[Game Chef 2017] Vinland 1776

Tvůrčí sekce zabívající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3263
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

[Game Chef 2017] Vinland 1776

Příspěvek od crowen » 13. 7. 2017, 11:57

Tento rok som sa konecne dokopal a nasiel si cas okrem RPG Kuchyne aj na globalnu sutaz, Game Chef, ktora bola vlastne prvotnou inspiraciou na rozbehnutie RPGK :-)

Washington_and_Lafayette_at_Valley_Forge.png

Vinland 1776

In the year 1000 first Vikings landed on the shores of a new land. Northlanders named the new land Vínland, and over time established the thirteen kingdoms of Vínland.

Three years ago, the treacherous frog eaters attacked the southernmost of the Vínland kingdoms, Kjetilsfjord. French regiments managed to push the bloody frontier through two other kingdoms, Ragnarland and Norgeborg, and the bloody frontier has now reached Eiriksfjord. What will happen next?

You assume the role of a member of the Children of Loki - irregular paramilitary militia recruited from frontier settlers, hunters, trappers and former soldiers - brave men and women living on the edge of civilisation at the roots of Thunder Mountains.

Pravidla najdete tu

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6899
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Game Chef 2017] Vinland 1776

Příspěvek od Quentin » 13. 7. 2017, 12:09

Did you succeed?
Under normal circumstances you need at least two successes (for what and why) to fully achieve what you wanted.

If you only have one success, decide, which part of the what and the why did you achieve.
If you have more than two, you can gained something extra.

If the task is difficult, you need an extra success.
If the task is very difficult, you need extra two successes.
Tohle zní awesome!

Nestává se moc často, že se what (task) a why (intent) perfektně shodují a nejde je moc oddělit?
Nebo je ta zábava právě v popisování toho rozdílu, když padne jen jeden úspěch?
Nebo to chápu špatně?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3263
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: [Game Chef 2017] Vinland 1776

Příspěvek od crowen » 13. 7. 2017, 12:16

IMHO by to malo vzdy ist oddelit, vies uviest nejaky priklad, kde to nejde?

Ide mi o to, ze napriklad sa snazis potichu preplazit poza hliadku (co), aby si usiel z tabora (preco). Ak hodis 2 uspechy, si von. Ak jeden, musis sa rozhodnut, kde nastala komplikacia - budi si usiel, ale vsimla si ta hliadka, alebo si hliadku prekonal, ale narazil si na dalsiu.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Game Chef 2017] Vinland 1776

Příspěvek od Sammael » 13. 7. 2017, 12:22

Velmi podobny vyhodnocovaci system pouzivaju v novom Degenesis, mne sa to velmi paci takze +1 za to. Oni ale maju chart a to nasledovny:
Successes needed
1- Routine
2- Challenging
4- difficult
6- very difficult
8 - almost impossible
10 - desperate measure

Otazka je kolko v priemere generujes kociek pri overeni, lebo ked spajas trait a skill tak vies relativne dostat aj 7 kociek, nie?
Z toho mi vychadza, že su postavy vacsinou vo svojich zameroch uspesne az nadstandardne, ci?

Tales from the Loop pouziva podobne overenie kde ma hrac hodit 6, kde ti obvykle staci 1 uspech (GM to vie navysit az na 3 ako mas ty).

Ako to vyzera v hre? Padaju vam aj neuspechy?

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6899
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Game Chef 2017] Vinland 1776

Příspěvek od Quentin » 13. 7. 2017, 12:26

Sammael píše:
13. 7. 2017, 12:22
Successes needed
1- Routine
2- Challenging
4- difficult
6- very difficult
8 - almost impossible
10 - desperate measure
Já nesnáším podobné tabulky. Jak mám jako vypravěč navigovat takovouhle detailní obtížnost? Uznávám, spoléhat pouze na fictional positioning jako DW nebo Drd2 je možná náročné opačným směrem, ale tohle je extrém. Spokojil bych se s easy/normal/hard.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Game Chef 2017] Vinland 1776

Příspěvek od Sammael » 13. 7. 2017, 12:30

@Quentin: Tu som praveze nenarazal nato, ze to chce komplexnejsiu tabulku, ale skor nato, ze aky je pomer moznych uspechov k narocnosti hodu. Skus si len tak hodit 7 kociek, kolko uspechov ti vo vacsine padne. V tejto hre ti vlastne k tomu aby si dosiahol to co chces potrebujes 2 uspechy What and Why a pri 1 uspechu uz mas aspon what. Co sa mi osobne ako napad velmi paci, len mi nepride vyvazeny pocet kociek za trait a skill.

Tales of the loop ma tiez obycajne tolko kociek v poole ale tam hadzete na cielove cislo 6.

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3263
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: [Game Chef 2017] Vinland 1776

Příspěvek od crowen » 13. 7. 2017, 12:31

Priznam sa, netestoval som to, predsa len som to spachal asi za dva vecery a par meetingov v praci :-)

Ako pise Quentin, v jednoduchosti je krasa. Ja preferujem normal, hard, very hard, pretoze ked je nieco easy, tak nema zmysel zdrzovat kockami :-)

Nechcete to niekto otestovat tu na fore, kedze je to dizajnovane na PBP hranie?

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6899
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Game Chef 2017] Vinland 1776

Příspěvek od Quentin » 13. 7. 2017, 12:33

crowen píše:
13. 7. 2017, 12:16
IMHO by to malo vzdy ist oddelit, vies uviest nejaky priklad, kde to nejde?
Nedokážu :D Napadlo mě vyjednávání, ale pokud přemlouvám Theodena, že musí jít do bitvy se Sarumanem, mohou mi padnout dva úspěchy a je to v pohodě. Nebo jeden, a musím rozhodnout zdali se mnou pujde, přestože neuvěřil, že jsou skřeti hrozba (třeba z respektu k mému rodu), nebo zdali jsem ho přesvědčil o hrozbě skřetů, ale raději se zašije v Helmově žlebu. Oboje zní celkem v pohodě.

Pak jsem myslel, že to bude problém v boji, ale na ten používáš jinou mechaniku, jestli to správně chápu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Game Chef 2017] Vinland 1776

Příspěvek od Sammael » 13. 7. 2017, 12:37

Crowen: Ja som s tymto zapasil cely vikend (do hry) a nakoniec som z toho vzisiel presne koli tomu, ze som nevedel napasovat matematiku uspech vs pocet kociek a obtiaznost.

Osobne by som to spravil asi takto:
Hod Trait + skill. Ak ti padne aspon jedna šestka tak vyhodnot What a Why. Ak ti padne 5 vyhodnot len jedno. Priemerny pocet kociek drz kolo 3d6-4d6.

Mozno by som pridal nejaku mechaniku na prehod..

Su to len brainstormi. Napad na What a Why je podla mna fantasticky a setting je rozhodne vynikajuci, preto mi nedalo nevyjadrit sa.

Ja by som ta velmi rad vyskusal, len by som potreboval viac fluffu ohladne tej doby.
Naposledy upravil(a) Sammael dne 13. 7. 2017, 13:14, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6899
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Game Chef 2017] Vinland 1776

Příspěvek od Quentin » 13. 7. 2017, 12:43

crowen píše:
13. 7. 2017, 12:31
Ako pise Quentin, v jednoduchosti je krasa. Ja preferujem normal, hard, very hard, pretoze ked je nieco easy, tak nema zmysel zdrzovat kockami :-)
Mně se strašně líbí, že mohou kostky kdykoli zkomplikovat hru. Navíc jsem něžnej vypravěč a povoluju prakticky všechno, tak to alespoň brzím tím "Jasně, hoď aspoň easy check*, jestli nebude nějaká komplikace". Nerad rozhoduju, co je a není hodné hodu kostkami, tak hážu celkem často.

Uznávám, že je to věc vkusu/stylu.

*v odnd dávám 1z6ti na komplikaci
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6899
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Game Chef 2017] Vinland 1776

Příspěvek od Quentin » 14. 7. 2017, 08:20

Včera jsme při posedávání v Mephitu zkoušeli vymyslet nějaké vzorové situace. Často se nám zdálo, že intent je lepší volba než task. Normálně by mi nevadilo, kdyby ta volba nebyla vždycky úplně vyvážená a frčelo to svižně, ale občas jsme se zasekávali, protože jsme nevěděli, jak vlastně situaci vyhodnotit. Ne, že by to nešlo, ale možná by to při hře bylo nemotorné. Ale jak říkám, nehráli jsme, jen jsme do těch pravidel kopali. Bylo nás málo a chodilo tam dost zákazníků.

Například klasická situace - pobijeme se se skřety (nebo žabožrouty), jednoho necháme žít a vyslýcháme ho. Task - zastrašit, Intent - zjistit, kde mají tábor.
  • Vyberu, že se nám podařil task, bojí se nás. Proč nám ale neřekne, kde mají tábor? Neví to? Bojí se svého velitele víc než nás? Zavání to, že tenhle roll generuje obsah i mimo tu danou akci, což je nice, ale taky to zavání šlapáním po player agency.
  • Nebo vyberu, že se nám podařil intent, nebojí se nás, ale chce nám říct, kde mají tábor. Proč? Byl už před bojem zralej na dezerci? Má spor s někým z tábora a navrhuje spolupráci? To nezní špatně. Ale přiznávám, že nás to během prvních pár vteřin nenapadlo a vymýšleli jsme věci jako, že jsme ho museli nechat jít a do tábora ho dostopovali. Najednou nám nesedělo, že místo Survive na stopování vlastně hážeme Speak.
Další běžný příklad bylo Save vs Death. Zaprvé je intent a task skoro to samé a zadruhé intent přežít je skoro dycky jasná volba. Vybuchuje vedle tebe bomba, hoď save. Valí se na tebe lavina, utíkáš z povodně etc. Chce to místo "Utíkám, abych přežil" říkat "Utíkám, abych se dostal do bezpečí".
crowen píše:
13. 7. 2017, 12:16
Ide mi o to, ze napriklad sa snazis potichu preplazit poza hliadku (co), aby si usiel z tabora (preco). Ak hodis 2 uspechy, si von. Ak jeden, musis sa rozhodnut, kde nastala komplikacia - budi si usiel, ale vsimla si ta hliadka, alebo si hliadku prekonal, ale narazil si na dalsiu.
Tanhle příklad je taky asi špatně. Že jsi pryč, ale spustils poplach, je v pořádku. Že jsi narazil na další hlídku prakticky anuluje výsledek toho hodu. Chtělo by to počítat s tím, že se musí po hodu situace změnit.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3263
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: [Game Chef 2017] Vinland 1776

Příspěvek od crowen » 14. 7. 2017, 12:33

Pri tom zastraseni by som asi rozmyslal nad takymyto alternativami:
- boji sa, ale nepovie -> uda falosnu lokaciu, bud tabor vacsej jednotky, alebo nieco ine. Zistit, preco zaklamal, je uz mimo danej situacie.
- neboji sa, ale povie -> v tabore je tak vela skretov, ze je jedno, ci to prezradi, alebo nie. Alebo vie, ze pri prichode postav tam uz nikto nebude, lebo skreti planovali odist.

Este k tomu plizeniu sa z tabora - ta alternativa, ze si obisiel hliadku, a narazil na druhu, je zla, mas pravdu. Chces obist hliadku, aby si usiel. V pripade jedneho uspechu a obidenia hliadky je nieco ine, co ti zabrani utiect - zabudol si si zbran, kone su tiez strazene, stratil si prsten pri plizeni atd.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Log 1=0 a 1 host