Tvorba fantasy města!
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6651
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tvorba fantasy města!
No... měl jsem v plánu při koretkturách nebo sazbě přidat písmenka jako odkazy na oddíly, kde se o tom píše. S hypertextovými odkazy se mi moc drbat nechce. Ale pokud někdo udělá seznam postav i s odkazy, zlobit se nebudu.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tvorba fantasy města!
Tím pádem je to jasné - jestli budeš mít Sarsaparille chuť a čas, můžeš se do toho pustit.boubaque píše:Ale pokud někdo udělá seznam postav i s odkazy, zlobit se nebudu.
Já ještě dopisuji obecný úvod k městu a článku, stejně jako hrozby (udělané ve stylu frontů z AW), které by měly být obecnými zápletkami pro hraní. Rozhodl jsem se také doplnit ještě jedno písmenko pro srozumitelnost (při testování na živých subjektech bylo vypozorováno, že často netuší, jak funguje řetěz přes zátoku a co tam sakra dělá).
Z) Řetěz přes zátoku
Od Citadely vedou ke břehům dva masivní řetězy, které jsou ponořené, ale lze je zdvihnout a zabránit tak vjezdu lodí do přístavu. Na obou koncích jsou chráněny „řetězovými věžemi“, která jsou těžce opevněné a je v nich ukryt mechanismus jejich zdvihání a spouštění. Na straně Citadely jsou součástí vnějšího opěvnění pevnosti, na straně obou měst stojí jako koncové věže městského opevnění. Ke Starému městu vede Malý řetěz (který chrání přístup ze severovýchodu) a k Novému městu je natažen řetěz Velký (ten chrání hlavní vjezd od východu).
Řetězy slouží ve válce k tomu, aby zabránily nepřátelským lodím ve vstupu do přístavu. Přestože těžká, nebo obzvláště velká loď může řetěz přetrhnout a pro vlastní flotilu si přístup vynutit, tvrdí se, že ravnburský řetez je divem kovářského umění a žádná loď jej nikdy nedokázala překonat. V dobách míru pak řetěz slouží především k vynucení mýta – spustí se jen pro ty lodě, které zaplatí. V případě velkého množství lodí, které chtějí do přístavu, může vzniknout „před řetězem“ fronta lodí, čekajících na odbavení a zaplacení.
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1169
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Tvorba fantasy města!
Včera jsem to odevzdalEcthelion (Nepřihlášen) píše:Tím pádem je to jasné - jestli budeš mít Sarsaparille chuť a čas, můžeš se do toho pustit.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tvorba fantasy města!
Tak, Ravnburgh vyšel v Drakkaru společně s hrozbami, které jsou nové a ještě se tu neobjevily!
Velice děkujeme všem, kteří se podíleli na tvorbě, komentování a vylepšování města... byla to legrace a vznikl velice zajímavý článek a kousek světa, který se dá použít při hraní!
Velice děkujeme všem, kteří se podíleli na tvorbě, komentování a vylepšování města... byla to legrace a vznikl velice zajímavý článek a kousek světa, který se dá použít při hraní!
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tvorba fantasy města!
Pořád můžeš, ale už se to nedostane do Drakkaru.eerieBaatezu píše:Sakra, já to chtěl ještě upravit.
Koukám, že jsem zapomněl přidat k textům pro Drakkar svoje Zko... no, nevadí.
Re: Tvorba fantasy města!
Tak, město Ravnburgh (doufám, že to píšu správně, ten název je na psaní strašný...) a jeho okolí je hotovo. Hledám svět, co by měl aspoň trochu hlavu a patu z historického hlediska (hexy a ostatní věci nemusí mít hlavu ani patu a klidně to můžou být občas i pěkné úlety...) a vidím, že tady jeden minisvět vzniká. Jen je trošku malý pro mé účely. A tak protože jsem ve své worldbuilderské podstatě megaloman, ptám se: bude tento zajímavý projekt pokračovat (třeba Dayhavenem... nebo zbytkem Hanzy)?
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1169
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Tvorba fantasy města!
Paul: Napiš do sekce k Drakkaru. Pro něj vzniklo jak město, tak okolní hexy. A je možné, že s trochou poptávky a dobré vůle by mohli mít redaktoři zájem o další rozvoj (nebo naopak "útěk" úplně jiným směrem).
Re: Tvorba fantasy města!
Tak ono to nemusí být jenom pro Drakkar. Ale s obrázky od Ectheliona a Bubákovou sazbou je to úplně něco jiného.Sarsaparillos píše: ↑14. 9. 2017, 18:39 Paul: Napiš do sekce k Drakkaru. Pro něj vzniklo jak město, tak okolní hexy. A je možné, že s trochou poptávky a dobré vůle by mohli mít redaktoři zájem o další rozvoj (nebo naopak "útěk" úplně jiným směrem).
Ještě mě tak zajímá: hrál v tomto prostředí někdo?
Osobně jsem jednou použil Quentinův hex, ale na to je tad yjiná diskuze a na Ravnburgh se chystám.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tvorba fantasy města!
S Bubákem jsme zvažovali v nějaké podobě další pokračování udělat (třeba pirátské ostrovy na sever od Ravnburghu)... do tohohle Drakkaru se to už nestíhá, to by bylo moc narychlo... ale do příštího bychom to mohli zrealizovat.
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1169
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Tvorba fantasy města!
Paul: Přímo ve městě jsen vedl tři hry, ve svém hexu dvě. Všechny byly upravené na větší fantasy a všechny myslím probíhaly dobře.
Re: Tvorba fantasy města!
Jo, další část popisu tohoto světa by byl hezký počin. Jenom se nedovedu ztotožnit s těmi pirátskými ostrovy. Snad je to tím, že nedovedu vymyslet nic lepšího a nápaditějšího, než klasicky pseudo-Ostrov pokladů řízlý se SW vypadající ostrov. Ale ať to bude nakonec cokoli, zkusím přispět.
Trošku jsem brainstormoval a nakonec mi na kampaň v Ravnsburghu vylezlo intrikánské drama a pseudo-Stín nad Innsmouhem horor s nějakým béčkovým filmem o zombies. Asi zase opráším Quentinův hex. Myslíte, že to to je hratelné?
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Tvorba fantasy města!
Zombie bych tam netahal. Bylo to koncipováno jako více méně středověko-renesanční setting. Já jsem zrovna psal "magický" distrikt města a přestože jsem se vše snažil koncipovat jako "říká se" a "bůhví, co to vlastně je, beztak něco úplně normálního", tak se to i přesto některým lidem zdálo až moc magický, takže nějaký zombie jsou úplně mimo, IMO.
Což mi připomíná, že jsem zapomněl přispět do sbírky hexů, za což se omlouvám. Chtěl jsem, ale nějak mi to uteklo. Snad zase příště.
Což mi připomíná, že jsem zapomněl přispět do sbírky hexů, za což se omlouvám. Chtěl jsem, ale nějak mi to uteklo. Snad zase příště.
Re: Tvorba fantasy města!
Zombie hororem jsem myslel ten příliv něčeho cizího (v tomto případě pak nějakými mořskými lidmi, malí mourloci, větší mutanti a největší... bůh ví co). Zombie jako takové bych tam taky neházel, jen něco jako "oživlá sešitá stvůra terorrizující Brokátovou čtvrť", popř. "něco, co na hřbitově probudil ten podivný mudrc", v řeči pravidel taty ghúla, nebo silnější zombie, taková větší výzva pro nízkoúrovňové postavy.
Jinak, jaký pantheon je uctíván v Ravnburghu? Vidím tam nějaké kláštery a kapitulní školu, ale není tam nic konkrétního. Jak jsi to udělal ty, Sarsaparillosi, když jsi v Ravnburghu hrál?
Jinak, jaký pantheon je uctíván v Ravnburghu? Vidím tam nějaké kláštery a kapitulní školu, ale není tam nic konkrétního. Jak jsi to udělal ty, Sarsaparillosi, když jsi v Ravnburghu hrál?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů