Hybrid drd 1.6 a drd+
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 14. 1. 2012, 21:58
Hybrid drd 1.6 a drd+
Zdravím,
Vytvořil si někdo drd 1.6 s vlastnostmi z pluska nebo jinou kombinaci pluska a 1.6?
S družinou jsme se shodli a tom, že vlastnosti z pluska nám příjdou mnohem lepší, ale nebudu kvůli tomu psát novej systém
Díky
Vytvořil si někdo drd 1.6 s vlastnostmi z pluska nebo jinou kombinaci pluska a 1.6?
S družinou jsme se shodli a tom, že vlastnosti z pluska nám příjdou mnohem lepší, ale nebudu kvůli tomu psát novej systém
Díky
-
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hybrid drd 1.6 a drd+
Jakože Zručnost, Vůle, Výdrž a tak, nebo jaké vlastnosti?Rysing píše:vlastnosti z pluska
-
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hybrid drd 1.6 a drd+
A k čemu je to dobrý? Jakože když je to víc detailní, tak to víc dává smysl a lépe to modeluje naší zkušenost z reality?
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 14. 1. 2012, 21:58
Re: Hybrid drd 1.6 a drd+
Mojim hráčům, se kterými hrajeme 1.6 tak plusko, v 1.6 dost chybí zručnost a vůle, bránit se ovlivňování charismou je pro ně hodně divný . Třeba to někomu taky vadilo a nacpal tyhle 2 staty do 1.6
-
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hybrid drd 1.6 a drd+
Je zajímavý, že někteří vědci, zabývající se zkoumáním různých druhů inteligence, dávají obratnost a zručnost dohromady, jako jednu věc, jako to má DrD nebo DnD. Přesný argumenty pro to ale neznám. Jinak když jsem přemýšlel nad remakem, tak jsem vůli rozhodně zahrnul, je to důležitá věc, často je odolnost právě o vůli a často vůle opravdu nemá co do činění s charismou (s charismatem*).
*pro Jersona
*pro Jersona
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Hybrid drd 1.6 a drd+
To záleží na metodice a pojmologii. Nevím jak obecně souvisí zručnost, obratnost a inteligence.eerieBaatezu píše:Je zajímavý, že někteří vědci, zabývající se zkoumáním různých druhů inteligence, dávají obratnost a zručnost dohromady, jako jednu věc, jako to má DrD nebo DnD. Přesný argumenty pro to ale neznám.
Každopádně u většiny lidí je zručnost a obratnost na sobě nezávislá, a často jde proti sobě - nejlepší parkoureři, atleti, poledancerky a podobní lidé většinou nijak nevynikají v ruční práci, a naopak většina modelářů, hodinářů, zlatníků, chirurgů se často nepouští ani do rychlého běhu, natož do nějakých pohybově náročnějších prvků.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 1169
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Hybrid drd 1.6 a drd+
Inu, podle mne ses tady už dostal z roviny vlastností do roviny dovedností. Osobně jsem docela nepohyblivý člověk, ale vytrénoval jsem se v tanci a zároveň jsem se naučil perfektně balit dárky Mám kamaráda kouzelníka/aikidistu a kamarádku doktorku/terénní běžkyni. Chci tím říct, že je vcelku jedno, jak na sobě zručnost a obratnost závisí, určité na nich závislé dovednosti jdou natrénovat. A v případě systému, který dovednosti obsahuje, už je vcelku jedno, jestli jsou vlastnosti napsané tak či onak, pokud se dovednosti stanovují samostatně, popř. nejsou závislé právě jen na vlastnostech (aby nenastala postava se stejnou úrovní ve vyšívání a parkouru jen proto, že má nějakou vlastnost na úrovni x).Jerson píše:Každopádně u většiny lidí je zručnost a obratnost na sobě nezávislá, a často jde proti sobě - nejlepší parkoureři, atleti, poledancerky a podobní lidé většinou nijak nevynikají v ruční práci, a naopak většina modelářů, hodinářů, zlatníků, chirurgů se často nepouští ani do rychlého běhu, natož do nějakých pohybově náročnějších prvků.
-
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hybrid drd 1.6 a drd+
Protože obratnost i zručnost jsou formy inteligence. To, jak dobře v určitých aspektech pracuje tvůj mozek. Další formy inteligence jsou třeba empatie, logické myšlení, schopnost učit se, rozpoznávat věci, atd.Jerson píše:Nevím jak obecně souvisí zručnost, obratnost a inteligence.
Tam jde totiž asi o to, že pokud máš takovou motorickou schopnost, tak pokud budeš to druhé z té dvojice cvičit, tak v tom budeš taky dobrej, pokud k tomu máš tělesné dispozice, jsi sice dobrej hodinář, ale máš takovou nadváhu, že ti fakt skákání a běhání nepůjde. Ale je to jen spekulace. Možná to je úplně jinak. Mám kámoše, co krásně kreslil, nadváhu neměl a přesto byl pohybově jak poleno. Ale tak třeba kreslení nemá co do činění se zručností, co já vím.Jerson píše:Každopádně u většiny lidí je zručnost a obratnost na sobě nezávislá, a často jde proti sobě - nejlepší parkoureři, atleti, poledancerky a podobní lidé většinou nijak nevynikají v ruční práci, a naopak většina modelářů, hodinářů, zlatníků, chirurgů se často nepouští ani do rychlého běhu, natož do nějakých pohybově náročnějších prvků.
