Tvorba fantasy města!

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Tvorba fantasy města!

Příspěvek od Sarsaparillos »

Paul píše: 15. 9. 2017, 20:53 Jinak, jaký pantheon je uctíván v Ravnburghu? Vidím tam nějaké kláštery a kapitulní školu, ale není tam nic konkrétního. Jak jsi to udělal ty, Sarsaparillosi, když jsi v Ravnburghu hrál?
Nijak, nechal jsem to otevřené a čekal, jestli se něco během her vyvrbí. A jestli si dobře vzpomínám, nic se nevyvrbilo - pokaždé to hráčům bylo úplně šumák.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba fantasy města!

Příspěvek od Paul »

Sarsaparillos: díky za tip. Vždycky je tu možnost: "popiš to ty".

Jelikož se v Ravnsburghu chystám hrát, jaký systém si mysléte, že je nejlepší volbou pro tenhle setting?
U nás jsme hráli DrD 2, teď jsme přešli na D&D 5e (a poté, co jsem kluky přemluvil, drží se ho jako klíšťata), tady se ale bojím pojetí všudypřítomné magie. Co byste brali vy?
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Tvorba fantasy města!

Příspěvek od Sarsaparillos »

Paul: Pokud bych v tom hrál nějakou delší kampaň a pro některé hráče by bylo náboženství ve městě podstatné, probral bych to s nimi dopředu. Popisovat věci za běhu je fajn, ale náboženství bývala jedna z věcí, která v historii dost ovlivňovala celou společnost a proto bych to asi neimprovizoval.

Jinak já v Ravnburghu hrál v DrD II a ve Světě Dračáku. V obou případech tam oproti podkladům bylo přítomno dost magie, fantasy rasy apod. Vzhledem k tomu, kolik je ve městě nepopsaného prostoru, nebyl problém doplnit tam nějakou magickou školu nebo trpasličí čtvrť. Podobně některá NPC byla různých ras než lidé a taky s tím nebyl problém.
Takže si myslím, že v tom settingu jde v pohodě hrát i s více magickými systémy nebo prostě jakékoliv generické fantasy. Osobně jsem z napsaných materiálů nemusel nic mazat, jen jsem doplňoval a mírně upravoval.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba fantasy města!

Příspěvek od Paul »

Sarsaparillos: Díky za tip. Co se úprav settingu týče, fandím sdružování ras pod jedno náboženství, takže to jasně vidím, že v Docích budou žít mořští elfové uctívající boha moře (Dagona) vedle lodníků uctívajících toho samého. Takže tím řeším náboženství. Magii bych tam rád zachovl takovou jaká je (možná s bohem magie), nenaručuje totiž až tak moc hru (stačí se podívat na černokněžníkovy triky, mám ozkoušené, že na první úrovni je to sekačka na maso).

Je tady možnost hrát v DrD 2 (do té 6./7. úrovně je to docela low-fantasy), ale to nechci kvůli pravidlům. Takže mi zbývá asi D&D 5e s povoláními z AiME.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba fantasy města!

Příspěvek od Ecthelion »

Paul píše: 17. 9. 2017, 13:36...v Docích budou žít mořští elfové uctívající boha moře (Dagona)...
Mě se hrozně líbí pro elfy náboženství, které na Fóru kdysi nahodil Goran. $D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba fantasy města!

Příspěvek od Paul »

Já spíš fandím jednotnému panteonu bohů (tzn. jeden bůh země pro lidi, elfy, trpaslíky a ostatní) s tím, že ne všichni bohové jsou uctíváni a někde se můžou objevit i dva na jedn doménu nebo jeden má jiné jméno a spojování ras do farností daného boha.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Tvorba fantasy města!

Příspěvek od Sarsaparillos »

Paul: Abych ti dobře rozuměl: Co přesně si představuješ pod tou původní otázkou:
Paul píše: 15. 9. 2017, 20:53Jinak, jaký pantheon je uctíván v Ravnburghu?
Teď z té diskuze nevím, jestli tě zajímají:
a) Bohové, kteří reálně existují a lidi (a zbytek ras) je nějak uctívají.
b) Bohové, které lidi (a zbytek ras) nějak uctívá, ale jejich existence je nepodložená.

Já jsem totiž zvyklý hrát (většinou) tak, že bohové do světa přímo nezasahují, tj. náboženství a uctívání je hodně rozdrobené, má svá místní specifika a je ovlivněné mnoha faktory. Potom mohou mít jednotlivé rasy své bohy, ale také to dává prostor pro různé spory ohledně výkladů víry a podobné legrácky. Důležité je, že chybí přímé důkazy, takže lidi jsou ponecháni v nevědomosti a je to z mého úhlu pohledu větší sranda. Takhle bych si to představoval i v Ravnburghu.

Pokud to ovšem vidíš tak, že někde existuje reálná banda bohů, kteří jsou uctívaní standardizovaně a všude stejně, protože všichni ví, jací bohové jsou a co na ně platí, je to trochu něco jiného :)
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba fantasy města!

Příspěvek od Paul »

Zajímaly mě vaše nápady a názory, jak pojmout náboženství v tomto prostředí. Takže díky za náměty.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Tvorba fantasy města!

Příspěvek od Cor »

Když jsem psal k Ravnburghu Aegirsker, vpodstatě jsem zavedl jako fakt, že kdysi v hlubší minulosti tam lidé žili opravdu v pevném sepjetí s mořem a uctívali jakési starobylé mořské božstvo (Je ta hrubá socha Aegir, bůh moří, jak by se mhlo zdát? Nebo má socha jiný význam a celé je to zamotanější? Možná byl Aegir mořský obr, kterému lidé přinášeli obětiny a on je chránil před hrůzami z moře...a když po staletích zmizel či zemřel, lidé jeho podobu vytesali do kamene...nebo to celé bylo úplně jinak...).

S tím, jak se ale město rozrůstalo, stávalo se civilizovanějším a vyvíjelo se v čase, staré zvyky byly postupně nahrazeny a zapomenuty, až na pár svátků, zvyklostí a pověr, z nichž leckteré mohly být absorbovány náboženstvím/filosofií, které je teď dominantní.

Osobně mě moc nebaví takový ten klasický fantasy polyteismus s přesně rozdělenými bohy tohohle a bohy tamtoho, co se projevují napřímo a jejich existence je nezpochybnitelná. Mám radši, když si náboženství zachovává mystiku a nádech tajemna, kdy se občas dějí nevysvětlitelné a záhadné věci, které mohou ale vůbec také nemusí mít nic co dočinění s tím, že někdo věří v určité božstvo a provedl nějaký úkon. A občas se třeba také nedějí, navzdory tomu, že se usilovně modlí stovka lid a právě podřízli oběť. Božstva, co nedělejí veřejná vystoupení a jejich cesty jsou nevyzpytatelné (a proto snadno dezinterpretovatelné).

Pro "Ravnburgh setting" by mi seděl stav, kdy mezi prostými lidmi ještě na vsích tu a tam přežívá nějaký ten pohanský polytheismus s božstvy, které představují různé přírodní síly, i mezi chudšími a méně vzdělanými lidmi ve městech přežívají různé pověry, ale staré nábženství už je víceméně vytlačené z veřejného života novým, buďto monothesismem nebo nějakou zajímavou filosofií...a možná už svítá racionalismu, humanismu a "vědeckému pohledu" na svět...
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba fantasy města!

Příspěvek od Paul »

Cor: Díky za dobrý tip. Jak to zak vidím, tak tohle je to, co se mi do Ravnburghu hodí nejvíc.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba fantasy města!

Příspěvek od Ecthelion »

Cor píše: 19. 9. 2017, 19:01Pro "Ravnburgh setting" by mi seděl stav, kdy mezi prostými lidmi ještě na vsích tu a tam přežívá nějaký ten pohanský polytheismus s božstvy, které představují různé přírodní síly, i mezi chudšími a méně vzdělanými lidmi ve městech přežívají různé pověry, ale staré nábženství už je víceméně vytlačené z veřejného života novým, buďto monothesismem nebo nějakou zajímavou filosofií...a možná už svítá racionalismu, humanismu a "vědeckému pohledu" na svět...
V tomhle ohledu byl super Dishonored, kde byla Abbey of the Everyman jakožto absolutní církev s vlastní vojenskou frakcí (fanatičtí Overseers), která bojovala s těmi, kdo se provinili proti jejímu učení... a pak starší víra v tajemnou bytost zvanou Outsider, která se trestala smrtí. Přesto byly po městě tajné svatyně, pradávné kosti velryb, do kterých byly vyryté tajemné symboly a zvláštní věci, které dávaly magické schopnosti lidem, kteří Osutsidera zaujali... hrozně se mi líbilo když před vydáním dvojky ještě nebylo známé, kdo to Outsider vlastně je (ve snech se hlavní postavě objevoval v podobě mladého muže s černýma očima bez zorniček)... a hráči spekulovali, že to není člověk, ale ve skutečnosti Leviathan, nějaká stará mořská bytost usazená u dna nebo ohromná velryba, která sleduje lidi zpovzdálí a má pohnutky a touhy, které nemůžeme pochopit. Nakonec se rozhodli jinak (Outsider byl kdysi člověk), ale přišlo mi to jako hrozně super myšlenka, která by stála někdy za prozkoumání. Obrázek
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů