Collaborative Storytelling RPG

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od eerieBaatezu »

$D
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Pieta »

A je třeba použít všech šedesát tisíc smajlíků na to, abys nám oznámil, že máš odlišný vkus? Protože ono by se taky dalo třeba napsat:
To je jak ty nerdi u nás ve třídě. :roll: Tam to jede "útočím", "házej", "za dva" a takhle dokola klidně půl hodiny. :lol: Všichni pořád čuměj do těch svejch papírů a pořád něco škrtaj a hází kostkama a tváří se strašně důležitě. $lol$ A úplně nejlepší je poslouchat, když začnou dělat ten roulplejink - jak všichni nasadí ty svoje směšný hlasy a tváří se strašně vznešeně a důležitě a povídají si o úplnejch nesmyslech, dracích a plazilišcích a elfech... :eyecrazy: $-o $-o $-o

Měl bys ty z něčeho takovýho dojem, jako že si s dotyčným máš co říct? Že jsi ve společnosti, kde tvoje záliby chápou?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od York »

Pieta píše: To je jak ty nerdi u nás ve třídě. :roll: Tam to jede "útočím", "házej", "za dva" a takhle dokola klidně půl hodiny. :lol: Všichni pořád čuměj do těch svejch papírů a pořád něco škrtaj a hází kostkama a tváří se strašně důležitě. $lol$ A úplně nejlepší je poslouchat, když začnou dělat ten roulplejink - jak všichni nasadí ty svoje směšný hlasy a tváří se strašně vznešeně a důležitě a povídají si o úplnejch nesmyslech, dracích a plazilišcích a elfech... :eyecrazy: $-o $-o $-o

Měl bys ty z něčeho takovýho dojem, jako že si s dotyčným máš co říct? Že jsi ve společnosti, kde tvoje záliby chápou?
Asi bych to prubnul, plazilišci mě zaujali ;)
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od ShadoWWW »

Pieta: A proč ne? Naházej si postavu a jedem. $;)

Obrázek

Jak se říká, je důležité znát své hráče a vycházet jim vstříc.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Sparkle »

eerieBaatezu píše:To mi připomíná, jak si dycky kámoš v práci stěžuje, jak jeho přítelkyně furt kouká na filmy podle Rosamunde Pilcher. $lol$ "Buďto je von bohatej a vona ne a tak si ho nemůže vzít a je nešťastná a pak se zjistí, že jsou bohatý všichni a je to všechno super a mají svatbu a..." $lol$

No, každopádně... jak to říct, abych zase nenamíchl Jersona... $lol$ ...neberu jim to, když je to baví a dokážu si představit, že asi jo, a hodně štěstí při psaní Rosamunde Pilcher RPG, ale zlatý kydlení skřetů. $D Tohle jde fakt mimo moje hrací choutky. $lol$
Hm vidíš a já si to dovedu představit ve stejný kampani s kydlením skřetů. Ta scéna v knihovně se dá odehrát téměř stejně i ve fantasy. Klerička se takto seznámí s kouzelníkem. Pak kouzelník zmizí, je unesen tlupou skřetů, a klerička pobere pár dalších týpků a jde se do dungeonu. A zatímco hráči těch týpků se vytěšujou nad tím, jak jim padaj kritikály na kostkách, tak hráčka kleričky nachází v dungeonu stopy po svém milém a zjišťuje, že možná nebyl tak úplně unesen, možná tu je z nějakýho důvodu dobrovolně, a až se dojde na konec dungu, tak si s ním může odehrát dojemnou scénu, kde vyjde najevo jeho temný tajemství, načež se pohádají a dočasně rozejdou.

Když je vůle vyjít hráči vstříc a mentální vyzrálost, tak jde ledacos.

edit: Shadowww byl o vteřinu rychlejší :)
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od eerieBaatezu »

Pieta píše:A je třeba použít všech šedesát tisíc smajlíků na to, abys nám oznámil, že máš odlišný vkus? Protože ono by se taky dalo třeba napsat:
To je jak ty nerdi u nás ve třídě. :roll: Tam to jede "útočím", "házej", "za dva" a takhle dokola klidně půl hodiny. :lol: Všichni pořád čuměj do těch svejch papírů a pořád něco škrtaj a hází kostkama a tváří se strašně důležitě. $lol$ A úplně nejlepší je poslouchat, když začnou dělat ten roulplejink - jak všichni nasadí ty svoje směšný hlasy a tváří se strašně vznešeně a důležitě a povídají si o úplnejch nesmyslech, dracích a plazilišcích a elfech... :eyecrazy: $-o $-o $-o

Měl bys ty z něčeho takovýho dojem, jako že si s dotyčným máš co říct? Že jsi ve společnosti, kde tvoje záliby chápou?
Problém asi bude v tom, že já se tím necejtím bejt nikterak uraženej. Však říkám, ať si kdo chce popisuje jaký chmýřícko místo knírku chce. $lol$
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Jerson »

Ještě se k tomu stylu hry vrátím, teď zase nějaké odpovědi. Další megapost na sedm A4.
Sparkle píše:Já jsem se samozřejmě těch lidí, kteří si mi stěžují, že nemůžou najít spoluhráče, ptala i na možnost, jestli by to nechtěli hrát po netu.
A buď to odmítli, že po netu hrát prostě nechtějí, nebo poznamenali smutně něco ve smyslu "jasně, pokud se mi stále nebude dařit nikoho sehnat na živý hraní, tak mi asi nic nezbyde".
A není jejich nechuť hrát přes net daná i tím, co o hraní po netu povídá? Kromě toho by mohlo být možné se na netu domluvit a hrát třeba ve dvou nebo třech lidech přes skype. Sice to není stejné jako hra u stolu, ale nemusela by od ní být až tak daleko.
Takže nemyslím, že bys měla trvat na tom, aby hráli po netu, ale pořád je to lepší než nehrát vůbec. Pro mě to ze začátku byla taky nouzovka, protože ten osobní kontakt je pro mě taky lepší, ale prostě na něj nemám čas. Kromě toho pokud chci hrát to co se mi líbí, musím hru vést. Nemůžu si v RPG zahrát postavu, aniž by byla sešněrovaná tunou nesmyslných pravidel DrD nebo DnD, protože mí potenciální spoluhráči moc jiných her neznají a hrát nechtějí.
A co třetí cesta - hrát naživo, ale CSRPG stylem? To třeba přijde ideální mně. Možná sis tu mohl všimnout, že tu hodně kritizuju tradiční dračákovité hraní. Zatímco na tom CSRPG hraní pokud mi něco vadí, tak je to pouze ten prvek, že to není naživo.
Pokud je možnost hrát naživo a alespoň dva hráči tak hrát chtějí, pak jim tu možnost chci samozřejmě dát, tedy dát jim do ruky použitelné rady.
eerieBaatezu píše:Sorry. Obrázek ...ale že ony to tak hrají? $lol$
Ano, asi stejně často jako my hrajeme stylem "útočím za pět - hod - má to za tři, útočí zpátky za osm - hod - ..." Sedí takový popis na tvou hru? A kdyby ti někdo vytrvale a bez ohledu na popisy tvých her tvrdil, že právě takhle hraješ, neštvalo by tě to?
Tak ale tohle je legitimní herní zábava. Nás baví levelování s tím, že vyšší levely = nové a hustší věci, apod.
Copak říkám něco o tom, že to legitimní zábava není? Moje námitky se týkaly toho, že pokud by si někdo chtěl zahrát volnější RPG u stolu, tak jen velmi těžko bude za současného stavu shánět spoluhráče, protože prakticky každý hrýč TT RPG (Tabletop, už mě to nebaví vypisovat) je naprogramován, že potřebuje číselná pravidla pro schopnosti postav, kostky a osobní deníky. Je to jak kdyby sis chtěl zahrát PC střílečku s otevřeným světem a mohl sis zahrát jen DOOM a podobné hry.
Quentin píše:Já vůbec nemluvím o mechanických orgiích (nic proti nim teda :D), ale čistě jen o prvku náhody. I když vynecháme, že náhoda přináší moment napětí, kdy se právě nemůžeš spolehnout ani na sebe ani na své spoluhráče, že tě podrží, tak interpretovat výsledky hodů je zábavné samo o sobě a často inspiruje k popisu, který by tě bez něj nenapadl.
Však mé označení Rollplayer se netýkalo mechanických orgií, ale toho, že se bez hodu neobejdeme. A přitom řada lidí, kteří šermují či jinak bojují (včetně RPG hráčů) tvrdí, že většina bojů je dopředu rozhodnutá podle mentálního nastavení soupeřů, a že náhoda v boji nehraje roli. Náhoda ti (nám) přináší moment napětí, ale není nezbytná. Důležitým prvkem je totiž nejistota výsledku nebo nejistota cesty k cíli, nikoliv náhoda. už jsem to vysvětloval před lety u systému dějových zvratů - to že jeden hráč nastaví číslo a druhý ho hádá neobsahuje žádnou náhodu, ale přitom prvek nejistoty a něj plynoucího napětí stejně zůstává. A teď si představ, že si hráči nebudou myslet a hádat čísla, ale že se tahle abstraktní matematická mechanika přetaví přímo do popisů boje, že kterých ti ne-náhodně, ale přesto nepředvídatelně vyplyne výsledek. Kostky (či v mém případě karty) používáme proto, že nám vyhovuje/ jsme naučeni flákat a přeskakovat popisy činností svých postav, ergo že jsme se vykašlali na roleplayování a místo toho rollplayujeme. A než namítneš, že se nedá zajímavě popisovat tolik soubojů nebo tolik akcí jako v běžné TTRPG, tak na to říkám - no právě. Při své zábavě jsme snížili kvalitu popsaných situací a zvýšlili kvantitu. Samozřejmě to může být zábava, a je to zábava pro řadu hráčů. Ale taky to zároveň je o dost méně roleplayování.
Samotná interpretace výsledků hodů je taková znouzecnost - neočekávané popisy tě stejně dobře můžou napadnout na základě popisů jiných hráčů.
Protože ten skutečný herní obsah si užíváme v nahuštěných osmihodinových blocích o víkendech. To, že se o technikách hraní bavíme v mezičase z nás nedělá horší hráče, naopak. Nemůžeš nás soudit jako méněcenné, kvůli počtu herních příspěvků na internetu, když hrajeme tabletop :D
Neříkám, že kvůli debatám na netu jsme horší hráči. Říkám, že debatování po netu z nás lepší hráče neudělá, rozhodně ne tak, že na sto hodin debaty připadne deset hodin hraní. A kdybychom místo tisíců příspěvků o herní teorii napsali jen desítky takových příspěvků, a zbytek to tisíců psali herní příspěvky v netových hrách, tak by to téměř určitě bylo pro naše hráčské schopnosti (třeba popisování střetů) lepší.
To jsou pomluvy :D V obou hrách už mám připravenou postavu, abych se mohl žezla vzdát a zkusit jet napůl. Jen do toho nechci skákat po hlavě.
Proč ne? Myslíš, že když říkáme "holka, pojď si naživo zahrát mezi bandu starších nerdů, kde dostaneš deník, čísla, kostky, pravidla a občas i rozjetý příběh" není skok po hlavě, navíc do velké hloubky a dost možná na beton? :-) Nebuď srab a vyzkoušej si, co to opravdu znamená přijít a začít hrát jiným stylem. Psal jsi, že máš omezený čas a hry na netu jsou pomalejší, tak aby sis to vůbec stihl pořádně vyzkoušet.
Sadako píše:Inu, napadlo (mě hrýát po netu), wtz. Ale nemám FB, tak asi nic.
Nemusíš hrát na FB, jsou i jiné portály. Nicméně opět - neříkám, že musíš. Jen to hezky ilustruje problém, který mají lidé s přáním vyzkoušet hru naživo. Když je odmítnou kamarádi a ve svém okolí nenajdou otevřené hraní, tak to vzdají. My to proti tomu můžeme zkusit na netu, tedy použít google, prakticky kdykoliv a odkudkoliv. Je pro nás mnohem snazší si vyzkoušet, jaké to je "na druhé straně". Každý, kdo sem napíše "nemůžu takovou hru najít" mohl stejně dobře do googlu napsat "hraní RPG na netu" nebo "Jersone, dodej odkaz". Teď nemířím na tebe, Sadako, ale na kohokoliv, kdo používá takovou výmluvu.

Jinak jo, přehlédl jsem tvé bezpravidlové hraní. Já si taky dokážu užít pravidla, jen se teď snažím zjistit, jak se doopravdy řeší situace, kdy stojí postava hráče proti jiné hráčské postavě a střet řeší popisem. Já už zjistil, že když hraju protřelého detektiva a vyjednávám s majitelkou obchodu, automaticky počítám, že mám za sebou dva ramenaté týpky v brýlích jménem "přesvědčování civilů 5" a "hoď si na úspěch (s bonusem za roleplaying)", a strašně mě překvapilo, že nedokážu překonat, natož zastrašit ženské NPC hrané patnáctiletou holkou. Já, velký Jerson, který o sobě prohlašuje, že používá netradiční řešení a ukecá kde co, a který hraje RPG déle než je ta holka na světě. A čekal jsem, že ona sama uzná, že by se nějaká ženská z krámu měla nechat zastrašit bývalým agentem FBI. No, tak nenechala. A vsadím se, že kdyby došlo na popis rvačky, tak bych to projel taky, protože bych prozměnu spoléhal na svůj "pouliční boj 4" proti jejímu "slabá ženská 1".
Navíc to ani nemůžu hodit na svůj oblíbený argument, že GM mojí postavě sviní - to NPC hraje holka, která má ve hře svou postavu. A když jsem na ní já vytáhl beztvarou ošklivou mohu, která se jí snažila pohltit, tak byla v průseru zase její postava a já jí taky nijak nešetřil. A ona se taky mnohem víc ponořila do role.
(Zrovna tuhle scénu bych tady rád ukázal, ale bohužel tu hru už nemám uloženou :-( Dostal jsem za ní ocenění "nejhorší hororová scéna, kterou jsem zažila".)

V tomhle směru by se mi velmi hodily tvé zkušenosti, Sadako, pokud bys je sem napsala. Hlavně z tohoto:
Prostě jsme epicky popisovali souboj, reagovali na výpady toho druhého a ono z toho nějak začalo vyplývat, kdo bude vítězem. Když to vypadalo jo nerozhodně a chtěli jsme nechat jednat náhodu, hodilo se korunou.
A nejen pro Quentina.
York píše:Nemyslím si, že by někoho bavilo hrát pouze na facebooku a nijak jinak.
Některé hrají jen takto, případně hrají na nějakém fóru, ale princip je úplně stejný. A jiný, než jak se hraje tady, alespoň co jsem sledoval různé zde probíhající hry. Diskuse mimo hru se tam prakticky vůbec nepěstují, a diskuse mimo postavy také ne, pokud to není nutné kvůli zaseknutí nebo rozbití hry.
Nenapadá mě taky žádný důvod, proč by podobný styl hry nešel zreplikovat přes voice chat nebo u stolu. Pro hráče zvyklé psát by to teda asi byl trochu nezvyk, ale je to pořád jen technický rozdíl mezi mluveným a psaným slovem, obsah může být stejný
No, ne. Jako protipříklad (byť extrémní) se můžeš podívat na výše popsanou ukázku ze hry. To se naživo dost dobře říkat nedá a číst už vůbec ne. Při psaní - zejména v ich formě - je mnohem snažší nechat spoluhráče nahlédnout do vlastní hlavy a popsat souvislosti, protože se k nim dá vrátit a přečíst si je znovu, dlouhé texty se dají číst po částech a na několikrát, a podobně. Dá se dělat ledacos, ale není to jen o nosném médiu. Nehledě na to, že nevěřím, že by některé třeba erotické nebo násilné scény ty samé holky dokázaly popsat naživo, ať to mikrofonu, nebo dokonce někomu do očí. I když možná jo, fakt nevím.
zkusit co nejpřesněji zreplikovat ten styl bez vypravěče a bez pravidel - ale to taky nakonec povede k dotazům na to, o čem ta hra má být, co by v ní chtěl hráč zažít a tak, protože gmless/rulesess je pořád jen formát hry, ve kterém se pořád dá hrát hodně různý styl příběhů.
Tyhle otázky většinu mých spoluhráček spíše ruší, pokud přesáhnou únosnou míru, která bývá tak tři otázky maximálně. I když je to určitě dané nezvykem a taky vede k tomu, že 90% her tak či onak umře za pochodu (i když nevím, jaká je statistika pro TTRPG. Já zatím dokončil jen dvě své kampaně, zbytek taky odezněl. Jednorázové hry nepočítám.)
Pepa píše:Vsadím se, že na 99,5% (tak = koukáním do očí a kupováním drinklů v baru) hrajou. A to je jako k smíchu?
Téměř určitě ne. Seznamování tak možná občas probíhá, ale řada her už začíná s nějakým definovaným vztahem mezi postavami, takže to není o nic častější než styl "sešli jste se v hospodě, dejte se dohromady a vyražte na výpravu". Kolik je takových TTRPG her? určitě ne 99,5%. Ani 59,9%. Možná i v DrD to bude spíše 9,95%.
Sparkle píše:Ale to je šílená práce. Tu nezvládneš v jednom člověku. Bylo by asi fajn si to nějak rozdělit a zkoordinovat, ať si nelezem do zelí.
Které své zelí teď myslíš? Stejně si myslím, že první nástřel budu muset dát já, i když to nemám rád, a pak ho budu doplňovat podle připomínek a podle toho, co kde vyberu z článků. (a na konci můžu dát rozcestník na existující RPG, o kterém jsem mluvil před půl rokem :-) )
Každopádně nechci a nemůžu začínat nějakým definovaným prostředím, a už vůbec ne po apokalypse. Ať zvolím jakékoliv konkrétní prostředí, vyřadím tím 90% potenciálních čtenářů, které to prostředí neosloví. Musím začít opravdu obecně. 95% nabídek na her na netu obsahuje jednu až tři vymyšlené postavy, a i když se na některé hlásí víc zájemkyň než na jiné, pořád to nemůžu brát jako vhodný výchozí bod.

York - Opět (už potřetí) jsem vytáhl tvou hru bez přípravy a zkusil si představit její použití. Vyznačím problémová místa
Hra bez přípravy píše:Začněte tím, kde se zrovna nacházíte. Návrhy podávejte všichni,
není to výhradní úkol Vypravěče. Může to být například:
• V úzké a křivolaké uličce
• Na náměstí plném stánků se zeleninou
• Na městských hradbách
• V hlubokém lese
O tom, která z navržených variant platí, rozhodne Vypravěč. Měl by
při tom přihlédnout k tomu, o co mají hráči největší zájem.
Co by se mohlo dít, může navrhnout kterýkoliv hráč, a opět je žádoucí
stavět na nápadech ostatních. Vypravěč pak z toho něco vybere.

Co děláte?
Nyní víte, v jakém prostředí se váš příběh odehrává, v jaké situaci se nacházíte a co se zrovna děje. Co děláte?
• Utíkáte, co vám síly stačí?
• Někdo z vás vykřikne „Zloděj, chyťte ho!“, aby zmátl stráže?
• Jdete si prohlédnout místo činu?
• Rozdělíte se, abyste prchajícího obklíčili?
Každý hráč říká, co bude dělat jeho postava. V tuto chvíli ještě nevíte, koho přesně hrajete, ale to ničemu nevadí. Jste prostě skupina, která se dostala do vámi popsané situace a nejspíš tam přirozeně patří. Představte si, že jde o filmový záběr z dálky – vidíte několik postav, jak něco dělají, ale jste ještě moc daleko na to, abyste rozeznali jednotlivé tváře. Myslete také na to, že představujete hlavní postavy nějakého příběhu, což obvykle znamená, že máte nějaký společný důvod,proč v té situaci jste. Kdyby vás nic nespojovalo, tak byste se nejspíš rozběhli každý jiným směrem a příběh by skončil dřív, než pořádně začal. Nemusíte zatím vědět, co tím důvodem je, ale hrajte s tím, že nějaký existuje. Snažte se tedy spolupracovat. Na vyjasnění případných neshod bude čas později, až aktuální situace skončí.

Vypravěč popisuje, co se děje
Po výkřiku „Zloděj, chyťte ho!“ může Vypravěč například vylíčit, jak se část strážníků od jednotky oddělila a pustila se za kapsářem, který začal utíkat v domnění, že si ho někdo všiml. Nemusí to nutně vymýšlet sám, může se například zeptat: „Co by se mohlo stát po tom, co jsi tohle zvolal?“

A hráči mohou navrhnout například: „Mohl by se toho leknout nějaký skutečný zloděj.“ Případně: „Nebo by se mohli k pronásledování přidat nějací zákazníci a plést se gardistům pod nohy.“
Co z toho se stane, je na Vypravěči. Měl by ale pokud možno všechny smysluplné nápady zapojit, nebo alespoň vymyslet něco podobného. Když je totiž nebude používat, tak hráče brzo přestane bavit cokoliv vymýšlet a navrhovat.[/quote]
Jako ukázka to stačí - když z tvých postupů odstraním Vypravěče, odstraním 93% rozhodování a činností, které budu muset nějak - nevím jak - rozpustit mezi ostatní hráče. Tvá hra stojí a padá se zkušeným a vycvičeným (a tedy připravovaným, i když možná nepřipraveným) Vypravěčem. Není to "Hra bez přípravy", ale "Hra se zkušeným vypravěčem bez přípravy". Tvé postupy a rady nejsou ignorovány, ale nemám je jak využít. (A prosím už mi nepiš "nechceš si na to udělat čas". Fakt chodím spát ve dvě, vstávám v šest a veškerý volný čas získávám jen na úkor spánku nebo manželky.)
Sparkle píše:Jerson to takhle dělá, a jak jsem vyrozuměla, zatím se mu nepodařilo dotáhnout ani jednu, i když ta v Brně zvažuje?
Já to u dalších ani nezkoušel, protože jsou ještě z větší dálky a malých měst, kde se žádné otevřené hraní nekoná. Snažím se tři z nich dostat alespoň na Festival Fantasie. Btw. žádná není z Prahy, jinak bych je za tebou už poslal.
OnGe píše:Jinak třeba je u Jersona problém, že je to takovej divnej strejda a holky si myslí, že má postraní úmysly. Ty máš úplně jinou pozici.
Vzhledem k tomu, že na svém civilním profilu jsem o polovinu starší než nejstarší z nich a navázal jsem kontakt jen se dvěma jsem začal používat jiný profil, s neutrálním jménem a elfí ikonkou, takže na první pohled nic nevolá "hej, tohle je čtyřicetiletý chlap". Část těch holek mě má ze začátku za ženu. Na druhou stranu snad žádná z nich neměla problém s tím, že jsem 37letý muž, protože se všemi jsem si nejdřív nějaký čas povídal, než jsem se zeptal na jejich věk - a jen některé chtěl znát ten můj. Problém je daný tím, co jsme už řešili - 95% chlapů v těchto sekcích jsou úchyláci, kteří se holky snaží sbalit, vytáhnout z nich nahé fotky, nebo v nejlepším případě (a v případě hladších kluků) hrát nějaké perverznosti. Jako fakt, dostal jsem dvě nabídky na hru od kluků, jeden chtěl hrát futa (nebo futanari - prostě holku s penisem, nevyznám se v terminologii) a druhý furry holku měnící se do vlka. Zhruba jeden z deseti až dvaceti kluků je podle mých spoluhráček "fajn hráč", ale ti veřejně hru buď neshání a nenabízí, nebo jsem na to nenarazil. Spíše ale nemají potřebu, protože mají dost zájemkyň, které chtějí mít "fakt uvěřitelně zahraného kluka". I když některé holky hrajou muže dost dobře, a některé hrajou výhradně muže.
Zrovna v mém případě je počáteční bariéra fakt velký problém, ale podařilo se mi jí během pár měsíců protunelovat.
Sparkle píše:Bohužel v tuhle chvíli opravdu nemám ani časovou ani duševní kapacitu na to, abych tam s těma holkama odehrála několik partií CSRPG, abych je následně zkusila pozvat na hraní naživo, a mělo to úspěšnost menší než 1 ze 100.
Možná bys měla větší úspěšnost, ale problém je dostupnost. Věřím tomu, že kdyby ty holky nebyly omezeny vzdáleností a v některých případech i věkem (pod 18 let), tak už jsem pět z nich na nějakou vlastní hru přivedl. Bohužel narážím na to, že než si s některými jednou zahraju, tak se změní jejich časové možnosti, protože hraju fakt pomalu.
Na druhou stranu by to ta příručka mohla trochu zlepšit.
Pepa píše:eerieBaatezu: Myslím, že tě Jerson nenapomenul za to, co jsi řekl, ale za to, jak jsi to řekl.
Jo. Eerie, nebuď jako Sirien. Jak něco řekneš je v řadě případů stejně důležité jako co řekneš.
A mám samozřejmě i jiné hry. Třeba tuhle, kde jsem hrál pacienta na psychiatrii a spoluhráčka ošetřující doktoru, která se snaží zjistit, co se tomu pacientovi stalo, a také jaké praktiky se v tomto ústavu provádí.
Edward se oblékl do haleny a nerozhodně se podíval na Kate. Postavil se ke zdi vedle dveří, tak jak musel stát když do pokoje vstoupila ona a na první pohled si ho nevšimla. Jen teď jeho postel už nevypadala tak, jako že v ní leží. Kroky se přiblížily, už šlo jasně rozeznat, že jde o dvě osoby, jedna z nich je mohutná a pomalá. Pak minuly dveře do jejich pokoje a pokračovaly po chodbě dál do zadního traktu.
Když postavy minuly dveře, Kate si viditelně oddechla, ačkoli nevěděla, proč je tak napjatá. Zřejmě vážně potřebovala volno. Lezlo jí to všechno na mozek. Buď jí pořád něco unikalo, nebo prostě asi na to nepřišla. Podívala se na Edwarda a najednou jí bylo jasné, proč ho neviděla. Znovu se tedy optala: "Kdo se blíží? Kolik mám ještě času? A proč jsi tu zas byl polonahý?" Vypálila na něj otázky.
"Nemáš víc než je pár minut," odpověděl Edward. "A není důležité KDO přijde, jako PRO KOHO přijdou - protože přijdou pro tebe," zdůraznil. Přistoupil blíž k ní, vzal její hlavu do dlaní a zahleděl se jí do očí. Uvnitř modrošedých duhovek viděla černé panenky a svůj vlastní odraz, za kterým jakoby v dálce prosvítala záře. "Kate, otázky tě už nikam dál nedostanou. Řekl jsem ti vše, co jsem ti říct mohl, abys to pochopila. Nemám už žádné další odpovědi. Jsme na konci, rozumíš? Teď už musíš jednat. Prosím Kate, neptej se už, konej." Naléhavost v jeho hlasu je téměř hmatatelná.
"Proč?!" Kate se prostě nemohla jen tak odpoutat od otázek, když jich měla ještě tolik. Kolik může být pár minut? Jak se rychle a dobře rozhodnout? Dát přednost Jim, o kterých nic neví nebo 'bláznivemu' muži povídající o Nich, který jí zachránil život. Chtěla se ptát, nechtěla tech otázek zanechat. "Nevím, komu mám věřit!" Snad to znělo trochu jako zakňourání. "Co mám tedy dělat, když řeknu, že budu věřit tedy tobě?" Těkala očima v těch jeho a hledala odpovědi na své otázky. Byla docela zmatená z toho všeho okolo a nevěděla, co dělat. Vzpomněla si - musíš se odsud dostat, pokud věříš mě. Jenže jak se odtud měla dostat, když dveře byly jenom jedny?
...
Koutkem oka si všimla, jak se při jejích slovech Edward pousmál, zatímco primář se ještě víc nasupeně zachmuřil a otočil na Edwarda. „Tohle má být výsledek té vaší terapie? Vůbec nic netuší, jen se drží své verze, a …“ nedokončil. Možná by pokračoval ve svém štěkání dál, ale zastavila ho Edwardova zvednutá dlaň. Jen naprázdno pohnul pusou, jako by mu došla slova – nebo jako by byl zastaven Edwardovou osobností. Ten se jen pousmál koutkem úst. „Dal jste mi celkem jasná příkazy a omezení, co jí smím a nesmím říct. Opravdu jste čekal, že na to přijde sama? Já vám slíbil, že bude schopná přijmout realitu, ne že ji odhalí. Můžu jí to už vysvětlit?“ Mluvil pevným rozhodným hlasem, jaký u něj ještě neslyšela, rozhodně ne při jejich rozhovorech. Pod jeho pohledem primář neochotně přikývl, odtáhl ruku a na čtyři kroky ustoupil, pryč z jejich osobní zóny, ale dost na to, aby vše slyšel. Edward se otočil na Kate a tvrdý výraz na jeho tváři byl vystřídán upřímností se stopou obav. Vzal ji za ruku, palcem pohladil po hřbetu ruky, a zhluboka se nadechl. „Kate, ty jsi zdejší pacient. Před časem jsi tu pracovala, než se ti něco stalo – nikdo neví co – a ty ses zhroutila. Vyhodnotili,“ blýskl okem po primáři, „vyhodnotili to jako syndrom vyhoření a hospitalizovali tě. Nic sis nepamatovala, jen jsi stále chtěla léčit pacienty, odmítala jsi připustit, že by se ti něco stalo. Když jsme se setkali, poznal jsem, že bych to mohl pomoct, a přesvědčil jsem primáře ke speciální terapii – aby ses starala o můj nikterak jednoduchý případ, v určitém směru podobný, jako je ten tvůj. Ty jsi to přijala a během několika dní jsi se mým případem začala plně zabývat. Byla jsi schopná můj stav posoudit a napsat propouštění zprávu, která obstála před komisí, která měla tvůj stav posoudit. Nepodlehla jsi ani poslednímu pokusu, či spíše provokaci, které jsem se musel zúčastnit i já, totiž porušit pravidla a pomoct mi utéct. Všem ostatním už musí být jasné,“ zvýšil hlas, aby ho primář dobře slyšel, „že jsi v pořádku a schopná dál vykonávat svou práci, i když nejlépe v jiném ústavu, aniž by sis musela vzpomenout na důvod svého zhroucení.“ Odmlčel se, krátce se podíval na primáře i zřízence, který jí svým soustředěným a pozorným výrazem najednou připadal spíše jako vystudovaný psychiatr než obyčejný pomocník v blázinci, a pak se opět otočil na Kate. „Teď už je jen na tobě, zda přijmeš skutečnost, že ses zhroutila a projevila se u tebe duševní porucha, která následně vymizela. Nebo zda budeš stále trvat na tom, že zde pracuješ jen tři týdny a ke žádnému zhroucení nedošlo, pak ale nevím, jak s tebou naloží dál. A oni,“ kývl bradou k primáři a převlečeném zřízenci, „chtějí, abys odpověděla hned. Jako tvůj poslední test.“
Pokud chceš na desetitisíce her soudit jen z jedné ukázky (vybrané tak, aby ukázala, jak se hrajou scény, o kterých jsi mluvil ty - nikoliv ty nejčastější scény), tak pro mě nemá smysl ti nic ukazovat. Nicméně jsi v pozici, kdy jsi zahlédl scénu z Ordinace a na tomto základě říkáš "všechny seriály v televizi soap opery ho ženské". Přeber si to jak chceš.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Sparkle »

Jerson píše:A není jejich nechuť hrát přes net daná i tím, co o hraní po netu povídá? Kromě toho by mohlo být možné se na netu domluvit a hrát třeba ve dvou nebo třech lidech přes skype. Sice to není stejné jako hra u stolu, ale nemusela by od ní být až tak daleko.
Většinou jsou to skautští vedoucí, hráči ochotnického divadla a podobné typy, zkrátka lidi, kteří ve svém volném čase vyvíjejí dobrovolnickou činnost spočívající v odtažení dětí od počítačů ke kultuře naživo. Hraní po netu je přesně to, co je proti jejich přesvědčení.
Jerson píše:Jako protipříklad (byť extrémní) se můžeš podívat na výše popsanou ukázku ze hry. To se naživo dost dobře říkat nedá a číst už vůbec ne.
Někdy by sis měl zahrát fakt to Chuubo. Co si vybavuju tu naši hru, tak podobný popisy tam nejen že šly v pohodě říkat, ale ještě za ně družina dostala expy.
Jerson píše:Když je odmítnou kamarádi a ve svém okolí nenajdou otevřené hraní, tak to vzdají. My to proti tomu můžeme zkusit na netu, tedy použít google, prakticky kdykoliv a odkudkoliv.
Jenže tam je problém, že kvůli možnosti hrát po netu lidi příliš brzo vzdávají přesvědčování svého okolí k hraní naživo. Lojzovi geek kamarádi nechtějí hrát, tak jaké má Lojza možnosti? Ta pohodlnější je najít na netu spoluhráče, kteří už jsou do hobby zaháčkovaní. Méně pohodlná cesta je zkusit překecat ke hraní někoho nongeeky ze svýho okolí, například manželku nebo sestru. To ale může být bolestivý, protože ony se tomu budou nejdřív bránit, možná se mu kvůli tomu i někdo z příbuzenstva vysměje. Jenže cesta 1 ti nepřivede nováčka do hobby, cesta 2 ano.
Jerson píše:Každopádně nechci a nemůžu začínat nějakým definovaným prostředím, a už vůbec ne po apokalypse. Ať zvolím jakékoliv konkrétní prostředí, vyřadím tím 90% potenciálních čtenářů, které to prostředí neosloví.
Ale ty nemusíš vyrobit jedno pdf. Vyrobíš jich víc, každý pro jiný prostředí, a lidi si rozkliknou to, který jim přijde cool podle obrázku a úvodního odstavce.

Obecný rady bez příběhu jsou hrozně uncool, obávám se. Ale třeba se mýlím.
Jerson píše:Možná bys měla větší úspěšnost, ale problém je dostupnost. Věřím tomu, že kdyby ty holky nebyly omezeny vzdáleností a v některých případech i věkem (pod 18 let), tak už jsem pět z nich na nějakou vlastní hru přivedl.
.

No a nezkusíme teda dát dohromady seznam koordinátorů pro menší města? Nějaký dobrovolník / dobrovolnice, kterýmu předáme kontakt na dotyčnou, a on se už o ní postará, něco si s ní půjde zahrát?
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Pieta »

eerieBaatezu píše:Problém asi bude v tom, že já se tím necejtím bejt nikterak uraženej. Však říkám, ať si kdo chce popisuje jaký chmýřícko místo knírku chce. $lol$
Nejde o to, jestli se cítíš bejt uraženej, ale jestli by sis za člověkem, co takhle mluví, šel pro radu, jak si udělat build v 3.x nebo jak správně stavět dungeon. Protože on do světa telegrafuje, že je mu tvoje zábava k smíchu, stejně jako ty telegrafuješ, že je ti k smíchu hrát po romanticku.
ShadoWWW píše:Pieta: A proč ne? Naházej si postavu a jedem. $;)
To asi nebylo na mě.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Sparkle »

Jerson píše:A mám samozřejmě i jiné hry. Třeba tuhle, kde jsem hrál pacienta na psychiatrii a spoluhráčka ošetřující doktoru, která se snaží zjistit, co se tomu pacientovi stalo, a také jaké praktiky se v tomto ústavu provádí.
Ta storka je awesome :clap: , jen mě zajímá: ta pointa, že holka je ve skutečnosti pacient, tu jste měli spolu vymyšlenou dopředu, nebo jsi ji měl vymyšlenou dopředu ty, nebo vás napadla až v průběhu hraní? Protože pokud bys ji měl vymyšlenou dopředu, a spoluhráčka by o tom nevěděla, co by se dělo pokud by ona přinesla do příběhu prvek, který by byl s pointou nekompatibilní? Pokud to chápu dobře, tak NPC můžete ovládat oba dva?
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Fritzs »

Jerson: Nu, četl jsem tvůj zápis... objevuje se tam i něco stylově jednoduššího, přímočařejšího s krátkými údernými popisy a hláškami?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Jerson »

Sparkle píše:Většinou jsou to skautští vedoucí, hráči ochotnického divadla a podobné typy, zkrátka lidi, kteří ve svém volném čase vyvíjejí dobrovolnickou činnost spočívající v odtažení dětí od počítačů ke kultuře naživo. Hraní po netu je přesně to, co je proti jejich přesvědčení.
Jo tak, oni ty lidi chtějí opravdu tahat ... to těžko posloužím. Ukázat, že to může být zajímavé naživo ano, ale že bych byl schopen dodat zdroj spoluháčů nebo že by netové hráčky byly dobrý zdroj spoluhráčů pro tyhle týpky, to asi nebudou.
Někdy by sis měl zahrát fakt to Chuubo. Co si vybavuju tu naši hru, tak podobný popisy tam nejen že šly v pohodě říkat, ale ještě za ně družina dostala expy.
Asi bych měl. Na druhou stranu by mě naživo tyhle popisy nebavily - popravdě na mě jsou zrovna takovéto (znovu opakuju že z mého pohledu extrémní) popisy až moc, zvlášť kdyby tím moje postava dostala knírek, o který nestojím. Ale bylo chci počítat i s takovými hráčkami. Protože možná někdo podobným způsobe popisuje souboje.
Jenže tam je problém, že kvůli možnosti hrát po netu lidi příliš brzo vzdávají přesvědčování svého okolí k hraní naživo. Lojzovi geek kamarádi nechtějí hrát, tak jaké má Lojza možnosti? Ta pohodlnější je najít na netu spoluhráče, kteří už jsou do hobby zaháčkovaní. Méně pohodlná cesta je zkusit překecat ke hraní někoho nongeeky ze svýho okolí, například manželku nebo sestru. To ale může být bolestivý, protože ony se tomu budou nejdřív bránit, možná se mu kvůli tomu i někdo z příbuzenstva vysměje. Jenže cesta 1 ti nepřivede nováčka do hobby, cesta 2 ano.
Já mám zkušenost, že lidé buď řeknou "to zní zajímavě, chci hrát, kdy to zkusíme?", a nebo řeknou "Nezajímá mě to (a jestli mě k tomu budeš lámat dál, můžeš si večeři dělat sám)" a přes to nejede vlak. Jediná změna byla u manželky, která viděla Gamers 2 - bohužel jsem ji jako na první hru vzal k DrD2 a to byla tak neskutečná blbost, že si za to nadávám ještě po čtyřech letech. No nic. Každopádně v přesvědčování nevidím cestu. Vůbec. To už raději naznačit, že roleplaying může být i sexy stopařka a nadržený řidič a zahrát si trochu Larp.
Ale ty nemusíš vyrobit jedno pdf. Vyrobíš jich víc, každý pro jiný prostředí, a lidi si rozkliknou to, který jim přijde cool podle obrázku a úvodního odstavce.
Víc pdf je ještě náročnější, a některé věci ani nedokážu sepsat. Navíc vybírat z více než pěti možností není dobré. Radši zkusím ty obecné rady. Hlavně proto, že jednomu člověku bude stačit jedna příručka.
No a nezkusíme teda dát dohromady seznam koordinátorů pro menší města? Nějaký dobrovolník / dobrovolnice, kterýmu předáme kontakt na dotyčnou, a on se už o ní postará, něco si s ní půjde zahrát?
Koho znáš v Novém Boru nebo Přerově? Já si ta místa musel najít na mapě.
Ta storka je awesome :clap: , jen mě zajímá: ta pointa, že holka je ve skutečnosti pacient, tu jste měli spolu vymyšlenou dopředu, nebo jsi ji měl vymyšlenou dopředu ty, nebo vás napadla až v průběhu hraní? Protože pokud bys ji měl vymyšlenou dopředu, a spoluhráčka by o tom nevěděla, co by se dělo pokud by ona přinesla do příběhu prvek, který by byl s pointou nekompatibilní? Pokud to chápu dobře, tak NPC můžete ovládat oba dva?
To že holka je pacient jsem vymyslel až v průběhu (spolu s náznakem, že ji možná znásilnil jeden zřízenec a že to prostě vytěsnila z paměti. A v průběhu hry to bylo tak půl na půl, protože to taky mohlo dopadnout tak, že se opravdu ukáže, že moje postava je tak trochu blázen. Moje výhoda byla, že jsem měl v hlavě filmy K-Pax, Odd Thomas a Tajemný ostrov, takže jsem měl z čeho čerpat.
NPC obvykle ovládá ten, kdo je přidá. Já přidal zřízence a primáře, který byl proti ní v opozici, tak bylo přirozené, že jsem je hrál.

Fritzs - jo, ale už nemám uloženo.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od York »

Jerson píše:už jsem to vysvětloval před lety u systému dějových zvratů - to že jeden hráč nastaví číslo a druhý ho hádá neobsahuje žádnou náhodu
Mýlíš se, tohle zrovna je náhodný jev.

Ale jinak souhlasím, nejistota ve hře může v pohodě být i bez použití genberátoru náhodných čísel. Už jsem o tom tady taky napsal dost písmenek...

Jerson píše:A teď si představ, že si hráči nebudou myslet a hádat čísla, ale že se tahle abstraktní matematická mechanika přetaví přímo do popisů boje, že kterých ti ne-náhodně, ale přesto nepředvídatelně vyplyne výsledek.
Tohle funguje, i když ve hře kostky jsou. Ve skutečnosti je to ta nejdůležitější část souboje a když říkáš, že se (třeba v DnD) boj zredukuje na "útočím", "má to za tři", tak nemáš pravdu, protože to je pouze ten generátor náhodný čísel rozprostřený v čase kvůli tomu, abys měl kdy výsledek ovlivnit skrze fictional positioning (když by se celý boj vyhodnotil jediným hodem, tak by k tomu byl prostor jen před ním).

Jerson píše:Kostky (či v mém případě karty) používáme proto, že nám vyhovuje/ jsme naučeni flákat a přeskakovat popisy činností svých postav, ergo že jsme se vykašlali na roleplayování a místo toho rollplayujeme.
Není to tak. Už jsem to říkal, takže to zopakuju: Zkoušeli jsme to a je diametrální rozdíl v hráčském pocitu mezi soubojem odehraným výhradně skrze fictional positioning (bez házení) a s házením. Přirovnal bych to k rozdílu mezi šatrhem a dřevěným šermem - v obou případech dopředu nevíš, jak to dopadne, ale zážitek ze zjišťování výsledku je odlišný.

Jerson píše:Ale taky to zároveň je o dost méně roleplayování.
Není. Roleplaying není pouze "divadelní" (nebo literární, když to píšeš) ztvárnění postavy. Roleplaying je prostě hraní za postavu, ať už přímé nebo nepřímé. Když někdo říká "útočím, padlo mi 7", tak to neznamená, že roleplayuje hůř nebo míň než někdo, kdo to popíše - znamená to, že roleplayuje jinak. Každému samozřejmě víc sedne něco jiného a jako všude jsou zábavnější a méně zábavné varianty (ta gamistická třeba může být o dost zajímavější, když zkombinuješ víc schopností a efektů, zohledníš fictional positioning i mechanicky, a podobně).

Jerson píše:Samotná interpretace výsledků hodů je taková znouzecnost - neočekávané popisy tě stejně dobře můžou napadnout na základě popisů jiných hráčů.
Podle mě je to buď spíš projev odlišné hráčské preference (hráč by raději hrál čistě popisně), nebo širší preference (vyhovuje mu gamistický přístup, ale má raději, když se zkombinuje se zajímavými popisy). A hlavně - popisy spouští fictional positioning, takže ani pro čistě gamistického hráče nejsou "znouzecnost" (samozřejmě pokud nehraje podle pravidel, kde je fictional positioning zakomponovaný přímo do mechanik).

Každopádně je to otázka preferencí. Jaký styl komu víc vyhovuje, je subjektivní.

Jerson píše:Neříkám, že kvůli debatám na netu jsme horší hráči. Říkám, že debatování po netu z nás lepší hráče neudělá, rozhodně ne tak, že na sto hodin debaty připadne deset hodin hraní. A kdybychom místo tisíců příspěvků o herní teorii napsali jen desítky takových příspěvků, a zbytek to tisíců psali herní příspěvky v netových hrách, tak by to téměř určitě bylo pro naše hráčské schopnosti (třeba popisování střetů) lepší.
Nesouhlasím, nesedí to s mou celoživotní herní zkušeností. Hráči, kteří se nechtějí zamýšlet nad tím, co a proč při hře dělají, se za desetiletí hraní nijak nezměnili (maximálně je změnil někdo jiný, kdo to do nich nahustil).

Jerson píše:
Nenapadá mě taky žádný důvod, proč by podobný styl hry nešel zreplikovat přes voice chat nebo u stolu. Pro hráče zvyklé psát by to teda asi byl trochu nezvyk, ale je to pořád jen technický rozdíl mezi mluveným a psaným slovem, obsah může být stejný
No, ne. Jako protipříklad (byť extrémní) se můžeš podívat na výše popsanou ukázku ze hry. To se naživo dost dobře říkat nedá a číst už vůbec ne.
Proč by to nešlo? Lidi celkem běžně poslouchají audiobooky, což jsou prostě nahlas čtené literární texty.

Jerson píše:Při psaní - zejména v ich formě - je mnohem snažší nechat spoluhráče nahlédnout do vlastní hlavy a popsat souvislosti, protože se k nim dá vrátit a přečíst si je znovu, dlouhé texty se dají číst po částech a na několikrát, a podobně. Dá se dělat ledacos, ale není to jen o nosném médiu. Nehledě na to, že nevěřím, že by některé třeba erotické nebo násilné scény ty samé holky dokázaly popsat naživo, ať to mikrofonu, nebo dokonce někomu do očí. I když možná jo, fakt nevím.
Souhlasím s tím, že to je přirozenější, protože prostě většina knih je napsaná touhle metodou (koukání postavám do hlavy z pozice nestranného vypravěče - myslím tím teď vypavěče v literárním smyslu).

Jerson píše:Tyhle otázky většinu mých spoluhráček spíše ruší, pokud přesáhnou únosnou míru, která bývá tak tři otázky maximálně. I když je to určitě dané nezvykem a taky vede k tomu, že 90% her tak či onak umře za pochodu (i když nevím, jaká je statistika pro TTRPG. Já zatím dokončil jen dvě své kampaně, zbytek taky odezněl. Jednorázové hry nepočítám.)
Chapu, ale vážně bych zvážil, jestli tohle zrovna není věc, kterou stojí za to překonat a změnit, protože povede k výrazně lepším příběhům - můj tip je, že ano.

Jerson píše:když z tvých postupů odstraním Vypravěče, odstraním 93% rozhodování a činností, které budu muset nějak - nevím jak - rozpustit mezi ostatní hráče. Tvá hra stojí a padá se zkušeným a vycvičeným (a tedy připravovaným, i když možná nepřipraveným) Vypravěčem. Není to "Hra bez přípravy", ale "Hra se zkušeným vypravěčem bez přípravy".
Máš skoro pravdu (nejde o vypravěče, jde o všechny hráče), ale to je přesně to, co tu už hodně dlouho říkám: Společná imprvovizace příběhu tak, aby měl hlavu a patu, je dovednost jako každá jiná. Dá se naučit, ale málokdo to dá jen tak z patra bez toho, aby si o tom cokoliv přečetl nebo jinak zjistil (a ten, kdo ano, to pravděpodobně má naučené z jiných zdrojů, třeba z tvůrčího psaní). To je přesně důvod, proč jsem se to snažil sepsat.

Jinak teda doufám, že už si konečně rozumíme, že ta příručka je hodně nedokonalý odraz zkušeností z reálného hraní - na rozdíl od typické metody tvorby nové hry, kdy se nejdřív sepíšou pravidla a pak se to teprve zkouší hrát, tady jsem se snažil sepsat, vysvětlit a poradit jak zreprodukovat něco, co v praxi dělám. Bez toho, aby mi s tím pomohl někdo další (především aby si to někdo zkusil přečíst a sám podle toho hrát), s tím ale asi o moc víc nepohnu. Připomínky na základě přečtení v tomhle případě nejsou moc přínosné.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od Sparkle »

Jerson píše:Jo tak, oni ty lidi chtějí opravdu tahat ... to těžko posloužím. Ukázat, že to může být zajímavé naživo ano, ale že bych byl schopen dodat zdroj spoluháčů nebo že by netové hráčky byly dobrý zdroj spoluhráčů pro tyhle týpky, to asi nebudou.
Však ono to "tahání" spočívá právě v ukazování zajímavé alternativy k počítači. Že ti skautíci pak hrajou na kompech doma a zároveň v oddíle hrajou stolní dračák, je tak nějak jasný. Nikdo tam myslím nemá ambice úplně odstranit ze života těch dětí počítač. Jde pouze o to, že tihle lidé nebudou chtít hrát RPG po netu, nebo to budou brát vždycky jako "horší"alternativu k hraní naživo. Nic víc, nic míň.
Jerson píše:Já mám zkušenost, že lidé buď řeknou "to zní zajímavě, chci hrát, kdy to zkusíme?", a nebo řeknou "Nezajímá mě to (a jestli mě k tomu budeš lámat dál, můžeš si večeři dělat sám)" a přes to nejede vlak.
No vidíš, a na to bych já mu řekla "pokud ti na mně záleží, tak to aspoň vyzkoušíš, protože jeden z důvodů, proč si tě vážím, je to, že máš otevřenou mysl. Velmi by mě mrzelo, kdybys tady otevřenou mysl neprokázal."
Jerson píše:Koho znáš v Novém Boru nebo Přerově? Já si ta místa musel najít na mapě.
Takhle z hlavy nikoho. Ale znám nějaký RPG pozitivní lidi v Letohradu a v Litomyšli a mohla bych oprášit kontakty na ně. Když bychom se do toho opřeli, a třeba by se někdo další zapojil, mohli bychom dát dohromady třeba deset nebo i víc menších měst. Lepší něco než nic.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Collaborative Storytelling RPG

Příspěvek od York »

Sparkle píše:No vidíš, a na to bych já mu řekla "pokud ti na mně záleží, tak to aspoň vyzkoušíš, protože jeden z důvodů, proč si tě vážím, je to, že máš otevřenou mysl. Velmi by mě mrzelo, kdybys tady otevřenou mysl neprokázal."
Pokud má dotyčný averzi na to, když se cítí být manipulován, tak ho tímhle můžeš zazdít úplně.

(Tohle je teda spíš do tématu o "typicky ženském" chování ;-))
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů