Středověko/renesanční podivno fantasy

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Středověko/renesanční podivno fantasy

Příspěvek od eerieBaatezu »

Oddělím to z diskuze o DrD, kde by to mohlo být trochu mimo, ale hodím sem ilustrační post...
eerieBaatezu píše:Když jsem přemýšlel o tom středověko/rudolfinském tónu dračáku, tak mě taky napadaly věci jako... asi jsem moc četl DrD II a Adventures in Middle-Earth, kde vůbec nejsou kouzlící povolání... že magie nejsou věci jako barevné blesky, ale právě více nezjevné věci, jako Zaříkávačovo prokletí někoho, nebo Theurgovo spojení se sférama, aby někde v královském vězení zrezl zámek u dveří. Ale to by asi bylo pro milovníky klasického fantasy už moc mimo, když se dá narazit na skřety a draky, tak to chce taky házet barevný blesky. $D
Zajímá mě takový brainstorming na dané téma. Třeba to bude k ničemu, ale třeba se najdou nějaké dobré nápady a podněty, co by se daly použít jinde, třeba v tom Dračáku.

Jde vlastně o jakousi nezjevnost věcí tajemných a neběžných.

:arrow? Hráči můžou hrát pouze za lidi. Elfové, trpaslíci a další jsou bytosti z pověstí a bájí.

:arrow? Magie je nezjevná. Žádné barevné blesky a ohnivé koule. Magie má spíše formu Zaříkávačova prokletí a požehnání, kdy cíl najednou cítí slabost a mží se mu před očima, nebo naopak odhodlanost a pevnou ruku, (mechanicky třeba bonusy a postihy), nebo ho zachvátí prudká bolest na prsou (zranění).

Podobně třeba přivolání a účinek Sylfy vypadá tak, že se kolem mlýna, kterému chce Theurg (nebo kdo by to dělal) pomoct, postupně zvedne vítr a bude pohánět lopatky, ať je právě počasí v daném regionu jakékoliv.
Stejně tak Theurgova práce se sférami vypadá tak, že upadne do transu, zeptá se na otázku, nebo poprosí o zrezivění zámku a probudí se z transu s tím, že má pocit, že ví to, na co se ptal, nebo že až se za několik dní později dostane do královských žalářů, zámek od cely s kamarádem bude opravdu prorezlý.

Podobné formy magie by mohly být astrologie, věci jako předpovídání budoucna z výpočtů polohy nebeských těles, třeba by ten hvězdopravec udělal nějakej obrazec dané předpovědi a ten, pro koho by to bylo zhotoveno, by spal s tím pergamenem pod polštářem a ve chvíli, kdy by používal bonus z toho věštění, by se mu během té akce jakoby mžiklo hlavou, co má v tom okamžiku udělat, nebo co se bude za vteřinu do budoucna dít (a díky tomu má ten mechanický bonus), jakože by se mu během spánku propojila ta předpověď s jeho myslí.

Další věci jsou samozřejmě lahvičky, amulety, talismany, apod.

Z věcí přírodních to bude vypadat, jako by zvířata opravdu rozuměla tomu, co druid říká; nepřítel najednou zakopne o kořen, kterého si předtím nevšiml; vysoký level přírodní magie by bylo, že postava opravdu rozhání mlhy, "jasně, že je tu často dost větrno, ale přísahal bych, že se ta mlha začala rozplývat právě, když Jasen přivřel oči a cosi zadrmolil".

:arrow? Zvláštní věci mají mysteriózní povahu. "Odpřísahám vám, že jsem tam toho skřítka viděl, ale vy mi stejně nevěříte a když sem tam šel podruhý, tak už tam stejně nebyl, a vůbec, že sem vám vo tom vypravoval..." "Každej v tý vesnici říká, že tam fakticky ten drak lezl žrát dobytek a prej odněkud z lesů na severu, jak vede ta strž, objevil si pak prej nějakej cizák, co se tam na něj vypravil, ale nikdo o něm, ani o drakovi, od tý doby už neslyšel a vůbec, ono už to stejně bude nějakejch pětadvacet zim, co se to mělo udát." "Jó, přepadli nás skřeti, bylo to na tej cestě hluboko v Ospalým lese, pěknejch pár sem jich vodkráglovat, vidíš tu jizvu? to ty jejich zpropadený tesáky, a koukej kštice a prst jednoho z těch zku*vysynů, pořád nevěříš?"
Zprávy se šíří pomalu, spousta věcí mohou být pověry a plky, spousta věcí je zaznamenána jen v ústní podobě. Skřeti mohou být jen kmen divochů pomazaných bahnem a barvami, duch jsou jen podivné zvuky starého domu, nebo je to nakonec opravdu něco mnohem víc? "Nikdo nic neviděl, ale potom, co jsem měl pocit, že je spolu se mnou něco v místnosti, jsem k tomu promluvil a vyjevil důvody, proč by to strašení mělo skončit, se tam ty zvuky už přestaly objevovat..." "A ten prst fakt vypadá divně, to nebude od divocha..."

:arrow? Nástin settingu by byl něco na způsob městských států a knížectví, občas nějaké to království, všechno uvnitř krajiny plné hvozdů a hlubokých lesů, se snahou všech budovat a udržovat alespoň jakous takous síť obchodních cest mezi politickými sousedy, které by často možná sloužily spíše pro přesun vojsk, než pro obchod, protože mezi politickými celky často probíhají půtky a ozbrojené konflikty, na jejichž pozadí se odehrávají setkání s fantastičnem.

:arrow? Tohle je takové experimentální: Ta setkání mohou mít víc klasickou, nebo víc nestandardní podobu. Klasická je, že prostě víly v lese potkáte, nějak s nimi třeba interagujete, draka načapáte v jeskyni a jdete ho zmasit mečem, "hodtě si na inic, hoďte si na útok". Nestandardní by bylo odehrát to nějak tak mimo scénu, jako se to dělalo s vraždami nebo násilím ve starořeckém divadle, na základě pár hodů by se popsalo, co se asi tak nějak postavám stalo, samy by z toho neměly moc rozumu. Výprava na draka: PJ: jste před jeskyní, hráči: oka, tyjo, jdeme tam, *proběhne pár hodů na lore, combat, apod.*, PJ: boj byl strašlivý, máte zbroje i zbraně od krve, ve tmě toho nebylo moc vidět, hned jak to na vás zaútočilo spadla louč mezi kamení v jeskyni, vlastně ani nevíte, co to bylo, vydávalo to hrůzostrašné zvuky, jaké jste nikdy neslyšeli, dost možná opravdu drak, kterého vám rolníci popsali, ale v tom zmatku a příšeří těžko říct, možná to byl jen ohromný, přes půl tuny vážící, medvěd, nebo pár rozzuřených kanců. Z jeskyně jste tak tak vyvázli a dostali se do vesnice. Ale je fakt, že po další měsíc je v okolo klid oproti stavu před vaší výpravou... Tohle je spíš něco jako pro hru z Kuchyně nebo tak, jen takový brainstorm.

:arrow? Těžko říct, jak to systémově podchytit. Třeba by právě stačily jen životy a všechno ostatní by byly bonusy a postihy, aby to dávalo jen ten pocit, že není nějaké explicitní měření magie a tak.


Napadají Vás nějaké další věci? Jak k tomu přistoupit, jak to zarámovat, nějaké další magické postupy, způsoby ztvárnění příšer, jestli to třeba nějak propojit s klasickou fantasy, nebo cokoliv?
Obrázek
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Příspěvek od Sarsaparillos »

Mám z toho pocit, že když vezmeš příručku DrD II, trochu v základním nastavení přitlačíš na pilu a se zbytkem se dohodneš ve skupině, máš hotovo.

Konkrétně: Ten nástin settingu myslím docela odpovídá. Na začátku je to pro postavy koncipované jako vesnická fantasy, kdy postavy neumějí oproti ostatním skoro nic navíc. Je otázka, jak dlouho se podaří tuhle rovinu udržet vzhledem k tomu, že každé tajemství někdo časem poodhalí (když se v něm dostatečně dlouho šťourá). Mysteriózní povaha zvláštních věcí se s tím nebije, jde jen o prezentaci. Nezjevnost magie se dá jednoduše upravit tím, že se nastaví tvrdší mantinely kouzlícím povoláním, jinak to odpovídá tvému popisu. A je jednoduché zakázat k hraní rasy.

Když to shrnu, tak to, co jsi popsal, je podle mne výchozí stav DrD II s pár lehce zaveditelnými omezeními. Pokud by to někdo hrát chtěl, může začít hned.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Příspěvek od eerieBaatezu »

Sarsaparillos píše:Je otázka, jak dlouho se podaří tuhle rovinu udržet vzhledem k tomu, že každé tajemství někdo časem poodhalí (když se v něm dostatečně dlouho šťourá).
O tomhle jsem přemýšlel, zda je to dlouhodobě udržitelné no. Spíš mi přijde, že ne. $D Nebo jako záleží na délce kampaně. Na one-shoty by to sedělo skvěle, ale jak se bude hrát dlouhou dobu, tak se prostě postavy setkají už s tolika věcma a navíc nevím, jak udělat mechaniku, která způsobí to, že efekt magie bude sporný, jakože udělal to fakt ten tejpek, nebo ne?

Na druhou stranu mi přijde, že nevím, jak dobře by se to míchalo s klasickou fantasy jako DrDo nebo DnD, kde jsou prostě všechny možný potvory a všichni vědí, že jsou reálné, prostě duch není něco strašidelného a sporného, ale je to další potvora, s resistencema proto fyzickému zranění, a s hromadou životů.
Stejně tak třeba když už chceš jen trochu víc magického kouzelníka, i toho Čaroděje z DrD II, tak bude jasné, že magie je reálná, když háže ohnivé koule a lítá, žejo. :D
Na druhou stranu mi přijde, že takovýhle přístup vnáší do světa víc magie, než DnD, i když to může znít paradoxně, prostě tím, že to najednou všechno není norma, magic missile tady a beholder támhle, možná najít nějakej balanc no, low fantasy prostředí vlastně.
Obrázek
boldrick
Příspěvky: 28
Registrován: 20. 11. 2010, 18:25

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Příspěvek od boldrick »

Nazdar, nápad je to super, držím palce, ale docela jsi vystihl setting WFRP. I když pravidlově to asi bude jiný.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Příspěvek od eerieBaatezu »

boldrick píše:ale docela jsi vystihl setting WFRP.
Jj, když jsem o tom přemýšlel, tak mě dost záhy napadlo, že je to jak první edice Warhammeru, kde byl chaos ještě hodně skrytej a žádná otevřená válka s ním nebyla. A na tom je taky vidět, kam tyhle věci tíhnou, že se ta skrytá stránka moc neudrží a každej chce nakonec házet firebally. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Příspěvek od Pieta »

Podle mě v okamžiku, kdy budou hráči srozumění s tím, že hrajou takovouhle hru, už je většina práce hotová. (:

Otázka je, jestli chceš tu nezjevnou magii mít pro postavy, nebo i pro hráče. To první akorát znamená, že to hráči a vypravěč musí hezky popsat; to druhé chce svůj vlastní systém.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Příspěvek od eerieBaatezu »

Pieta píše:Podle mě v okamžiku, kdy budou hráči srozumění s tím, že hrajou takovouhle hru, už je většina práce hotová. (:

Otázka je, jestli chceš tu nezjevnou magii mít pro postavy, nebo i pro hráče. To první akorát znamená, že to hráči a vypravěč musí hezky popsat; to druhé chce svůj vlastní systém.
Mě by docela zajímalo prozkoumat i ta systémová řešení. $:)
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Příspěvek od Pieta »

eerieBaatezu píše:Mě by docela zajímalo prozkoumat i ta systémová řešení. $:)
Běžná rpg magie funguje předvídatelně, občas až deterministicky, s jasným směrem příčina->následek. Málokdy tlačí hráče přemýšlet nad tím, co by se mohlo stát, protože efekty jsou předem známé. Magie je nástroj, a hráč vymýšlí, který nástroj je vhodný pro aktuální situaci a jestli se už vyplatí ho použít (a třeba riskovat, že nebude k dispozici pozdějš). Tohle všechno je prakticky pravý opak toho, co ty chceš. (:

Jedna možnost by byla třeba dát tam odstup mezi vůli kouzelníka a tím, co se skutečně stane. Dát hráči nějaký vyjadřovací aparát, pomocí kterého vyjádří svůj úmysl v téhle situaci, ale bez možnosti popsat konkrétní efekt. Něco jako hráč řekne "vzývám destruktivní povahu ohně a směřuju ji na piktského šamana" a vypravěč rozhodne, jestli šamanův poskok s pochodí v ruce zakopne a připálí mu vlasy, nebo jestli šaman zrudne, začne se potit a lapat po dechu.
Samozřejmě, pro vypravěče to je práce navíc.

(Sepsáno strašně narychlo, musím běžet na školení.)
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
boldrick
Příspěvky: 28
Registrován: 20. 11. 2010, 18:25

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Příspěvek od boldrick »

eerieBaatezu píše:A na tom je taky vidět, kam tyhle věci tíhnou, že se ta skrytá stránka moc neudrží a každej chce nakonec házet firebally. $D
Ne nezbytně. Nakonec se to všechno prozradí, ale to by jsi mohl každý svět hrát jen jednou. Ze své zkušenosti můžu říct, že v dalších kampaních si člověk vychytává co ho baví nejvíc. Už nejde po nejlepším vybavení, ale užívá si to lůzrovství.
A fireball ve WFRP je problém i později, možná ne co do provedení, ale do společenských následků.

Takže bych se toho nebál, jde jen o to jak to vymyslíš.

Mě osobně by se ta magie jak ji popisuješ líbila.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Příspěvek od York »

Zajímavý je, jak v tom vidíte dvě diametrálně odlišné hry ;-)
Já teda taky, mimochodem. Něco hodně podobného jsem nedávno hrál, jsou tu z toho zápisy.

Zjevně to tudíž jde systémově pojmout dost různě.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Příspěvek od ShadoWWW »

Pamatuji si, jak jsem jako malý kluk hrál poprvé Jarikovo dobrodružství.

Svět, ve kterém kdysi dávno válčil jakýsi temný čaroděj Fensalir a jeho armády nestvůr proti elfům. Elfové zvítězili, ale dnes už nejsou nijak běžní. Zbytky nestvůr zalezly do podzemí a čekají na nějakého dalšího mocného mága, co je povolá zpět. Nestvůry žijí už jen v legendách a povídačkách pro děti, přesto o nich běžní lidé mluví jen šeptem v bezpečí kolem ohně. A magie? Ta je na tom podobně jako nestvůry.

A jednoho dne se za nevyjasněných událostí objeví u Jarika doma barbar s elfím čarodějem. Mimochodem zvláštní barbar. Klasický fantasy barbar je zpravidla jen spoře oděn do kůží a bojuje oboruční sekerou, zatímco tento má plátovou zbroj a obouruční meč. Po dialogu se Jarik - tedy hráč - vydává spolu s těmito dvěma podivíny do jeskyně v Šedém vrchu, co leží na jih od prastarého lesa, a dá se čekat, že v něm budou poklady, ale i pasti a vysoce nebezpečné nestvůry.

Když jsem v této jeskyni poprvé narazil na skřety, zombie a obří létající humanoidní mouchu, běhal mi mráz po zádech. S kostlivcem jsem se pokoušel vyjednávat. A na konci příběhu jsem se dozvěděl, že Fensalir před dávnými věky nebyl definitivně zničen, ale opět ožil, má znovu obrovskou moc a dere se zpět na povrch...
--------------------------

OK. Ale to bylo z pohledu běžného obyvatele/začínajícího dobrodruha. Během let hraní DrD se nemrtví, kostlivci a přerostlý hmyz stali běžnými nepřáteli. A magie a kouzla zevšedněly. Ale to je asi normální, protože to je každodenní chléb hrdinů. Přirovnal bych to k vraždám. S kolika vraždami jste se v životě osobně setkali? Když budete hrát RPG z oddělení vražd, z první vraždy se vám možná dokonce udělá nevolno. Ale při vyšetřování x-té to už bude rutina. Tím chci říct, nelze se vyhnout tomu, že pro začátečníka bude DrD/DnD působit tajuplněji/kouzelněji než pro ostříleného hráče.

Vlastně existují hned dva velké fantasy světy, které nechtěly mít nestvůry na každém kroku. 1) Asterion - svět, ve kterém jsou skřeti, draci a velký Nepřítel jen legendou, stejně jako silná arvedanská magie. Dobrodružství jsou založena hlavně na ala středověkém modelu s prvky drobné magie. Zápletky jsou hlavně o cizích postavách, ne nestvůrách. Nepřítel v podobě Khara démona se na Jihu postupně probouzí a do herního světa a jeho zápletek a dobrodružství se postupně dostávají skřeti a ostatní nestvůry spolu s vysokou magií. 2) Sága ledu a ohně funguje na podobném principu - na začátku je to o konfliktu cizích postav, postupně se dostávají do popředí nestvůry. Pro tento typ světa (Asterion, SoIaF) stačí vyjít z jakýchkoli pravidel DrD/DnD a jen zakázat určité možnosti.

Taria jako v podstatě nemagický svět stojí trochu mimo. Pro tento typ světa to chce mít v pravidlech už dostatek nemagických povolání / oborů povolání. Třeba AiME, které se také tváří jako nemagické a magie je dostupná jen CP, si upravilo magická povolání a schopnosti na nemagická či jen pocitově magická, jak o tom píše Eerie (zrezivělý zámek apod.).

Třetí skupinou jsou pak světy typu Forgotten Realms. V nich je magie a rasová variabilita silná. Ty staví zápletky právě na té variabilitě, že hráči ani postavy neví, jestli dobrodružství bude postaveno jen na cizích postavách a dialozích (Murder in Baldur's Gate), nebo na nestvůrách a souboji s nimi. Ale opět - nelze odhadnout, jaké nestvůry se v dobrodružství objeví (těch možností je skutečně přehršel), stejně jako jestli to bude klasický dungeon (Temple of Elemental Evil, The Sunless Citadel), nebo jestli to bude souboj s organizacemi/kulty a "velkými nestvůrami" - draky/démony/ďábly (Tyrany of Dragons, Rage of Deamons), nebo jestli to bude spíš průzkumné výprava ve velkém sandboxu a hlavním úkolem bude politikaření (Storm King's Thunder). Tento typ světa má největší variabilitu jak z hlediska zápletek, tak z hlediska pravidel. Na druhou stranu ve většině těchto světů existují různá období, ve kterých se moc cizích postav, nestvůry a magie značně liší. Do tohoto typu patří vlastně i Středozem.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Příspěvek od Fritzs »

Proč je pojetí magie tak rozhodující faktor pro atmosféru RPG? :think:

Koneckonců i Ron Edwards si všiml, že magie bývá jedinou zajímavou složkou jinak průměrných DnD kopií (fantasy heartbreakers)
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Příspěvek od Sarsaparillos »

eerieBaatezu píše:O tomhle jsem přemýšlel, zda je to dlouhodobě udržitelné no. Spíš mi přijde, že ne. $D Nebo jako záleží na délce kampaně. Na one-shoty by to sedělo skvěle, ale jak se bude hrát dlouhou dobu, tak se prostě postavy setkají už s tolika věcma a navíc nevím, jak udělat mechaniku, která způsobí to, že efekt magie bude sporný, jakože udělal to fakt ten tejpek, nebo ne?
Tady se shodneme přesně. Delší příběhy mají tendenci gradovat a pokud nejsou zaměřeny čistě na rozvoj postav, je ta gradace většinou spojená s postupným objevováním tajů světa. Ale i tak by to asi nějak šlo zkoulet.
eerieBaatezu píše:Stejně tak třeba když už chceš jen trochu víc magického kouzelníka, i toho Čaroděje z DrD II, tak bude jasné, že magie je reálná, když háže ohnivé koule a lítá, žejo. :D
Nesouhlas, viz to co jsem psal předtím, že je to o nastavení mantinelů a hráčské dohodě. Zkusím být pro představu konkrétní, upravil bych jak efekty kouzel, tak rituály; pokud ti ale DrD II k tomu přijde úplně nepoužitelné, ani to nečti :)
Čaroděj: Může manipulovat pouze přirozeným ohněm, nevytváří vlastní. Nemůže létat a zvedat těžké věci, spíš po tvém příkladu vytvořit vánek a podobně.
Druid: Může kouzlit jenom s přírodními elementy, ne s přeměněnými (zakázal bych asi příslušnou ZS).
Mág: U magie mysli určí vypravěč následek kouzla (do jaké mysli mág vstoupil a co tím způsobil), vychází to z hraní postavy. U magie iluzí mohou iluze vznikat spontánně třeba na základě citového rozpoložení mága, ne na základě hráčova přání.

Rituály: Sesílání pomocí gest vyžaduje malé ale velmi precizní pohyby. Sesílání slovy a hudbou funguje bezděčně - rituál může být proveden bez vyloženého přání postavy (hráč o tom ale ví a adekvátně to popíše).

To vše vychází z toho, že chceš utlumit projevy magie. Pokud ani postavy nemají tušit, jak funguje sesílání kouzel, pak souhlasím s tím, co navrhuje Pieta - přenést aktivaci a efekt magie na vypravěče. Což by v DrD II šlo také zařídit.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Příspěvek od Pieta »

Fritzs píše:Proč je pojetí magie tak rozhodující faktor pro atmosféru RPG? :think:
Atmosféru ovlivňuje spoustu věcí - smrtelnost, power level postav, rozsah jejich schopností, svět, nepřátelé... A magie, shodou okolností, ovlivňuje všechny tyhle věci.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Středověko/renesanční podivno fantasy

Příspěvek od ShadoWWW »

Ona je spíš otázka, jestli vytvářet nový svět, nebo jen udělat nějaku aplikaci pro Tariu/Asterion, když oba ty světy více méně splňují zadání.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 9 hostů