Sociální dovednosti

Tvůrčí sekce zabívající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8667
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Sociální dovednosti

Příspěvek od York » 30. 1. 2018, 15:53

boubaque píše:
30. 1. 2018, 15:45
Tyjo, Yorku, a uvědomuješ si, že ta diskuse nikam nedošla a nakonec se posunula kousek stranou?
Jasně, proto jsem ji odkazoval :-)

Tahle otázka prostě nemá jednoznačnou odpověď. Můžeme se bavit o tom, jakými způsoby se to dá pojmout a jaké to má výhody a nevýhody, ale jaký z nich použít záleží na konkrétní hře.

BTW to, že se v současné edici DnDčka pořád defaultně hází prakticky na všechno, je jeden z hlavních důvodů, proč ho nehraju.

boubaque píše:
30. 1. 2018, 15:45
záměrem nebylo nutně dostat soupeře na dno mechanických možností, ale dosahovat fikčních záměrů (a vlastně to docela souvisí s tím Quentinovým fictional positioningem).
To právě prakticky vůbec. Respektive teda jo, můžeš to samozřejmě spojit (jako třeba v boji), ale vtip fictional positioningu je právě v tom, že nemusíš vůbec uvažovat o mechanikách. Neděláš žádný převody tam a zpět, nemusíš si vyjasňovat, jaký jsou tvoje záměry*, jestli je to vůbec konflikt, atd.

* V mechanickém smyslu. Pořád je teda fajn se zeptat, co tím hráč sleduje, kvůli slaďování společné představy o situaci.

Log 1=0
Příspěvky: 326
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: Sociální dovednosti

Příspěvek od Log 1=0 » 1. 2. 2018, 18:47

eerieBaatezu píše:
30. 1. 2018, 12:22
Quentin píše:
30. 1. 2018, 12:18

Ale není. DW takhle funguje.
Já myslím v DnD.
Protože kupovat, číst a učit se rules heavy hru, když chci hrát rules light freeform, místo abych si vzal rules light systém na tři stránky je tak logické...
Jo, v dobách, kdy jediné RPG v okolí bylo DnD (DrD), to dávalo smysl. Teď už ne.

A neděs mě. musel jsem se podívat na své charsheety, abych se ujistil, že mi z nich nezmizely všechny ty rysy, ideály, pouta a vady, co zabírají asi třetinu horní části těch papírů (druhou třetinu mají skilly, včetně tedy diplomatických, v dolní části jsou vybavení, zdatnosti, rysy a blbiny).

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti