[Drakkar] Tvrďava

Tvůrčí sekce zabívající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24137
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

[Drakkar] Tvrďava

Příspěvek od Vallun » 2. 1. 2018, 20:20

Návrh kolektivního článku pro Drakkar č. 66

Tvrďava je chorvatský název pro pevnost, opevněnou budovu - Vaultů nebo Keepů je plný net...

Smyslem článku je vytvořit kocenpt domu, v němž by byla největší šance na přežití (nejspíš) zombie apokalypsy...dům se skládá z jednotlivých místností a dalších prvků (plot? zdroje energie, vody? lokalita?) od jednotlivých autorů. Jednotlivé prvky by měly fungovat společně - samozřejmě se mohou z části dublovat - sichr je sichr:), ale pokud budou využitelné i samostatně, tak to vůbec není na škodu. Samozřejmě se lze inspirovat (dobrým) nápadem z filmů či knih, ale je fair odkaz zmínit.

Stavebník ví, že přijde zombie apokalypsa, neví přesně kdy (určitě v řádu jendotek let), ani jak přesně budou zombie vypadat. Ani neví, zda to bude "jen" zombie apokalypsa, nebo budou předcházet/současně se vyskytovat nějaké doprovodné efekty (blackout, mrazivá vichřice...)
Má k dispozici značné, ale nikoliv neomezené zdroje - je to vlastník a šéf středně velké konzultační společnosti v oblasti ICT, bezpečnosti informací, stavebnictví...(není to důležité, ale má přístup ke kvalitním moderním tehcnologiím). Takže si může dovolit na projekt vynaložit i nějaké ty miliony až desítky milionů Kč.
Nechce domem navenek vzbudit přehnanou pozornost ani před ani po apo - ví, že utajení je taky potřebné, možná rozhodující.
Veškeré instalované systémy by měly být legální či uvedeno, jak je zakrýt či legalizovat z hlediska úřadů.
Dům musí být obyvatelný a použitelný i za běžného předapo provozu.
Je třeba počítat i s tím, že ne všichni přeživší budou přátelští...
Stavebník má dost indícií k tomu, aby měl slušnou šanci, že žádné zombie nebudou uvnitř.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8432
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [Drakkar] Tvrďava

Příspěvek od OnGe » 2. 1. 2018, 20:35

Nějak si moc neumím představit, jak by ta kolektivizace článku měla vypadat. Protože aby to (fikčně) fungovalo, je potřeba na nic nezapomenout a to se s decentralizovaným týmem, kde každý řeší jakoukoliv součást si vymyslí, bude dělat dost blbě. Možná by to chtělo udělat nějakou kostru, se kterou by se dalo pracovat. Podobně jako s jinými kolektivními články jsme měli nějaký základ (třeba mapu) do kterého se to sázelo.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24137
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Drakkar] Tvrďava

Příspěvek od Vallun » 2. 1. 2018, 21:04

OnGe - chápu Tě, v podstatě souhlasím, jen nevím, jak tu kostru udělat - učitě nic neakreslím:D by stejně nepomohlo...

Berme to pracovně tak, že co nebude popsáno je běžný slušný (asi lolgicky větší) RD?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 449
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: [Drakkar] Tvrďava

Příspěvek od Log 1=0 » 2. 1. 2018, 22:24

Nechci podrývat tvé nadšení, ale myslím, že tohle nebude fungovat.
Buďto bude jeden tým dělat jeden dům, a pak nevím, jak to chceš celé organizovat a řídit (všichni jsou dobrovolníci a kreativci z principu).
Nebo si lidi rozeberou jeden dům na části. A pak to celé nebude fungovat, protože každá složka musí být podřízena celkové filozofii, a to asi těžko dosáhneš instrukcemi, byť mnohem podrobnějšími, než jsou teď.
Nebo to půjde cestou X autorů-X domů, a to by bylo skvělé, ale vytvořit hezký sci-fi projekt je trochu náročnější než to, co se dělo dosud, a bojím se, že se ti nesejde moc lidí. Ale i kdyby byl jeden, tak by to možná nebylo k zahození.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 789
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: [Drakkar] Tvrďava

Příspěvek od Sarsaparillos » 3. 1. 2018, 11:04

V zásadě souhlasím s řečeným - je to jako stavět auto, které musí jet, ale každý z nás donese hotovou jen jednu část a musí doufat, že bude kompatibilní se zbytkem. A jinak je tohle na mne moc "mikro" projekt, na takové úrovni detailu (popisovat celým článkem jednu místnost) neumím pracovat.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10248
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Drakkar] Tvrďava

Příspěvek od Ecthelion » 3. 1. 2018, 12:55

Nápad fajn, ale neumím si představit, jak z toho udělat kolektivní článek...

:arrow? Asi nejvíc mi vadí to, že zatím moc nevidím využitelnost ve hře... zkus možná popsat k čemu ta věc vůbec bude - ať už z hlediska příběhu, nebo alespoň encounterů. Jak takový jeden připravený kousek pomůže ve hře?

:arrow? Moc nechápu název, musím říct. Rozumím, že nechceš anglický název, ale proč ses rozhodl pro chorvatský? "Tvrďava" podle mě v češtině neznův vůbec dobře... navíc chorvatsky je to tvrdjava [tvrdžava], takže česká transkripce by byla spíš "tvrdžava". Tak jako tak mi to nepřipadá jako dost zajímavý název, aby to ospravedlnilo chorvatštinu... namísto názvu třeba "pevnost" nebo "útočiště". :think:

:arrow? Neumím si představit, jak by šla udělat příprava kolektivního článku z dopředu připraveného domu pro případ zombie apokalypsy. Ten má stoprocentně jednoho návrháře a jeden tým, který ho vytvořil... to se rozděluje těžko. :think:

Co si představit umím a přišlo by mi fajn, kdyby se vzala existující budova (nějaký velký činžák třeba), která se stala útočištěm pro poslední přeživší v oblasti... a každý by si vzal jedno patro nebo kousek a popsal by ho. Mohla by ho obývat jedna skupina lidí, případně několik konkurenčních skupin... a každý by nějak popsal svůj kousek, kde by lidi využili existující budovu a zabarikádovali ji.

Obrázek

Nebo ještě lépe, aby každý vytvořil nějaké útočiště v zombie převálcovaném městě? Někteří můžou být v jednom domě, jiní přeživší najdou útočiště jinde... mohly by se vytvořit místa, která se dají ve hře využít jako encountery a při hraní reálně využít...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8093
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [Drakkar] Tvrďava

Příspěvek od ilgir » 3. 1. 2018, 13:46

Jo, mě taky napadl postapo tábor ve zničeném městě. Popsat, jakým způsobem se lidi opevnili a zabezpečili v hotelu, kostele, stanici metra...

Tvrďava sice zní vtipně, ale neuráží mě. Česky je to prostě tvrz.
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných | ilgirovy deskovky

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24137
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Drakkar] Tvrďava

Příspěvek od Vallun » 3. 1. 2018, 22:30

Sarsaparillos - chápu Tě, určitě máš pravdu, že články budou spíš kratší (i když o mém to tak docela neplatí...), s tím počítám. A nestavíme to auto od nuly - nějaká představa baráku snad obecně funguje a mne jde o to vzít jednotlivé prvky, co mohou být užitečné a vymyslet je, jak je udělat co nejefektivněji, trochu s důrazem na detaily - ani ne třeba ohledně provedení, jako spíš hrozbám, kterým by mohly pomoci čelit...
:arrow? Asi nejvíc mi vadí to, že zatím moc nevidím využitelnost ve hře... zkus možná popsat k čemu ta věc vůbec bude - ať už z hlediska příběhu, nebo alespoň encounterů. Jak takový jeden připravený kousek pomůže ve hře?
No, samotný kontrukční článek přímo využitelný bude spíš omezeně. Původní motivací byla někým nadhozená představa, že po detektivním speciálu Drakkaru by měl být i zombie speciál na Velikonoce:) Tak jsem chtěl něco trochu jiného než napíšou ostatní, od té doby se mi ten nápad zalíbil, ale nebyl čas a nadšení ho dotáhnout do samostatného článku - navíc většina lidí tady ví o tomhle tématu nesčetně víc, než já...
Aktuálním motivem byl pak velmi živý sen o tom, jak jsme uvízli za náhlé sněhové bouře v autě cestou z nákupu a z bílé tmy se začalo cosi vynořovat...:)

Ten článek má fungovat tak, že jednotliví autoři budou svými prvky reagovat na originální či oblíbené hrozby, které se vyskytují v zombie postapo. Tím,že vznikne dům, který jim bude shcopen čelit, tak vznikne i seznam toho, může hrozit...tady je ta použitelnsot spíš nepřímá...

Příklad:
Kdosi kdesi ve zdejší diskusi řekl, že nejlepší obranou proti zombiím je zbourat v domě schody. To je docela chytrý nápad, ale těžko se na to připravíš předem a třeba u anšeho domu nevím, jak to ani reálně udělat. Jenže když se nad tím zamyslím, tak to docela zajímavá možnost je - schody udělám sklápěcí, jako jsou některé na půdu, ale trochu bytelnější - aby nevypadaly za běžného provozu jako sklápěcí. v mísntosti, kde budou, bude strop s podhledovými panely. Když se schody zvendou, tak půjde zasunout jeden z těch panelů, že zmizí z dohledu úplně. Navíc procházejí vodorovným obdélníkovým prostorem, který se dá dobře opevnit - protože směrem vzůru se dost blbě vyráží "dveře". Navíc mezis tropem a podhledovými deskami je místo, dke lze uložit například dálkově ovládaný kanystr se slzným plynem proti banditům... Pokud chci něoc dobře utajit, tak musím heldajícího přimět hledat něco jiného - takže je efektivní naznačit, že do vyššího patra (které samo o sobě neshcovám) se jde dveřmi...které budou jen přibetonované na pevnou stěnu...a teď zle uvažovat nad tím,že by za jedním z panelů těhle dveří byla mina typu dukla...je to přijatelné nebo nikoliv? Pak je samozřejmě poctivé/pečlivé uvést, že nahoře musí být žebřík jako nozouvá náhrada...
a teď je na msítě úvaha, které místnosti budou ve chráněné části a které nikoliv...


No a tohle napadlo jen mne, s mojí nepřiliš velkou znalostí zombie tématiky...jsem řpesvědčen o tom,že při zapojení zdejšího autorského kolektivu by to řešení mohlo být ještě lepší, zajímavější a efektivnější. Ty jendotlivé systémy domu navíc jsou relativně samostatné a nikdo nečeká, že se půjde do detailů typu průměru vodovodních trubek, aby to fakt pasovalo - i dkyž samozřejmě zle článek opentlit tím, že zdůrazním například desetinásobné překročení doporučené úrovně pevnosti nějakého prvku...:)
ale proč ses rozhodl pro chorvatský?
Protože jsem to já:) Chorvatsko mám rád...transkriptoval jsem to tak, jak to sami Chorvati vyslovují - minimálně na jihu, v Dubrovníku slyšíš od msítních cca "tverďava"...Pevnost nebo útočiště pro mne nejsou názvem - je to označení, nikolic "jméno", alespoň pro to, co zbývá z legislativce ve mně...:)
Co si představit umím a přišlo by mi fajn, kdyby se vzala existující budova (nějaký velký činžák třeba), která se stala útočištěm pro poslední přeživší v oblasti... a každý by si vzal jedno patro nebo kousek a popsal by ho. Mohla by ho obývat jedna skupina lidí, případně několik konkurenčních skupin... a každý by nějak popsal svůj kousek, kde by lidi využili existující budovu a zabarikádovali ji.
Nad tím jsem aky uvažoval a to je skoro přesně to, co nechci - je to dost totéž, co Ravnburgh, určitě užitečné a použitelné, ale směřuje to jinam, než zamýšlím - já bych fakt rád vytvořil přehled hrozeb, které lze očekávat do takového světa, jež bude využitelný pro hry, a taky nápady, jak těm hrozbám čelit...

Ale je možné, že to nakonec vznikne tak, že se tady budou shromaždovat hrozby a já - nebo někdo povolanější časem (haha...) sepíšu popis domu, který na ně bude reagovat:) účel to taky splní...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Paul, Vito a 2 hosti