Collaborative Storytelling RPG

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Sparkle »

Co je manipulativního na tom, že ho poprosím, aby mi jeden večer vyhověl a dělali jsme něco, co chci já?
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Lorwyn »

York píše:(Tohle je teda spíš do tématu o "typicky ženském" chování ;-))
Obrázek
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od York »

Lorwyn: Stereotypy jsou na obou stranách, no ;-)

A občas na nich i něco je.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od OnGe »

Sparkle píše:Co je manipulativního na tom, že ho poprosím, aby mi jeden večer vyhověl a dělali jsme něco, co chci já?
To je naprosto v pohodě, ale:
Sparkle píše:"pokud ti na mně záleží, tak to aspoň vyzkoušíš, protože jeden z důvodů, proč si tě vážím, je to, že máš otevřenou mysl. Velmi by mě mrzelo, kdybys tady otevřenou mysl neprokázal."
tohle je forma vydírání
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od York »

OnGe píše:tohle je forma vydírání
Zas bych z toho nedělal drama.

Sparkle: Každopádně ale když začneš větu slovy "Pokud ti na mě záleží, ..." tak tím automaticky aktivuješ defenzivní mód.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Sparkle »

Ale já to po něm fakt chci kvůli mně. Manipulativní by bylo bullshitovat mu, jak si má jít zahrát kvůli němu samotnýmu, protože je to přece super zábava (až na to, že pro něj není) nebo že ho to obohatí (pravděpodobně ho to neobohatí). Jistě, je to jednodušší způsob, na který se chytne spíš, na tom se asi shodnem.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od OnGe »

Jestli není manipulativní postavit požadavek tak, že odmítnutí znamená, že mu na tobě nezáleží a současně popře to, kvůli čemu na něm záleží tobě, tak pak už nevím co.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od York »

Podstata mého sdělení byla v tom, že dotyčný může mít takový pocit. Já ho mám, OnGe zjevně taky. Jestli to chceš riskovat u někoho dalšího, je na tobě. Fakt se tu nechci hádat o tom, co je a co není manipulativní.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Sparkle »

Pointa byla, že když se mi nedaří sehnat lidi na živou hru, mám tři možnosti

1) nehrát vůbec
2) hrát po netu
3) ještě zkusit přesvědčit lidi v okolí, protože předtím jsem ještě nevyčerpal možnosti

Pohodlnější je 2), ale pro přežití hobby je ideální, aby lidi co nejdýl zkoušeli 3.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Quentin »

Jerson píše:Já už zjistil, že když hraju protřelého detektiva a vyjednávám s majitelkou obchodu, automaticky počítám, že mám za sebou dva ramenaté týpky v brýlích jménem "přesvědčování civilů 5" a "hoď si na úspěch (s bonusem za roleplaying)", a strašně mě překvapilo, že nedokážu překonat, natož zastrašit ženské NPC hrané patnáctiletou holkou. Já, velký Jerson, který o sobě prohlašuje, že používá netradiční řešení a ukecá kde co, a který hraje RPG déle než je ta holka na světě. A čekal jsem, že ona sama uzná, že by se nějaká ženská z krámu měla nechat zastrašit bývalým agentem FBI. No, tak nenechala. A vsadím se, že kdyby došlo na popis rvačky, tak bych to projel taky, protože bych prozměnu spoléhal na svůj "pouliční boj 4" proti jejímu "slabá ženská 1".
Tohle mi nepřijde jako nějaké úžasné odhalení, ale úplně obyčejný, špatný roleplay. Buď máte pravidla nebo nemáte pravidla. Pokud je nemáte, stavíte výhradně na nápadech ostatních. Nebo lépe řečeno, musíte víc hlídat, aby jste respektovali, co už bylo ustanoveno, protože to za vás systém nehlídá.

Pokud ty popíšeš badass agenta a ona vyděšenou prodavačku, mělo by to hrát roli. A pokud bude z nějakého důvodu odolná k přesvědčování/zastrašování, mělo by to mít nějaké vysvětlení. U toho boje to platí dvojnásob.

Můžeme se samozřejmě bavit o příběhu a důležitosti různých postav a kdovíčem, ale i tam by někde měla být hranice uvěřitelnosti.

Prostě se snažím říct, že prostě jen nechtěla ustoupit a omezovala tvojí player agency (viz podpis).
Však mé označení Rollplayer se netýkalo mechanických orgií, ale toho, že se bez hodu neobejdeme. A přitom řada lidí, kteří šermují či jinak bojují (včetně RPG hráčů) tvrdí, že většina bojů je dopředu rozhodnutá podle mentálního nastavení soupeřů, a že náhoda v boji nehraje roli. Náhoda ti (nám) přináší moment napětí, ale není nezbytná. Důležitým prvkem je totiž nejistota výsledku nebo nejistota cesty k cíli, nikoliv náhoda. už jsem to vysvětloval před lety u systému dějových zvratů - to že jeden hráč nastaví číslo a druhý ho hádá neobsahuje žádnou náhodu, ale přitom prvek nejistoty a něj plynoucího napětí stejně zůstává. A teď si představ, že si hráči nebudou myslet a hádat čísla, ale že se tahle abstraktní matematická mechanika přetaví přímo do popisů boje, že kterých ti ne-náhodně, ale přesto nepředvídatelně vyplyne výsledek. Kostky (či v mém případě karty) používáme proto, že nám vyhovuje/ jsme naučeni flákat a přeskakovat popisy činností svých postav, ergo že jsme se vykašlali na roleplayování a místo toho rollplayujeme. A než namítneš, že se nedá zajímavě popisovat tolik soubojů nebo tolik akcí jako v běžné TTRPG, tak na to říkám - no právě. Při své zábavě jsme snížili kvalitu popsaných situací a zvýšlili kvantitu. Samozřejmě to může být zábava, a je to zábava pro řadu hráčů. Ale taky to zároveň je o dost méně roleplayování.
Samotná interpretace výsledků hodů je taková znouzecnost - neočekávané popisy tě stejně dobře můžou napadnout na základě popisů jiných hráčů.
Tohle celé na mě působí jako staré "Jediný pravý roleplay je super deep immersion s detailními popisy". Třeba v Blades In The Dark se háže pořád a skoro na všechno a nepřijde mi, že by na tom výrazně trpěl storytelling nebo atmosféra, a ještě si užijí trochu gamismu navíc.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Sosacek »

Immersion a detailni popisy ti asi dohromady moc nepujdou, kdyz imerze je interni a popisy jsou pro divaky. Nemuzes jen tak vzit dve veci, co v tve hre nevyskytuji a slepit je dohromady 8)
But nobody came.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Sosacek »

Sparkle píše:No vidíš, a na to bych já mu řekla "pokud ti na mně záleží, tak to aspoň vyzkoušíš, protože jeden z důvodů, proč si tě vážím, je to, že máš otevřenou mysl. Velmi by mě mrzelo, kdybys tady otevřenou mysl neprokázal."
Sparkle píše:Pointa byla, že když se mi nedaří sehnat lidi na živou hru, mám tři možnosti

1) nehrát vůbec
2) hrát po netu
3) ještě zkusit přesvědčit lidi v okolí, protože předtím jsem ještě nevyčerpal možnosti

Pohodlnější je 2), ale pro přežití hobby je ideální, aby lidi co nejdýl zkoušeli 3.
Pockej, ty to myslis vazne?

Notykravo.
But nobody came.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Sosacek »

Co se tyka popisu (triple post), tak bych poznamenal, ze nazivo se sice takove popisy delaji min kvalitni (protoze nad tim nemuzes pet minut premyslet(*) a pak to psat natrikrat), ale informacni hustota je zhruba stejna, protoze muzes hrat - muzes hrat hlasem, muzes hrat xichtem, muzes hrat body language (**), muzes hrat slang, muzes hrat prizvuk, bla bla.

Zrovna tohle je myslim ten klicovy rozdil mezi nazivo a nenazivo - a za me asi hlavni vec, proc mi by mi delalo radost aby si lidi hrajici po netu zkusili nazivo - ne proto, ze hrat po netu je podradne, nebo nejaka jina blbost, ale proto, ze nazivo je to stejne, a pritom jine, podobny druh zabavy, ale vyjadreny novym zpusobem, otevira se tim uplne novy svet(***) a na svete je malo veci lepsich nez poznat uzasnou novou vec, ponorit se do ni a prozivat ji.

(*): pokud sis tu scenu neprinesl z domova jako domaci ukol, jako ja vetsinu cool svych cool scen

(**): coz uz teda chce praci a nejde to delat reflexivne, pokud citis neco jineho nez postava, coz bys asi mel

(***): a zrcadlove se nazivo hracum otevira novy svet kdyz zacnou play by postovat a zacnou premyslet jak technicky psat a zacnou cist zkurvenyho Hemingwaye aby od nej mohli odkoukat vetnou strukturu
But nobody came.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Sparkle »

Sosacek píše: Pockej, ty to myslis vazne?

Notykravo.
No ve skutečnosti bych mu řekla něco mnohem drsnějšího, ale to sem radši nebudu psát, to byste nevydýchali :)
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Sosacek »

Tak zle pak mozna s tema chlapama co jsou monstra a jenom te chteji voljet to nebude tak zhavy, kdyz tohle je pro tebe normalni chovani.

Ale to sem nepatri.
But nobody came.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů