Brainstorming skill point based fantasy systému

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8110
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od eerieBaatezu » 5. 6. 2017, 07:13

Lol, dneska mě napadla hustá věc, no napadla, prostě bych to vykradl z jistých PC her, $lol$ ale ten concept zase dost nabourává to, co jsem chtěl dělat dřív. Chjo. $D

Mno ale možná by to šlo poupravit... Jsem koukal, jak různá mmorpg a vlastně třeba i Diablo 3, teď mají ty nabíjecí a vybíjecí mechaniky v souboji. Jistými akcemi kumulujete nějaký zdroj a ten pak na něco zase použijete. Jenže jsem to nechtěl mít až zas tak combat oriented, tu hru. Ale zase by se to možná dalo upravit.

Třeba kouzlení ohnivých kouzel by zvyšovalo šanci, že se člověk začne chovat mnohem víc... vznětlivě $D, prostě zbrkle a spontánně. Ledová by zase dělala člověka odtažitým a méně empatickým. Jakože by to šlo z roviny combatu převést úplně do roviny roleplaye a dlouhodobějšího hraní.
Možná by to nakonec vedlo k zajímavé dynamice mágů, že by kouzlili takové věci, aby negovali účinky jiných a tak.
Tywe třeba nadměrečné kouzlení iluzí by vyvolávalo paranoiu a vidiny a slyšiny u kouzelníka samotného. Oheň vznětlivost, chlad odtažitost, vzduch nepředvídatelnost, země vyklidněnost, nebo tak prostě.

Jenže to by možná chtělo úplně přejebat staty, protože pak nikoho nezajímá str, dex, int a cha, ale spíš věci, co odpovídají těm rozpoložením. Nebo udělat nějakou nástavbu na to, aby tam šly hrát jak fighteři, tak ale mágové, co jsou takhle poznamenávaní kouzly.

Tyjo, ale minimálně mi to přijde dost zajímavý. :)



Tak Jersone, jak je to s tím Tvým systémem, to popiš ještě. :wink: To s tím snovým světem.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15694
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od Jerson » 5. 6. 2017, 08:37

Už jsem to zapsal ve formě (zatím nedokončené) povídky, takže pár kapitol:
Most smrti
Doktor v zahradě klidu

Ale můžeš si to přečíst celé, prakticky od první kapitoly je popsáno, jak se v tom světě pohybovali, a pro účely povídky jsem to přibarvoval jen v detailech, jinak se to odehrálo prakticky tak jak jsem napsal.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8110
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od eerieBaatezu » 5. 6. 2017, 09:15

Super, kouknu na to, dík.


Jinak mě napadá, ty mechaniky na změnu chování, já nevím, jestli to hráče vůbec baví. :D

MarkyParky
Příspěvky: 6896
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od MarkyParky » 5. 6. 2017, 09:35

eerieBaatezu:

A musí to být nutně změna chování?

Nemůže to být prostě nějaké "leakování" projevů + přesahy do mechaniky?


Jako že třeba
- za každé ohnivé kouzlo se na škále oheň<>voda posuň doleva, za každé vodní doprava
- když se posuneš moc daleko, začne magie slabě leakovat (a je na tobě, zda to znázorníš chováním nebo třeba tím, že máš rudé tváře/horké šaty/tetelí se nad tebou vzduch
- když se posuneš moc moc daleko, začne magie viditelně leakovat (mrazíš / zapaluješ věci, kterých se dotýkáš i když nechceš a pod..)
atd...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9391
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od York » 5. 6. 2017, 09:36

eerieBaatezu píše:
5. 6. 2017, 09:15
Jinak mě napadá, ty mechaniky na změnu chování, já nevím, jestli to hráče vůbec baví. :D
To je dobrá otázka. Asi jak které.

Možná by sis měl ujasnit, jaký druh hry chceš udělat, tj. jaký herní styl má primárně podporovat. Bez toho těžko můžeš rozhodnout, které mechaniky se do ní hodí a které ne.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15694
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od Jerson » 5. 6. 2017, 11:49

eerieBaatezu píše:
5. 6. 2017, 09:15
Jinak mě napadá, ty mechaniky na změnu chování, já nevím, jestli to hráče vůbec baví. :D
A jsou potřeba? Možná by stačilo jen hráčům popsat, jak se jednotlivé typy magie projevují, a jaký mají vliv na jejich nositele, a nechat hráče, aby to zakomponovali do popisu.

Mí fantasy mágové tohle používali - ti co preferovali oheň byli spíše teplomilní "letní" lidé, spíše horkorkevní, rychlejší. Naopak vodní mágové byli na pohled i pohmat navlhlí, měli rádi vodu a déšť, možná jim často teklo z nosu, atd. Zvířecí mágové přejímali chování různých zvířat, do nichž se částečně proměňovali - pokud to bylo stále stejné zvíře nebo omezená skupina, tak se jejich projevy zesilovaly, naopak pokud to byl různá zvířata, měli na podobné situace různé reakce. Ani na jednu věc nebyly klasická pravidla.

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 879
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od Cor » 5. 6. 2017, 13:10

V jednom z mých fantasy settingů (na kterém občas s přítelkyní ještě pracujeme, ale spíš je u ledu, i když už jsou to stovky stránek) máme živlovou magii, kde jsou mágové lidé, kteří v sobě z *nějakého důvodu* mají esenci živlu. Říká se jí Jiskra, i když se nejedná zrovna o ohnivý živel. Nedá se nijak určit, jestli se někdo narodil s ní nebo bez ní, dokud nedojde ke "spouštěcímu momentu", kdy se dosud skryté schopnosti projeví (obvykle traumatická událost, kde hraje roli vystavení nějakému extrému, ale nemusí to být pravidlem).
Od té doby získává mág souznění s daným živlem - cítí se dobře v jeho přítomnosti, dokonce mu chybí jeho přítomnost, méně mu vadí negativní projevy živlu. A má to svůj důvod. K ovládání živlu mág potřebuje "kontakt", tj. aby byl jeho živel v okolí přítomný a projevoval se. Čím silnější je kontakt, tím silnější magie. Naopak kontakt s opačným živlem sílu magie snižuje. Takže vodní mág během deště sílí, zatímco ohnivý slábne.
Jakmile mág začne ovládat živel, proudí skrze něj jeho síla a jeho "kontakt" s živlem vzrůstá, u některých živlů i násobně (typicky, když začne ohnivý mág kouzlit, brzy to kolem hoří, nebo hoří on sám, vzdušný mág se zase vznáší...), u jiných pomaleji. Magie se tak stává silnější a silnější, ale zároveň divočejší a hůře ovladatelnou.
Je problém sesílat rafinovaná a přesná kouzla, naopak přestává být problém rozpoutat naprosté peklo. Magie se může vymknout kontrole a v takovém případě nedojde jen k nějakému kaboom, ale zároveň magie mága zásadně promění - živel ho pohlcuje a mění ho ke svému obrazu.
Pohlcení je postupný proces a jeho začátek nemusí mága ovlivňovat až tak zásadně. Co je důležité je, že čím vyšší je "pohlcení", tím vyšší základní "kontakt" (mág má víc živlu permanentně "v sobě"). A tím drsnější změny na těle i na duši. Např. ohnivý mág má ze začátku jen o něco teplejší dotyk, ale s vyšším pohlcením jeho tělesná teplota roste, kůže je suchá a tmavne, pak se mu začnou vlasy zbarvovat do rudo-žluta, pak se začnou vlnit a zdvihat, nakonec mu v očích začne hořet neuhasínající oheň a jeho tělesná teplota je tak vysoká, že většina oblečení brzy začne doutnat a jeho pouhý dotyk pálí. To samé psychika - začne být zbrklejší, prudší, vášnivější...
A jakmile mág překročí jistou hranici "pohlcení", přestává být zcela člověkem a jeho fyzická schránka zanikne v posledním oslnivém okamžiku. Smrt? Proměna? Transcendence? Nikdo neví jistě. Ale pro okolí je to značně devastující.
A to není úplně zrovna cesta, kterou se chce většina mágů dát. Takže se musí naučit přísné sebekontrole. Jediný způsob, jak snížit kontakt se živlem je aktivně přítomnost živlu umenšit ve svém okolí, nepoddávat se pocitům, které živel provázejí a nebo se vystavit se jeho protikladu. (Mág ohně na sebe vychrstne vědro vody, zemní mág začne zhluboka dýchat a ovívat se, vodní mág se osuší/zahřeje, vzdušný mág si klekne na zem a zaryje prsty do hlíny...vpodstatě udělají to, co by jejich protějšky udělaly pro ZVÝŠENÍ kontaktu)

Jinak, ještě dodám, že u nás ty živly mají i nějaký metafyzický přesah.
Takže ovládnout Oheň znamená možnost naučit se ovládat Světlo a pak ovládnout i "Vnitřní oheň" (působení na syrové emoce).
Voda má rozšíření na Led a Krev (ovládání cizího těla proti jeho vůli). Vzduch umí Blesky a Mysl (podsouvání myšlenek). Země se rozrůstala na Regeneraci a Proměny.
Ale už je to docela dlouho, co jsem to naposledy četl, tak to možná neříkám úplně správně.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8110
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od eerieBaatezu » 5. 6. 2017, 13:39