-
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hybrid drd 1.6 a drd+
Hlavně přesně proto, co píše Sarsaparillos podporuji systéme, kde mají skilly větší váhu, než atributy. Věci se dají trénovat, žejo.
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Hybrid drd 1.6 a drd+
Já to nechci takhle rozdělovat. Už jen proto, že podle mě se v reálném světě dají trénovat jak vlastnosti, tak dovednosti, pokud bych měl použít tuhle terminologii.Sarsaparillos píše:Inu, podle mne ses tady už dostal z roviny vlastností do roviny dovedností.
Nicméně osobně mi vždycky vadilo, když byl skvělý zámečník automaticky také skvělý akrobat a naopak. Na druhou stranu samotná zručnost má mnohem menší uplatnění než obratnost.
To už je pak forma inteligence kde co. Na druhou stranu psychologické výzkumy s hraním RPG moc nesouvisí, tak to není ani tak důležité.eerieBaatezu píše:Protože obratnost i zručnost jsou formy inteligence.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 1169
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Hybrid drd 1.6 a drd+
Souhlas s první i druhou částí (to je třeba můj problém s DrD II, že dovednosti jsou po balíčcích a se střelbou z luku se zároveň zlepšuješ i ve stopování a tak...). Já to tu takto vypíchl zejména v reakci na ten původní dotaz ve vláknu - pokud pracují s dovednostmi, je podle mne jedno, jestli mají vlastnosti z DrD 1.6 nebo DrD+.Jerson píše:Já to nechci takhle rozdělovat. Už jen proto, že podle mě se v reálném světě dají trénovat jak vlastnosti, tak dovednosti, pokud bych měl použít tuhle terminologii.
Nicméně osobně mi vždycky vadilo, když byl skvělý zámečník automaticky také skvělý akrobat a naopak.
-
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hybrid drd 1.6 a drd+
Osobně jsem tohle řešit v remaku takhle: Atributy jsem měl jen od toho, abych odlišil rasy, byly statické a měly mnohem menší dopad, než dovednosti. Tzn. kroll není tak obratný jako elf, ale postupným cvičením se kroll dobrej v akrobacii vyrovná elfovi, kterej ji necvičí, ale je od přírody mrštnej, až nakonec kroll, kterej to pořád cvičí bude lepší, než většina elfů, ale nikdy lepší, než nejcvičenější elfové. Lepší řešení mě nenapadlo a myslím, že to dobře vystihuje jak možnost zlepšovat si různé věci za různé rasy, tak to, že rasy mají jistý archetypální feeling. Jako v tolkienovi, kdy prostě Legolas chodí po sněhu a vidí jako ostříž. Rozdíly mezi rasami k dračáku patří, ale zase by to nemělo bejt úplně zacementovaný.Jerson píše:Já to nechci takhle rozdělovat. Už jen proto, že podle mě se v reálném světě dají trénovat jak vlastnosti, tak dovednosti, pokud bych měl použít tuhle terminologii.
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Hybrid drd 1.6 a drd+
A opravdu takové pravidlo potřebuješ? Neděláš MMORPG, kde se budou potkávat tisíce postav, ale RPG, ve kterém bude vždy jen pár postav, takže je úplně zbytečné zajišťovat pravidly, že nejlepší kroll nebude obratnější než nejlepší elf. Když bude ve skupině obratný elf, tak stejně bude moc být časem nejobratnější na světě. Pokud ve skupině bude kroll, který bude chtít být obratný, je jedno, jak obratný bude nejlepší elf, když všichni budou v rukách PJje. A pokud budou ve skupině oba a budou soupeřit, který je lepší, tak zastropováním jednoho rozhodneš jejich soupeření už na začátku, takže ztratí smysl a hráč krolly to buď vzdá rovnou, nebo si skupina upraví pravidla, aby to soupeření mělo smysl stále.
Ani v jednom případě nevidím důvod na rozlišování ras pomocí maxima vlastností.
Ani v jednom případě nevidím důvod na rozlišování ras pomocí maxima vlastností.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hybrid drd 1.6 a drd+
Však si budou házet kostkou, ne? Takže rozdíl je v šancích, ne v tom, že někdo automaticky uspěje oproti druhému.Jerson píše:A pokud budou ve skupině oba a budou soupeřit, který je lepší, tak zastropováním jednoho rozhodneš jejich soupeření už na začátku, takže ztratí smysl a hráč krolly to buď vzdá rovnou, nebo si skupina upraví pravidla, aby to soupeření mělo smysl stále.