Brainstorming skill point based fantasy systému
Re: Brainstorming skill point based fantasy systému
Však ano. To, že někdo běhá neznamená, že umí bojovat. Má nulu jako ten nerd.
Always bring a gun to a puppet fight
Re: Brainstorming skill point based fantasy systému
Jo, dělá lehkou atletiku. Jak z toho vyplývá, že se bude umět prát? Pokud teda nepočítáme, že budem v boji házet koule a oštěpy.
Je milion důvodů, proč by nemusel. Asi nejčastější bude, že jsem na to při tvorbě postavy zapomněl, protože jsem se soustředil na to, jak budu balit holky po dvou na svoje vyspotrovaný tělo. Jestli se k tomu ještě nepočítá s tím, že by se to mělo řešit v runtimu, tak mi ty výhody tohoto přístupu dost unikají.
Je milion důvodů, proč by nemusel. Asi nejčastější bude, že jsem na to při tvorbě postavy zapomněl, protože jsem se soustředil na to, jak budu balit holky po dvou na svoje vyspotrovaný tělo. Jestli se k tomu ještě nepočítá s tím, že by se to mělo řešit v runtimu, tak mi ty výhody tohoto přístupu dost unikají.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Brainstorming skill point based fantasy systému
Pokud to neni system, co ma pomoct gmovi ojebat a ponizit hrace (haha, zapomnel jsi na to, neumis to), pak tenhle pristup dava smysl.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Brainstorming skill point based fantasy systému
Pokud bych někdy sepsal dohromady nějaká pravidla, tak první věc, co tam napíšu je, "pokud narazíte na takovýhleho* idiota, tak ani nezačínejte hrát".
* Doufám, že se tu nenachází nějací češtináři.
Re: Brainstorming skill point based fantasy systému
Buď v té větě chybí nebo přebývá zápor, nebo nedává smysl. Nebo proto nedává smysl
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Brainstorming skill point based fantasy systému
... na tohle Jerson odpověděl příkladem, který rozpoutal diskuzi o Červené královně v RPG. Diskuzi jsem počínaje Jersonovým příspěvkem oddělil vedle.
Zde prosím pokračujte v brainstormingu skill point based fantasy systému.
Zde prosím pokračujte v brainstormingu skill point based fantasy systému.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Brainstorming skill point based fantasy systému
Díky za oddělení.
Další off-topic!
Jsem přemýšlel o tom, co jsem psal tady...
Nebo dračákovská "moc nad..." u sfér. Přes sféru zařídíš, že v žaláři zrezne zámek, že katovi se při popravě zlomí sekera. To jsou věci, které by nemagikům poskytly příležitost k naplánování, jak se dostat do vězení a provést to, jak se vloupat do katovny a pojebat mu sekyru. Což by všechno mohla být děsná sranda, protože se to musí odehrát a může se při tom stát spousta věcí. Asi tak milion víc, než když se to začaruje.
Tak jako co přidává magie do hry, kromě toho, že se díky ní snadněji jebe svět do ucha a že má hráč pocit, že je hustej, protože jebe svět do ucha?
Další off-topic!
Jsem přemýšlel o tom, co jsem psal tady...
eerieBaatezu píše: ↑25. 5. 2017, 21:21Už dlouhou dobu tvrdím, že nejzábavnější a nejzajímavější je hrát za bandu válečníků, co nic neumí.
V čem je vlastně sranda kouzelníků? Je to pocit namachrovanosti, že jednoduše vojebáváš svět okolo? Je tam ohromná hradba -> "lol, *fly*", ty dveře jsou moc silný, rozmlátit nám nejdou a tak se za ně nedostaneme -> "lol, *změna v mlhovinu*", jsme totálně v ****** -> "lol, *teleport*".eerieBaatezu píše:Sranda hraní party bojovníků spočívá právě v tom, že všechno musíš nějak zařídit, nějak vymyslet, nějak naplánovat, atp. Chceš firebally? Musíš někde získat výbušný flašky; ukrást je, něco přislíbit alcháčovi za to, že ti je udělá, najít místo, kde je koupit, nebo najmout kouzelníka, kterýmu nemusíš zas tak věřit, to všechno vede k prohlubování světa, okolí postav, zápletek a tak.
Nebo dračákovská "moc nad..." u sfér. Přes sféru zařídíš, že v žaláři zrezne zámek, že katovi se při popravě zlomí sekera. To jsou věci, které by nemagikům poskytly příležitost k naplánování, jak se dostat do vězení a provést to, jak se vloupat do katovny a pojebat mu sekyru. Což by všechno mohla být děsná sranda, protože se to musí odehrát a může se při tom stát spousta věcí. Asi tak milion víc, než když se to začaruje.
Tak jako co přidává magie do hry, kromě toho, že se díky ní snadněji jebe svět do ucha a že má hráč pocit, že je hustej, protože jebe svět do ucha?
Naposledy upravil(a) eerieBaatezu dne 31. 5. 2017, 21:48, celkem upraveno 1 x.
Re: Brainstorming skill point based fantasy systému
Magie ti dává hrozně moc, jen to nesmí být tak pitomý kouzla jako hyperprostor nebo neviditelnost (tj. jebání světa do ucha). Uřknutí. Obrazce umožňující vidět do zásvětí nebo věci ze zásvětí vylezlé. Smlouvy s tvory, se kterými se jinak domluvit nedá...magie by měla umožnit nemožné za cenu, která bude neuvěřitelná (jo, magy taky nemám ráda). Měla by problémy i vytvářet, nejen řešit. A v žádném případě by neměla jen sloužit na zvedání těžkých věcí a dělání děr do lidí.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Re: Brainstorming skill point based fantasy systému
Magie nikdy není všemocná. Ta DnDčková ti umožní ti jednoduše vyřešit spoustu situací, ale přesto není problém vytvořit situace, které pro tebe budou výzvou. Vytváří to jiná "pravidla hry" než platí v reálném světě - a to je na tom zajímavé a zábavné. Kromě toho magií obvykle nevládnou jen hráčské postavy - cokoliv mohou použít hráči, mohou použít i jejich protivníci (a obvykle v silnějším vydání).
Z hlediska zábavy u hry není dobrá a špatná magie, je jen dobře nebo špatně pojatá hra.
Když se rozhodneš hrát hru o prozkoumávání dungeonů, hleádní pokladů a tak, tak samozřejmě není dobrý nápad dát do ní kouzla, která ti umožní detekovat všechny poklady v dungeonu, neviditelný se k nim teleportovat, otevřít kouzlem libovolný zámek a zase se teleportovat pryč.
Ta samá kouzla ale mohou vést k zábavné hře, když tam přidáš magické bariéry (takže bude potřeba vymyslet, jak je obejít), ochranné runy (které budeš muset deaktivovat, jinak při pokus otevřít zámek kouzlem vybuchnou), iluze, keré se budou vůči dektekčním kouzlům tvářit jako poklad a nalákají mága do pasti, a podobně.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Brainstorming skill point based fantasy systému
+1York píše: Vytváří to jiná "pravidla hry" než platí v reálném světě - a to je na tom zajímavé a zábavné.
Hodně her se staví k magii tak, že:
- dokážeš "ojebat svět do ucha" a umíš věci, co jsou pro ostatní nepředstavitelné
- ale musíš se kvůli tomu vejít do nových, umělých bariér, které ostatní nemají. Tu máš a snaž se, je to zábava.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Brainstorming skill point based fantasy systému
Lorwyn , York, MarkyParky: A tak nadhoďte nějaký věci, co by mohla magie dělat, aby to bylo zajímavý a ne jak DnD magie.
Co je třeba to Uřknutí a proč je super?
Jak třeba nakládat s magickými bariérami? V Shadowrunu se je prostě člověk pokusí sejmout damagem nebo projít v astrálu, dalo by se nějak udělat, aby bylo fakt potřeba vymyslet, jak je obejít?
Souhlas.
Co je třeba to Uřknutí a proč je super?
Jak třeba nakládat s magickými bariérami? V Shadowrunu se je prostě člověk pokusí sejmout damagem nebo projít v astrálu, dalo by se nějak udělat, aby bylo fakt potřeba vymyslet, jak je obejít?
Takže prostě "the world's greatest role playing game". která se přesně tímhle zabývá, to dělá úplně blbě.York píše: ↑31. 5. 2017, 21:46Když se rozhodneš hrát hru o prozkoumávání dungeonů, hleádní pokladů a tak, tak samozřejmě není dobrý nápad dát do ní kouzla, která ti umožní detekovat všechny poklady v dungeonu, neviditelný se k nim teleportovat, otevřít kouzlem libovolný zámek a zase se teleportovat pryč.
Souhlas.
Re: Brainstorming skill point based fantasy systému
Ne tak docela. Ono o tom DnD nikdy až tak úplně nebylo. Nejvíc "dungeoncrawlová" byla asi 1e (ne tím, že by to nějak zvlášť mechanicky podporovala, ale byl to v té době dost častý styl hry). V ADnD 2e už to dost ustoupilo a pak už to na "pure dungeoncrawl" není stavěné skoro vůbec.eerieBaatezu píše: ↑31. 5. 2017, 22:02 Takže prostě "the world's greatest role playing game". která se přesně tímhle zabývá, to dělá úplně blbě.
Prakticky stejným vývojem prošlo i DrD0, vzato kolem a kolem.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Brainstorming skill point based fantasy systému
eerieBaatezu:
Nevím, jestli dokážu odpovědět na to, na co se ptáš.
Pro mě totiž není zajímavé co magie dělá.
Pro mě je ve hře zajímavé jak to magie dělá.
Mám rád, když je v systému magie definovaná velmi volně (žádná předskriptovaná kouzla), ale zároveň má nějaký subsystém obecných limitů či omezení, do kterých se musím vtěsnat či se kterými se musím poprat.
Augury v AW je perfektní příklad toho, co mám rád. Nebo způsob, jak má vydefinované magie DrDII...
Nevím, jestli dokážu odpovědět na to, na co se ptáš.
Pro mě totiž není zajímavé co magie dělá.
Pro mě je ve hře zajímavé jak to magie dělá.
Mám rád, když je v systému magie definovaná velmi volně (žádná předskriptovaná kouzla), ale zároveň má nějaký subsystém obecných limitů či omezení, do kterých se musím vtěsnat či se kterými se musím poprat.
Augury v AW je perfektní příklad toho, co mám rád. Nebo způsob, jak má vydefinované magie DrDII...
Re: Brainstorming skill point based fantasy systému
Zrovna DnD magie, tj. "předdefinovaná" kouzla, mi přijde pro dungeoncrawl nejlepší. Nebo teda minimálně pro dungeoncrawl v 0DnD světě ve věku dobývání divočiny a odhalování těch prastarých záhad v době pár set let po pádu velkých civilizací trpaslíků a elfů, které měly vyspělou magii a civilizaci.
Když bys v tomhle světě měl magii ve stylu Vláda nad ohněm, tak bys neměl jako kouzelník co objevovat a získávat. Na druhou stranu předdefinovaná kouzla, která můžeš najít na svitcích či v polorozpadlých grimoárech v runinách prastarých měst, k tomu skvěle sednou.
O tomhle teď přesně dumám v souvislosti s tím dungeoncrwarlem, který bych si časem chtěl zahrát, btw
edit: Jinak teda v současné kampani Dakary jsme začínali v nemagickém světě (Praha, velmi blízká budoucnost) s tím, že se magie začíná probouzet. Každý hráč si vymyslel vlastní přístup k magii a vlastní schopnosti a vycházeli při tom z historických představ o magii, takže tam máme kug-fu adepta zaměřeného na práci s chi, studenta Obeah z Jamaiky, který sílu svého orisha používá na léčení a olympijsou atletickou tradici (je to fotbalista, záchranář a provozuje chaos magii, co dodat... ), studenta egyptologie, který komunikuje s dávno mrtvými egypťany skrze nekromancii a ze získaných poznatků pak píše ročníkové práce, týpka se spoustou kyberwaru a implantovanými dronami, který se naučil detekovat magii pomocí elektronických přístrojů a zpětně je magicky ovlivňovat, hackera s elektrokinetickými schopnostmi, schopného nabíjet rukama baterie, napájet elektrické přístroje, zkratovat elektrická zařízení a podobně a původně jsmě měli ještě studentku praktikující přírodní magii.
Celkově je to fajn a skvěle se to hodí do příběhu, který hrajeme (on kolem těchle věcí vzniká, takže ještě aby ne ), ale na ten DnD dungeoncrawl by se to nehodilo ani trochu.
Když bys v tomhle světě měl magii ve stylu Vláda nad ohněm, tak bys neměl jako kouzelník co objevovat a získávat. Na druhou stranu předdefinovaná kouzla, která můžeš najít na svitcích či v polorozpadlých grimoárech v runinách prastarých měst, k tomu skvěle sednou.
O tomhle teď přesně dumám v souvislosti s tím dungeoncrwarlem, který bych si časem chtěl zahrát, btw
edit: Jinak teda v současné kampani Dakary jsme začínali v nemagickém světě (Praha, velmi blízká budoucnost) s tím, že se magie začíná probouzet. Každý hráč si vymyslel vlastní přístup k magii a vlastní schopnosti a vycházeli při tom z historických představ o magii, takže tam máme kug-fu adepta zaměřeného na práci s chi, studenta Obeah z Jamaiky, který sílu svého orisha používá na léčení a olympijsou atletickou tradici (je to fotbalista, záchranář a provozuje chaos magii, co dodat... ), studenta egyptologie, který komunikuje s dávno mrtvými egypťany skrze nekromancii a ze získaných poznatků pak píše ročníkové práce, týpka se spoustou kyberwaru a implantovanými dronami, který se naučil detekovat magii pomocí elektronických přístrojů a zpětně je magicky ovlivňovat, hackera s elektrokinetickými schopnostmi, schopného nabíjet rukama baterie, napájet elektrické přístroje, zkratovat elektrická zařízení a podobně a původně jsmě měli ještě studentku praktikující přírodní magii.
Celkově je to fajn a skvěle se to hodí do příběhu, který hrajeme (on kolem těchle věcí vzniká, takže ještě aby ne ), ale na ten DnD dungeoncrawl by se to nehodilo ani trochu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů