Stvořme něco jako Burner(?)
Re: Stvořme něco jako Burner(?)
Quentin: Tohle je fajn, protože to dává věci do kontextu. Docela by mě zajímal nějaký takový generátor dungeonů.
V případě dungeonu mi nedělá problém kreslit mapu za pochodu, potřebuju ale nějaký celkový koncept (krypta, vězení, doupě orků) a pak detaily, které do každého takového prostředí sedí (přiřazené k jednotlivým druhům místností).
Při generování layoutu bych pak potřeboval nejdřív nějaké záchytné body - tj. důležité místnosti, které by tam měly být, a pak nějaké "výplňové" - třeba vězeňská cela, kterých lze nakolonovat dle libosti (a některé z nich třeba mohou být něčím zajímavé).
V případě dungeonu mi nedělá problém kreslit mapu za pochodu, potřebuju ale nějaký celkový koncept (krypta, vězení, doupě orků) a pak detaily, které do každého takového prostředí sedí (přiřazené k jednotlivým druhům místností).
Při generování layoutu bych pak potřeboval nejdřív nějaké záchytné body - tj. důležité místnosti, které by tam měly být, a pak nějaké "výplňové" - třeba vězeňská cela, kterých lze nakolonovat dle libosti (a některé z nich třeba mohou být něčím zajímavé).
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12363
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stvořme něco jako Burner(?)
Je to jak píše Sosáček - burner je zamýšlen jako strukturovaný nástroj, který tě provede důležitými volbami, nabídne ti u těch voleb nějaké možnosti a jehož výsledkem by měla být výsledná entita (podle toho, co zrovna pálíš), která se dá přímo použít ve hře. Náhodné házení tam samozřejmě může být (pokud nechceš vybírat a chceš to ponechat na náhodě), ale podstatný je tam ten nástroj, který ti vyplivne něco použitelného.Quentin píše:Já samozřejmě taky nevím, jaký je rozdíl mezi burnery a náhodnými tabulkami (please elaborate)
Tohle je třeba worksheet k World Burneru z Burning Empires... nejsou tam popsané ty jednotlivé volby, ale je vidět, že se postupně vybere, kde ta planeta leží, co má za atmosférické podmínky, vládu, vojsko, frakce a tak dále, s tím, že hra nabízí možnosti, ze kterých můžeš vybrat a které dávají nějaké bodíky do hry (Vayleni snáze zaútočí na planetu na galaktickém okraji než v jádrových světech, mají proto proti okrajové planetě bonusy). Výsledkem je pak vygenerovaná planeta, u které máš většinu údajů, které budeš potřebovat při hraní. Ty Maze Rats jsou taky něco takového - když projdeš všechny ty volby a z každé tabulky vybereš, tak na konci máš vygenerovanou nějakou postavu, která se dá použít při hraní.
Re: Stvořme něco jako Burner(?)
Ono ani náhodné tabulky nemusí být náhodné. Zpravidla každá náhodná tabulka je uvedena slovy jako "Hoď si dle následující tabulky, nebo si zvol možnost, která ti nejvíce vyhovuje."
Podle toho, co píše E^2, mi to dost připomíná druhou část v DMG 5e, kde se takto nahazuje (či vybírá) a tvoří celá dobrodružství (zápletky, cíle, místo dobrodružství, typy patronů, spojenců a padouchů, nosné události, komplikace jako morální dilemata, zvraty či vedlejší úkoly, a náhodná střetnutí daná prostředím), cizí postavy (vzhled, talent, způsoby chování, ideály, pouta, vady, padouchovy plány, metody a slabiny), samotná místa (tvůrce jeskyně, její historie a účel, obyvatelé, podivná místa, počasí, osady a její vládci, význačné rysy, pohromy, budovy, pasti apod.) a samozřejmě i poklady. Jedno rozhodnutí (či náhodný hod) ovlivňuje další a ze série, kde na konci vypadne celé strukturované dobrodružství, nebo minimálně jeho docela komplexní kostra, na které se dá dál stavět.
Podle toho, co píše E^2, mi to dost připomíná druhou část v DMG 5e, kde se takto nahazuje (či vybírá) a tvoří celá dobrodružství (zápletky, cíle, místo dobrodružství, typy patronů, spojenců a padouchů, nosné události, komplikace jako morální dilemata, zvraty či vedlejší úkoly, a náhodná střetnutí daná prostředím), cizí postavy (vzhled, talent, způsoby chování, ideály, pouta, vady, padouchovy plány, metody a slabiny), samotná místa (tvůrce jeskyně, její historie a účel, obyvatelé, podivná místa, počasí, osady a její vládci, význačné rysy, pohromy, budovy, pasti apod.) a samozřejmě i poklady. Jedno rozhodnutí (či náhodný hod) ovlivňuje další a ze série, kde na konci vypadne celé strukturované dobrodružství, nebo minimálně jeho docela komplexní kostra, na které se dá dál stavět.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host