Brainstorming skill point based fantasy systému

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2116
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od PardGalen »

Však ano. To, že někdo běhá neznamená, že umí bojovat. Má nulu jako ten nerd.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od OnGe »

Jo, dělá lehkou atletiku. Jak z toho vyplývá, že se bude umět prát? Pokud teda nepočítáme, že budem v boji házet koule a oštěpy.

Je milion důvodů, proč by nemusel. Asi nejčastější bude, že jsem na to při tvorbě postavy zapomněl, protože jsem se soustředil na to, jak budu balit holky po dvou na svoje vyspotrovaný tělo. Jestli se k tomu ještě nepočítá s tím, že by se to mělo řešit v runtimu, tak mi ty výhody tohoto přístupu dost unikají.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Sosacek
Příspěvky: 25787
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od Sosacek »

Pokud to neni system, co ma pomoct gmovi ojebat a ponizit hrace (haha, zapomnel jsi na to, neumis to), pak tenhle pristup dava smysl.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od eerieBaatezu »

Sosacek píše: 28. 5. 2017, 19:41 Pokud to neni system, co ma pomoct gmovi ojebat a ponizit hrace (haha, zapomnel jsi na to, neumis to)
Pokud bych někdy sepsal dohromady nějaká pravidla, tak první věc, co tam napíšu je, "pokud narazíte na takovýhleho* idiota, tak ani nezačínejte hrát".


* Doufám, že se tu nenachází nějací češtináři. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od OnGe »

Sosacek píše: 28. 5. 2017, 19:41 Pokud to neni system, co ma pomoct gmovi ojebat a ponizit hrace (haha, zapomnel jsi na to, neumis to), pak tenhle pristup dava smysl.
Buď v té větě chybí nebo přebývá zápor, nebo nedává smysl. Nebo proto nedává smysl
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od eerieBaatezu »

Čéče, mně to dává v pohodě smysl...
Obrázek
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9048
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od Faskal »

... na tohle Jerson odpověděl příkladem, který rozpoutal diskuzi o Červené královně v RPG. Diskuzi jsem počínaje Jersonovým příspěvkem oddělil vedle.

Zde prosím pokračujte v brainstormingu skill point based fantasy systému.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od eerieBaatezu »

Díky za oddělení.

Další off-topic! :D

Jsem přemýšlel o tom, co jsem psal tady...
eerieBaatezu píše: 25. 5. 2017, 21:21Už dlouhou dobu tvrdím, že nejzábavnější a nejzajímavější je hrát za bandu válečníků, co nic neumí. $lol$
eerieBaatezu píše:Sranda hraní party bojovníků spočívá právě v tom, že všechno musíš nějak zařídit, nějak vymyslet, nějak naplánovat, atp. Chceš firebally? Musíš někde získat výbušný flašky; ukrást je, něco přislíbit alcháčovi za to, že ti je udělá, najít místo, kde je koupit, nebo najmout kouzelníka, kterýmu nemusíš zas tak věřit, to všechno vede k prohlubování světa, okolí postav, zápletek a tak.
V čem je vlastně sranda kouzelníků? Je to pocit namachrovanosti, že jednoduše vojebáváš svět okolo? Je tam ohromná hradba -> "lol, *fly*", ty dveře jsou moc silný, rozmlátit nám nejdou a tak se za ně nedostaneme -> "lol, *změna v mlhovinu*", jsme totálně v ****** -> "lol, *teleport*".

Nebo dračákovská "moc nad..." u sfér. Přes sféru zařídíš, že v žaláři zrezne zámek, že katovi se při popravě zlomí sekera. To jsou věci, které by nemagikům poskytly příležitost k naplánování, jak se dostat do vězení a provést to, jak se vloupat do katovny a pojebat mu sekyru. Což by všechno mohla být děsná sranda, protože se to musí odehrát a může se při tom stát spousta věcí. Asi tak milion víc, než když se to začaruje.

Tak jako co přidává magie do hry, kromě toho, že se díky ní snadněji jebe svět do ucha a že má hráč pocit, že je hustej, protože jebe svět do ucha?
Naposledy upravil(a) eerieBaatezu dne 31. 5. 2017, 21:48, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od Lorwyn »

Magie ti dává hrozně moc, jen to nesmí být tak pitomý kouzla jako hyperprostor nebo neviditelnost (tj. jebání světa do ucha). Uřknutí. Obrazce umožňující vidět do zásvětí nebo věci ze zásvětí vylezlé. Smlouvy s tvory, se kterými se jinak domluvit nedá...magie by měla umožnit nemožné za cenu, která bude neuvěřitelná (jo, magy taky nemám ráda). Měla by problémy i vytvářet, nejen řešit. A v žádném případě by neměla jen sloužit na zvedání těžkých věcí a dělání děr do lidí.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 31. 5. 2017, 19:34Tak jako co přidává magie do hry?
Magie nikdy není všemocná. Ta DnDčková ti umožní ti jednoduše vyřešit spoustu situací, ale přesto není problém vytvořit situace, které pro tebe budou výzvou. Vytváří to jiná "pravidla hry" než platí v reálném světě - a to je na tom zajímavé a zábavné. Kromě toho magií obvykle nevládnou jen hráčské postavy - cokoliv mohou použít hráči, mohou použít i jejich protivníci (a obvykle v silnějším vydání).

Z hlediska zábavy u hry není dobrá a špatná magie, je jen dobře nebo špatně pojatá hra.

Když se rozhodneš hrát hru o prozkoumávání dungeonů, hleádní pokladů a tak, tak samozřejmě není dobrý nápad dát do ní kouzla, která ti umožní detekovat všechny poklady v dungeonu, neviditelný se k nim teleportovat, otevřít kouzlem libovolný zámek a zase se teleportovat pryč.

Ta samá kouzla ale mohou vést k zábavné hře, když tam přidáš magické bariéry (takže bude potřeba vymyslet, jak je obejít), ochranné runy (které budeš muset deaktivovat, jinak při pokus otevřít zámek kouzlem vybuchnou), iluze, keré se budou vůči dektekčním kouzlům tvářit jako poklad a nalákají mága do pasti, a podobně.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16477
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od MarkyParky »

York píše: Vytváří to jiná "pravidla hry" než platí v reálném světě - a to je na tom zajímavé a zábavné.
+1

Hodně her se staví k magii tak, že:
- dokážeš "ojebat svět do ucha" a umíš věci, co jsou pro ostatní nepředstavitelné
- ale musíš se kvůli tomu vejít do nových, umělých bariér, které ostatní nemají. Tu máš a snaž se, je to zábava.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od eerieBaatezu »

Lorwyn , York, MarkyParky: A tak nadhoďte nějaký věci, co by mohla magie dělat, aby to bylo zajímavý a ne jak DnD magie.
Co je třeba to Uřknutí a proč je super?
Jak třeba nakládat s magickými bariérami? V Shadowrunu se je prostě člověk pokusí sejmout damagem nebo projít v astrálu, dalo by se nějak udělat, aby bylo fakt potřeba vymyslet, jak je obejít?
York píše: 31. 5. 2017, 21:46Když se rozhodneš hrát hru o prozkoumávání dungeonů, hleádní pokladů a tak, tak samozřejmě není dobrý nápad dát do ní kouzla, která ti umožní detekovat všechny poklady v dungeonu, neviditelný se k nim teleportovat, otevřít kouzlem libovolný zámek a zase se teleportovat pryč.
$lol$ Takže prostě "the world's greatest role playing game". která se přesně tímhle zabývá, to dělá úplně blbě. Obrázek
Souhlas. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 31. 5. 2017, 22:02$lol$ Takže prostě "the world's greatest role playing game". která se přesně tímhle zabývá, to dělá úplně blbě.
Ne tak docela. Ono o tom DnD nikdy až tak úplně nebylo. Nejvíc "dungeoncrawlová" byla asi 1e (ne tím, že by to nějak zvlášť mechanicky podporovala, ale byl to v té době dost častý styl hry). V ADnD 2e už to dost ustoupilo a pak už to na "pure dungeoncrawl" není stavěné skoro vůbec.

Prakticky stejným vývojem prošlo i DrD0, vzato kolem a kolem.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16477
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od MarkyParky »

eerieBaatezu:
Nevím, jestli dokážu odpovědět na to, na co se ptáš.

Pro mě totiž není zajímavé co magie dělá.
Pro mě je ve hře zajímavé jak to magie dělá.


Mám rád, když je v systému magie definovaná velmi volně (žádná předskriptovaná kouzla), ale zároveň má nějaký subsystém obecných limitů či omezení, do kterých se musím vtěsnat či se kterými se musím poprat.

Augury v AW je perfektní příklad toho, co mám rád. Nebo způsob, jak má vydefinované magie DrDII...
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Brainstorming skill point based fantasy systému

Příspěvek od York »

Zrovna DnD magie, tj. "předdefinovaná" kouzla, mi přijde pro dungeoncrawl nejlepší. Nebo teda minimálně pro dungeoncrawl v 0DnD světě ve věku dobývání divočiny a odhalování těch prastarých záhad v době pár set let po pádu velkých civilizací trpaslíků a elfů, které měly vyspělou magii a civilizaci.

Když bys v tomhle světě měl magii ve stylu Vláda nad ohněm, tak bys neměl jako kouzelník co objevovat a získávat. Na druhou stranu předdefinovaná kouzla, která můžeš najít na svitcích či v polorozpadlých grimoárech v runinách prastarých měst, k tomu skvěle sednou.

O tomhle teď přesně dumám v souvislosti s tím dungeoncrwarlem, který bych si časem chtěl zahrát, btw ;-)

edit: Jinak teda v současné kampani Dakary jsme začínali v nemagickém světě (Praha, velmi blízká budoucnost) s tím, že se magie začíná probouzet. Každý hráč si vymyslel vlastní přístup k magii a vlastní schopnosti a vycházeli při tom z historických představ o magii, takže tam máme kug-fu adepta zaměřeného na práci s chi, studenta Obeah z Jamaiky, který sílu svého orisha používá na léčení a olympijsou atletickou tradici (je to fotbalista, záchranář a provozuje chaos magii, co dodat... ;-)), studenta egyptologie, který komunikuje s dávno mrtvými egypťany skrze nekromancii a ze získaných poznatků pak píše ročníkové práce, týpka se spoustou kyberwaru a implantovanými dronami, který se naučil detekovat magii pomocí elektronických přístrojů a zpětně je magicky ovlivňovat, hackera s elektrokinetickými schopnostmi, schopného nabíjet rukama baterie, napájet elektrické přístroje, zkratovat elektrická zařízení a podobně a původně jsmě měli ještě studentku praktikující přírodní magii.

Celkově je to fajn a skvěle se to hodí do příběhu, který hrajeme (on kolem těchle věcí vzniká, takže ještě aby ne :-)), ale na ten DnD dungeoncrawl by se to nehodilo ani trochu.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů