For the Colony - Rozšírená verzia RPG hry do 200 slov

Tvůrčí sekce zabívající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 48
Registrován: 5. 7. 2009, 22:08
Kontaktovat uživatele:

For the Colony - Rozšírená verzia RPG hry do 200 slov

Příspěvek od Jocho » 1. 6. 2016, 09:46

Vznik myšlienky
V RPG Kuchyni bola spomenutá súťaž Davida Schirduana - autora hry Mythic Mortals - RPG hra do 200 slov. V tejto súťaži šlo o to vytvoriť čo najzaujímavejšie RPG z pohľadu settingu alebo mechaniky do šialene okliešteného rozsahu a osobitou kategóriou bolo aj vytvoriť čo najpoužiteľnejší supplement do existujúcej hry. Súťaž prebehla úspešne a hoci sa osobne nestotožňujem so všetkými výsledkami, vyskytlo sa tam niekoľko zaujímavých mechaník, ktoré môžete využiť pri vývoji vlastnej hry. Srsly, odporúčam stiahnuť PDFko so zoznamom všetkých súťažných príspevkov.
Mouse Guard Lite?
Ja som súťaž vzal z opačného konca a namiesto rozvinutej témy som sa zameral na vyhodnocovaciu mechaniku ako takú. Keďže na hru Mouse Guard stále pozerám akosi odspodu ako na niečo wow, rozhodol som sa postaviť systém okolo bežných problémov myší - keďže však Mouse Guard stojí na parádnych základoch komixu, môj pokus sa s ním nedal ani porovnávať, to je jasné. Vzal som preto iba mechaniku a celý setting fantaskných myší, ktoré bojujú mečíkmi a strážia hranice kráľovstva som vymenil za... myši domové.
Mikrosystém
Systém je napísaný v duchu nedávno preberaného Tresholdu - je minimalistický, ale myslím, že v tomto prípade to až tak nevadí. Myši nemajú výstroj ani výzbroj, neoplývajú mágiou ani schopnosťami čítať skripty písané arkánou. Sú to myši. A chcú jesť.

Takto prízemný setting otvára dvere jednoduchým zápletkám bez snahy tváriť sa nejako veľkolepo. Preto v pravidlách nie sú mechaniky pre vývoj postáv (ehm, myší), čo hru radí do rodiny systémov určených one-shoty.

Systém pracuje so štyrmi neduhmi, ktoré myši postihujú osobitým spôsobom a štyrmi schopnosťami, ktorými sa myši navzájom od seba odlišujú. Nebudem viac písať - prosím, pozrite si pravidlá (celých 5 strán A5) a budem rád, keď mi napíšete nejasnosti, prípadne sa nimi inšpirujete k vlastnému systému :)

Edit:
Samozrejme, že som zabudol dopísať link k pravidlám, že :D
http://ftc.jocho.sk/res/files/for-the-colony-sk.pdf
Prekročte prah.
- - - - - - - - - - -
Už som stihol spáchať:
Prah - prvý RPG projekt. Historické memento.
Treshold Jednoduchý systém pre low-fantasy setting so širokými možnosťami postáv.
DescEnd - Rýchly setting na hororové jednohubky.
For the Colony - Hra, kde hráči hrajú za obyčajné myši. Bez mečíkov, bez plášťov.
Delveon Klasický zástupca jednoduchých RPG s dôrazom na hernú fikciu namiesto počítania stôp.

Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 48
Registrován: 5. 7. 2009, 22:08
Kontaktovat uživatele:

Re: For the Colony - Rozšírená verzia RPG hry do 200 slov

Příspěvek od Jocho » 29. 8. 2016, 14:47

Krátky update.

Po viacerých testovacích sedeniach môžem povedať, že systém je celkom podarený. Podarilo sa odohrať one-shoty z prostredia filmu Ratatoulie, dobrodružstvo v lese aj viacero príbehov v kanáloch mesta. Neobvyklý pohľad na svet, ktorý sa neberie príliš vážne, je celkom osviežujúcim zdrojom vtipných momentov.

Myši sú naozaj krehké stvorenia a napríklad na poslednom sedení si rovno dvaja hráči vytvárali novú myš, pretože pôvodné im buď umreli vo vode, alebo ich roztrhali potkany.

Pravidlá som aktualizoval a rozšíril text tak, aby bol pochopiteľnejší aj menej zdatným hráčom. Stále však zaberá ani nie 10 strán formátu A5, vrátane tabuliek a "beštiára".
Prekročte prah.
- - - - - - - - - - -
Už som stihol spáchať:
Prah - prvý RPG projekt. Historické memento.
Treshold Jednoduchý systém pre low-fantasy setting so širokými možnosťami postáv.
DescEnd - Rýchly setting na hororové jednohubky.
For the Colony - Hra, kde hráči hrajú za obyčajné myši. Bez mečíkov, bez plášťov.
Delveon Klasický zástupca jednoduchých RPG s dôrazom na hernú fikciu namiesto počítania stôp.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8107
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: For the Colony - Rozšírená verzia RPG hry do 200 slov

Příspěvek od eerieBaatezu » 30. 8. 2016, 15:52

Sepiš nějakej zápis z hraní, ať je vidět, jaká všechna možná dobrodružství myši zažívají. $D

Jsou to questy jako jít ukrást do spíže sejr skrze dům plnej dětí, domácích zvířat a hospodyně s koštětem? :D

Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 48
Registrován: 5. 7. 2009, 22:08
Kontaktovat uživatele:

Re: For the Colony - Rozšírená verzia RPG hry do 200 slov

Příspěvek od Jocho » 31. 8. 2016, 07:23

eerieBaatezu píše:Sepiš nějakej zápis z hraní, ať je vidět, jaká všechna možná dobrodružství myši zažívají. $D

Jsou to questy jako jít ukrást do spíže sejr skrze dům plnej dětí, domácích zvířat a hospodyně s koštětem? :D
Jo, je to niečo na ten štýl. Myši ako také nabádajú k veselejším príbehom. Čo sme nejaké odohrali, tak najviac zaujalo dobrodružstvo vo svete filmu Ratatouille - hráčske myši dostali za úlohu pozrieť sa, čo sa stalo s Remim, pretože sa dlho nevracal domov.

Cesta myši zaviedla v noci zo stodoly cez príjazdovú cestičku až k mostíku, kde stretli ježka. Keďže ježko je iný tvor ako myši, snažili sa mu naznačiť, že nie sú preňho nebezpečné, ale hladný jež si to zle vysvetlil, a tak mali čo robiť, aby sa tam nepohrýzli.

Po čase sa im podarilo dostať až na koniec cestičky, nakoľko sa prozreteľne skrývali vo vysokej tráve. Cesta viedla priamo k domu stareny. Vedľa domu mala odstavený traktor a pri stene domu zasa niekoľko kontajnerov na odpadky. Myši sa priamočiaro vybrali rovno k odpadkom, no len čo vystrčili ňufáky z trávy, z kontajnera sa vystrčili dve špicaté uši a chvost. Mačka, ktorá bola na nočných potulkách, zodvihla hlavu a zbadala čerstvú korisť. Myši však nelenili. Najroztomilejšia z nich upútala pozornosť predátora a ostatné tri sa nepozorovane dostali až k traktoru. Roztomilá myš sa najnápadnejšie, ako vedela, presunula až na druhú stranu príjazdovej cesty, kde čakala na vhodnú príležitosť. Keď sa mačka rozhodla dať si chutný dezert, vykukol z trávy ježko. Mačka zacítila príležitosť dať si namiesto dezertu regulérny druhý chod, tak sa vykašľala na myš a začala sa venovať ježovi.

Myši sa potrebovali zbaviť mačky. Netrvalo dlho a zbadali, že pri traktore sú labilne opreté hrable (hrabacou stranou nahor). Podarilo sa im na ne vydriapať a vlastnou váhou ich zošuchnúť tak, že kovovou časťou prerazili sklo na traktore. Lomoz prebudil starenu, ktorá sa v momente objavila na dvore s puškou v ruke. Mačka sa vyplašila a utiekla, starena začala nadávať na háveď a kým prečesávala okolie, myši sa vrátili ku kontajnerom.

Medzi nimi ležal pár schodených bagančí. V jednej z nich sa im za pomoci čuchu (hoci to dalo zabrať) podarilo nájsť Remiho. Vysvitlo, že zase hľadal nejaké oregano, neplesnivý syr alebo inú nepochopiteľnú pochúťku, vyrušila ho však mačka a tak sa pred ňou schoval v nádeji, že nebude mať taký dobrý čuch ako jeho priatelia.

Na one-shot to celkom stačilo. Myši využívali rôzne schopnosti pre schovávanie, dorozumievanie sa s inými druhmi, vábenie a presviedčanie, čuchanie a hľadanie riešení, takže sa mi podarilo využiť väčšinu mechaník systému.

A pre príbehy v podstate tiež netreba chodiť ďaleko - stačí zaloviť v pamäti a človeku dôjde, že filmy s myšacou tematikou boli v detstve celkom rozšírené - osobne sa teším na chystaný spin-off zo sveta Toma a Jerryho.
Prekročte prah.
- - - - - - - - - - -
Už som stihol spáchať:
Prah - prvý RPG projekt. Historické memento.
Treshold Jednoduchý systém pre low-fantasy setting so širokými možnosťami postáv.
DescEnd - Rýchly setting na hororové jednohubky.
For the Colony - Hra, kde hráči hrajú za obyčajné myši. Bez mečíkov, bez plášťov.
Delveon Klasický zástupca jednoduchých RPG s dôrazom na hernú fikciu namiesto počítania stôp.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8107
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: For the Colony - Rozšírená verzia RPG hry do 200 slov

Příspěvek od eerieBaatezu » 31. 8. 2016, 18:14

Jocho píše:A pre príbehy v podstate tiež netreba chodiť ďaleko - stačí zaloviť v pamäti a človeku dôjde, že filmy s myšacou tematikou boli v detstve celkom rozšírené - osobne sa teším na chystaný spin-off zo sveta Toma a Jerryho.
Přesně tohle mě hned napadlo! $D

Díky za ukázku z hraní.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host