Jerson: U někoho to možná funguje, ale je to jako mít souboják a říct "jednou za pár kol si napiště nějaký zranění". :) Radši bych to nějak mechanicky podchytil. A pak by to možná hrálo hezky dohromady s víc freeform magií, kde sice lidi můžou vymýšlet víc overpowered věci, ale zároveň by větší rozsah a trvání a podobně zvyšovaly šance na ty vedlejší efekty.
Cor píše:(Mág ohně na sebe vychrstne vědro vody, zemní mág začne zhluboka dýchat a ovívat se, vodní mág se osuší/zahřeje, vzdušný mág si klekne na zem a zaryje prsty do hlíny...vpodstatě udělají to, co by jejich protějšky udělaly pro ZVÝŠENÍ kontaktu)
Jj, tohle se mi líbí a dělá to srandu při hraní. Maník potřebuje hafo zakouzlit a pak běhá okolo a hledá sud s vodou, protože ví, že jinak přijde malér. $lol$

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8110
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od eerieBaatezu » 5. 6. 2017, 13:51

Navíc se to dobře váže na to, že mágové působí jako magoři. $D

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8110
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od eerieBaatezu » 5. 6. 2017, 14:20

Jerson píše:
5. 6. 2017, 08:37
Už jsem to zapsal ve formě (zatím nedokončené) povídky, takže pár kapitol:
Most smrti
Doktor v zahradě klidu

Ale můžeš si to přečíst celé, prakticky od první kapitoly je popsáno, jak se v tom světě pohybovali, a pro účely povídky jsem to přibarvoval jen v detailech, jinak se to odehrálo prakticky tak jak jsem napsal.
Je to dost dobrý, fakt se mi to líbí, je to taky moc hezky napsaný. Ale vůbec netuším, jak se to hraje. Z toho vyprávění to vypadá, jak když to jede jen jeden člověk a PJ. Neumím si představit partu maníků na questu, co se jim nebo právě jen jednomu z nich začnou dít takový věci.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15694
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od Jerson » 5. 6. 2017, 15:25

V téhle části kampaně byli na začátku dva, po pár sezeních tři a nakonec čtyři hráči. Je t opsané z pohledu Charlese, ale Freya a Xénie jsou hráčské postavy. A seznámili se právě tak jak jsem popsal ve druhé kapitole, tedy na dálku přes zrcadlo. Ostatně zvláštní prolínání prostorů na dálku a mluvení přes zrcadlo a někým jiným byly poměrně časté atributy, i když jsem nikdy jasně neřekl, že by se prostě teleportovali jinam.

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7217
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od Faskal » 5. 6. 2017, 15:28

Quentin má hrozně hezky zpracovaný bleed-through namemorovaných kouzel:

odkaz
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8110
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od eerieBaatezu » 5. 6. 2017, 16:28

Jerson: Tyjo to by ale úplně změnilo, co jsem prve zamýšlel. A hele o čem to hraní vlastně je? Oni jsou pořád nějak dost často v tom snovém světě a řeší co, nebo jak, já to pořád nechápu... $D

Faskal: Jj, taky jsem si na to vzpomněl.

A taky mě napadlo posedávání démony z Dračáku a třeba to, jak se Druid musí očistit, když zabije zvíře, všechno to jsou podobné principy.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15694
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od Jerson » 6. 6. 2017, 08:03

Já ti tedy vyspoiluju celou zápletku, jak se k ní dostávali hráči. Přesahuje to povídání o magii, ale alespoň uvidíš, k čemu to celé bylo.

Po pár týdnech postavy zjistily, že tyhle jejich sny a z nich plynoucí možnosti (ještě to nebrali jako své schopnosti) mají kvůli tomu, že výzkumníci z Německa spustili vysílání ze zvláštních věží, na které reagují psychicky citliví jedinci, kteří se díky tomu propadají do snů. Němci z té organizace je díky tomu mohli vyhledat a buď získat pro své plány, nebo zabít nějakou „nešťastnou náhodou“. Tahle skupina (plus ještě jedna, která hrála paralelně) ale odolaly, naučily se své schopnosti ovládat a nakonec ty vysílače zničily (a na místě nechali auto s českou značkou, což vedlo k Československo-Německé válce o Sudety, atd.)

Na to navazovala další část kampaně, poněkud delší a složitější.

Po tomhle incidentu chtěl Charles navštívit rodiče a zjistil, že jeho dům ani rodina vůbec neexistují – nikdy neexistovaly. Takže se znovu spojil s Freyou a dvěma dalšími lidmi, a začal to řešit. Znovu začali potkávat šediváky bez tváře, tentokrát ale ve skutečném světě. Dozvěděli se, že to jsou mimozemšťané, přesněji dva druhy (jako vzor jsem vzal Protossy). Jedni „zlí“ byli na Zemi už pár tisíc let, když tu ne úplně šťatně přistáli na své cestě k černé díře, do které chtěli hodit sféru, pomocí které chtěli „hodní“ Protossové změnit fyzikální zákony, a tahle sféra se vymkla kontrole a hrozila zničit celou galaxii (i když během pár set tisíc let, ale Protossové byli velmi dlouhověcí). Tihle „zlí“ Protossové se snažili z lidí získat dost energie, aby mohli zprovoznit svou loď, vyzvednout ji, najít sféru, kterou mezitím lidé získali (a kterou pojemnovali Archa Úmluvy) a pokračovat v cestě, takže lidi většinou zabíjeli. A členové hráčské skupiny měli díky svým schopnostem hodně využitelné psionické energie, takže byli poměrně častým cílem. Naštěstí pro ně se ale Protossové velmi pomalu učili, takže se skupině dařilo unikat.

Druhá skupina byli „dobří“ Protossové, kteří přilétli při události známé jako Tunguzský meteorit. Ti vezli „klíč“, kterým se sféra dala uzavřít a tím zničit (a jehož vývoj jim trval dva tisíce let pokusů – byla to fakt hodně pomalá rasa). Bohužel reaktory určené pro nabití klíče pro uzavření vybuchly při ztroskotání. Takže tihle „hodní“ protossové vybrali několik psionicky vhodných jedinců, udělali z nich své agenty, defakto umělý program – mysl s určitým cílem v lidském těle – hardwaru, kteří měli získat klíč dostat se k Arše a uzavřít ji. Takže tihle Protossové skupinu v rámci možností chránili, dokud to šlo, nechali jejich těla léčit, a když to nešlo, prostě přenesli program – duši do jiného vhodného člověka, aby mohl pokračovat v úkolu.

Skupina se nakonec dostala k Arše (kterou už Nacisté odvezli na Měsíc při pokusu ji otevřít), a čekali, až jedna externí skupina (kterou hráli hráči na srazu RPG F) spustí atomový reaktor využívající mimozemskou technologii a pošle jim na Měsíc potřebnou energii. Bohužel „hodní“ protossové měli jiný plán – lidmi postavený reaktor by nebyl dost výkonný, takže místo výroby energie zapálil atmosféru Země a oceány, zabil všechno živé (až na pár jedinců v reaktorovém bunkru) a psi energii uvolněnou z živých organismů nasměroval na Měsíc.

V té chvíli se skupina konečně dozvěděla, že tohle byl od začátku plán těch „hodných“, a že vlastně oni nejsou skuteční lidé, jen se tak vypadají a chovají. To se jim nelíbilo, takže odmítli splnit úkol a sféru zavřít, místo toho ji otevřeli. Ta pohltila Měsíc a o dvě sekundy později i Zemi, a uvnitř zůstal jen Charles, který měl v držení klíč. No a on s jeho pomocí Zemi znovu zformoval v podobě, v jaké existovala minutu před spuštěním reaktoru, zrušil existenci psi energie na Zemi a v jejím okolí, vytvořil ostatní členy skupiny v normálních tělech na Zemi, a pak sféru zavřel. Tím znemožnil všem protossům a jejich technologiím na Zemi fungovat od té chvíle až na věčnost, a zrušil všechny potenciálně magické schopnosti všech lidí, které se občas projevovaly. Jo, a zachránil jak Zemi, tak – v dlouhodobém výhledu – i galaxii.

No, a to je celý příběh (tedy bez první části) kampaně Druhá válka o svět.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6899
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od Quentin » 7. 6. 2017, 10:19

Když už jste se tu bavili o kouzlech , tak připomínám Maze Rats.

Místo seznamu kouzel má šest tabulek (elemental form, ethereal effect, physical form...). Čaroděj si podle úrovně načítá 1-4 kouzla každé ráno. Netahá je ovšem ze stabilního repertoáru, ale pokaždé si z jiných světů přivolá jiné - náhodné. Náhodně se určí kombinace dvou z těch šesti tabulek a vyjdou věci jako "resurecting breath", "animating bubble", "soothing altar" apod.

Výhody:
- tím, že jsou kouzla každý den jiná, tak se magie vůbec neohraje
- tím, že jsou kouzla každý den jiná, tak nevadí, když je nějaké moc silné, stejně bude ve hře jen jednou
- každý den je nový puzzle, když nepoužíváš pořád dokola tu stejnou neviditelnost a fireball
- tím, že se to nahazuje ráno, když ještě o nic nejde, tak je překvapivě snadné se s hráčem na efektu kouzla rozumně dohodnout (narozdíl od interpretace random věcí uprostřed boje)

Nevýhody:
- nejde s tím používat ty naše oblíbené vedlejší efekty načtených kouzel, moc by to ranní vymýšlení zdržovalo
- nejde mít mágy s desítkami kouzel, protože by to taky moc zdržovalo

Ale jinak můžu doporučit, velmi zábavný systém.
Naposledy upravil(a) Quentin dne 7. 6. 2017, 10:38, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host