[nástřel a žbrblání] Sangréal RPG

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [nástřel a žbrblání] Sangréal RPG

Příspěvek od OnGe »

Vtip je v tom, že GMa většinou dělá někdo, kdo o tom něco ví a má prostor k tomu řešit širší kontext, namísto vlastní postavy. O prvním se můžeme hádat (mno... můžeme, ale beze mě), s tím druhým se prostě nehne.

Nefunguje když se všichni, co o tom něco vědí, mají starat aby ten co o tom nic neví nedělal skopičiny. Jedna věc je, že musejí dělat něco navíc (trest za vědění - to nechceš) a může za to ten trotl, co si to nepřečet. V lepším případě se pak v plénu dohaduje, jak že by to teda mělo správně být. V horším případě se ten, co to nemá zmáknutý, ptá do pléna, jak by to mělo být a pak se lidi dohadujou, jak by to mělo být. Prostě z toho máme hru o dohadování. Díky, radši knihu.

PS:
"Nevíte někdo, jak to bylo ve starověkém Římě s hospodama?"
"Ne."
"Ok. Takže na stole tancuje gladiátor a točej staropramen."
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [nástřel a žbrblání] Sangréal RPG

Příspěvek od boubaque »

Trochu se tu rozbíhá diskuse, která je možná zbytečná, nebo přinejmenším předčasná, tak se k tomu rychle vyjádřím. Zbytek projdu později znovu a zareaguju, až budu mít zase chvíli.

Setting chci hráčům předat pokud možno nenásilně. Určitě nebudu psát dlouhé pojednání o tom, jak prostředí vypadá, protože by ho samozřejmě málokdo přečetl (celé). Způsob, jakým chci setting a částčně i atmosféru hráčům předat, jsou předpřipravené scény s možnými konflikty, které může kdokoli vzít, pokud se mu nechce vymýšlet nic vlastního (ano, bude jich muset být aspoň 30 a do finální verze to bude práce jak na baráku). Stejně budou prostředí a atmosféru doplňovat "žánrové akce", resp. žánrové prvky, které se budou vztahovat k celé hře nebo k nějaké vybrané verzi (Monty Python vs teologická hra) nebo jednotlivým připraveným dějstvím (těch taky bude muset být víc než těch cca 5 zmíněných na začátku).

Znamená to, že nejvíc práce odvedu já (když mi s tím nikdo jiný nepomůže) a hráči pak můžou jen využívat předpřipravený obsah.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [nástřel a žbrblání] Sangréal RPG

Příspěvek od York »

OnGe: Ten trotl jsem většinou já...
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [nástřel a žbrblání] Sangréal RPG

Příspěvek od ilgir »

Já bych si to na Slezině dal.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [nástřel a žbrblání] Sangréal RPG

Příspěvek od Log 1=0 »

Popravdě, nepočítám a netuším, proč bych měl.
Asi jsem to napsal zbytečně silně. Nešlo o odmítání ve smyslu principu, ale že některé motivy a přístupy v podobných příbězích tak nějak narušují komfortní zónu těm, kteří se s nimi až tak neztotožňují. Tedy spíš části z nich. Nejde o to, že by si to v nějaké skupině nemohlo najít hráče, ale že to prostě některé odradí. Už tak jak to je. Což není a priori špatně, klidně se to dá vzít jako příležitost a víc si s těmi tématy pohrát (protože koho to odradí, toho to odradí tak jako tak).
Máš nějaké nápady, co s tím dál?
Třeba v jednom zpracování se hodně pracovalo se sny. Pojmout symboly jako reálné věci ve snu, následovala by snaha o výklad, který by rytíře směřoval k nápravě hříchů, a to by se povedlo či nepovedlo. Přičemž na pozadí může být opět něco pojato doslova (Rytíř se vydá zabít draka, toho zabije. Pokud při tom přemůže svůj hněv, ulehčí si, pokud samozřejmě nenabalí něco jiného.) nebo ne, to by záleželo na hráčích.
Aby se to nerozplizlo, je na hráčích (proto taky nejistota ohledně vyhrazení jedné role pro vypravěče) – každý směruje příběh svého hrdiny, a tedy pokud se něčí příběh rozplizne, znamená, to, že hráč nemá představu, kam příběh hrdiny směrovat. K tomu by mu ale právě měl pomoc výběr z předvytvořených dějství.
No, když myslíš, já si to moc nedovedu představit.
Nechci ty hříchy úplně tlačit.
Možná škoda, ale je to tvůj nápad.
U toho obžerství je problém, že nevidím jiné projevy, než které přímo souvisí s jídlem a pitím a nějaké dobrodružné následky mě z toho úplně nenapadají.
-Faustovský hlad po vědění, který vede k tomu, že člověk zjistí tajemství, co nemělo být odhaleno.
-Nadřazení svého koníčku povinnosti a morální dopady jejího zanedbání.
Smilstvo je v tomhle ohledu o něco lepší
Ono k tomu klasickému smilnění potřebuješ někoho druhého, takže zakládá vztah, který tě může pronásledovat dlouho, ať už jde o sodomii, cizoložství nebo zkažení nevinné dívky.
Nevím, jestli je tohle dobré téma, kde to řešit.
Není, odpovím vedle.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů