Collaborative Storytelling RPG
Re: Collaborative Storytelling RPG
Já bych naopak řekl, že obvykle na konec nevidíš. Dokonce ani když napíšeš první úplný draft, tak nemůžeš vědět, že ho nepřepíšeš a konec nezměníš. Možná někdo píše tak, že má celý text v hlavě a pak ho prostě jen přepíše na papír, jako kdyby opisoval knihu, a pak už maximálně opraví překlepy, ale nikoho takového neznám.Jerson píše:při psaní knížky nebo povídky (obvykle) vidíš na konec.
Rozdíl je naopak v tom, že při psaní literárního textu máš možnost se vracet i k tomu, co už jsi napsal (a dokonce je extémně žádoucí to dělat a tvoří to drtivou většinu práce na výsledném textu), zatímco tady to nejspíš moc žádoucí není.
Re: Collaborative Storytelling RPG
Jen do záznamu, že Patrik je týpek, co vysílá každoročně 2 družinky svých minionů do Mistrovství v DrD.*Sparkle píše:Už si píšu s orgama GC a poslali mi kontakt.
Nevím, jestli hrajou i romantické zápletky s těžkými životními volbami, ale skoro bych tipoval, že ne.
___
* tj. ten turnaj, kde se hraje čtrvtfinále, semifinále, …, s tím že ve finále jsou 2 PJ, aby bylo objektivnější, kdo vyhraje, a celé se to drtí na DrD 1.6. a panuje shoda, že to v zásadě má všechno takhle být a je to v cajku.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Collaborative Storytelling RPG
Tak co Quentine, jaké jsi nasbíral zkušenosti?
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Collaborative Storytelling RPG
Mám jen velmi omezenou zkušenost, ale prozatím jsem získal tenhle dojem:
Pokud hrajete jen dva a máte alespoň vzdáleně sexuálně kompatibilní postavy, tak něco bude. Možná ne hned crazy monkey sex, ale nějaké napětí tu hru bude doprovázet, i kdyby byla o něčem úplně jiném. Zejména, pokud se krapet rozepisujete. Třeba jako jsme to dělali tady na fóru při hraní DW. Běžný příspěvek má 2-4 odstavce, to je dost místa nejen na shrnutí situace a popis budoucí akce/záměru, ale i myšlenkových pochodů a pocitů postavy.
A je to skvělé. Ten romatický oblouk (nebo jiné napětí mezi postavami), který má cool dobrodružství (nebo jiný žánr) jako backdrop je awesome. Dobře se to hraje ve dvou bez pravidel i vypravěče, protože skutečný konflikt je beztak jen mezi hlavníma postavama. Problém je, že sotva to dají dohromady, tak má být polibek, západ slunce, zatmívačka a titulky. Protože, pokud chcete v dobrodružství pokračovat, potřebuje vypravěče a ideálně rovnou i pravidla. Hrát spojence, kteří zápasí proti vnější výzvě bez toho, aby jim někdo ty překážky předhazoval, působí prázdně. Všechno napětí jakoby se s uzavřením romance vypařilo.
Krom tohodle jsem velký rozdíl s PBP, jak je známe, nenašel. Je to trošku jiné než u stolu, ale pořád dostatečně zábavné, rozhodně bych to nepovažoval za horší zábavu nebo zabitý čas. Ale asi jsem toho nevyzkoušel dost, protože zatím bych si dál troufal tvrdit, že místo manuálu na hraní ve dvou potřebují spíš návod, jak dělat vypravěče a vést "klasickou" hru.
Ale možná jsem už jen moc zvyklý na svůj styl hry.
Pokud hrajete jen dva a máte alespoň vzdáleně sexuálně kompatibilní postavy, tak něco bude. Možná ne hned crazy monkey sex, ale nějaké napětí tu hru bude doprovázet, i kdyby byla o něčem úplně jiném. Zejména, pokud se krapet rozepisujete. Třeba jako jsme to dělali tady na fóru při hraní DW. Běžný příspěvek má 2-4 odstavce, to je dost místa nejen na shrnutí situace a popis budoucí akce/záměru, ale i myšlenkových pochodů a pocitů postavy.
A je to skvělé. Ten romatický oblouk (nebo jiné napětí mezi postavami), který má cool dobrodružství (nebo jiný žánr) jako backdrop je awesome. Dobře se to hraje ve dvou bez pravidel i vypravěče, protože skutečný konflikt je beztak jen mezi hlavníma postavama. Problém je, že sotva to dají dohromady, tak má být polibek, západ slunce, zatmívačka a titulky. Protože, pokud chcete v dobrodružství pokračovat, potřebuje vypravěče a ideálně rovnou i pravidla. Hrát spojence, kteří zápasí proti vnější výzvě bez toho, aby jim někdo ty překážky předhazoval, působí prázdně. Všechno napětí jakoby se s uzavřením romance vypařilo.
Krom tohodle jsem velký rozdíl s PBP, jak je známe, nenašel. Je to trošku jiné než u stolu, ale pořád dostatečně zábavné, rozhodně bych to nepovažoval za horší zábavu nebo zabitý čas. Ale asi jsem toho nevyzkoušel dost, protože zatím bych si dál troufal tvrdit, že místo manuálu na hraní ve dvou potřebují spíš návod, jak dělat vypravěče a vést "klasickou" hru.
Ale možná jsem už jen moc zvyklý na svůj styl hry.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Collaborative Storytelling RPG
A kolik že máš těch zkušeností, jen jednu a kousek, o kterých vím, nebo ještě nějaké další?
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Collaborative Storytelling RPG
Jen tři hry, z toho jednu jsem skončil hned na začátku. Říkám, že mám omezený vzorek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Collaborative Storytelling RPG
Haunted house na americkém předměstí, to je ta utnutá,
dnd fantasy zlodějský cech, to je ta nejrozjetější,
a timetraveller k vikingům
dnd fantasy zlodějský cech, to je ta nejrozjetější,
a timetraveller k vikingům
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Collaborative Storytelling RPG
A v obou těch, které jsi neukončil došlo k nějaké romanci mezi postavami?
Já třeba hrál už dvě hry (s tou samou spoluhráčkou), kde naše postavy byly zřejmě preferenčně kompatibilní (já hrál celkem běžně orientovaného muže a ona celkem běžnou ženu), ale na žádný vztah nedošlo, natož na nějaký bližší kontakt.
Je pravda, že holky s tím asi nemají problém a v podobné hře to často očekávají či přímo vyžadují vznik vztahu mezi postavami.
Já třeba hrál už dvě hry (s tou samou spoluhráčkou), kde naše postavy byly zřejmě preferenčně kompatibilní (já hrál celkem běžně orientovaného muže a ona celkem běžnou ženu), ale na žádný vztah nedošlo, natož na nějaký bližší kontakt.
Je pravda, že holky s tím asi nemají problém a v podobné hře to často očekávají či přímo vyžadují vznik vztahu mezi postavami.
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Collaborative Storytelling RPG
Quentine, tak jak hodnotíš své hraní na netu?
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Collaborative Storytelling RPG
Dobrá zábava
Nemám moc, co dalšího k tomu říct. Utvrdil jsem se v tom, že je potřeba vypravěč. A že nemá smysl hrát na facebooku, protože to chatové prostředí je tak strašně ošklivé, nepřehledné a nelze zpětně editovat. Ideální je fórum nebo googledoc ... a pak už se ta hra vlastně moc neliší od pbp, co jsme měly tady
Nemám moc, co dalšího k tomu říct. Utvrdil jsem se v tom, že je potřeba vypravěč. A že nemá smysl hrát na facebooku, protože to chatové prostředí je tak strašně ošklivé, nepřehledné a nelze zpětně editovat. Ideální je fórum nebo googledoc ... a pak už se ta hra vlastně moc neliší od pbp, co jsme měly tady
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti