Stvořme něco jako Burner(?)

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9655
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Stvořme něco jako Burner(?)

Příspěvek od York » 11. 12. 2016, 17:51

Quentin: Tohle je fajn, protože to dává věci do kontextu. Docela by mě zajímal nějaký takový generátor dungeonů.

V případě dungeonu mi nedělá problém kreslit mapu za pochodu, potřebuju ale nějaký celkový koncept (krypta, vězení, doupě orků) a pak detaily, které do každého takového prostředí sedí (přiřazené k jednotlivým druhům místností).

Při generování layoutu bych pak potřeboval nejdřív nějaké záchytné body - tj. důležité místnosti, které by tam měly být, a pak nějaké "výplňové" - třeba vězeňská cela, kterých lze nakolonovat dle libosti (a některé z nich třeba mohou být něčím zajímavé).

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10278
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stvořme něco jako Burner(?)

Příspěvek od Ecthelion » 12. 12. 2016, 09:26

Quentin píše:Já samozřejmě taky nevím, jaký je rozdíl mezi burnery a náhodnými tabulkami (please elaborate)
Je to jak píše Sosáček - burner je zamýšlen jako strukturovaný nástroj, který tě provede důležitými volbami, nabídne ti u těch voleb nějaké možnosti a jehož výsledkem by měla být výsledná entita (podle toho, co zrovna pálíš), která se dá přímo použít ve hře. Náhodné házení tam samozřejmě může být (pokud nechceš vybírat a chceš to ponechat na náhodě), ale podstatný je tam ten nástroj, který ti vyplivne něco použitelného.

Tohle je třeba worksheet k World Burneru z Burning Empires... nejsou tam popsané ty jednotlivé volby, ale je vidět, že se postupně vybere, kde ta planeta leží, co má za atmosférické podmínky, vládu, vojsko, frakce a tak dále, s tím, že hra nabízí možnosti, ze kterých můžeš vybrat a které dávají nějaké bodíky do hry (Vayleni snáze zaútočí na planetu na galaktickém okraji než v jádrových světech, mají proto proti okrajové planetě bonusy). Výsledkem je pak vygenerovaná planeta, u které máš většinu údajů, které budeš potřebovat při hraní. Ty Maze Rats jsou taky něco takového - když projdeš všechny ty volby a z každé tabulky vybereš, tak na konci máš vygenerovanou nějakou postavu, která se dá použít při hraní.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2780
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Stvořme něco jako Burner(?)

Příspěvek od ShadoWWW » 12. 12. 2016, 09:54

Ono ani náhodné tabulky nemusí být náhodné. Zpravidla každá náhodná tabulka je uvedena slovy jako "Hoď si dle následující tabulky, nebo si zvol možnost, která ti nejvíce vyhovuje."

Podle toho, co píše E^2, mi to dost připomíná druhou část v DMG 5e, kde se takto nahazuje (či vybírá) a tvoří celá dobrodružství (zápletky, cíle, místo dobrodružství, typy patronů, spojenců a padouchů, nosné události, komplikace jako morální dilemata, zvraty či vedlejší úkoly, a náhodná střetnutí daná prostředím), cizí postavy (vzhled, talent, způsoby chování, ideály, pouta, vady, padouchovy plány, metody a slabiny), samotná místa (tvůrce jeskyně, její historie a účel, obyvatelé, podivná místa, počasí, osady a její vládci, význačné rysy, pohromy, budovy, pasti apod.) a samozřejmě i poklady. Jedno rozhodnutí (či náhodný hod) ovlivňuje další a ze série, kde na konci vypadne celé strukturované dobrodružství, nebo minimálně jeho docela komplexní kostra, na které se dá dál stavět.
:think:

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host