Brainstorming - RPG/Wargame PbP Crossover

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 07:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Brainstorming - RPG/Wargame PbP Crossover

Příspěvek od Plz » 14. 6. 2017, 07:15

Pro nechápavé příklad:

PJ 8:00 - hoďte si na iniciativu.
Modrý 10:00 - hod 3
Zelený 13:00 - hod 2
PJ 15:00 - Modrý táhne první.
Zelený 15:05 - Modrý už dnes nenapíše píše jen z práce.

....a jeden den se řešila jen iniciativa.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.

MarkyParky
Příspěvky: 7069
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Brainstorming - RPG/Wargame PbP Crossover

Příspěvek od MarkyParky » 14. 6. 2017, 07:45

Pro nechápavé příklad:

PJ 8:00 - hoďte si na iniciativu.
Modrý 10:00 - hod 3
Zelený 13:00 - hod 2
PJ 15:00 - Modrý táhne první.
Zelený 15:05 - Modrý už dnes nenapíše píše jen z práce.

....a jeden den se řešila jen iniciativa.

Plž
Proč tak složitě?

Při nočním vyhodnocování na konci třetího dne:

PJ: Hodem určím pořadí frakcí na příští kolo.
1 - Červený, modrý, zelený
2 - Červený, zelený, modrý
3 - Modrý, červený, zelený
4 - Modrý, zelený, červený
5 - Zelený, červený, modrý
6 - Zelený, modrý, červený
PanJeskyne:1D6 → 2(2)

Zítra hrajou červení, pozítří zelení, popozítří modří. Ráno se těším na první akce....

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9654
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Brainstorming - RPG/Wargame PbP Crossover

Příspěvek od York » 14. 6. 2017, 10:21

Marky: Samozřejmě jsem tím nemyslel házení iniciativy - to je jasné, že to neuděláš tak, aby to zabralo 2 dny. Myslel jsem tím to, že iniciativu tam máš na to, abys určil, kdo v tomto kole útočí a kdo se jen brání. Když budou útočit (a bránit se) všichni současně, bude to mnohem rychlejší (2x, kdyby byly jen dvě strany. Když budeš předávat slovo postupně třem stranám, tak dokonce 3x).

(U stolu je to relativně jedno, protože se na nic nečeká a stejně bys to zpracovával postupně. Když máš ale omezení na 1 tah na den, tak to je výrazný rozdíl.)

MarkyParky
Příspěvky: 7069
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Brainstorming - RPG/Wargame PbP Crossover

Příspěvek od MarkyParky » 14. 6. 2017, 11:59

York:
Jo, už ti rozumím.

V zásadě jsem o něčem takovém uvažoval, přemýšlel jsem o tom naroubovat na F4C "výměny" z F2kového Exchange Based Combat. Už jsem to kdysi jinde řešil se Sirienem a F4C to umí.

Shrnu vlastnosti obou přístupů.

F4C s postupným vyhodnocováním frakcí, tak jak jsem to nastřelil:
- 1 kolo trvá 3 dny => je relativně dost času na to rozmyslet a dohodnout se v rámci frakce
- 1 kolo trvá 3 dny => hra běží celkem pomalu a "desetikolová" bitva se roztáhne na měsíc skutečného času
- každý den se něco děje => je každý den něco malého k rozhodnutí
- jen jeden ze tří dnů se ale děje něco aktivního, zbylé dva dny frakce dělá jen pasivní/defenzivní rozhodnutí
- protože v každý moment jen jedna strana hraje aktivně, tak:
-- je možné všechny akce hlásit veřejně a většinu rovnou popisovat
-- nezáleží na pořadí odehrávání jednotek
-- pro frakci na tahu je snadné skládat nějaká komba
-- hra je otevřená a je méně pravděpodobné, že někoho přelstíte překvapivým tahem
- hra nejspíš bude popisnější/roleplayovější a strana na tahu bude mít vždy fikci trochu víc pod kontrolou skrze popisy


F4C upravené na souhrnné vyhodnocování všech najednou pomocí upraveného Exchange based Combat z Fate2:
- 1 kolo může trvat 1 den => hra běží rychle, za měsíc se zvládne velká bitva na 30 kol, což by umožnilo ještě víc nazoomovat a pohrát si s pozicemi jednotek v rámci zón a podobně
- 1 kolo může trvat 1 den => pokud se chtějí lidi věnovat rozhodování/hlasování max. jednotky minut denně, musí to někdo uvnitř frakce dobře vést
- každý den se děje něco aktivního => nejsou žádné "čistě defenzivní" dny
- protože v každý moment hrají všichni, tak často popis může přijít až pocelkovém vyhodnocení
-- hraje-li se otevřeně, záleží na pořadí odehrávání, kdo hraje moc brzy, odkrývá karty...
-- hraje-li se uzavřeně, je možné někoho přelstít překvapivým tahem a bude tam každý večer chvilka napětí, zároveň ale popisy budou vždy přicházet ex-post
- hra nejspíš bude schématičtější a deskovkovější, zvlášť pokud se budou instrukce posílat na tajňačku schématicky.


Záměrně neříkám, co je lepší a co horší, obé má pro a proti. Případné zájemce prosím, aby nadhodili, která varianta se jim osobně zamlouvá víc/hrála lépe a máme ji rozvíjet, případně klidně nadhoďte protialternativu.

MarkyParky
Příspěvky: 7069
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Brainstorming - RPG/Wargame PbP Crossover

Příspěvek od MarkyParky » 20. 6. 2017, 15:41

Nějaký nástin té aplikace F4C nabízím zde:
https://docs.google.com/document/d/1JO4 ... sp=sharing

Komentujte, nadhazujte nápady, polemizujte - zejména ti z vás, co byste si chtěli zahrát - Ecthelioni, Cor ....
Včetně názorů jako "Je to moc složité" nebo "Je to moc ploché a jednoduché" nebo "místo hacku X použijme hack Y, je lepší protože".


Hodně dalšího rozhodnutí o hře se to odvíjí od toho, jak velké jednotky by měly vlastně bojovat. Jak to vidíte?

Teď bych se přikláněl spíš k néjakým rotám + jednotlivým vehiklům => asi by i šlo hrát příběhovějśí hru o tom, jak spolu bojují frakce na pozadí dějin a mohlo by jít o nějaké tajné spolky/organizace.

Formát a featury herní mapky dávám k nahlédnutí zde:
http://markyparky.jecool.net/FateWars/
- je tam teď nahráná mapka první bitvy - zrodu frakcí v podstatě neobydlené krajině
- umí ukazovat zóny a nějaký jejich popis
-- číslo zóny (interní, pro orientaci)
-- dobový název doplněný dnešním názvem
-- aspekty různých míst v zóně
-- aspekty různých míst na hranici mezi zónami (s odkazem do které zóny)

Zamyslete se, jaké info byste chtěli ještě k zónám a také, jak zobrazit jednotky - např. zda spíš větší ikonky cca 80x80px (bude poznat, co jsou zač, ale budou překrývat detaily i na nazoomované mapě => nepůjde pouhým pohledem uvažovat v taktické rovině a ty věci jako dostřely a situační aspekty budou spíš abstraktní), či zda je udělat prťavější, cca 35x35px (díky čemuž by se ale mohla řešit poloha každé jednotky, využily by se detaily, které na té mapě jsou, ale zase bude obtížnější si udržet celkový přehled). Nebo jestli chcete zkusit něco úplně jiného (jako třeba schématické znázornění namísto obrázků)

Jak vypadá graficky rozdíl zde:
VelikostIkon.jpg

MarkyParky
Příspěvky: 7069
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Brainstorming - RPG/Wargame PbP Crossover

Příspěvek od MarkyParky » 21. 6. 2017, 09:55

Drobný edit mapy - nageneroval jsem blata, bažiny a podmáčené louky pro první hru.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host