Stránka 2 z 3

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Napsal: 14. 10. 2016, 14:23
od Fritzs
Pieta píše:Atmosféru ovlivňuje spoustu věcí - smrtelnost, power level postav, rozsah jejich schopností, svět, nepřátelé... A magie, shodou okolností, ovlivňuje všechny tyhle věci.
Se vším tímhle můžeš hýbat nahoru a dolů i zcela bez magie.

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Napsal: 14. 10. 2016, 15:27
od ShadoWWW
Eerie: Pokud se chceš realizovat, můžeš vzít novou, dosud nepopsanou část světa Tarie a nacpat všechny své nápady tam. IMHO Ideální volba.

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Napsal: 14. 10. 2016, 15:33
od Pepa
Ad Jarikovo dobrodružství a jednání s kostlivcem: Ano, takhle se dřív hrávalo. Ale to hlavně proto, že to bylo nové. Teď už všichni víme, o čem co je, takže takhle asi hraje málokdo... :( Je totiž těžké odlišit vědomosti hráče od vědomostí postavy. Uvědomte si totiž třeba, že když hrajete nového nezkušeného dobrodruha, tak ten například nemůže vědět, že na nemrtvé funguje svěcená voda. Až se jednou s nemrtvými potká a až díky té neznalosti někdo v družině zemře (že se svěcená voda nepoužila) a až ho za tu jeho nepřipravenost a naivitu někdo seřve, tak teprve potom se tuhle informaci dozví a "naučí". (A TOMU se říká sbírat zkušenost. Ne, že killnu pět skřetů a napíšu si 100 XPů...) Takže ruku na srdce: Kdo z nás takhle dnes hraje? A chceme takhle vůbec hrát? :think:

Ad neurčitá magie: Je neurčitá totéž co nevyzpytatelná? Protože ta by šla zařídit snadno například pomocí tabulek náhodných efektů (a to i pro hráčské postavy). "Sesíláš na skřeta kouzlo? Tak si hoď, co se stane. 1 - Na skřeta dopadne zelený sliz. 2 - Na skřeta se snese havran a klovne ho. 3 - Jakási neurčitá síla skřetovi vyrazila zbraň z rukou, ..." To by byla panečku magie! :) (Ještě poznamenám, že jelikož nejsem fanda obrovských tabulek, tak bych se to asi snažil nadesignovat trochu jinak, ale myšlenku máte.)

Ad vybíjení dračího doupěte: Tak v podstatě takhle nějak to funguje ve Střepech snů. (Nebo možná v jakékoli hře, která používá příběhové sázky.) Prostě se o další směřování děje vsadíme, kostky ukáží výsledek, a pak se nějak dopopisuje, jak se k tomu výsledku přesně došlo.

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Napsal: 14. 10. 2016, 15:35
od Pieta
Pieta píše:Atmosféru ovlivňuje spoustu věcí - smrtelnost, power level postav, rozsah jejich schopností, svět, nepřátelé... A magie, shodou okolností, ovlivňuje všechny tyhle věci.
Fritzs píše:Se vším tímhle můžeš hýbat nahoru a dolů i zcela bez magie.
Můžeš, ale těžko můžeš přidat magii a s tímhle nehýbat. A magie je taky často nejvolnější, nejméně předem určená, takže má velký prostor působnosti pro hýbání s atmosférou světa.

(Samozřejmě když to bude svět, kde lidi mají jenom jedno pohlaví, taky to s atmosférou docela zahýbe. Jenže takovéhle úpravy se ve fantasy dělají málokdy, zatímco různých pojetí magie je jak hub po dešti.)

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Napsal: 14. 10. 2016, 15:40
od Pieta
Pepa píše:Je neurčitá totéž co nevyzpytatelná?
Není to úplně totéž. Nevyzpytatelnou magii pořád můžeš jako hráč analyzovat a udělat si z ní ten nástroj, o kterém jsem mluvil dřív.
Když má kouzlo 50%, že trvale oslepí skřeta, a 50%, že trvale oslepí tebe, není to dobrá volba. Když má 50%, že oslepí skřeta trvale, a 50%, že jen do konce boje (= trvale, v naprosté většině případů), je to moc šikovné kouzlo.

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Napsal: 14. 10. 2016, 16:00
od Fritzs
Pieta: Proč je tolik různých pojetí magie, ale jiné méně magické záležitosti (fantasy rasy, prostředí) mají mnohem nižší variabilitu?

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Napsal: 14. 10. 2016, 16:07
od Pieta
Fritzs píše:Pieta: Proč je tolik různých pojetí magie, ale jiné méně magické záležitosti (fantasy rasy, prostředí) mají mnohem nižší variabilitu?
Uvěřitelnost? Lidi se dvěma hlavama jsou divný, protože většina z náš někdy viděla člověka; kouzelník, co se dokáže proměnit v orla, je míň divnej, protože málokdo z nás někdy viděl kouzelníka.

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Napsal: 14. 10. 2016, 17:37
od Fritzs
Pieta: OK, ale jsou elfové s modrou kůží a jeleními parohy, kteří neovládají magii, ale zase se z jejich řad rekrutují nejlepší válečníci, méně uvěřitelní než jejich klasická verze?

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Napsal: 14. 10. 2016, 17:44
od Pieta
Fritzs píše:OK, ale jsou elfové s modrou kůží a jeleními parohy, kteří neovládají magii, ale zase se z jejich řad rekrutují nejlepší válečníci, méně uvěřitelní než jejich klasická verze?
Pokud to nepojmenuješ "elf", tak to myslím celkem snadno projde. Ostatně nejspíš i nějaká taková hra existuje, viz Talislanta, která se hrdě hlásí k podtitulu "No Elves!"

Na druhou stranu je to pořád ještě docela při zemi proti změnám, které může přinést magie.

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Napsal: 14. 10. 2016, 17:47
od Tavicz
Fritz: Jak pro koho. V DnD je třeba hráčskou rasou i kentaur, andělská deva nebo ptačí kenku.

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Napsal: 14. 10. 2016, 17:58
od Fritzs
Pieta: Tak třeba v Gloranthtě jsou elfové rostliny a nikomu nevadí, že se jim říká elfové.

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Napsal: 14. 10. 2016, 18:57
od boldrick
Ještě k té magii. Pro představu psyonické průšvihy při procentovém hodu, padnou-li dvě stejná čísla. Rogue Trader.
Líp se mi to zkopírovat nepovedlo. :)

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Napsal: 14. 10. 2016, 19:35
od eerieBaatezu
Tarii nemám načtenou, takže nevím.
Ten svět nemusí být konkrétní setting, spíš to má být o tom, jak ten svět vypadá z hlediska struktury věcí, např. že neexistují žádné magické univerzity, naopak když už je někdo mág, tak to buď tají, a dělá ze sebe přírodního filosofa a podobně, dostat se k němu do učení není jen tak, a nebo to dává hodně najevo třeba před pověrčivým císařem, aby se někde zašil, nemusel k lopatě a vydělal nějakej ten krejcar, jenže to není pravej mág, protože pravej mág to tají. $lol$
Stejně tak to není o tom, že se do světa vrací magie a příšery vylézají z děr, ne. Magie je nezjevná a zvláštní věci mají mysteriózní povahu. Konstantně. Vysoké magie a draků je poměrem k jiným věkům pořád stejně. A to, že je magie skrytá neznamená, že nejsou mocní čarodějové, kteří si tvoří kapsy v jiných sférách existence a podobně. Jenom to nikdo neví, protože to nejsou věci pro chasu a svoloč světa vezdejšího.

Ne, mně nejde o tabulku náhodných jevů při kouzlení, v tom to nevězí. Přemýšlím, o čem to vlastně je, jaká má tahle magie, o které píšu, atributy...

Třeba hned první věc, co mě při přemýšlení o Duchovi do bestiáře napadla, byla, že je nesmysl psát něčemu takovému životy. Duch není něco co umlátíš, v tom tkví duch (sakra $lol$) DnD, že všechno v bestiáři má hit pointy. Co když dáš do bestiáře potvory, co najednou žádné životy nemají, co s nima? Hráč DnD je ztracen. $lol$ Něco takovýho mě zajímá.
Sarsaparillos píše:Ale i tak by to asi nějak šlo zkoulet.
Nahoď radši nějaké rady a nápady. $D

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Napsal: 14. 10. 2016, 20:14
od boldrick
Duch není problém 8) V čem by měl být nebezpečnej? A jestli to bude takhle, OK, ale asi by se hodila nějaká příčetnost postavám. A likvidace by byla "herní" :D

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Napsal: 14. 10. 2016, 20:23
od eerieBaatezu
boldrick píše:ale asi by se hodila nějaká příčetnost postavám.
Jak jako příčetnost?