Hybrid drd 1.6 a drd+

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Rysing
Příspěvky: 14
Registrován: 14. 1. 2012, 21:58

Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od Rysing »

Zdravím,

Vytvořil si někdo drd 1.6 s vlastnostmi z pluska nebo jinou kombinaci pluska a 1.6?
S družinou jsme se shodli a tom, že vlastnosti z pluska nám příjdou mnohem lepší, ale nebudu kvůli tomu psát novej systém :D

Díky
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od eerieBaatezu »

Rysing píše:vlastnosti z pluska
Jakože Zručnost, Vůle, Výdrž a tak, nebo jaké vlastnosti?
Obrázek
Rysing
Příspěvky: 14
Registrován: 14. 1. 2012, 21:58

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od Rysing »

Přesně tak :D
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od eerieBaatezu »

A k čemu je to dobrý? Jakože když je to víc detailní, tak to víc dává smysl a lépe to modeluje naší zkušenost z reality?
Obrázek
Rysing
Příspěvky: 14
Registrován: 14. 1. 2012, 21:58

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od Rysing »

Mojim hráčům, se kterými hrajeme 1.6 tak plusko, v 1.6 dost chybí zručnost a vůle, bránit se ovlivňování charismou je pro ně hodně divný :D. Třeba to někomu taky vadilo a nacpal tyhle 2 staty do 1.6 :D
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od eerieBaatezu »

Je zajímavý, že někteří vědci, zabývající se zkoumáním různých druhů inteligence, dávají obratnost a zručnost dohromady, jako jednu věc, jako to má DrD nebo DnD. Přesný argumenty pro to ale neznám. Jinak když jsem přemýšlel nad remakem, tak jsem vůli rozhodně zahrnul, je to důležitá věc, často je odolnost právě o vůli a často vůle opravdu nemá co do činění s charismou (s charismatem*). $D


*pro Jersona
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od Jerson »

eerieBaatezu píše:Je zajímavý, že někteří vědci, zabývající se zkoumáním různých druhů inteligence, dávají obratnost a zručnost dohromady, jako jednu věc, jako to má DrD nebo DnD. Přesný argumenty pro to ale neznám.
To záleží na metodice a pojmologii. Nevím jak obecně souvisí zručnost, obratnost a inteligence.
Každopádně u většiny lidí je zručnost a obratnost na sobě nezávislá, a často jde proti sobě - nejlepší parkoureři, atleti, poledancerky a podobní lidé většinou nijak nevynikají v ruční práci, a naopak většina modelářů, hodinářů, zlatníků, chirurgů se často nepouští ani do rychlého běhu, natož do nějakých pohybově náročnějších prvků.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od Sarsaparillos »

Jerson píše:Každopádně u většiny lidí je zručnost a obratnost na sobě nezávislá, a často jde proti sobě - nejlepší parkoureři, atleti, poledancerky a podobní lidé většinou nijak nevynikají v ruční práci, a naopak většina modelářů, hodinářů, zlatníků, chirurgů se často nepouští ani do rychlého běhu, natož do nějakých pohybově náročnějších prvků.
Inu, podle mne ses tady už dostal z roviny vlastností do roviny dovedností. Osobně jsem docela nepohyblivý člověk, ale vytrénoval jsem se v tanci a zároveň jsem se naučil perfektně balit dárky :) Mám kamaráda kouzelníka/aikidistu a kamarádku doktorku/terénní běžkyni. Chci tím říct, že je vcelku jedno, jak na sobě zručnost a obratnost závisí, určité na nich závislé dovednosti jdou natrénovat. A v případě systému, který dovednosti obsahuje, už je vcelku jedno, jestli jsou vlastnosti napsané tak či onak, pokud se dovednosti stanovují samostatně, popř. nejsou závislé právě jen na vlastnostech (aby nenastala postava se stejnou úrovní ve vyšívání a parkouru jen proto, že má nějakou vlastnost na úrovni x).
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jerson píše:Nevím jak obecně souvisí zručnost, obratnost a inteligence.
Protože obratnost i zručnost jsou formy inteligence. To, jak dobře v určitých aspektech pracuje tvůj mozek. Další formy inteligence jsou třeba empatie, logické myšlení, schopnost učit se, rozpoznávat věci, atd.
Jerson píše:Každopádně u většiny lidí je zručnost a obratnost na sobě nezávislá, a často jde proti sobě - nejlepší parkoureři, atleti, poledancerky a podobní lidé většinou nijak nevynikají v ruční práci, a naopak většina modelářů, hodinářů, zlatníků, chirurgů se často nepouští ani do rychlého běhu, natož do nějakých pohybově náročnějších prvků.
Tam jde totiž asi o to, že pokud máš takovou motorickou schopnost, tak pokud budeš to druhé z té dvojice cvičit, tak v tom budeš taky dobrej, pokud k tomu máš tělesné dispozice, jsi sice dobrej hodinář, ale máš takovou nadváhu, že ti fakt skákání a běhání nepůjde. Ale je to jen spekulace. Možná to je úplně jinak. :D Mám kámoše, co krásně kreslil, nadváhu neměl a přesto byl pohybově jak poleno. Ale tak třeba kreslení nemá co do činění se zručností, co já vím. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od eerieBaatezu »

Hlavně přesně proto, co píše Sarsaparillos podporuji systéme, kde mají skilly větší váhu, než atributy. Věci se dají trénovat, žejo.
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od Jerson »

Sarsaparillos píše:Inu, podle mne ses tady už dostal z roviny vlastností do roviny dovedností.
Já to nechci takhle rozdělovat. Už jen proto, že podle mě se v reálném světě dají trénovat jak vlastnosti, tak dovednosti, pokud bych měl použít tuhle terminologii.
Nicméně osobně mi vždycky vadilo, když byl skvělý zámečník automaticky také skvělý akrobat a naopak. Na druhou stranu samotná zručnost má mnohem menší uplatnění než obratnost.
eerieBaatezu píše:Protože obratnost i zručnost jsou formy inteligence.
To už je pak forma inteligence kde co. Na druhou stranu psychologické výzkumy s hraním RPG moc nesouvisí, tak to není ani tak důležité.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od Sarsaparillos »

Jerson píše:Já to nechci takhle rozdělovat. Už jen proto, že podle mě se v reálném světě dají trénovat jak vlastnosti, tak dovednosti, pokud bych měl použít tuhle terminologii.
Nicméně osobně mi vždycky vadilo, když byl skvělý zámečník automaticky také skvělý akrobat a naopak.
Souhlas s první i druhou částí (to je třeba můj problém s DrD II, že dovednosti jsou po balíčcích a se střelbou z luku se zároveň zlepšuješ i ve stopování a tak...). Já to tu takto vypíchl zejména v reakci na ten původní dotaz ve vláknu - pokud pracují s dovednostmi, je podle mne jedno, jestli mají vlastnosti z DrD 1.6 nebo DrD+.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jerson píše:Já to nechci takhle rozdělovat. Už jen proto, že podle mě se v reálném světě dají trénovat jak vlastnosti, tak dovednosti, pokud bych měl použít tuhle terminologii.
Osobně jsem tohle řešit v remaku takhle: Atributy jsem měl jen od toho, abych odlišil rasy, byly statické a měly mnohem menší dopad, než dovednosti. Tzn. kroll není tak obratný jako elf, ale postupným cvičením se kroll dobrej v akrobacii vyrovná elfovi, kterej ji necvičí, ale je od přírody mrštnej, až nakonec kroll, kterej to pořád cvičí bude lepší, než většina elfů, ale nikdy lepší, než nejcvičenější elfové. Lepší řešení mě nenapadlo a myslím, že to dobře vystihuje jak možnost zlepšovat si různé věci za různé rasy, tak to, že rasy mají jistý archetypální feeling. Jako v tolkienovi, kdy prostě Legolas chodí po sněhu a vidí jako ostříž. Rozdíly mezi rasami k dračáku patří, ale zase by to nemělo bejt úplně zacementovaný.
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od Jerson »

A opravdu takové pravidlo potřebuješ? Neděláš MMORPG, kde se budou potkávat tisíce postav, ale RPG, ve kterém bude vždy jen pár postav, takže je úplně zbytečné zajišťovat pravidly, že nejlepší kroll nebude obratnější než nejlepší elf. Když bude ve skupině obratný elf, tak stejně bude moc být časem nejobratnější na světě. Pokud ve skupině bude kroll, který bude chtít být obratný, je jedno, jak obratný bude nejlepší elf, když všichni budou v rukách PJje. A pokud budou ve skupině oba a budou soupeřit, který je lepší, tak zastropováním jednoho rozhodneš jejich soupeření už na začátku, takže ztratí smysl a hráč krolly to buď vzdá rovnou, nebo si skupina upraví pravidla, aby to soupeření mělo smysl stále.

Ani v jednom případě nevidím důvod na rozlišování ras pomocí maxima vlastností.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jerson píše:A pokud budou ve skupině oba a budou soupeřit, který je lepší, tak zastropováním jednoho rozhodneš jejich soupeření už na začátku, takže ztratí smysl a hráč krolly to buď vzdá rovnou, nebo si skupina upraví pravidla, aby to soupeření mělo smysl stále.
Však si budou házet kostkou, ne? Takže rozdíl je v šancích, ne v tom, že někdo automaticky uspěje oproti druhému.
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů