Kniha čarovných dobrodružstiev (prac.názov)- RPG pre deti

Tvůrčí sekce zabívající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Log 1=0
Příspěvky: 407
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: Kniha čarovných dobrodružstiev (prac.názov)- RPG pre deti

Příspěvek od Log 1=0 » 8. 7. 2018, 22:18

Nečetl jsem podrobně, ale kvituji eliminaci největších problémů.
Několik věcí:
Hod kostkou na spřátelení se je OK, v zásadě, ale k těm přátelstvím v bestiáři bych přidal poznámku, že to je příklad a zkušený čí odvážný MR si může vymyslet něco vlastního. Já vím, že to je v zásadě v tom úvodu o upravování pravidel, ale tady bych to napsal explicitně.
Proč se nemůže vlk skamarádit s rytířem (třeba)? Bohatě by stačilo, že má lovec bonus (klidně zvednout obtížnost a udělat lovci ten bonus větší, než u ostatních).
A v dnešní multikulti korektní době je spousta pohádek o hodných upírech a ježibabách (chvála bohům!), že bych to nezazdíval.
Tedy, ono to není přímo kritika, pravidla se dají upravit, ale bestiář je zároveň zdroj inspirace, víc variant nikomu neublíží.
A proč není v bestiáři drak?

Popis úlohy MR mi evokuje railroad. Nepovažuji to za dobrý přístup v žádném věku, protože, ač se to nezdá, není to nic lehkého.

Jen tak na odlehčení:
lnko veľmi rýchlo zapadá. Čochvíľa už bude tma a vy sa nemáte na noc
kam ukryť. Ale vaša kúzelníčka by vám mohla pomôcť. Pomocou čarovných farbičiek musí
nakresliť na tento papier slnko, a tým prinúti, aby ešte počkalo, kým si nájdete nejakú dobrú
skrýšu.“
High magic DnD-hadr. Ale to je v pohodě.
Muž aj žena vážia toľko ako plný voz. Každé z detí váži toľko ako polovica naloženého voza.
V tomhle světě je obezita fatální problém! (Nahradil bych plný vůz dospělou osobou, případně běžnou dospělou osobou)

kubicak
Příspěvky: 20
Registrován: 28. 12. 2017, 14:36

Re: Kniha čarovných dobrodružstiev (prac.názov)- RPG pre deti

Příspěvek od kubicak » 11. 7. 2018, 22:10

Ďakujem. Draka som vynechal. Čo sme hrali, ani raz sa nám ho nepodarilo poraziť a akosi sa mi nechcelo mu znížiť schopnosti. Predsa len, je to drak - nechcem ho degradovať na jaštericu :D Ale nebude problém vrátiť ho späť (a trocha ho upraviť). Vlk - určite ho pridám ako pomocníčka každej postave. Chcel som ho dať iba lovcovi ako bonus, aby som toto povolanie odlíšil od ostatných. Ale bonusov má viac než dosť.
Neviem, či upíra a ježibabu nenechám ako čisto záporné postavy. Deti sa rady boja - a nech sa majú čoho báť. Podobne je na tom aj kreslenie - hral som s deckami, čo vôbec nevedeli kresliť, no čmárali jedna radosť. A tá obezita :) - uff Mea maxima culpa!
Problém mám napr. s bojom. Zdá sa mi príliš zdĺhavý (Aj keď ani v DrD2 alebo v Parhfinderovi to nie je o nič kratšie - skôr naopak). Neviem, ako to urobiť, aby to dobre a rýchlo fungovalo. A bojím sa, že nemám dobre vyvážené povolania. Malým hráčom sa napr. vôbec nechce hrať za tuláka alebo mystika (a preto ich neviem otestovať)

Log 1=0
Příspěvky: 407
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: Kniha čarovných dobrodružstiev (prac.názov)- RPG pre deti

Příspěvek od Log 1=0 » 11. 7. 2018, 23:08

v Parhfinderovi to nie je o nič kratšie
To mi nepřipadá jako dobré měřítko pro dětskou hru.
Neviem, ako to urobiť, aby to dobre a rýchlo fungovalo.
Zkoušels vyhodit gird? Nebo alespoň nechat zaútočit někoho, kdo přijde k nepříteli?

kubicak
Příspěvky: 20
Registrován: 28. 12. 2017, 14:36

Re: Kniha čarovných dobrodružstiev (prac.názov)- RPG pre deti

Příspěvek od kubicak » 12. 7. 2018, 06:53

Zkoušels vyhodit gird? Nebo alespoň nechat zaútočit někoho, kdo přijde k nepříteli?


Pridal som nepriateľom úrovne. Ak majú rovnakú alebo menšiu úroveň, hráč hodí kockou. keď hodí 6,5,4 , potom nedôjde k boju. Nepriateľ sa zľakne a utečie. Hod 3,2,1 znamená, že k boju dôjde. Myslím, že to nie je zle myslené, ibaže ak k boju dôjde tak je nakoniec hráč nútený hodiť kockou o 1x viac (ten prvý hod na zistenie, či nepriateľ ujde alebo nie)

Log 1=0
Příspěvky: 407
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: Kniha čarovných dobrodružstiev (prac.názov)- RPG pre deti

Příspěvek od Log 1=0 » 12. 7. 2018, 17:29

kubicak píše:
12. 7. 2018, 06:53
Zkoušels vyhodit gird? Nebo alespoň nechat zaútočit někoho, kdo přijde k nepříteli?


Pridal som nepriateľom úrovne. Ak majú rovnakú alebo menšiu úroveň, hráč hodí kockou. keď hodí 6,5,4 , potom nedôjde k boju. Nepriateľ sa zľakne a utečie. Hod 3,2,1 znamená, že k boju dôjde. Myslím, že to nie je zle myslené, ibaže ak k boju dôjde tak je nakoniec hráč nútený hodiť kockou o 1x viac (ten prvý hod na zistenie, či nepriateľ ujde alebo nie)
To sníží frekvenci bojů, což je OK, ale neřeší to, že boje jsou dlouhé a nudné.
A myslím si, že popojít o dva kroky k nepříteli a pak čekat, než odehrají všichni ostatní, je nudné. Ani mi nemusí být pět.

kubicak
Příspěvky: 20
Registrován: 28. 12. 2017, 14:36

Re: Kniha čarovných dobrodružstiev (prac.názov)- RPG pre deti

Příspěvek od kubicak » 12. 7. 2018, 18:57

To o tých krokoch mi ani nenapadlo! Budem to musieť vyriešiť. Uvažujem, že kroky vynechám, len či sa tým nepokazí celý bojový systém. Uff, mám nad čím rozmýšľať.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9157
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Kniha čarovných dobrodružstiev (prac.názov)- RPG pre deti

Příspěvek od York » 12. 7. 2018, 19:24

kubicak píše:
12. 7. 2018, 06:53
Ak majú rovnakú alebo menšiu úroveň, hráč hodí kockou. keď hodí 6,5,4 , potom nedôjde k boju. Nepriateľ sa zľakne a utečie. Hod 3,2,1 znamená, že k boju dôjde. Myslím, že to nie je zle myslené, ibaže ak k boju dôjde tak je nakoniec hráč nútený hodiť kockou o 1x viac (ten prvý hod na zistenie, či nepriateľ ujde alebo nie)
Dva hody můžeš sloučit do jednoho, např.:

1-2: porážka
3-4: nepřítel utekl
5-6: vítězství

kubicak
Příspěvky: 20
Registrován: 28. 12. 2017, 14:36

Re: Kniha čarovných dobrodružstiev (prac.názov)- RPG pre deti

Příspěvek od kubicak » 12. 7. 2018, 20:53

Tu ide o to, či k boju dôjde alebo nie. To znamená, či nepriateľ utečie, alebo začne bojovať - iba dve možnosti.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9157
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Kniha čarovných dobrodružstiev (prac.názov)- RPG pre deti

Příspěvek od York » 12. 7. 2018, 20:55

kubicak píše:
12. 7. 2018, 20:53
Tu ide o to, či k boju dôjde alebo nie. To znamená, či nepriateľ utečie, alebo začne bojovať - iba dve možnosti.
Ano, ale když bude bojovat, tak se to pak vždycky rozpadne na další možnosti. Však si ten hod, co jsme popsal, vyzkoušej:

Hodíš 3: Nepřítel utekl, nebojuje se.
hodíš 5: Nepřítel neutekl, bojuje se. A dařilo se ti, takže jsi vyhrál.

Log 1=0
Příspěvky: 407
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: Kniha čarovných dobrodružstiev (prac.názov)- RPG pre deti

Příspěvek od Log 1=0 » 12. 7. 2018, 21:04

York píše:
12. 7. 2018, 20:55


Ano, ale když bude bojovat, tak se to pak vždycky rozpadne na další možnosti.
A kubicak myslí, že ty další možnosti dají do hry zajímavou scénu. A jako mi ten systém přijde trochu zbytečně combat-centrický, tak skrouhnutí na jeden hod je nejspíš až moc. Některá děcka mají rády násilí.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9157
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Kniha čarovných dobrodružstiev (prac.názov)- RPG pre deti

Příspěvek od York » 12. 7. 2018, 21:13

Log 1=0 píše:
12. 7. 2018, 21:04
A kubicak myslí, že ty další možnosti dají do hry zajímavou scénu.
V reakci na tohle:
kubicak píše:
12. 7. 2018, 19:24
ibaže ak k boju dôjde tak je nakoniec hráč nútený hodiť kockou o 1x viac
Jsem nabídl možnost, tak udělat to samé a nemít tam hod navíc. Možná se to hodit bude, možná ne.

Maucta.

kubicak
Příspěvky: 20
Registrován: 28. 12. 2017, 14:36

Re: Kniha čarovných dobrodružstiev (prac.názov)- RPG pre deti

Příspěvek od kubicak » 13. 7. 2018, 19:24

Konečne som pochopil, ako to York myslel :) Ale najskôr tam nechám dve možnosti. Inak povedané - ak má protivník rovnaký alebo menší level než hráčska postava, hodí sa kockou. Ak padnú nízke čísla, protivníka zachváti hrôza a ujde. Ak padnú vysoké, začne boj.
Ak protivník ujde, hráč nemusí bojovať - vyhral
Ak protivník neujde - hráč musí bojovať a snažiť sa vyhrať boj.

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 841
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Kniha čarovných dobrodružstiev (prac.názov)- RPG pre deti

Příspěvek od Paul » 15. 7. 2018, 17:41

Tak, za mě:

1) To s tím nasměrváním na předem připravený příběh mě překvapilo, na strranu druhou já s dětmi RPG nehrál a nevím, jak to vypadá, a nejsem cílovka.

2) Rytíř prý nemůže utéct z boje. Jak moc to je myšleno? Jakože nemůže vůbec opustit boj, nebo jen zbaběle prchnout a nechat tam kamarády?

3) Plete se ti tam tulák a bard.

4) Elf Khumar je dobrý nápad

5) Líbí se m tam ty aktivity s kreslením a podobně.
Pauloviny:
Igor (AW)/Frederik (KaM)/Hagen(Hrstka SW)/PJ D&D 5e (offline)/Blog 2.8.
Show must go on!

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 841
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Kniha čarovných dobrodružstiev (prac.názov)- RPG pre deti

Příspěvek od Paul » 17. 7. 2018, 14:06

Jo a ještě:

Když má povolání čárku u útoku, znamená to, že nemůže bojovat?
Pauloviny:
Igor (AW)/Frederik (KaM)/Hagen(Hrstka SW)/PJ D&D 5e (offline)/Blog 2.8.
Show must go on!

kubicak
Příspěvky: 20
Registrován: 28. 12. 2017, 14:36

Re: Kniha čarovných dobrodružstiev (prac.názov)- RPG pre deti

Příspěvek od kubicak » 17. 7. 2018, 21:19

čiarka u útoku? Mali by tam mať 0 - to by znamenalo, že nemôžu daným spôsobom útočiť. Napríklad mystik nemôže útočiť zblízka (síce viem, že na to niekto povie, že je to hlúposť, no deťom to vôbec nevadí) . Idem sa pozrieť, kde sa stala chyba a je tam len čiarka.
Ostatné veci, čo si napísal už riešim. Musím vymyslieť, ako to bude s rytierom a jeho útekom z boja. Napríklad, by mohol z boja odísť, až keď ujdú ostatní (lenže či by to pre deti nebolo komplikované). Alebo zruším rytierovu nemožnosť úteku.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ecthelion, Faskal a 1 host