...

Okraj a to co ke za ním by pak bylo hodně divoké a exotické místo, kde je pořád co objevovat a kde žádná magie nebo magitechnika není dost divná...
Jak přesně bohové ovlivňují matérii na okraji zatím nemám přesně specifikované. Musím se nad tím zamyslet. Rozhodně *za* okrajem už nemůže ovlivňovat chaos nikdo. Chaos a entropie jsou primárnější a řád se musí nějak aktivně udržovat. Teď je samozřejmě otázka, co je to přesně ten Okraj, protože určitě není stálej. Spíš až mě napadá, že bejt bůh je pěknej voser, protože musíš neustále kovat ten svět, jinak se ti postupně rozpadne.

York píše: 23. 6. 2018, 12:31Nemyslel jsem tím fyzické mutace, ale změnu psychiky. "Zavřeli před námi brány a nechtějí nás pustit do města? Sešlu zemětřesení!" Máš prostě obrovskou moc, která se chce nechat používat, protože její použití rozbíjí Řád a vnáší do světa Chaos.
Tohle je zajímavá interpretace. Jakože žádná mechanika, ale přímo hráčovo chování po tom, co má větší sílu z okolí toho kraje světa, je vlastně šíření chaosu.
York píše: 23. 6. 2018, 12:31Tak ona to opravdu změna měřítka být může. Začínající postavy řeší výpravy na hranice Chaosu, polobohové a bohové řeší konflikt různých světů a panteonů.
Původně, než se mi to rozjelo do tý space opery, to bylo tak, že ty pantheony se mohou potkávat přímo v tom světě. Ale bohové mají dost práce s tím kovat svět, takže se mezi sebou moc nejebou.
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho antické primordiálno

Příspěvek od eerieBaatezu »

Btw tady jsou nějaký obrázky, co jsem měl jako inspiraci:

Břehy širého oceánu s nějakou tou pozapomenutou stavbou.
Obrázek
Ti sktřeti by byli ješterci.

Obrázek

Plavba za obzor.
Obrázek

Město Atlanťanů.
Obrázek

Sídliště z pravěkých časů.
Obrázek

Městské státy uprostřed divočiny.
Obrázek

Obrázek

Pevnosti temných přisluhovačů.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Podivné krajiny.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Prastaré rasy.
Obrázek

Obrázek

Mocné mágyně a čarodějnice z dávných věků.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Zvířata žijící blízko okraje světa.
Obrázek

Obrázek
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů