Pravidla pro Kung Fury

Tvůrčí sekce zabívající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 7913
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Pravidla pro Kung Fury

Příspěvek od OnGe » 4. 11. 2016, 15:35

eerieBaatezu píše:My nepotřebujeme novej Shadowrun nebo Dračák, potřebujeme pravidla pro Kung Fury!
Vážně, pojďme to udělat. Hru, kde třeba...

Chuck Norris se pere s Godzillou, když v tom kolem jedou 4 jezdci z apokalypsy a ptají se, jestli tu náhodou někdo nevláčel archu úmluvy. Chuck otočkou odkopne Godzillu. Ta upadne na Sochu schobody a probodne se. Chuck povídá: "Takovou zlatou škatuli? Hmm, tu jsem neviděl, ale vím, koho se zeptat", nasedne na Harleye a společně s jezdci jede na staré apačské pohřebiště, aby se zeptali Vinetouova ducha, kdo archu zašantročil.

... a nikomu to nepřipadá divný.

Hru, kde jsou nůžky powerlevelu rozevřené tak, že nad tím zůstává rozum stát.

Hru, která k takovým situacím vede, i když se o to člověk moc nesnaží.

Hru, ze které by Jerson upadl do katatonie.

No nebylo by to super? Muhuhahahaha :-)=
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 7523
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Pravidla pro Kung Fury

Příspěvek od eerieBaatezu » 5. 11. 2016, 20:40

Obrázek Nejvíc hustej popis toho, co to má bejt! $D

Jsem o tom přemejšlel, už jak jsme o tom psali vedle a jako... ono je to v podstatě děsně těžký udělat, protože prostě je to děsně absurdní. Co by vlastně ta pravidla měla zachycovat...

Hned první věc je, co má v takové hře dělat hod? Ve hře, která je totálně over-the-top a nějakej neúspěch je představa úplně mimo, leda bys bojoval s nějakým uber-nepřítelem tvé úrovně. Když jsem na ten film koukal, spíš mi přišlo, že je to o tom, zjišťovat kolik moc toho nasolíš, než ti dojdou síly a seš v loji.
Mi přišlo, jak kdyby měl Kung Fury prostě hafo pointů, za které si vykupuje neúspěchy nebo nakupuje husto-věci, až prostě mu došli a SPOILER...

A o čem ta pravidla vlastně mají mluvit? Ten svět je na jednu stranu normální, aby to over-the-top dávalo smysl, na druhou stranu úplně absurdní, protože prostě vezmeš tank a sejmeš s tím enemíky jako s baseballkou.
Mají teda taková pravidla řešit nějakej armor a zbraně, nebo je to vlastně naprosto nepodstatný a má to řešit jen míru high as a kite cinematickýho fantazírování?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8582
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Pravidla pro Kung Fury

Příspěvek od York » 5. 11. 2016, 20:52

Poměrně přesně popisujete Fate...

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 23763
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla pro Kung Fury

Příspěvek od Vallun » 5. 11. 2016, 22:11

wushu?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 7913
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla pro Kung Fury

Příspěvek od OnGe » 6. 11. 2016, 10:46

Především by mechanika měla ten styl podporovat a nějak k tomu vést. Proto FATE nepřipadá v úvahu vůbec a Wushu je někde mezi kategoriemi "dá se svařit" a "dá se pražákovi". Protože sice dává svobodu a vede tě k tomu to barvitě popisovat, ale to je tak všechno.

Napadlo mě mít balík karet, kde by byla nějaká slova, nebo obrázky, nebo slova či obrázky, co napsali hráči před hrou. No a při popisu svého heroismu musíš věci, co si vytáhneš, nějakým způsobem zapojit. Dalo by se to třeba pojmout tak, že si vytáhneš karty, položíš je lícem dolů a pak otáčíš. Na jedné straně bude + (pomáhá) na druhé - (škodí) a podle toho, jak to máš otočené si buď pomůžeš, nebo uškodíš. Nebo když tě nenapadne, jak danou věc zapojit do popisu, přihraješ jí soupeři.

Potom by asi bylo dobré, aby každá postava měla nějakou svojí sílu, kterou bude používat vždycky, nebo skoro vždycky. Třeba nekromant bude mít hordu kostlivců, vyvolá si ducha, tu nějaký zombík... Spiderman má pavučinu. Phil Marlowe má svoje hlášky, co mají říz jak bonmoty Oskara Wilda, pokapaný citronem a vražený někomu do oka. Prostě něco, co ty postavy odliší. Na to by mohly dobře fungovat Něco-Worldové movy. Celkem by nebyl problém uděla classy jako Hackerman, Triceracops a tak, ale udělat to nějak obecně, to si moc neumím představit.

Kostka, nebo nějaký jiný generátor náhody, mi do toho úplně nezapadá. Na druhou stranu, třeba ve Voidu kostka na vytváření divokých momentů funguje docela dobře, akorát jsou to spíš faily. Připevňuješ trhavinu na loď, protože jí chceš potopit - 20 - upadla ti do vody a je v čudu. Vletíš mezi hordu mooků jak mastnej papír do průjezdu, rozmáchneš se svým seismickým multidrtičem a neuděláš ani ň, protože jejich mizernej armor měl kliku a zastavil to. V příštím kole se ale zadaří a tak celou tou tlupou vymaluješ, jako by nic. A v dalším kole ti padne 20 a při úderu se ti seismický multidrtič prostě zlomí. Rozhodně to generuje zvraty, ale spíš v negativním smyslu. Ale je s tím spousta legrace, to zas jo.

Zdroje jsou další důležitá otázka. Pálit zdroje, aby se něco neposralo a na druhé straně sbírat zdroje tím, že se něco posere, to není ono. Spíš mě napadlo, že by se zdroje daly čerpat něčím, co ty hrdinové nedělají proto, že by to bylo kdoví jak užitečné, ale prostě to dělají. Třeba Batman se poflakuje na nějakých těch snobských akcí, protože je to pan továrník. A zatím mu třeba doma vybrakujou jeskyni, zmlátěj komorníka a tak. To není selhání, spíš nakopnutí. Chuck Norris zas může ztrácet čas přerážením klády někde v horách. Phil Marlowe bude mít kocovinu...

K otázce zbraní a brnění, tak ty bych asi moc neřešil. Respektive, mohlo by se to řešit spíš pro řadové protivníky. Že třeba někteří budou i představovat překážku. Ale třeba pro Ironmana bude brnění určující rys a powerlevel je někde úplně jinde.

Každopádně, jako nejpodstatnější bych viděl dát dohromady systém, co povede k vytváření těch kulervoucích situací. A hrozně moc super by bylo, kdyby to byly situace, které nejsou o tom, kdo koho víc zmlátí. Jestli se povede rozlousknout tenhle oříšek, zbytek už bude pohodička.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8582
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Pravidla pro Kung Fury

Příspěvek od York » 6. 11. 2016, 14:15

OnGe píše:Napadlo mě mít balík karet, kde by byla nějaká slova, nebo obrázky, nebo slova či obrázky, co napsali hráči před hrou. No a při popisu svého heroismu musíš věci, co si vytáhneš, nějakým způsobem zapojit.
Vůbec nepopisuješ aspekty :-)
Ale to, že by aspekty mohly být určeny obrázkem, kartou (tarot) nebo tak, je docela hezkej nápad.

OnGe píše:Kostka, nebo nějaký jiný generátor náhody, mi do toho úplně nezapadá. Na druhou stranu, třeba ve Voidu kostka na vytváření divokých momentů funguje docela dobře, akorát jsou to spíš faily. Připevňuješ trhavinu na loď, protože jí chceš potopit - 20 - upadla ti do vody a je v čudu. Vletíš mezi hordu mooků jak mastnej papír do průjezdu, rozmáchneš se svým seismickým multidrtičem a neuděláš ani ň, protože jejich mizernej armor měl kliku a zastavil to. V příštím kole se ale zadaří a tak celou tou tlupou vymaluješ, jako by nic. A v dalším kole ti padne 20 a při úderu se ti seismický multidrtič prostě zlomí. Rozhodně to generuje zvraty, ale spíš v negativním smyslu. Ale je s tím spousta legrace, to zas jo.
Tohle dobře umí AW engine. A taky to generuje kostkou.

Hmm, zkřížit Fate s AW enginem by mohlo být docela slušně koncentrované zlo. Používal bys movy a při plném failu bys dostal fate point - takže by tě to motivovalo občas vyvolat aspekt negativně (tedy za -2) místo pozitivně (tedy za +2). Měl bys nad tím trochu konktrolu, ale zákad by byl náhodný.
OnGe píše:Zdroje jsou další důležitá otázka. Pálit zdroje, aby se něco neposralo a na druhé straně sbírat zdroje tím, že se něco posere, to není ono. Spíš mě napadlo, že by se zdroje daly čerpat něčím, co ty hrdinové nedělají proto, že by to bylo kdoví jak užitečné, ale prostě to dělají. Třeba Batman se poflakuje na nějakých těch snobských akcí, protože je to pan továrník. A zatím mu třeba doma vybrakujou jeskyni, zmlátěj komorníka a tak. To není selhání, spíš nakopnutí. Chuck Norris zas může ztrácet čas přerážením klády někde v horách. Phil Marlowe bude mít kocovinu...
Sorry, kluci, nemůžu vám pomoct zachraňovat svět, jsem úplně vyždímanej. Musím si zajít tady na tuhle snobskou akci, které mě neskutečně nudí...

Moc mi to nesedí.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 7913
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla pro Kung Fury

Příspěvek od OnGe » 6. 11. 2016, 14:57

York píše:Vůbec nepopisuješ aspekty :-)
Aspekty, které si v každé akci vylosuješ a všichni je tahají z jednoho kyblíčku? Nechci se tvářit jako odborník na Fate, ale takhle snad aspekty nefungují.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8582
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Pravidla pro Kung Fury

Příspěvek od York » 6. 11. 2016, 15:04

OnGe píše:Aspekty, které si v každé akci vylosuješ a všichni je tahají z jednoho kyblíčku? Nechci se tvářit jako odborník na Fate, ale takhle snad aspekty nefungují.
Aha, to jsem nezaregistroval, sorry :-)

Takže mechanika by neříkala, jestli to zvládneš, ale jakým způsobem to zvládneš. Me likes.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 7913
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla pro Kung Fury

Příspěvek od OnGe » 6. 11. 2016, 15:15

Mno, myšlenka je spíš že by ti to nahrávalo věci, co ti mají buď pomoct, nebo uškodit. Do jaké míry by to mělo vliv na výsledek zatím nemám moc představu.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8582
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Pravidla pro Kung Fury

Příspěvek od York » 6. 11. 2016, 15:21

OnGe píše:Mno, myšlenka je spíš že by ti to nahrávalo věci, co ti mají buď pomoct, nebo uškodit. Do jaké míry by to mělo vliv na výsledek zatím nemám moc představu.
No, co třeba takhle:

:arrow? když nakopeš prdel mookům (a je jedno jestli fyzicky, nebo jinak) způsobem, kterej odpovídá tomu, co sis vytáhl, tak dostaneš 1 bod Kung Fury.

:arrow? Na poražení silnějších protivníků musíš spálit počet bodů Kung Fury rovný Síle protivníka. Jakou má protivník Sílu nevíš, takže to musíš odhadnout - když jich spálíš málo, tak jsi poražen, musíš se stáhnout a nasbírat víc bodů Kung Fury.

:arrow? V týmu se to sčítá, takže devítkového protivníka můžete ve třech porazit třeba tak, že každý spálíte 3 body Kung Fury.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 7913
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla pro Kung Fury

Příspěvek od OnGe » 6. 11. 2016, 16:57

Tak fungovat by to mohlo, to jo. Ale chtělo by to nějak víc provázat s fikcí. Trochu se mi na tom nelíbí, že bossfight je o tom, že si nasyslíš blíže neurčený počet bodů, které pak pálíš. Fakticky je tak rozhodnuto už před soubojem. Navíc, rozhodování, jestli do toho jít naplno, nebo jestli nějaké bodíky šetřit, to moc neodpovídá zamýšlenému stylu. Samozřejmě že do toho půjdeš na plno!
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host